متن در مورد حریم خصوصی

حریم خصوصی چیزیه که خیلی از آدما فراموشش کردن یا خیلی ها اونو برای خودشون میپسندن اما برای دیگران نه. هر کدوم از ما آدم ها باید چارچوب و حریم مشخصی داشته باشیم تا به واسطه اون بتونیم در این دنیا و در کنار دیگران زندگی کنیم. نبود این حریم شخصی برابره با وارد کردن دیگران به مسائل شخصی زندگی.

اگه دوست دارید متن هایی در مورد حریم خصوصی بخونید و در مورد این حریم اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مطلب رو به هیچ عنوان از دست ندید. در این مطلب ما انواع متن آوردیم که فرهنگ حریم خصوصی رو یادآوری میکنه. شما هم میتونید خودتون اونها رو بخونید و هم میتونید با بقیه به اشتراک بذارید. با ما همراه باشید.

جملات زیبا و کوتاه درمورد حریم خصوصی

جملات درباره حریم خصوصی

دنیا خیلی زیباتر میشد اگر ما انسان ها به من چه را می آموختیم. قبل از اینکه در هر کاری سرک بکشیم، در مورد هر چیزی نظر دهیم یا در مورد هر مسئله ای انتقاد کنیم چه خوب است که در ابتدا از خود بپرسیم که به من چه. آن موقع اگر پاسخی منطقی برای این سئوال داشتیم می توانیم کار خود را ادامه دهیم در غیر اینصورت باید همان جا از انجام این کار صرف نظر کنیم. قطعا با این روش ما عزت بیشتری خواهیم داشت و به حریم خصوصی دیگران هم احترام خواهیم گذاشت.

***************************

آدما چیزی دارن به اسم حریم خصوصی که دوست ندارن که هر کسی رو بهش راه بدن. بعضی چیزا، بعضی مسائل مربوط به حریم خصوصی اونها میشه. چه خوبه که یاد بگیریم هیچ وقت در مورد این مسائل سوالی ازشون نپرسیم یا هیچ وقت کنجکاوی نکنیم.

***************************

هر انسانی در زندگیش دو وجه داره یکی عمومی هست و یکی هم خصوصی. چیزایی که عمومی هست رو تو تا حدودی مجاز به دونستنشون هستی اما چیزهایی که خصوصی هستن فقط بین خود اون شخص و خداشه. من یا تو اگر در این مسئله دخالت کنیم در واقع اوج بیشعوری خودمون رو به نمایش گذاشتیم.

***************************

کاش در همان موقع که دیگران را نصیحت میکنیم که تو باید چنین و چنان باشی به خود یادآوری کنیم که هر کسی حریم خصوصی خود را دارد، هر کسی دوست دارد همانطور که خودش میخواهد زندگی کند، با سرک کشیدن به ویژگی های او و نصیحت به تغییر دادنش در واقع به صورت آشکار بیان می کنیم که ما ارزشی برای حریم شخصی دیگران قائل نیستیم و به راحتی این حریم را زیر پا می گذاریم.

***************************

کاش دقیقا همون لحظه که حریم خصوصی بقیه رو میشکنیم و به راحتی داخلش میشیم با خودمون فکر کنیم که اگه کسی این کار رو در حق ما انجام بده چی؟ اگه چیزهایی که به هیچ وجه دوست نداریم کسی ازشون چیزی بدونه رو بقیه خیلی راحت داخلشون دخالت کنن چی؟ اون موقع می فهمیم که این کار برای فرد مقابل چه حسی داره. ما آدما خیلی میتونیم موجودات با درک و منطقی باشیم فقط به شرط اینکه قبل از انجام دادن هر کاری در رابطه با طرف مقابل، خودمون رو لحظه ای جای اون بذاریم.

***************************

هر کسی یه چارچوبهایی داره و طبق اونها زندگی میکنه. این چارچوبها ارزش های زندگی اون هستند و به واسطه همین ارزش ها حس امید و انگیزه در اون شخص به ادامه زندگی هنوز وجود داره. مسئله ای که این وسط به صورت واضح مشخصه اینه که ممکنه چارچوب های هر فرد با فرد دیگه متفاوت باشه و چیزی که به عنوان ارزش برای شخصی خطاب میشه برای آدم دیگه ای تعریف دیگری داره. میون همه این تفاوت ها، ما باید احترام رو یاد بگیریم. احترام گذاشتن به حریم خصوصی دیگران منجر میشه تا در کنار هم با وجود همین تفاوت ها ارزش های هم رو حفظ کنیم، در اونها سرک نکشیم و با هم به سوی پیشرفت و ترقی قدم برداریم.

***************************

برای خودت حریم خصوصی ایجاد کن و به هیچ کس اجازه نده که از آن عبور کند. تو انسانی و در زندگی هر انسانی مسائلی وجود دارد که دوست ندارد همه در مورد آنها بدانند. این حریم خصوصی را ایجاد کن و اولین نفر خودت باش که برای خودت عزت قائل می شوی و احترام خودت را نگه می داری. این کار را که انجام دادی، کم کم رفتارهای بقیه با تو درست خواهد شد و به همان شکلی که میخواستی با تو رفتار خواهند کرد.

***************************

اگر در میان جمعی هستی و با تو رفتارهایی می کنند که دوست نداری، حرف هایی می زنند که مایل به شنیدن شان نیستی و کارهایی میکنند که مایل به دیدن شان نیستی، بخش زیادی از این ماجرا تقصیر خود توست. هر انسانی باید حریم خصوصی داشته باشد و به واسطه این حریم خصوصی مرزهایی برای دیگران به وجود آورد. تو این مرزها را به وجود نیاوردی و به همین دلیل رفتارها، کارها و حرف هایی از دیگران دیدی و شنیدی که مطابق میلت نبود. هم اکنون حریم خصوصی ات را ایجاد کن و از این به بعد نگذار که هیچ کس از آن عبور کند.

***************************

برای اینکه حریم خصوصی ات حفظ شود نه گفتن را یاد بگیر. وقتی در مورد چیزی که دوست نداری سوالی می پرسند، وقتی کاری از تو میخواهند که مطابق با میل و علاقه ات نیست، وقتی می خواهند رفتاری از تو سر بزند که دوست نداری به آن مرتکب شوی، محکم در جواب آنها بگو نه. این کار شاید در اوایل کمی سخت باشد اما مطمئن باش به مرور زمان از تو شخصیتی قوی تر خواهد ساخت و حریم خصوصی ات را هم به دیگران یادآوری خواهد کرد و آنها هم به همین جهت به تو احترام بیشتری خواهند گذاشت.

***************************

برای حریم خصوصی ات ارزش قائل شو. اگر از کسی رفتاری سر میزند که مطابق میل تو نیست با گوشزد کردن این مسئله به او یادآوری کن که در حال رد شدن از حریم خصوصی و ارزش های توست. از اینکه این مسئله را مطرح کنی ترسی نداشته باش، قطعا اگر در مقابل انسانی منطقی قرار گرفته باشی او این مسئله را خواهد پذیرفت و اگر مقابلت فردی غیر منطقی باشد تو را ترک میکند و این بیشتر از همه به نفع تو خواهد بود.

***************************

برای اینکه به حفظ شدن حریم خصوصی خود کمک کنی سعی کن وابستگی ات را به دیگران کم کنی. هر چقدر به دیگران وابسته باشی آنها بیشتر به خود اجازه میدهند که در مسائل شخصی ات دخالت کنند و در مورد آنها نظر بدهند. این وابستگی را به حداقل برسان و کم کم برای خود حریم شخصی قدرتمندی بساز که هیچکس نتواند از آن عبور کند.

***************************

حفظ حریم شخصی برای کسی که مدت ها دیگران برای او تصمیم گیرنده بوده اند و دیگران به جای او نظر می دادند کار سختی است اما شدنیست. اگر تو چنین فردی هستی، از همین امروز تمرین کن. نه گفتن را یاد بگیر، کاری که دوست داری را انجام بده، وابستگی ات را کم کن، قوانینی مشخص برای زندگی ات به وجود بیار، اگر کسی مطابق میلت رفتار نکرد این مسئله را به او گوشزد کن، اگر کسی حرفی زد که دوست نداشتی این مسئله را با او در میان بگذار. با هر کدام از این کارها تو قدمی به سمت حفظ حرمت ها و حریم شخصی ات خواهی برداشت.

***************************

یکی از مثال ها برای نادیده گرفتن حریم شخصی اینه که بی خبر به خونه کسی میری و اسمش رو میذاری صله رحم در صورتی که تو صله ارحام نکردی بلکه حریم شخصی طرف مقابلت رو نادیده گرفتی. شاید طرف دوست نداشته باشه در اون ساعت خاص مهمون داری کنه، شاید دوست نداشته باشه با کسی ارتباط بگیره، شاید درگیر کار و مسئله شخصی هست و به خاطر تو مجبوره که از همه اونها دست بکشه و هزاران شاید دیگه. برای اینکه به حریم شخصی طرفمون احترام بذاریم فقط کافیه چند ثانیه خودمون رو جای اون بذاریم اون موقع متوجه میشیم که این کارمون در حق اون یعنی نادیده گرفتن حریم شخصیش یا نه.

***************************

صرفاً جهت اینکه پدر کسی هستی، صرفاً جهت اینکه مادر کسی هستی، صرفاً جهت اینکه سرپرست کسی هستی و صرفاً جهت اینکه دوست یا آشنای کسی هستی حق نداری در مسائل خصوصی اون شخص دخالت کنی. ما فقط تا حدی مجاز حق داریم نظر خودمون رو اعلام کنیم و اگه از اون حد گذشت یعنی داریم حریم شخصی طرف مقابل رو نادیده میگیریم.

***************************

کاش خیلی از پدر و مادرها میفهمیدن با به قول خودشون تربیت کردن بچه هاشون دارن حریم شخصی رو از اونها میگیرن و همین در آینده از اونها شخصی بدون عزت نفس و فاقد حس ارزشمندی میسازه. اگه جزو والدینی بودی که تا به امروز این کار رو میکردی، این رو بدون که با نقض کردن حریم خصوصی فرزندت، اون حس میکنه حالا که تو این کار رو کردی بقیه هم حق انجام این کار رو دارن و خیلی راحت به دیگران اجازه میده تا در مورد خصوصی ترین مسائلش نظر بدن و دخالت کنن. این مسئله تا جایی پیش میره که اون کاملا احساس بی ارزشی میکنه.

***************************

حتی نزدیک ترین افراد خانواده ات هم دارای حریم خصوصی هستند و نباید این حریم خصوصی شکسته بشه. هر چقدر روابط نزدیک و گرمی با هم دارید، هر چقدر هم رو دوست دارید، هر چقدر بینتون راز و اسراری وجود نداره با این وجود نباید فراموش کنید که افرادی که با اونها زندگی میکنید انسان هستند و همین انسان بودن بهشون اجازه میده که حریم خصوصی داشته باشند. در کنار این صمیمیت و نزدیکی حریم خصوصی رو فراموش نکنیم.

***************************

اگه مدام در کارهای همسرت دخالت میکنی، اگه گوشی اون رو بدون اجازه نگاه میکنی، اگه به پای تغییر پوششی که خودش دوست داره پافشاری میکنی، اگه سعی در تغییر اون داری باید بدونی که تو نقش یه آدم حساس رو بازی نمیکنی، تو نقش یه آدم عاشق رو بازی نمیکنی، تو نقش یه آدم غیرتی رو بازی نمیکنی، تو فقط نقش یه آدم دخالتگر رو بازی میکنی که به راحتی به خودش اجازه میده در حریم خصوصی دیگران دخالت کنه.

***************************

توی درس های مدرسه باید یه درسی وجود میداشت به اسم حریم خصوصی تا از همون بچگی به بچه ها یاد بدن که تو هر مسئله ای دخالت نکنن و توی هر چیزی نظر ندن. متاسفانه چون کسی نیست که همچین چیزایی رو یاد بده و در کنار این موضوع والدین خودشون این مسائل رو رعایت نمیکنن، کم کم حریم خصوصی ها فراموش میشه و انسان ها به خودشون حق میدن که در مورد هر چیزی دخالت کنن و نظر بدن.

***************************

یکی از راه های افزایش عزت نفس حفظ حریم خصوصیه. اگه حس میکنی عزت نفس پایینی داری، به خاطر اینه که ارزش هایی که داشتی زیر پا گذاشته شده، حالا این ارزش ها میتونه هر چیزی باشه و اینقدر اونها نادیده گرفته شده و زیر پا له شدن که تو به این احساس دست پیدا کردی. برای تغییر روحیات و حالت باید از یه جایی اوضاع و شرایط رو تغییر بدی، باید از یه جایی بگی دیگه بسه، چارچوب هات رو تعیین کنی و محکم سر اونها بایستی. همین کم کم عزت نفست رو بر میگردونه و از تو یک منِ قوی میسازه.

***************************

هر بخش از زندگی ما باید حریم خصوصی خودش رو داشته باشه. بخش کسب و کار، بخش روابط، بخش معنویت و اعتقادات مذهبی، بخش مربوط به سبک زندگی. اگه در مورد هر کدوم از این حوزه ها چارچوب هایی خاص و قوانینی مشخص تعیین کنیم دیگه کسی اجازه نمیده در مورد سبک کاری ما نظری بده، در مورد رابطه ما با فلان شخص نظری بده، در مورد فلان اعتقاد دینی ما نظر بده، در مورد فلان سبک زندگی ما نظری بده.

***************************

وقتی که به حریم خصوصی بقیه احترام میذاری اولین مزیتی که برات به بار میاره اینه که از دید طرف مقابل شخص محترمی شناخته میشی، این مسئله کم کم ادامه پیدا میکنه تا اون شخص به تو علاقه مند میشه و همین علاقه باعث ایجاد اعتماد نسبت به تو خواهد شد. تو به همین سادگی میتونی اعتماد بقیه رو به دست بیاری و با اونها رابطه ای گرم به وجود بیاری.

***************************

چرا وقتی که میتونیم با احترام گذاشتن به حریم خصوصی دیگران عزت خودمون رو نگه داریم و کاری کنیم که اونها به ما احترام بذارن، به راحتی حریمشون رو نادیده میگیرم و بدترین برخوردها رو از اونها می بینیم؟

***************************

اگه انسان ذره ای برای خود ارزش قائل بشه، برای دیگران هم ارزش قائل خواهد شد و همین ارزش گذاری باعث میشه که اون در هر کاری دخالت نکنه و توی هر کاری سرک نکشه. کسایی که توی حریم شخصی و خصوصی دیگران دخالت میکنن دارن به صورت واضح فریاد میزنن که من آدم بی ارزشی هستم و به همین جهت برای دیگران و حرمت هاشون هم ارزشی قائل نمیشم.


مطالب پیشنهادی و پرطرفدار :

متن درباره دخالت کردن در زندگی دیگران + عکس نوشته

متن در مورد آدم های پست

جملات زیبا در مورد همدلی و همزبانی

متن درباره مسخره شدن


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...