جملات مثبت برای شکست عشقی

شکست عشقی بدترین شکستیه که انسان در طول زندگیش میخوره. اما نباید خودش رو ببازه! اون باید دوباره پاشه و از نو شروع کنه. آدما هر چی درگیر شکست هاشون بشن، از موفقیت دورتر میشن؛ حالا چه میخواد شکست عشقی باشه یا هر نوع شکست دیگه ای. مراقب باشید که خیلی درگیر این شکست ها نشید.

وقتی دچار شکست عشقی میشیم و رابطه مون به پایان میرسه، دوست داریم یکی باشه که بهمون با حرف های مثبتش روحیه و انگیزه بده. خب ما این کار رو تو این مطلب براتون کردیم. کلی متن های مختلف آوردیم که جملاتی مثبت برای شکست عشقی هستن. اگه مایلید این جملات رو بخونید، در ادامه همراه ما باشید.

متن مثبت شکست عشقی

برای رفتن کسی از زندگیت ناراحت نباش. زندگی مثل یک قطاره و زمان هم مثل ایستگاه قطار. در هر بازه ای از زمان افرادی وارد قطار زندگیت میشن و بعد از مدتی ممکنه پیاده شن. تو نمیتونی مسافرای این قطار رو بازخواست کنی! چون شاید قطار تو به مقصدی که اونا میخوان برن نمیره. بهترین کار برای آرامشت اینه که به اونها هم حق بدی تا تو ایستگاهی که میخواستن پیاده بشن.

***************************

هر چی برای شکست عشقیت اشک بریزی و زجه بزنی، خودت رو به نابودی نزدیک تر میکنی. انسان خودش تو این دنیا یه مسافره و نباید به مسافرهای دیگه دل ببنده. هر لحظه ممکنه به دلیلی شخصی رو در زندگی از دست بدیم. حالا این اتفاق میتونه به خاطر مرگ باشه، سفر باشه و یا شکست عشقی. در هر صورت اعتماد کردن به این دنیا و آدماش فقط تو رو به نابودی میکشونه.

***************************

وقتی در دلت عشق به خدا موج بزنه، عشق هیچ موجود زمینی دیگه ای رو نخواهی خواست. خدا اینقدر بزرگه که تموم قلب تو رو از آن خودش میکنه. وقتی این اتفاق افتاد، هیچ وقت با شخص اشتباهی وارد رابطه نمیشی و حتی اگه شدی، شکست عشقی نمیخوری! چون خدا با عشقش برات جای عشق اون شخص رو پر میکنه. همین الان هم که شکست عشق خوردی، عشق به خدا رو در دل و قلبت زنده کن تا عشق قبلیت فراموش بشه.

***************************

فراموش کردنش مشکله اما میتونی باهاش کنار بیای. یه سری غم ها هستن که جای زخمشون همیشه روی قلب آدم میمونه و هیچ وقت از بین نمیره. تنها کاری که میتونی برای این زخما کنی، کنار اومدن با زندگی و اتفاقاتشه. وقتی زخمی روی دستت به وجود میاد، تنها راه بی توجهیه تا کم کم اون زخم خوب بشه. برای زخم قلب هم همینطوره! باید بی توجه باشی تا کم کم درد زخمت رو فراموش کنی.

***************************

اگه کسی به هر دلیلی رابطه اش رو با تو به اتمام رسوند، ناراحت نباش. هر کسی لیاقت با تو بودن و با تو موندن رو نداره. زندگی ما آدما خیلی کوتاه تر از اونه که بخوایم اونو برای کسی تلف کنیم.

***************************

تنها کاری که میتونی در حق عشق تموم شده ات انجام بدی، سپردنش به خداست. اونو به خدا بسپار و رهاش کن. اگه دنیا وجود داره، پس قانون کارما هم وجود داره و مطمئن باش بازخورد کاری که با تو کرده رو میبینه. سعی کن زندگیت رو از این به بعد فارغ از هر گونه وابستگی پیش ببری تا هیچوقت دوباره برات چنین اتفاقی پیش نیاد.

***************************

زخمی که آدما با رها کردنت بهت میزنن، از زخم شمشیر بدتره. اما میدونی چی بدترش میکنه؟ اینکه مدام بهش فکر کنی و نتونی کاری کنی. اشتباه تو این بوده که دل به آدم غلطی بستی! حالا که این رو میدونی، از این به بعد این اشتباه رو مرتکب نشو و دلت رو از اون شخص بکن. مطمئن باش خدا بهتر از اون رو وارد زندگیت میکنه.

***************************

شکست عشقی میتونه ضربه های سنگین روحی زیادی رو به وجود بیاره. اما میدونم که تو قوی تر از اون هستی که در برابر چنبن ضرباتی دووم نیاری.

***************************

بیا یه کاری کنیم! اسم اتفاقی که افتاده رو عوض کنیم. به جای گذاشتن اسم شکست عشقی روی این اتفاق، اسم خواست خدا رو روش بذاریم. شاید خدا میخواسته که این رابطه تموم بشه. اگه رابطه ات ادامه میداشت، قطعا به جاهای بدتری ختم میشد.

***************************

کاش بعضیا بفهمن که آدما وسیله بازی نیستن که با احساساتشون بازی کنی و بعد ولشون کنی. اما کاش بعضی دیگه از آدما هم متوجه بشن که دلشون رو وسیله بازی آدما قرار ندادن. تو قبلا جزو دسته دوم بودی اما از این به بعد باید یاد بگیری برای دلت و احساسات ارزش قائل بشی.

***************************

قطعا فراموش کردن رابطه ای که کلی در اون خاطره ساختی سخته. اما ما آدما باید در حال زندگی کنیم و آینده نگر باشیم. گذشته هر چی که بود گذشت و دیگر تغییر نمیکنه. اما میشه حال و آینده رو ساخت. بیا یه آینده قشنگ بسازیم. آینده ای که در اون همچین آدمایی جایی ندارن و پر شده از آدما ارزشمند.

***************************

هر کدوم از ما آدما یه فرکانس خاص داریم. این جهان هم مدارهای مختلفی داره و کسایی که فرکانسشون مشابه هست رو در یک مدار خاص قرار میده. دنیا روی قانون هاش خیلی پایبنده و این قانون ها هیچوقت تغییر نمیکنن. اگه دو تا فرکانس مخالف در کنار هم قرار بگیرن، اتفاقای خیلی تلخی میفته. قطعا اون شخص هم فرکانس تو نبوده وگرنه هیچ وقت از زندگیت خارج نمیشد. پس خدا رو شکر کن هنوز که اون اتفاقای تلخ نیفتاده، از شخص اشتباهی که وارد زندگیت شد راحت شدی.

***************************

بیا دنیا رو با دیدی بزرگتری نگاه کنیم. ما به این دنیا اومدیم تا اون رو تجربه کنیم. دنیا هم بالا و پایینی های زیادی سر راهمون میذاره. ما همونطور که از بلندی ها لذت میبریم، نباید از پایینی ها ناراحتی به دل بگیریم. این شکست عشقی یکی از پایینی های زندگیت بود اما بدون بلندی های زیادی انتظارت رو میکشن.

***************************

این اتفاق افتاد و بهت ثابت کرد به هیچ کس جز خودت و خدای خودت دل نبندی. آدما زندگی خودشون رو دارن و دیدی که چقدر راحت زندگیشون رو به تو ترجیح میدن. پس تو هم زندگیت رو به اونها ترجیح بده و به جای اینکه هنوز درگیر رابطه شکست خورده ات باشی، به فکر ساختن زندگی ای زیباتر باش. مطمئن باش با این کار رابطه ای بهتر از اونچه که داشتی رو تجربه میکنی.

***************************

اگر ما انسان ها یاد بگیریم که متکی به خودمون باشیم و به روابطمون با انسان ها وابسته نشیم، زندگی ای بسیار زیبا رو تجربه خواهیم کرد. چیزی که یک انسان رو به مرز نابودی میکشونه وابستگیه. وقتی به یه آدم وابسته میشی و اون رهات میکنه، بدترین حس ممکن رو داری. اما میدونی راه حل رهایی از این حس چیه؟ به خودت زمان بدی و تو این زمان به معنای واقعی تلاش کنی تا با نبود این رابطه کنار بیای و زندگیت رو از نو بسازی.

***************************

همینکه میگی شکست عشقی یعنی نمیخوای قبول کنی که رابطه ها یه روز به وجود میان و یه روز از بین میرن. ما برای چیزی که تاریخ انقضاء داره نمیتونیم از واژه شکست استفاده کنیم. تاریخ انقضاء رابطه تو هم تموم شده بود و اگه ادامه داشت، مطمئن باش زندگیت رو هم همراه خودش فاسد میکرد. موندن توی این رابطه عذاب بیشتری تا تموم کردنش به ارمغان میاورد.

***************************

ما آدما باید قبول کنیم که افسار بقیه در دستمون نیست و هر کسی که وارد زندگیمون شد، قرار نیست تا آخر عمر کنار ما باشه. اگر این دیدگاه رو در خودمون به وجود بیاریم، دیگه هیچوقت دچار شکست عشقی نمیشیم. حتی اگر هم شدیم، خیلی زود فراموشش میکنیم.

***************************

هر آدمی در زندگیش لیاقت داشتن روابط زیبا رو داره. حالا که از رابطه ای اشتباه خارج شدی، سعی کن برای رابطه جدیدت مثل قبل نباشی تا شخصی که با تو هماهنگ هست وارد زندگیت بشه.

***************************

زندگی پر از اتفاقات تلخ و شیرینه. ما آدما خودمون تصمیم میگیریم که در این تلخی و شیرینی ها چه کسی رو به عنوان شریکمون انتخاب کنیم. بعضی وقت ها ممکنه دست روی شخص اشتباهی بذاریم که خب عواقبی هم مثل شکست عشقی در بر داره. اگه دوست داری شیرینی زندگی رو بیشتر بچشی، افراد مناسبی رو وارد زندگیت کن. افرادی که با تو هم فرکانس نیستن، تنها ثمره شون تلخیه.

***************************

ما آدما تعهد نداریم که تا آخر عمر کنار هم باشیم و بخوایم با هم زندگی کنیم. زندگی خیلی شیرین تر میشه وقتی طرفین با هم عهد کنن که تا وقتی کنار هم خوشحالن و لذت میبرن با هم باشن. حالا که رابطه ات به اتمام رسیده، مطمئن باش خدا افراد بهتری رو سر راه زندگیت قرار میده. منتهی در رابطه بعدی، این عهد رو با طرف مقابلت فراموش نکن تا زیباترین رابطه عمرت رو تجربه کنی.

***************************

حکمت خدا رو دست کم نگیر. گاهی اتفاقاتی در زندگی پیش میان که دلیلشون رو نمیدونی اما مطمئن باش که به نفعت هستن. الان برات یکی از همین اتفاقات افتاده و تو به فکر خودت درگیر شکست عشقی شدی. بهتره اسمش رو شکست عشقی نذاری؛ اسمی که مناسب تره، قسمته. بگو قسمت بوده که چنین اتفاقی بیفته. شاید اگر اون شخص در زندگیت باقی میموند، اتفاقات تلخ تر و بدتری انتظارت رو میکشید.

***************************

اتفاقات خوب و بد مثل پاراگراف میمونه. این پاراگراف هر چقدر هم طولانی باشه بالاخره یه جایی تموم میشه و در انتهاش نقطه میاد. رابطه ای که در اون بودی نفس های آخرش رو میکشید و بالاخره در انتهای اون نقطه گذاشته شد. اما نگران نباش! دفتر زندگی هنوز جا برای نوشتن داره. تو میتونی از سر خط شروع به نوشتن پاراگراف دیگه ای کنی.

***************************

توی بعضی از رابطه ها حاضر میشی از خودت بگذری تا طرف مقابلت شاد و خوشحال باشه. خواستم بگم حتی این رابطه ها هم ممکنه روزی به پایان برسه. دو تا آدم هر چقدر هم که با هم کنار بیان باز هم آدم هستن و دیدگاه های خودشون رو در زندگی دارن. نباید از کسی توقع داشته باشی دیدگاه و خواست خودش رو زیر پا بذاره تا با تو بمونه. بهترین کار اینه که به دنبال شخصی هماهنگ تر بگردی.

***************************

دردی که از شکست عشقی میکشی تو رو قوی تر میکنه و باعث میشه در آینده تن به هر رابطه ای نده. دردش رو تحمل کن و خودت رو نباز. مطمئن باش که کم کم همین درد شخصیتت رو قوی تر میکنه و اگه رابطه های بعدیت به اتمام رسید، اسمش رو شکست عشقی نمیذاری.

***************************

بعضی از ما آدما دوست داریم دچار غم و افسردگی باشیم. چون این جوری بیشتر نازمون رو میکشن و بهمون بیشتر محبت میکنن. نمیخوام بگم تو جزو اون دسته از افرادی اما حواست باشه اگه به این شکست عشقی بالاتر از یه حدی بها بدی و بذاری این حس بد افسار زندگیت رو در دست بگیره، کم کم در دسته افرادی که بهت گفتم قرار میگیری.

***************************

اسمش رو شکست عشقی نذار. طرف مقابلت اگه واقعا عاشقت بود به پات میموند. اسمش رو شانس خوب بذار. شانسی که زودتر سراغت اومد و نذاشت بیشتر درگیر این رابطه یک طرفه بشی.

***************************

زندگی با کسی که دوستش داری زیباترین اتفاق ممکنه. اما دقت کن! آیا واقعا کسی که از زندگیت گذاشت و رفت رو دوست داشتی؟ شاید یه احساس کوتاه مدت بود. عشق به سادگی به وجود نمیاد که به سادگی از بین بره. خوشحال باش چون شخص اشتباهی از زندگیت بیرون رفت و الان تو میتونی به دنبال جفت فرکانسی خودت بگردی.

***************************

بعضی ها با رفتنشون لطف بزرگی در حقمون میکنن. این آدما هر چه بیشتر بمونن، مثل علف هرز باغ زیبای زندگی ما رو به سمت نابودی میکشونن. کمی فکر کن و ببین شخصی که با اون وارد رابطه شده بودی لف هرز زندگیت نبود؟ بعضی ها ظاهر یک گل زیبا رو دارن اما درونشون علف هرزی هست که قصد نابودیتو داره.

***************************

تا کمی از رابطه های امروزی غافل میشی به اتمام میرسن و آدما سراغ شخص دیگه ای میرن. روی پایان چنین رابطه هایی اسم شکست عشقی رو نذار. عشق مقدس تر از اون هست که روی رابطه های زود گذر و بی منطق گذاشته بشه. اگه واقعا قبول داری عاشق شخص مقابلت بودی، پس بهتره بذاری بره پی زندگیش. چون تو عشق فقط خوبی هست و خوبی تو به اون رها کردنشه.

***************************

حالا که این رابطه ات به اتمام رسید اما یادت باشه که همیشه توی رابطه حد و مرزهایی داشته باشی تا با رعایت اون حد و مرزها رابطه ات تموم نشه. وقتی آدما طبق قانون چیزی رو پیش ببرن، خیلی کم امکان شکستش به وجود میاد. حالا هم بعد از تموم شدن رابطه قانونی به وجود بیاره که نذاره بیشتر از این رنج بکشی.

***************************

زندگیت رو به آدما گره نزن. وقتی که عاشقانه خودت رو دوست داشته باشی، دیگه چیزی به اسم شکست عشقی وجود نداره. کسی که عاشق خودشه، در درون با خودش میگه که شخصی که با من هم مسیر نبود از زندگیم خارج شد و قطعا قراره شخص بهتری جای اون رو بگیره.


دیگر مطالب پیشنهادی :

متن انگلیسی در مورد شکست عشقی + معنی

عکس نوشته با موضوع شکست عشقی

متن در مورد ترس از شکست

متن خداحافظی از عشقت واسه همیشه

متن انگلیسی درباره شکستن دل + ترجمه

متن درباره سرد شدن رابطه عاشقانه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...