آیا خودارضایی باعث نازایی می شود ؟

دیدگاه خودارضایی از نظر جوامع مختلف:

خودارضایی، مسئله ای رایج از گذشته تا به کنون بوده است ولی در چند سال اخیر به خاطر تولیدات تحریک زا مانند تولید فیلم های پورن این مسئله افزایش یافته است. اما موضوع این مقاله این است که آیا خودارضایی باعث نازایی می شود یا خیر؟

 جواب این سوال بسیار ساده و راحت است ولی بهتر است که قبل از رسیدن به جواب این سوال قدری اطلاعات درمورد خودارضایی داشته باشیم و دیدگاه خود را درمورد این عمل مشخص نمائیم. در ایران و کشور های اسلامی، خودارضایی را کاری بس زشت و قبیح می دانند.

علت آن هم توصیه های احکام و اسلام می باشد. در گذشته تمام دستورات دین اسلام بدون چون و چرا تبعیت می شد و هیچ گاه فرد به این موضوع فکر نمی کرد که وقتی اسلام می گوید خودارضایی حرام است و انجام آن گناه می باشد. چرا حرام است؟ این که بخواهیم بدون تامل چیزی را قبول کنیم اصلا درست نیست. 

چرا که بعد از مدتی تردید به وجود می آید که بسیار عواقب بدی دارد. البته از انسان های گذشته هم زیاد توقع نمی رود که بخواهند آن قدر هوشمندانه عمل کنند. چرا که در گذشته علم به پیشرفتگی حال حاضر نبود. اما می خواهیم بدانیم که علت این که اسلام خودارضایی را حرام دانسته چیست؟

باید بدانید که دستورات دین اسلام هیچ گاه خطا یا اشتباه نمی باشد به همین خاطر باید در تک تک دستورات دینی تامل نمود تا به کشف حقایق و پیشرفت عمل کمک بسزایی کرد. در مقاله پیشین تمام عوارض ناشی از خودارضایی هم برای مردان و هم برای زنان گفته شد. وقتی به این عوارض می نگریم در می یابیم که اسلام تا چه حد دین هوشمند و به روز است. و هیچ حکمی را بدون دلیل صادر نکرده است.

خودارضایی از دیدگاه کشور های غربی:

 خوب تا این ا به این موضوع پی بردیم که خودارضایی، برای کشور های مسلمان شرقی عملی قبیح به شمار می رود. اما جالب است بدانید که این موضوع در کشور های غربی قبیح و زشت نبوده بلکه آن ها اعتقاد دارند که خودارضایی بخشی از لذت جنسی بوده است و فرد می تواند در خلوت خود و یا حتی در حضور همسرش این عمل را انجام دهد. 


مطلب پیشنهادی :

آیا خودارضایی باعث عقیم شدن می شود ؟


آن ها این عمل را امری کاملا طبیعی و عمومی می دانید و هیچ مانعی را برای انجام این کار برای خود قرار نداده اند. یک مسئله ی جالب که وجود دارد این است که برخی از حیوانات نیز خودارضایی می کنند. حتی این عمل در برخی از حیوانات خانگی نیز دیده شده است. 

این حیوانات اکثرا خودارضایی را با لیس زدن آلت تناسلی خود انجام می دهند. خودارضایی بیشتر در مردان دیده می شود و زنان به خاطر عواطفی که دارند این عمل را کم تر انجام می دهند. باید دانست که خودارضایی ابتدا در سنین پائین و از روی کنجکاوی اتفاق می افتد ولی ممکن است که با ادامه ی آن به صورت اعتیاد به این عمل ظاهر شود.

خودارضایی و نازایی:

نازایی، به معنی عدم تولید مثل در زنان است. نازایی در زنان مانند عقیم شدن در مردان نیست بلکه کاملا متفاوت می باشد. عقیم شدن باعث نقص در سلول های  جنسی یعنی اسپرم می باشد. دز عقیم شدن فرد ممکن است اسپرم تولید کند اما اسپرم ها ناقص باشند و توانایی لقاح با تخمک را نداشته باشند و یا این که ممکن است تعداد اسپرم ها تا حدی کم باشد که احتمال برخورد آن ها با تخمک به صفر برسد. 

اما نازایی چیزی متفاوت تر است. نازایی ممکن است به خاطر عدم آزاد سازی تخمک باشد. یا این که تخمک رها شده نتواند با اسپرم لقاح یابد. یا این که ممکن است که تخمک به درستی رها شود و با اسپرم لقاح یابد اما رحم توانایی نگه داری آن را نداشته باشد و یا هزاران علت دیگر می تواند موجب نازایی شود. اما چیزی که در این مقاله حائز اهمیت است تنها این سوال می باشد که آیا خودارضایی باعث نازایی می شود یا خیر؟ همان طور که در بالا ذکر شد علت های نازایی به خاطر این عوامل است.

و خودارضایی که ناشی از تحریک آلت تناسلی است هیچ ربطی به تخمک و یا رحم ندارد چرا که در خودارضایی، فرد آلت تناسلی بیرونی خود را تحریک می کند و هیچ گونه تغییری در آلت تناسلی داخلی که همان رحم و تخمدان است به وجود نمی آید. به همین جهت ما می توانیم در پاسخ به این سوال که می گوید آیا خودارضایی باعث نازایی می شود؟ بگوئیم خیر خودارضایی باعث نازایی نمی شود و هیچ تاثیری روی نازایی ندارد. اما عواقبی بد تر از نازایی دارد. 

یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند در اثر خودارضایی برای دختران باکره بیفتد. از بین رفتن پرده ی بکارت است باید بدانید که فرد در حین خودارضایی اگر سطح هوشیاری او پائین آید و با هر وسیله ای که خودارضایی را انجام می دهد می تواند به پرده ی بکارت خود آسیب برساند. به مین خاطر توصیه می شود که زنان به خاطر جایگاهی که در جامعه دارند هیچ گاه این عمل قبیح را انجام ندهند.

عوارض خودارضایی:

در مقاله ی قبل نیز درمورد عوارض و عواقب خودارضایی سخن به میان آمد ولی در این مقاله به خاطر تاثیر خودارضایی روی نازایی، بیشتر در مورد عوارض خودارضایی در زنان سخن گفته می شود. باید بدانید که این عمل می تواند هم در سلامت روح و روان و هم در سلامت جسم و بدن تاثیر داشته باشد. این عوارض که در پزشکی بسیار مهم می باشند به شرح زیر می باشد:

تحت تاثیر قرار گرفتن میزان سلامتی در فرد: رفته رفته یک خانم با انجام این عمل بدنش ضعیف تر شده و سیستم ایمنی او پائین آمده و پائین آمدن میزان سیستم ایمنی بدن موجب می شود که فرد به هر بیماری مبتلا گردد.

تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت استخوان ها: اگر فردی به خودارضایی، معتاد شده باشد و این کار را به صورت روزانه انجام دهد این عمل باعث می شود که با خروج مایع منی مقدار زیادی کلسیم و فسفر از دست دهد و در استخوان های او مشکلاتی نظیر درد و ایجاد سر و صدا را داشته باشد.

تحت تاثیر قرار گرفتن زیبایی و چهره: از آن جایی که خودارضایی موجب کاهش سیستم ایمنی شده فرد بیمار می شود و بیماری های گوناگون نظیر سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره موجب لاغری بیش از حد او می شوند. بنابراین با لاغر شدن چهره ی فرد و به خصوص تحلیل رفتن گونه های شخص از زیبایی او کاسته می شود. 

یک مسئله ی دیگر که وجود دارد مبتلا شدن به آکنه های چرکی می باشد. اگر چه معمولا افراد در دوران بلوغ جوش هایی را با عنوان جوش جوانی دارند اما این عمل موجب تشدید و افزایش آکنه و جوش جوانی می باشد. در برخی از زنان ایجاد لکه های پوستی به خاطر تغییرات هورمونی ناشی از خودارضایی دیده شده است.

سایر عوارض های خودارضایی:

تحت تاثیر قرار دادن برنامه ی زندگی فرد: اگر شخصی به خودارضایی، اعتیاد پیدا کند مسلما تمام فکر و ذهن او درگیر این عمل زشت شده و مدام به دنبال فرصتی برای انجام این عمل می باشد. شخص علاوه بر از دست دادن تمرکز خود در فکر کردن به سایر و مسائل و تصمیم گیری ها می تواند اعتماد به نفس خود را از دست داده و دیگر نتواند با اطرافیان ارتباط برقرار کند. 

در یک آمار کلی که به دست آمده است اگر شخص به خودارضایی اعتیاد یابد نمی تواند در مدرسه روی درس و مشق خود تمرکز داشته باشد. اما این موضوع تنها به نوجوانان ختم نمی شود بلکه در بزرگسالان خودارضایی موجب کاهش عملکرد آن ها در زندگی اجتماعی و کاری آن ها می شود.


بیشتر بخوانید :

چگونه خودارضایی کنیم که ضرر نداشته باشد ؟


تحت تاثیر قرار گرفت فیزیک بدن: اگر فردی به طور مداوم این عمل را انجام دهد چه خانم باشد و چه آقا باشد آلت تناسلی او مورد آسیب قرار می گیرد و در آقایان می تواند مشکلات جنسی به و عقیم شدن را به وجود آورد. 

ولی در خانم ها به خاطر این که بخش تولید مثلی داخل بدن قرار دارد نازایی ایجاد نمی شود بلکه تنها آلت تناسلی خارجی آن ها مورد آسیب قرار می گیرد. یک مشکل فیزیکی که در آقایان وجود دارد ممکن است که آلت تناسلی آن ها کج شود و به بیماری پیرونی مبتلا شوند.

تاثیر خودارضایی بر روح و روان زنان:

اگر چه خودارضایی موجب آسیب رساندن به مردان هم می شود ولی به خاطر تفاوت در روحیه ی های زن و مرد، زنان بیشترین آسیب روحی را برای انجام این عمل می بینند. باید بدانید که ما در به دو نیاز عاطفی و جنسی در حین یک رابطه ی جنسی سالم پاسخ می دهیم هر گاه که یکی از این نیاز ها بی پاسخ بماند فرد دچار مشکلات جنسی و روحی می شود. در خودارضایی فرد تنها به بخش نیاز هی جنسی خود پاسخ می دهد و همیشه نیاز های عاطفی آن ها بی پاسخ می ماند.

این مسئله شاید در دفعات اول خودارضایی خود ارضایی خود را نشان ندهد ولی با گذشت زمان وقتی که شخص به تعداد دفعات زیاد این عمل را انجام دهد و در دراز مدت به نیاز عاطفی خود پاسخ ندهد دچار مشکلات عاطفی و روحی می شود. همان طور که در بالا نیز ذکر شد اگر چه ممکن است که این عوارض در خانم ها بیشتر دیده شود ولی در هر دو جنس حتما و صد در صد بروز می کند. برخی از این عوارض روحی و روانی به شرح زیر می باشد:

تاثیر خودارضایی بر استرس: وقتی فرد تمرکز لازم در انجام کار ها را نداشته باشد در همه ی کار های خود دچار مشکل می شود و همه ی کار ها را به طور اشتباه انجام می دهد. مسلما انجام عملی بدون فکر و تامل منجر به خطا در آن عمل می شود.

در این زمان وقتی که فرد می داند همه ی کار های خود را بدون فکر و اشتباه انجام می دهد پس دچار استرس و سر در گمی می شود. البته باید بدانید که فرد خود نمی فهمد که این اشتباه ها بر اثر انجام خودارضایی و عدم تمرکز است. بلکه او در سر دوراهی هایی قرار می گیرد و تصمیم گیری برای او سخت می شود این عوامل همه می توانند استرس ایجاد کنند.

سایر تاثیرات خودارضایی بر روح و روان زن:

تاثیر بر روابط جنسی و روابط زناشویی: این مسئله بیشتر در مردان دیده می شود چرا که فرد با انجام عمل خودارضایی، کم کم توانایی جنسی خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند نیاز های جنسی شریک زندگی خود را تامین کند. 

به همین خاطر نسبت به همسر خود بی میل و بی رغبت می شود. یک علت کلی که وجود دارد این است که فردی که دچار اعتیاد به خودارضایی است و همیشه این کار را انفرادی انجام می دهد ذهن و مغز او نمی تواند دیگر با روابط دو نفره کنار آید و با رابطه های جنسی دو نفره تحریک نمی شود.

افسردگی در زنان: زنان به خاطر روحیه ی لطیفی که دارند. اگر خودارضایی کنند به تدریج گوشه گیر و منزوی می شوند و کم کم این گوشه گیری در آن ها ایجاد افسردگی های شدید می کند. در مواردی دیه شده است که فرد راهی بیمارستان های روانی شده است.

اعتیاد: اعتیاد به خود ارضایی بسیار شایع است و فرد تنها با چند بار انجام این عمل به او وابسته شده و به خاطر این که یک رفع نیاز دم دستی هم هست و برای او این کار آسان می باشد. اعتیاد فرد شدید تر می شود. در این زمان فرد به جایی می رسد که دیگر نمی تواند خودارضایی را ترک کند و دچار افسردگی می شود در این زمان ما به فرد توصیه می کنیم که به پزشک مراجعه نماید. پزشک در صورت وجود مشکلات وخیم او را به یک روان پزشک می سپارد.

تاثیر خودارضایی بر نازایی زنان:

اگر چه گفته شد که زنان در انجام عمل خودارضایی دچار نازایی نمی شوند ولی خودارضایی در آن ها می تواند مشکلات جنسی به وجود آورد از جمله مهم ترین این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از بین رفتن پرده ی بکارت با خودارضایی، موجب به خطر افتادن موقعیت فرد شده و فرد از نظر اجتماعی آسیب های جدی بخورد.

ضعیف شدن دیواره ی رحم بر اثر خودارضایی: وقتی که فرد به مراتب خودارضایی می کند. دیواره ی رحم آن ضعیف شده و در صورت بارداری ممکن است که جنین سقط شود. در واقع به طور صد در صد این اتفاق نمی افتد ولی درمواردی کم دیده شده است.

ایجاد عفونت در ناحیه ی واژن: وقتی فرد به وسیله انگشت و اشیاء خودارضایی می کند مسلما دچار عفونت های زنانه و حتی قارچ می شود.

تهیه کننده : توپ تاپ

1 نظر

  1. رحمترحمتsays:

    چرا خود ارضائی؟؟؟ ازدواج تنها و بهترین راه حل آن است برای ازدواج بهانه تراشی نکنیم مسائل اقتصادی همیشه بوده و خواهدبود. ارزش ندارد که به خاطر پول یا هر چیز دیگر سلامت جسم و روح و دین خود رابه خطر بیندازیم عوارض خود ارضائی بیش از آن است که گفته شده است. تنها آدم های ضعیف و سست اراده دست به چنین کاری می زنند. در نهایت اگر ازداج ممکن نیست توصیه به ورزش های گروهی، در جمع بودن و تنها نبودن، ارتباط با افراد مثبت نگر و موفق، ارتباط با اماکن مذهبی و ...

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      درود بر شما ، اما با این حال ، متاسفانه بسیاری از جوانان گرفتار این مشکل جدی هستند.