آموزش نقاشی آسان دایناسور برای کودکان

Tyrannosaurus rex نوعی دایناسور است. حدود 30 سال طول عمر داشته و به اندازه 15000 پوند وزن داشته است. هر یک از 50 تا 60 دندان این نوع دایناسوردر اندازه یک موز می باشد.

Tyrannosaurus rex یکی از معروف ترین دایناسورها بوده و به معنی پادشاه مارمولک های ظالم است. دانشمندان تخمین می زنند که این دایناسور از 150 تا 65 میلیون سال پیش، از اواخر دوره ژوراسیک تا اواخر دوره کرتاسه زندگی می کرده است.

دایناسورها حیواناتی گوشت خوار هستند. زندگی حیوانات اهلی موجود در طبیعت را تحت تاثیر قرار می دهند.

هنرجوهایی که علاقمند به کشیدن نقاشی خزندگان از جمله دایناسورها هستند از طریق سایت توپ تاپ می توانید تمامی حیوانات مورد علاقه خودتان را به راحتی رسم کنید.

دستورالعمل گام به گام نحوه نقاشی کردن دایناسورها مناسب کودکان:

آموزش نقاشی دایناسور مرحله اول

1- ابتدا با ترسیم قسمت بالایی سر دایناسور شروع کنید. برای خط پوزه از یک خط خمیده، یک خط پیچیده برای لبه چشم و یک خط منحنی دیگر برای قسمت پشت سر و گردن استفاده کنید.

آموزش نقاشی دایناسور مرحله دوم

2- فک های باز دایناسور را با یک خط خمیده رسم کنید و تا قسمت زیرین فک بالا را بکشید. این را با خط منحنی دیگری همپوشانی کنید، که قسمت بالای فک پایین را نشان می دهد. برای تکمیل کردن فک یک خط منحنی سوم را در زیر خط دوم بکشید.

آموزش نقاشی دایناسور مرحله سوم

3- سپس گردن دایناسور را بکشید. در این مرحله از یک خط منحنی استفاده کنید، و یک خط منحنی کوچک را در پایه آن قرار دهید تا شانه را نشان دهد. گردن را با خطوط خمیده ای که از فک به طرف پایین می آید، کامل کنید.

نقاشی کودکانه دایناسور مرحله چهارم

4- یک خط خمیده طولانی را در قسمت پشت و دم بکشید.

نقاشی دایناسور برای کودکان مرحله پنجم

5- ساعد را بکشید. برای ترسیم شکل بازو از خطوط خمیده استفاده کنید. پایه بازو را با خطوط خمیده حلقه کنید. سپس از خطوط منحنی کوتاه برای محصور کردن انگشتان دست استفاده نمایید. در آخر، مثلث های خمیده کوچک را بکشید که نشان دهنده پنجه ها می باشد.

نقاشی آسان دایناسور مرحله ششم

6- یک خط خمیده بلند از شانه، پشت بازو و تا نوک دم بکشید. این قسمت شکم و قسمت زیرین دم را مشخص می کند.

روش نقاشی کشیدن دایناسور مرحله هفتم

7- بازوی باقی مانده را با استفاده از خطوط منحنی ترسیم کنید. به خم های آرنج و مچ دست توجه کنید. سپس برای محصور کردن هر یک از انگشتان از خطوط خمیده استفاده کنید. در آخر، دوباره مثلثهای منحنی کوچک را بکشید که پنجه ها را نشان می دهند.

گام به گام نقاشی دایناسور مرحله هشتم

8- پاهای عقب را رسم کنید. اکنون در صورت لزوم خطوط راهنما را پاک کنید. برای هر یک از پاهای عقب، با استفاده از دو خط خمیده بلند، شکل را ترسیم کنید. به برآمدگی زانوها ، مچ پا و ماهیچه های ساق پا توجه کنید. انگشتان پا را با استفاده از خطوط نامنظم (U) ببندید، سپس یک نوک مثلثی خمیده را درهر نوک بکشید. یک خط را از ساعد تا زانو بکشید تا شکم آن مشخص شود.

یادگیری نقاشی دایناسور برای بچه ها مرحله نهم

9- الان نوبت کشیدن دندان های دایناسور است. بسیاری از دندان های مثلثی و گوشه دار را در امتداد فک بالا و پایین بکشید. دو خط خمیده را در گوشه فک بکشید تا پوست آن مشخص شود. چشم را بکشید و از خطوط خمیده برای سوراخ بینی و برای بافتن پوزه استفاده کنید.

رنگ آمیزی نقاشی دایناسور

    دایناسور خود را رنگ کنید. اغلب به صورت سبز ، قهوه ای یا خاکستری رنگ آمیزی می شوند. اما شما می توانید نقاشی خودتان را به صورتی که تصور میکنید هم با رنگ های مختلف زیبایی ببخشید.


    از آموزش های پایین هم دیدن بفرمایید :

    آموزش گام به گام نقاشی گربه سیاه

    آموزش نقاشی روباه قطبی برای کودکان

    آموزش گام به گام نقاشی جوجه عید پاک برای کودکان


    3 نظر

    1. رادین روزداررادین روزدارsays:

      به نظر من خوب بود ولی اگر ویدیو بود بهتر بود و کاش مراحل رو ذره ذره جلو می‌رفت تا ساده تر بشه

    2. احمداحمدsays:

      بسیار خوب بود

    3. طاهااحمدیطاهااحمدیsays:

      عالی بود حرف نداره😙😙😙😙😙😙😙😙