آموزش گام به گام نقاشی جوجه عید پاک برای کودکان

چگونه جوجه با عید پاک (نوعی آیین دین مسیحیت) ارتباط پیدا کرده‌است؟

امروزه بسیاری از آداب و رسوم عید پاک با تصاویری از جوجه‌ها، آب‌نبات‌ها، کارت‌ها و وسایل تزئینی گره خورده‌اند، ولی سوال اصلی این است که جوجه‌ با عید پاک چه ارتباطی دارد؟!

نمادهای تخم‌‌مرغ و همچنین جوجه در دوران باستان با خدایان و الهه‌ها مرتبط بودند و افراد این نمادها را به عنوان نماد باروری می‌دانستند. یکی از خدایان باروری در این دوران آلمانی بود که با نام Germanic Eostre شناخته می‌شد، در واقع واژه عید پاک در انگلیسی -Easter- برگرفته از نام این خدا می‌باشد!

مسیحیان در حدود 100 سال پس از میلاد مسیح شروع به وارد کردن سنت‌های دیگر ادیان به دین مسیحیت کردند که در این موقع بود که آداب و رسوم جشنواره‌های بهاری درباره باروری به همراه نمادهای آن به دین مسیحیت وارد شد، در نتیجه معانی برخی از نمادهای دین مسیحیت به مرور زمان از میان رفت و با معانی جدیدی جایگزین گردید، به عنوان مثال نماد تخم‌‌مرغ که به عنوان تولد دوباره درنظر گرفته شده بود به رستاخیز عیسی مسیح ارتباط داده شد که پس از آن به عنوان عید پاک جشن گرفته می‌شد.

بهتر است بدانید که افراد در قرن بیستم جوجه‌های تازه به دنیا آمده را در عید پاک به کودکان هدیه می‌دادند که البته برخی از آن‌ها پس از به دنیا آمدن رنگ‌آمیزی می‌شدند و به رنگ‌هایی چون آبی یا صورتی درمی‌آمدند.

آیا دوست دارید که یک جوجه عید پاک را نقاشی کنید؟ خبر خوشی برای شما داریم! با کمک آموزش گام به گام توپ تاپ خواهید توانست یک جوجه بسیار زیبا نقاشی کنید کافی است علاوه بر فراگیری دقیق آموزش گام به گام، لوازمی چون مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی، مداد رنگی -یا مداد شمعی- را به همراه داشته باشید که تهیه آن‌ها کار چندان مشکلی نمی‌باشد!

سایت توپ تاپ درنظر دارد که با آموزش گام به گام نقاشی جوجه، اوقات خوش و مفرحی را برای کودکان فراهم آورد. توصیه می‌گردد که والدین علاوه بر تهیه لوازم مورد نیاز نقاشی، کودکان را در فراگیری این آموزش گام به گام نیز یاری نمایند. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی جوجه همراه باشید!

آموزش گام به گام نقاشی جوجه عید پاک

آموزش نقاشی جوجه عید پاک مرحله اول

قدم 1- کار را با کشیدن یک منحنی تخم‌مرغ شکل شروع کنید، به این منظور یک بیضی را بگونه‌ای نقاشی نمایید که قسمت بالایی آن نازک‌تر از قسمت پایینی منحنی تخم‌مرغ شکل باشد.

آموزش نقاشی جوجه عید پاک مرحله دوم

قدم 2- خطوط کوتاه را به صورت زیگ زاگ مطابق شکل نقاشی کنید تا ترک موجود بر روی پوسته تخم‌مرغ به وجود آید.

آموزش نقاشی جوجه عید پاک مرحله سوم

قدم 3- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را پاک کنید تا تخم‌مرغ از محل ترک به دو نیم تقسیم گردد.

نقاشی کودکانه جوجه عید پاک مرحله چهارم

قدم 4- منحنی بسته و نامنظمی را مطابق شکل در بالای پوسته تخم‌مرغ نقاشی کنید، به برآمدگی‌های موجود بر روی منحنی توجه نمایید. درنظر داشته باشید که سر جوجه با کمک این منحنی نقاشی خواهد شد.

نقاشی جوجه عید پاک مرحله پنجم

قدم 5- از هر طرف منحنی رسم شده در مرحله قبل یک خط انحناداری را مطابق شکل نقاشی کنید، سپس بال‌های جوجه را با کمک مجموعه منحنی‌هایی به شکل حرف U نقاشی نمایید، در نهایت یک خط انحنادار دیگری را در نزدیکی بال سمت راست جوجه نقاشی کنید تا بخشی از بدن جوجه به وجود آید.

نقاشی آسان جوجه عید پاک مرحله ششم

قدم 6- دو دایره را مطابق شکل در داخل صورت جوجه نقاشی کنید، در نظر داشته باشید که چشم‌های جوجه با کمک این دایره‌ها نقاشی خواهند شد.

نقاشی جوجه عید پاک مرحله هفتم

قدم 7- یک منحنی به شکل حرف C را در داخل هر یک از دایره دایره‌های رسم شده در مرحله قبل مطابق شکل نقاشی نمایید تا مردمک چشم‌های جوجه به وجود آیند، سپس در داخل هر یک از مردمک‌ها دو بیضی کوچک نقاشی کنید. در بالای سر جوجه خطوط انحنادری را مطابق شکل نقاشی کنید تا پرهای روی سر جوجه به وجود آیند.

نقاشی جوجه عید پاک مرحله هشتم

قدم 8- خطوط انحناداری را در بالای هریک از چشمان جوجه مطابق شکل نقاشی کنید تا ابروهای جوجه به وجود آیند. دو خط انحناداری که همدیگر را در دو نقطه قطع کرده‌اند را نقاشی کنید، سپس در زیر آن‌ها یک منحنی مثلث شکل را نقاشی نمایید تا نوک جوجه تشکیل گردد، در نهایت خطوط انحناداری را مطابق شکل بر روی سینه جوجه نقاشی کنید، توجه نمایید این خطوط انحنادار پرهای روی سینه جوجه را نشان می‌دهند.

نقاشی جوجه عید پاک مرحله نهم

قدم 9- خطوط صاف و دندانه‌داری را مطابق شکل در پایین پوسته تخم‌مرغ نقاشی کنید تا ترک‌ها موجود بر روی پوسته به وجود آیند.

رنگ آمیزی نقاشی جوجه عید پاک

قدم 10- حالا وقت آن رسیده‌است که جوجه نقاشی شده را رنگ‌آمیزی نمایید، در نظر داشته باشید که جوجه‌های تازه به دنیا آمده عموماً به رنگ زرد می‌باشند اما در مواردی به رنگ‌های سیاه، سفید، قهوه‌ای و حتی راه راه یا خال خالی نیز دیده شده‌اند. به خاطر داشته باشید که جوجه‌های عید پاک در گذشته عموماً به رنگ‌های آبی یا صورتی درمی‌آمدند.


سایر آموزش های پیشنهادی :

آموزش نقاشی مروارید داخل صدف برای کودکان

آموزش نحوه نقاشی کشیدن آشیانه پرندگان

آموزش گام به گام نقاشی اختاپوس برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...