چرا مردان به همسرانشان خیانت می کنند ؟

یکی از ناهنجاری های اخلاقی که نه تنها در مذهب و فرهنگ ما ایرانیان بلکه در تمام کشورها و تمدن ها نکوهش شده است خیانت می باشد که در اکثر موارد منجر به فروپاشی بنیان خانواده شده و به همراه آن آسیب های روانی زیادی نیز به دنبال خواهد داشت .خیانت را نمی توان به جنسیت خاصی نسبت داد چرا که هم مردان و هم زنان به این عمل دست می زنند و سعی دارند با دلایلی نه چندان قانع کننده آن را طبیعی جلوه دهند و یا فرافکنی کرده و دیگران را در این کار مقصر بدانند .

* دلایل خیانت مردان به همسرانشان :

طبق مشاهدات انجام شده مردان نسبت به زنان بیشتر خیانت می کنند و 28 - 50 سالگی بیشترین رده ی سنی مرد است که احتمال خیانت در آن زیاد است .شاید به ظاهر این طور استنباط شود که روابط جنسی دلیلی برای خیانت مردان است اما جالب است بدانید که بر اساس تحقیقات انجام شده فقط 7 درصد از علت خیانت را نیاز جنسی تشکیل می دهد .

- عصبانیت از همسر : وقتی مردی از زن خود ناراحت می شود سعی می کند با انجام خیانت از او انتقام بگیرد و از این طریق به او آسیب وارد نماید . در این مورد مرد خیانت خود را پنهان نمی کند تا زنش به آن پی ببرد و ناراحت شود .

- نداشتن اعتماد به نفس : خیانت در مردان می تواند به علت نگرانی از بالا رفتن سن و پیر شدن و احساس این که در نظر همسر خود ایده آل نباشند پیش بیاید و در این مورد برای رفع این احساس به دنبال زن دیگری می روند تا ارزش و اعتبار از دست رفته خود را به دست آورند و احساس شایستگی بکنند .

- خودخواهی : مردی که خود خواه است فقط به فکر برآورده کردن نیاز های خود است و به همین خاطر نمی تواند در رابطه با همسر خود وفادار باشد چرا که از صمیمیت گریزان است و به راحتی خیانت و پنهان کاری می کند و از این کار خود نیز پشیمان نیست .

علت خیانت مردها به خانم ها

- آسیب روانی در کودکی : وقتی مردی در کودکی مورد اذیت و آزار جنسی ، احساسی و بدنی واقع شده باشد و یا از لحاظ روحی کمبود داشته باشد ، احتمال دارد برای التیام این درد که در ضمیر نا خودآگاه او ثبت شده است دست به خیانت بزند .معمولا این افراد قادر نیستند به راحتی با دیگران رابطه برقرار کنند و همچنین از تعهد گریزان هستند .

- کمبود روانی : گاهی اوقات وجود یک نیاز سرکوب شده در ضمیر نا خودآگاه مردان که حتی ممکن است خودشان هم از وجود آن بی خبر باشند ، به عنوان یک عامل محرک برای انجام خیانت عمل می کند .

- نداشتن تجربه : اگر مردی درباره رابطه احساسی با یک زن تجربه و اطلاع کافی نداشته باشد احتمال دارد که به خاطر ماجراجویی دست به خیانت بزند و به همسر خود آسیب روانی وارد کند چرا که ازدواج را شبیه پوشیدن لباس می داند که با تغییر شرایط می تواند آن را عوض کند .

- اعتیاد به روابط جنسی : اگر مردی از لحاظ روانی به رابطه جنسی وابستگی شدید داشته باشد بدیهی است که به رابطه با یک زن اکتفا نخواهد کرد و به راحتی دست به خیانت می زند .

- قصد اتمام رابطه : گاهی اوقات مردان به دلایلی می خواهند از شریک زندگی خود جدا شوند و چون به طور مستقیم قادر به بیان این موضوع نیستند به صورت غیر مستقیم و از طریق خیانت کردن به همسر خود او را مجبور به طلاق می کنند .

- فقدان رابطه دوستانه نزدیک : وقتی مرد با همسر خود رابطه صمیمی و دوستانه ندارد و همچنین با دوستان مذکر خود نیز احساس راحتی نمی کند ، برای یافتن یک دوست که بتواند نیاز احساسی او را برطرف کند دست به خیانت خواهد زد .

- اشتباه گرفتن تعهد در رابطه با احساس و هیجان عاشقانه : بعضی اوقات مردان در مقایسه یک رابطه سطحی عاشقانه با تعهدی مثل ازدواج دچار تضاد می شوند و در زندگی مشترکشان همواره به دنبال هیجان عشق هستند و وقتی این خواسته آن ها برآورده نمی شود به دنبال رابطه جدیدی می روند .

- خود شیفتگی : مردی که خود را بهتر از بقیه می بیند و احساس می کند ویژگی های منحصر به فردی دارد ، خود را لایق بهترین ها می داند و برای رسیدن به آرزوهای بلند پروازانه خود  حاضر است قوانین را زیر پا گذاشته و دست به هر کاری از جمله خیانت بزند .

- توقعات بی جا : مردهایی که انتظار دارند همسرشان در هر زمان و هر مکانی بدون قید و شرط گوش به فرمان آن ها باشد و هیچ درکی از شرایط جسمی و روحی او ندارند وقتی از جانب همسر خود نا فرمانی ببینند برای رفع نیاز های خود سراغ زن دیگری می روند .

رفتار زن باید چگونه باشد تا شوهر خیانت نکند

* خصوصیاتی در زن ها که باعث می شود مردان خیانت کنند :نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد که گاهی رفتارهای نادرست یک زن در رابطه زناشویی باعث می شود که همسرش به او خیانت کند .

- وقتی زن به خانواده پدری خود بیشتر اهمیت بدهد : وقتی مردی حس کند که اولویت اول زندگی همسرش نیست و زن همچنان مانند زمان مجرد بودن خود رفتار می کند و خبرهای مهم را ابتدا با خانواده خود در میان می گذارد و در هر شرایطی خانواده خود را ترجیح می دهد ، به تدریج احساس می کند که مورد بی محبتی واقع شده و در رابطه با همسرش دچار سردی می شود و به سمت خیانت احساسی و یا جنسی می رود .

- اهمیت قائل نشدن برای رابطه زناشویی : داشتن یک رابطه زناشویی مثبت و جذاب و دلپذیر یکی از اساسی ترین دلایل استحکام بنیان خانواده است و اگر زن در این امر مهارت کافی نداشته باشد ، خیانت مرد را شاهد خواهد بود .برای داشتن یک زندگی گرم و صمیمی زن و مرد باید در مورد رابطه جنسی صریح و بی پرده خواسته های خود را با یکدیگر در میان بگذارند .

- زن سالاری : اگر در زندگی مشترک زن ریاست طلبانه رفتار کند و فرمان بدهد و انتظار داشته باشد حرف ، حرف خودش باشد بدیهی است که مشاجره پیش خواهد آمد و شوهرش کم کم از او دور شده و برای رفع نیازهای احساسی خود سراغ زن دیگری می رود .

- توجه بیشتر به فرزندان و یا دوستان : در زندگی مشترک باید این نکته را به خاطر داشت که فرزندان و دوستان نسبت به همسر در مرحله دوم اهمیت قرار دارند و اگر در جمع های دوستانه به شوهرتان بی توجهی کنید و یا در منزل بیشتر وقت خود را با فرزندان بگذرانید ، بعد از مدتی او احساس کمبود توجه و محبت می کند و خیانت خواهد کرد .

چه ویژگی هایی در زن ها باعث می شود تا مردانشان خیانت کنند؟

- تحقیر کردن مرد : هر مردی سعی می کند در نظر زنش ایده آل به نظر برسد و اگر زن به طور مداوم از او انتقاد کند و دست روی نقطه ضعف هایش بگذارد ، اقتدار و اعتماد به نفس شوهر خود را از بین می برد و عشق و محبت را در زندگی مشترک خود نابود می کند و در نتیجه زمینه خیانت را برای شوهرش مهیا خواهد کرد .

- رفتار مادرانه داشتن : اگر در مقابل شوهر خود مادرانه رفتار کنید و همیشه مراقبش باشید و در هر کاری دخالت نمایید به این معنی است که شما او را پسر بچه کوچکی می بینید که از عهده مسئولیت ها بر نمی آید ، مردان به شدت از این رفتار می گریزند چرا که شخصیت آن ها را زیر سؤال برده و اعتماد به نفس آن ها را از بین می برد که در رابطه زناشویی نیز مشکل ایجاد خواهد کرد و مرد را به سوی خیانت سوق می دهد .

- شک و تردید : وقتی زنی به طور مداوم به شوهرش شک کند و او را بی دلیل باز خواست نماید به تدریج و با تکرار این تردیدها ، تحمل مرد به پایان می رسد و سراغ رابطه عاطفی جدیدی خواهد رفت .

- اهمیت به شغل و امور مالی : وقتی زن بیشتر وقت روزانه خود را صرف شغل و درآمدزایی می کند و ناخواسته از محبت به شوهر خود غافل می شود در حقیقت او را با دست خود تقدیم زنی دیگر می نماید ، زنان شاغل باید در نظر داشته باشند که در طی روز و میان مشغله کاری خود ، با شوهرشان تماس تلفنی داشته باشند و یا پیامک احساسی بفرستند تا رشته محبت و عشق میان آن ها به قدرت خود باقی بماند و پیوند مستحکمی داشته باشند .در این مقاله دلایل خیانت مردان مورد بررسی واقع شد و همچنین خصوصیاتی از زن ها که باعث ایجاد خیانت می شود نیز بیان شد ، شما می توانید با خواندن این مطلب با جلوگیری از خیانت شوهر خود به استحکام زندگی مشترکتان کمک نمایید .

مدت زمان لازم برای مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه می باشد .

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...