چرا مردها تنوع طلب هستند ؟

اگر نگاهی به تاریخ زندگی بشر بیندازیم و شرایط زندگی زناشویی را در گذشته مرور کنیم به این حقیقت دست پیدا می کنیم که با عدم وجود امکانات رفاهی و وسایل زندگی مدرن در سال های گذشته و شرایط سخت زندگی ، کانون خانواده حرمت خاصی داشت و زنان و مردان جایگاه ویژه خود را داشتند و برای استحکام بنیان زندگی مشترک خود تلاش می کردند .شاید اگر دقیق تر نگاه کنیم می بینیم که ورود ماهواره و فیلم هایی که حاوی خیانت است و همچنین اینترنت و فضاهای مجازی در رابطه با سست شدن زندگی های مشترک بی تاثیر نیست چرا که با مشاهده مکرر این فیلم ها روابط نامشروع میان زن و مرد ، قبح خود را از دست داده اند و همچنین حضور در گروه های مجازی که ارتباط خلاف شرع بین زن و مرد را آسان نموده متاسفانه فاجعه های غیر قابل جبرانی را باعث شده است .

* دلایل تنوع طلبی مردها :

از لحاظ روان شناسی مردها به خاطر شخصیت کنجکاوی که دارند ، علاقمند هستند که ناشناخته ها را کشف کنند و در این میان اگر کمبود های روانی و مشکلات زناشویی نیز وجود داشته باشد به عنوان محرکی برای رابطه با زنی دیگر وارد عمل شده و باعث تنوع طلبی می شود .هر مردی در رابطه احساسیش اهمیت خاصی برای میل جنسی خود قائل است و این نیاز در اکثر مردان بسیار قوی می باشد که در صورت عدم تامین درست آن ، تنوع طلبی را در او شدت می بخشد .در این مورد می توان گفت بسیاری از مردها با گذشت مدتی از زندگی زناشویی خود با این که وانمود می کنند از رابطه با همسر خود راضی هستند به بهانه شاداب و فعال ماندن احساسات و میل جنسی شان می خواهند رابطه جدید و جذاب تری را تجربه کنند .

جلوگیری از تنوع طلبی در مردها

دلیل دیگری که مردها را به سمت تنوع طلبی سوق می دهد این است که اغلب مردها نمی خواهند نیاز جنسی شان را سرکوب نمایند و در عین حال از بیان نیاز جنسی خود و همچنین اعتراض به خاطر عدم رفع نیاز جنسی خودداری می کنند و متاسفانه حاضر به درمان این مشکل نیز نیستند که در نتیجه این نیاز به شکل کمبود باقی می ماند و زمانی که موقعیت مناسبی برای جبران پیدا می کنند به راحتی تن به تنوع طلبی می دهند .در جامعه کنونی ما از یک طرف منع روابط نا مشروع به خاطر فرهنگ و مذهب و از طرفی دیگر وجود برنامه های محرک و همچنین آرایش ها و پوشش های تحریک کننده و وجود فضاهای مجازی مخرب ، ایجاد پارادوکس روانی نموده و متاسفانه کفه ترازو بیشتر به سمت تنوع طلبی و رابطه خلاف شرع است .اغلب مردهایی که متاهل هستند و ازدواج مجدد می کنند و یا حین ازدواج با دختران و یا زنان متاهل نیز رابطه بر قرار می کنند دلیل این تنوع طلبی شان را نداشتن رابطه جنسی با کیفیت و لذت بخش عنوان می نمایند و برای خودشان قانع کننده است .بنابراین از لحاظ روان شناسی تنوع طلبی مردان ریشه در عدم ارضای کامل نیاز جنسی آن ها دارد و این در حالی به وجود می آید که در روابط زناشویی ، عشق و محبت کم رنگ شود و ارضای نیاز جنسی به طور ناقص صورت گیرد .تنوع طلبی جنسی در مردها زمانی به وجود می آید که آن ها با شریک زندگی خود از لحاظ جنسی تفاهم نداشته باشند و با وجود عوامل تحریک کننده در جامعه ، مانند یک آدم گرسنه که همه چیز را شبیه غذا می بیند ، پیوسته در پی زنی جذاب تر و رابطه جنسی جدیدتری هستند .اگر مردی که مبتلا به تنوع طلبی جنسی است با کمک روان درمانگر بتواند ارضای کامل نیاز جنسی خود را با شریک زندگیش تجربه نماید ، نسبت به همسرش وفادار می شود و زندگی مشترکش مستحکم خواهد ماند .

تنوع طلبی مردان

* روش هایی برای جلوگیری از تنوع طلبی در مردها :

در مورد جذابیت زن برای مرد باید خاطر نشان کرد که اگر چه در ابتدا زیبایی ظاهری می تواند باعث جلب توجه شود اما برای داشتن یک رابطه مستحکم و طولانی ، دانستن نکات روان شناسی مربوط به مردها و همچنین استفاده از رفتارهای محبت آمیز زنانه بسیار کمک کننده خواهد بود .

- سعی کنید همیشه برای همسر خود تنوع و تغییر ایجاد کنید و به این نکته توجه داشته باشید که مردها متوجه تغییرات جزئی نمی شوند و اگر می خواهید تغییری ایجاد کنید که به نظر او بیاید و توجهش جلب شود سراغ تغییرات بزرگ بروید .

یکی از خصوصیات شخصیتی مردها ریاست طلبی می باشد ، پس برای اینکه این میل آن ها ارضا شود سعی کنید هیچ موضوعی را از آن ها پنهان نکنید و قبل از انجام هر کاری با همسر خود مشورت نمایید .

موقع استقبال از شوهرتان و همچنین وقتی می خواهید به خاطر موضوعی از او تشکر کنید سعی نمایید از لحن بیان مناسب و همچنین کلمات متفاوت استفاده کنید .

اگر بتوانید با خستگی و استرس مردها کنار بیایید و موقعی که خواسته ای دارید موقعیت شناس باشید و در زمان مناسب آن را مطرح کنید همسر شما مجذوب تان خواهد شد .

از لحاظ روابط جنسی ، مردها خواهان زنی مطیع هستند و اگر بتوانید در رفتارهای جنسی خود تنوع ایجاد کنید مثلا زمان و مکان و موقعیت های انجام رابطه و صحبت های حین انجام رابطه را تغییر دهید و از لحاظ روحی هم بتوانید همسر خود را ارضا نمایید و مرد شما به طور کامل به رضایت مندی برسد بی شک به زن دیگری فکر نخواهد کرد .

مردان تنوع طلب چه خصوصیاتی دارند

در صورت وجود مشکل بین شما و همسرتان هر چه زودتر آن را مطرح کنید تا حل شود و پیچیده تر نشود که باعث ناراحتی و بد اخلاقی شما شود چرا که مردها با داشتن زنی شاداب و خوش خلق برای رفتن به منزل لحظه شماری می کنند و بر عکس با داشتن زنی افسرده بی شک به دنبال زنی خوش برخورد می روند که با او خوش بگذرانند .

محیط خانه را برای بازگشت شوهر خود آرام و تمیز نمایید تا همسرتان در کنار شما به آرامش برسد و آن را در بیرون از منزل و با فرد دیگری جستجو نکند .

- در دور همی های دوستانه و خانوادگی تمام تلاش خود را بکنید تا احترام شوهرتان را در جمع حفظ نمایید و او را محترمانه مورد خطاب قرار دهید که البته این مورد متقابل می باشد .

- به خواسته ها و علایق شوهر خود توجه کنید و طبق میلش موهای خود را ببندید و آرایش کنید و در منزل لباس هایی که دوست دارد را بپوشید و غذاهای دلخواهش را بپزید ، با رعایت این نکته خواهید دید که شوهرتان از هیچ کاری برای خوشبخت کردن شما دریغ نخواهد کرد .

- برای خوب بودن شرطی نباشید ، طوری که اگر شوهرتان هدیه گران قیمتی بخرد شما هم برایش ارزش قائل شوید ، با این طرز برخورد او خود را ابزاری برای چاپ اسکناس می داند و احساسات به تدریج از رابطه شما محو خواهد شد و همسرتان به دنبال زن دیگری برای کسب آرامش خواهد رفت .

- به طور کلی سعی کنید  با ایجاد تغییرات مثبت ، متفاوت باشید و همچنین برای جذاب بودن نزد شوهر خود صمیمی رفتار کنید و از رفتارهای ساختگی که جهت رفع تکلیف به کار می رود پرهیز نمایید تا بتوانید با خیال راحت از اینکه همسرتان وفادار است به زندگی مشترک خود ادامه دهید .

دلایل تنوع طلبی مردها

این مقاله در مورد تنوع طلبی مردها می باشد و شامل توضیحاتی درباره ی دلایل تنوع طلبی است و همچنین روش هایی که زن ها می توانند انجام دهند تا از تنوع طلبی شوهر خود جلوگیری کنند نیز ارائه گردید که شما با خواندن آن و رعایت نکات رفتاری موجود می توانید زندگی مشترک مستحکمی داشته باشید .

مدت زمان لازم برای مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه می باشد .

گردآورنده: توپ تاپ

مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. ترانهترانهsays:

    بهتره پیش از ازدواج مشاوره برید که حداقل یه سری از زمینه های تنوع طلبی در فرد کشف شه...هر چی فکر می کنم می بینم همه ی این موارد برای زن ها صادقه و تنها تفاوت این هست که در فرهنگ و دین قبح این کار برای زن بسیار شدیدتره. وگرنه میزان خیانت دل آمریکا بین زنان و مردان تقریبا برابره.