ستون‌‌های اصلیِ اختلافات زناشویی را بشناسید

روابط زناشویی مثل هر رابطه ای ، بخش‌های مختلف خودش را داشته و برای کسانی که وارد روابط زناشویی شده‌اند ، اختلافات زناشویی یک مسئله بسیار مهم شناخته میشود؛  چرا؟ حفظ رابطه آنهم در سخت‌ترین شرایط ، نتایجی را بدنبال داشته که ارزش رابطه را دنبال کرده و اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، بدنبال رابطه ایجاد شده است.مثل اکثریت رابطه‌ها ، ازدواج هم بخشی به اسم "اختلاف" با خودش به همراه دارد و وقتی وارد یک اختلاف به خصوصی می‌شویم اول نیاز داریم که تشخیص مناسبی داشته باشیم تشخیصِ ما در تصمیم گیریِ ما تغییر ایجاد کرده و تمام تقلای ما داخل این اختلاف ، در اصل برای رها شدن از خود اختلاف اتفاق می‌افتد.

اختلاف چیست؟

این سه پایۀ اصلی را در نظر بگیرید:

1) حقایق

2) معناشناسی

3) باور به ”اختلاف نظر" در مورد حقایق

از مطلب مفصل : مهمترین دلایل اختلاف زن و شوهر نیز دیدن بفرمایید.

این سه پایه ، ستون‌هایی را ایجاد می‌کند که اکثریت اختلافات ما به روی آنها رشد کرده و هر قدر پایه‌ها را در جهت تقویت و حفظ رابطه استوار کنید، اختلافات شما ،در مقابل رابطه‌ای که دارید، بی‌ضرر به حساب میاد هر قدر هم حقایق را وسیع‌تر ، عمیق‌تر و به طور مشترک دنبال کنید ، و هر قدر معناشناسیِ شناخته‌شده‌تری داشته باشید ، اختلافات را سنجیده‌تر بررسی می‌کنید و به روی باور‌های خودتان از حقایق ، تغییر ایجاد می‌کنید. این سه پایه ، ردیفی از ستون‌های رابطۀ شما را ساخته که هرقدر ستون‌ها تعادل بهتری داشته باشند ، رابطه ، استواری بهتری می‌گیرد و هرقدر از تعادل خارج شود، به سقوط نزدیک شده و چیزی به نام "اختلاف" دیده و شنیده میشود.البته این تعریف که اختلافات بیشتر برای حفظ رابطه پدید می‌آید هم میتواند صحیح باشد  یعنی همینطور که اختلاف شکل گرفته، رابطه هم در شکل‌گیری آن دخیل بوده و این موضوع برای برخی یک تیغ دو‌لبه شده و برای برخی هم صفحۀ صاف این تیغ می‌شود و برخی‌ها هم به کل از روی این تیغ جابه‌جا شده و عده‌ای هم با کنترل عمیق به‌روی وقایع روابط‌شان ، با رفتار‌هایی وراتر از دو‌بُعدی مورد مثال زدم همراه می‌شوند.تلاش همۀ این رابطه‌ها ،پایدارای یا حفظ تعادل رابطه است، یعنی مفاهیمی که مترادف رابطه هستند.

سه دلیل اصلی برای اختلافات زنانشویی

این مطلب بطور مختصر چند رفتار کلیدی برای تقویتِ تداوم رابطه‌ها را مرور کرد، امیدوارم با بهره‌گیری از مقدمه‌ای که مطالعه کردید، این رفتار‌ها، به موقع و به روش مناسبی، به فایدۀ رفتار‌های اخلاقی شما بیاد:

پیش‌گیری بهتر از درمان... ، ولی درمانی بی‌تاثیر و یکنواخت ، طبیعتا در شکل غریزه هم عمل می‌کند.ارزیابی دقیق داشته باشید، یعنی جزئیات و کلیات را دستچین نکنید و به واقعیت نگاه داشته باشید و پایه سوم را از تعادل خارج نکنید، یعنی باور به "اختلاف نظر"؛ دقت کنید که این باور یعنی حتی اگر حق با هر کسی باشد ، وزن باورِ شما با "اختلاف" ، خودش را نشان داده است.

شاید دیدن مطلب : مهمترین عوامل به هم خوردن زندگی زنانشویی برایتان جالب باشد !

خطوط قرمز یا قوانین رابطه را بشناسید، اجرا کنید، حفظ کنید و در عین حال به رابطۀ عمیقی که با خودتان برقرار کرده‌اید هم پایدار بمانید.

مطلق بودن را کنار بگذارید ، یعنی بر سر "اختلاف" ، مطلق نباشید.

تمرکزتان را بر روی رابطه و به نسبت رابطه ، تقویت کنید.

رابطه را با خودبینی کنترل نکنید، بگذارید رابطۀ شما به روی پاهای خودش بایستد.

تعاملات رابطه‌تان را به شکل خودتان گسترش بدهید.

نسبت به رابطه ،در مقابل اختلاف، مسئول باشید.

اگر گذشت کردید ،رابطه را هدایت نکردید، به دست خودتان گرفتید

برنامه بچینید ، دوباره ارتباط برقرار کنید و آزادی را بهتر یاد بگیرید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...