صمیمیت زنانشویی + انواع صمیمیت

صمیمیت که به عنوان یک فرایند مهم در توسعه روابط دوستان شناخته شده است ، در حال حاضر نگرانی بیشتر متخصصان مشاور خانواده و ازدواج است .بر اساس آنچه که مشاوران خانواده و زنانشویی می گویند صمیمیت در رابطه ی عاشقانه ی طولانی با توجه به سطح تعهد و نزدیکی عاطفی ، شناختی و فیزیکی که فرد در رابطه متقابل خود با همسرش تجربه می کند ، تعیین می شود . با این تعریف می توان انواع صمیمیت را به شرح زیر طبقه بندی کرد :

انواع صمیمیت 

1- صمیمیت عاطفی 

عبارت است از : نیاز به در میان گذاشتن و سهیم شدن تمام احساسات ، شامل احساسات مثبت مانند : شادی ، هیجان ، و ... و احساسات منفی مانند : ترس ، ناکامی ، تنهایی و ... با همسر

2- صمیمیت روان شناختی

عبارت است از : نیاز به درمیان گذاشتن ، ارتباط برقرار کردن و پیوند با یک فرد دیگر از طریق افشای مطالب مهم و عمیق و مسائل فردی در مورد خود حقیقی یا وقاعی .

3- صمیمیت عقلانی 

عبارت است از : نیاز به سهیم شدنو در میان گذاشتن ایده ها ، باورها ، افکار ، عقاید با یک شریک زندگی یا همسر.

4- صمیمیت جنسی

عبارت است از : نیاز به درمیان گذاشتن ، سهیم شدن و ابراز افکار ، احساسات و خیال پردازی های جنسی با همسر.

5- صمیمیت جسمی 

عبارت است از : نیاز به نزدیکی فیزیکی با شریک زندگی یا همسر ، این نوع از نزدیکی جسمانی را نباید با صمیمیت جنسی که هدف از آن ایجاد برانگیختگی جنسی بوده اشتباه گرفت !

6- صمیمیت معنوی 

عبارت است از : نیاز به سهیم شدن افکار ، احساسات ، عقاید ، و تجارب خود با همسر که به نوعی با مذهب ، ارزشها و باورهای اخلاقی ، معنای وجود ، زندگی پس از مرگ ، رابطه فرد با خدا ، رابطه فرد با طبیعت و چایگاه فرد در دنیا ارتباط دارد

7- صمیمیت زیباشناختی 

عبارت است از : نیاز به سهم شدن احساسات ، افکار ، ادراکات ، باورها و تجاربی که از نظر فرد هیجان انگیز ، نفس گیر و زیبا هستند !

8- صمیمیت اجتماعی - تفریحی

عبارت است از : نیاز به درگیر شدن و مشارکت در فعالیت ها و تجارت تفریحی و لذت بخش با همسر !

9- صمیمیت زمانی

عبارت است از : میزان تمایل زوج ها برای گذراندن وقت با همسر خود و انجام فعالیت های صمیمانه

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...