تعبیر خواب آب باران

آب در تعبیر خواب روان شناسی، استعاره از ناخودآگاه و درونیات انسان است. باران در خواب می تواند به ناراحتی روانی، و نتایج حاصل از این ناراحتی طولانی مدت اشاره داشته باشد. زمانی که آب باران را به صورت ساکن مشاهده می کنید، در واقع در تلاش هستید تا نتیجه ی ناراحتی ها و افکاری که در گذشته برای شما تجربه ای تلخ را ایجاد کرده اند را شناخته و در صورت لزوم از آن ها در جهت مثبت استفاده کنید.

آب به هر شکل که در خواب ظاهر شود، دارای اهمیت است. کیفیت آب، به دیدگاه و درونیات شما درباره ی احساسات و ناخودآگاه اشاره دارد. همان طور که آب در دنیای واقعی مایه ی حیات و رشد انسان و دیگر موجودات است، در خواب نیز به احساس و افکار اثر بخش و تاثیر گذار اشاره دارد. در واقع شما در حال درک این موضوع هستید که احساسات جزئی جدایی ناپذیر از طبیعت انسان هستند و او را از دیگر موجودات متمایز می کنند. بخش زیادی از نیروی حیات از درون شما سرچشمه گرفته و می تواند بر دیگر موجودات و پدیده های زمین نیز اثر بگذارد.

از همین رو طبیعت انسان با خلاقیت گره خورده و دیدن آب باران می تواند به تلاش شما برای بروز ایده های خلاقانه اشاره داشته باشد. بسیار اهمیت دارد که آب باران را در رویای خود به چه شکل مشاهده می کنید و دیدن این سمبل چه احساسی را در شما زنده می کند.

تعبیر خواب آب باران گل آلود: زمانی که آب باران گل آلود دیده شود، لازم است تا ناخالصی های درونی خود را شناخته و برطرف کنید. اجازه ندهید که افکار زائد در شما رخنه کرده و باعث شود که حقیقت وجودی خود را درک نکنید. این خواب همچنین شما را به آرامش دعوت می کند. چرا که آرامش باعث می شود تا با قدرت بیشتری به خودشناسی بپردازید.

تعبیر خواب آب باران زیاد: این خواب از شما می خواهد تا نسبت به دستاورد های روانی خود آگاه باشید. گذر از سختی ها، ما را قادر می سازد تا دیدگاه های عمیق تری نسبت به خود و زندگی پیدا کنیم. این خواب از شما می خواهد تا تجارب خود را قدر دانسته و از آن ها در جهت گسترش جنبه های مختلف زندگی خود استفاده کنید.

تعبیر خواب آب باران خوردن: خوراکی یا نوشیدنی در خواب، اشاره به غذای روح و روان دارد. این خواب از شما می خواهد تا توانایی های روانی خود را قدر دانسته و از آن ها برای کسب خلاقیت و ایده های جدید استفاده کنید.

تعبیر خواب آب باران و ایجاد سیل: زمانی که آب باران به حدی باشد که به صورت یک بلای طبیعی ظاهر شود، اخطاری از جانب ناخودآگاه شماست مبنی بر این که مراقب هیجانات و احساسات درونی خود باشید و اجازه ندهید که درگیر شدن و عدم کنترل آن ها، آرامش روانی شما را مختل کند.

تعبیر خواب وارد شدن آب باران به خانه: خانه در تعبیر خواب روان شناسی، به محدوده ی امن و آرامش فکری رویابین اشاره دارد. این خواب از شما می خواهد تا در هر شرایطی، حتی در طوفانی ترین و ناراحت کننده ترین موقعیت ها، این محدوده ی امن را حفظ کرده و به آن پناه ببرید. به کار به شما کمک می کند تا با آرامش و استقلال بیشتری با مشکلات مقابله کنید.

دیگر مطلب های پیشنهادی توپ تاپ

تعبیر خواب خیس شدن زیر باران شدید

مطالب مرتبط...

31 نظر

  1. سوزى مرادىسوزى مرادىsays:

    سلام خسته نباشيد خواب ديدم سرم را روو به آسمان كردم و در حالى كه دهانم باز بود يه قطره باران خوردم تعبيرش و مى شه بگين

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      سلام این خواب از شما می خواهد تا اجازه ندهید احساس ناامیدی نسبت به آینده، برای شما احساس افسردگی ایجاد کند.

  2. Maryam.Maryam.says:

    سلام، خواب دیدم باران میبارید، من تشتی در دست دارم و با ان باران را جمع میکردم، در قسمتی ک من تشت قرار دادم باران شدید تر بود، یکی از تشتهایی ک باران جمع کرده بودم را ب آشنایی دادم. استدعا میکنم از مدیر تعبیر بفرمایید.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام آب باران نشانه ناراحتی ها و مشکلات پیش آمده است که شمارا وادار میکند برای حل کردن آنها تلاش کنید.

  3. مریممریمsays:

    سلام و عرض ادب. خواب دیدم رعد و برق شد و باران بارید من رفتم توی حیاط منزلمون و دستمو گرفتم که پراز اب بارون شد و خوردم . با تشکر.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام رحمت است و برکت و از سختی ها نجات پیدا خواهید کرد

  4. افسانهافسانهsays:

    سلام من خواب ديدم از ميدون وسط شهر داشتم را ميرفتم وبارون ميباريد وقطرات بارون ابدار وتند ميباريد در حين راه رفتن خيلي عصباني بودم و زن عموم و دخترش وكه باهاشون ارتباط نداريم هي از دستشون عصباني وناراحت بودم بهشون حرف ميزدم ودلم ميخواست خفشون كنم توي راه كه ميرفتم هيچي پام نبود اومدم يه جفت دمپايي پام كردم وجوراب هم نداشتم باز راه رفتم وبه مامانمم گفتم كه چيزي بپوشه در همين حين پسرعموم كه كلاس سومه اومد و منم اونو بوسيدم ومحكم بغلش كردم البته تو خوابم يه جورايي حس كردم كه واسه فضولي اومده پيشم ممنون ميشم تعبيرش و بهم بگيد.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام باران درخواب برکت و رحمت بوده است که خدای متعال بر بندگان نازل میکند و نشانه شادابی و طراوت است

  5. امیر. م. نامیر. م. نsays:

    با سلام وخسته نباشی. خواب دیدم به سمت خونه مادرم میروم باران هم می بارید نزدیک خونه بودم دیدم خیابان‌ها پر از آب شده و من هم در حال دویدن بودم که دیدم کفشم پاره شده. ممنون میشم تعبیر بفرمایید. باتشکر

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نشان دهنده صفا و صمیمیت است و روشنایی و خیراست

  6. بهنام نورپرستبهنام نورپرستsays:

    سلام.خسته نباشید.من خواب دیدم که توخونه همسایه ایناهستیم بارون میباریدخیلی شدیدمیبارید،بعداومدم بیرون پدرمعشوقم بیرون وایساده بودسوارماشین شدیم یه دورزدیم بعداومدیم سرکوچه منوپیاده کرده وامدم پیش دوستام،دوستام گفتن به عشقت رسیدی.ممنون میشم اگه تعبیراین خوابوبگید

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بر روشنایی و صفا تعبیر میشود

  7. بهنام نورپرستبهنام نورپرستsays:

    سلام.خسته نباشید.من خواب دیدم که توخونه همسایه اینامون نشسته بودیم وباران شدیدی میبارید من هم ازپنجره داشتم به بیرون نگاه میکردم بعدبارون بنداومدمن اومدم بیرون ودیدم پدرمعشوقم بیرون وایساده سوارماشینش شدیم ویه دورزد ومنوسرکوچمون پیاده کرده ومنم اومدم پیش دوستادم، دوستام گفتن بالاخره ازدواج کردی و دختری که میخواستیوگرفتی.ممنون میشم اگه تعبیراین خوابوبگید

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام روزهای خوشی دررانتظارتان خواهد بود

  8. وحیدوحیدsays:

    سلام استاد دیشب خواب دیدم دم مغازه ام وایستاده ام و داره بارون میاد تعجب کردم توی این فصل اینجا داره بارون میاد بارون هم زیاد تند نبود و انگار بگی موقع غروب بود و یه ذره هنوز هوا روشن بود تاریک تاریک نبود رعد و برق پراکنده ای هم میزد که زرد رنگ بود و لحظه ای که رعد و برق میزد ابر های سیاه تو اسمون رو میدیدم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام تعبیر خوابتان نشانه افکار ذهنی و اتفاقات روزمره است

  9. اسحاقاسحاقsays:

    سلام خواب دیدم یه داره بارون میاد و من با لیوان از آب بارون پر می کنم و میخورم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نشانه گشایش است

  10. حدیثحدیثsays:

    سلام.من خواب دیدم بارون زیادی در مدت کم بارید جوری که حیاطمون پر از اب بود تا ارتفاع زیادی. و همه از این بارون خوشحال بودن.میخواستیم بریم ظرف بزاریم زیر بارون که بارون بند اومد.مامانم بهم گفت اب بارون باعث سلامتیه و اینکه جلوی خونمون اب ها رفته بچد توی جوب و ما مشکلی نداشتیم اما بقیه همسایه ها اب جمع شده بود تو خونشون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام در زندگی ممکن است به راحتی برسید و ارامش را بیشتر حس کنید

  11. دلارامدلارامsays:

    سلام خسته نباشيد،خواب دیدم که تو خونه نشستیم و بیرون بارون میباره هر چند وقت یه بارم مادربزرگم میگفت نگا کن هنوزم داره میباره. ممنون میشم از تعبیرتون❤️

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان نشانه خیر و برکت در زندگیتان است

  12. بهمن بهمنیبهمن بهمنیsays:

    سلام. خواب دیدم جلو خونه قدیمیمون یه خونه جدید ساختم اما هنوز کامل نیست. بارون زیادداشت میومد اما سیل نبود. پدر و مادرم که از دنیا رفتن تو خونه قدیمی نشسته بودن. من پیش مادرم رفتم. بهم غذا داد. باهم صحبت کردیم بهش گفتم بارون واسه مزرعه مون خوبه اونو سرحال و تازه میکنه. در ضمن من مجرد م و به یکی از همکارام علاقه دارم.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام برای ارامش روحشان صلواتی خیرات کنید و نشانه رحمت در زندگیتان است

  13. FereshtehFereshtehsays:

    سلام خواب دیدم از خونه اومدم بیرون صبح بود تا برم باشگاه،بعد یهو بارون اومدو لباسام خیس شدن گفتماولش بارون اروم بود ولی بعد تند شد گفتم تن تن برم زود برسم باشگاه ک یادم افتاد شلوارلباس باشگاهمو جا گذاشتم برگشتم ب سمت خونه ولی صبح زود بود و همه خواب بودن زیر شیربونی واستادم تا یکی بیاد بیرون تا من برم ،انگار خونه همسایه بغلیمون ی خبرایی بود پر بود از آدمای مختلف که ی عالم ادم میومدن بیرون و میرفتن داخل خونه،در پارکینگ خونمون باز شد من سریع دویدم تا در بسته نشده برم داخل ک ی اقایی ک نمیدونم کی بود پاشو گذاشت دم چشمی در رو زمین ک دربسته نشه من بتونم برم داخل من فقط پاهای اون اقارو دیدم ک کفش مشکی هم پوشیده بود

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان نشانه کسب خلاقیت و دستاورد های جدید است

  14. راضیهراضیهsays:

    سلام. خواب دیدم انگار میخوایم بریم مشهد زیارت ، تعداد مون زیاده ، از خانواده من هستم و خواهرم و مامانم و داداشم. بعد بارون میزنه دارم از بارون فیلم میگیرم، انگار میخواهیم با هواپیما بریم بعد با خودم فکر میکنم که بارون بزنه سخت میشه پرواز کرد... ممنون میشم تعبیرش رو بگید..

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نشان دهنده تلاش شما برای رسیدن به خواسته هایتان است

  15. نیلوفرنیلوفرsays:

    درود خواب دیدم مادربزرگم ک فوت شده کنارمه و همه جا با من میاد و حتی عکسم انداختیم بعد یک باران نم نم بارید ک خیلی لدت بخش بود و من و مادربزرگمو خیس کرد تو خواب مادر بزرگم ب من دعای خیر خواهی میکرد و من موهاشو ک خاکستری بود میذاشتم داخل روسریش...تعبیرشو لطف میکنید!

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خوابتان نشانه احوال خوب ایشان است میتوانید برایش فاتحه بخوانید

  16. شهنازشهنازsays:

    سلام من خواب دیدم زیر بارانم و اب باران در دستانم میخورم تعبیر چیست

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان نشانه خیر و برکت و روزی است

  17. ستارهستارهsays:

    سلام من خواب دیدم که از خانه خارج شدم و خیلی ناگهانی باران شروع شد قطرات بسیار درشت بودن و من با خوشحالی ظرفی را بیرون آوردم و به سمت بالا گرفتم تا اب را جمع کنم و همینطور باران به سر و صورتم می بارید و من فقط خداروشکر میکردم(من در بیداری هم سعی در جمع کردن اب باران به خاطر خاصیت ویژه اش هستم)

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا بیانگر زیاد شدن رزق روزی و برکت در مال شماست

  18. زینبزینبsays:

    من خواب دیدم که از اسمان مثل یک شیر فقط در یکجا آب میاید و در حال جریان است ن و دوستانم در ماشین بودیم لیوان را زیر ان گرفتم و ۵ لیوان خوردم دوستانم تعجب کردند و بعد به انها هم اب دادم اما وختی نوبت یکی از دوستانم شد همان ابی که فقط در یک نقطه اسمان بودو کلفتم یود به طرف دیگر خیابان رفت و دیگر ان دوستم نتوانست بخورد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      از یه موقعیت به نفع خودتون استفاده می کنید در حالی که بقیه نسبت به آن تردید دارن و بی فایده می دونن

  19. گواراگواراsays:

    سلام من خواب دیدم باران شدید میباریدو من در منزل بودم انقدر شدید شد که از سقف خانه بعد از کمدها و از دیوارها اب زلال باران وارد خانه شد.من نگران بودم کلی شد دیگه زیاد بود ولش کردم. میشه تعبیرش را بفرمایید سپاسگزارم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام در نزدیکانتون سردی و ناراحتی پیش میاد

  20. عنایتعنایتsays:

    سلام. خواب دیدم خونه کسی رفتیم و داریم درس میخونیم چند نفری و تو پذیرایی نشستیم که باران شدیدم درحال باریدنه. توی یکی از اتاق خواب ها که حمام شخصی هم داشت، بارون شیشه ی نورگیر حمام رو شکست و آب بارون میریخت تو حمام و میرفت توی راه آب. لطفا تعبیرش چیه؟ من چندتا خواب با هم دیدم یکیشم قواصی بود. دیدن باران و قواصی کردن باهم تعبیر خواصی دارد؟؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام به احساسات و افکارتون غلبه داشته باشین

  21. زهرازهراsays:

    سلام خواب دیدم ما داخل خانه هستیم و از تلویزیون میبینیم که بیرون برف شدید و زیبایی داره میباره طوری که دانه های برف مثل حالت میکروسکوپیش دیده میشد آماده شدیم و رفتیم بیرون خیلی خوشحال بودیم بعدش بارش کم شد و انگار بارون شده بود

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان دهنده موفقیت های مالی در زندگیتان است

  22. ArezooArezoosays:

    سلام خواب خوابم ٢ بخش مختلف داشت اول يادمه تو ماشين بودم فكر كنم مامانم كنارم بود داشتيم ميرفتيم تو جاده اما مقصد و الان فراموش كردم كجا بود يه سرازيري بود از دور كه ميديم جاده معلوم بود انقدر بارون اومده بود ٢ تا جاده ديدم . راه مستقيم من انگار موج گِل و لاي تو جاده بود كه نميشد رفت جاده سمت چپي هم تقريبا يكم از اونيكي جاده بهتر بود. اما من وارد جاده مستقيمم شدم يكم كه رفتم جلو ديدم واقعا خطرناكه ترسيدم ادامه بدم دور زدم برگشتم بعد خواب ديدم عروسي دختر داييم هست در واقعيت ايشون متعهل هست و رابطه هامون با هم قطع . تو خواب هم داشتم به همين موضوع فكر ميكردم كه دو تا بچه داره چرا داره ازدواج ميكنه ؟ خلاصه من براي ساعت ٢ وقت آرايشگاه داشتم يكي از دوستان من هم انگار قرار بود با ما بياد . عروسي انگار يه شهر ديگه يا كشور ديگه بود تو خواب احساس اينو داشتم كه بايد با هواپيما بريم . من جلو آينه داشتم موهامو درست ميكردم كه مامانم گفت ساعت ٢ و من ديرم شده برم آرايشگاه دويدم كه وسايلمو بردارم ديدم هنوز لباس هامو وسايلمو جمع نكردم از عصبانيت داد زدم سر همه و از خواب پريدم . ممنون از تعبير

  23. غلامرضاابراهیمیغلامرضاابراهیمیsays:

    خواب دیدم شب بچه هام‌خواب بودند باران هم ازسقف چکه میکرد وهم‌باران ازلای درب اتاق وارد شد بچه هابیدارشدند وجایشان‌راعوض کردند.وحتی بچه های همسایه را من دراتاق خودمون جادادم ولی فرداصبح هوای مناسبی بود برای گشتن

  24. محمد سعیدی عمادیمحمد سعیدی عمادیsays:

    خواب دیدم آب بارون دم درب خونمون جمع شده بود تا حدی زیاد بود که تا زانو من میومد بعد من رفتم تا وسط های اون آبی که جمع شده بود و یه جمجمه سگ مرده دیدم که افتاده رو زمین نمیدونم چرا ولی تو خواب از اون جمجمه خیلی میترسیدم و حتی میترسیدم بهش دست بزنم میشه معنی این خواب بگید؟ ممنون

  25. سیرانوش اسدیسیرانوش اسدیsays:

    با سلام و احترام خواب دیدم که میخواستم پسر هفت ماهه ام را با آب باران حمام کنم. تعبیرش چیه؟

  26. فیروزهفیروزهsays:

    با سلام و احترام خواب دیدم که میخواستم پسر هفت ماهه ام را با آب باران حمام کنم. تعبیرش چیه؟

  27. Farzaneh nasriFarzaneh nasrisays:

    سلام

  28. Farzaneh nasriFarzaneh nasrisays:

    سلام من خواب دیدم خونه عموم هستم توی روستا و داره بارون میاد از پنجره آب بارون گل آلود اومده بود داخل و فرش رو خیس کرده بود ممنون میشم تعبیر کنید

  29. AminAminsays:

    سلام :خواب دیدم بارون میومد اب زلالی وارددامداری شد بایه مار کوچکی من رفتم مارو بزنم غیب شدیهو ولی خیلی سبک راحت راه میرفتم تو اب یه چوب همراهم بود

  30. نظیفه ارشادنظیفه ارشادsays:

    سلام استاد، پدرم خواب دیده بود که من همسر خود را با اب گل آلود وچتل ای باران که شستوشو میکنم میگه من برت میگم این چیکاری هست که تو انجام میدهی تو در جواب به من میگی من ای را شستشو میکنم معنی ای این خواب را اگر برم تعبیر کنین ممنون

  31. غفاریانغفاریانsays:

    سلام خواب دیدم تو هوای بارونی که تازه بارون اومده ولی قطع شده بود زمین کامل خیس بعضی ازجاها آب گل آلود جمع شده بود خواهرم دنبال من کرد سر منو داخل اون آبهای بارون کرد منم باز اونو انداختم توآبای بارو نی هواش هوای بارونی خوبی بود ولی حال وهوامون خیلی خوب بود که باهم این کار رومیکردیم یعنی چی ممنون