تحقیق در مورد شهر سوخته کلاس چهارم

تحقیق در مورد شهر سوخته کلاس چهارم : در دوران باستان، ایران مهد تمدن های پیشرفته ای بوده است. یکی از این تمدن ها، تمدن شهر سوخته است. 

شهر سوخته یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرهای دوران باستان ایران است که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این شهر در حدود ۵۲۰۰ تا ۳۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، در دوران پیش از تاریخ، آباد بوده است.

شهر سوخته دارای معماری پیچیده، آبرسانی پیشرفته، و صنایع پیشرفته ای مانند فلزکاری، سفالگری، و بافندگی بوده است. این شهر یکی از پیشرفته ترین شهرهای جهان در آن زمان بوده است.

در این تحقیق، به بررسی شهر سوخته و ویژگی های آن می پردازیم.

تحقیق در مورد شهر سوخته کلاس چهارم

شهر سوخته یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرهای دوران باستان ایران است. این شهر در استان سیستان و بلوچستان، در نزدیکی روستای حومه، در شهرستان زابل، واقع شده است. شهر سوخته در سال ۱۳۵۶ توسط یک هیئت باستان شناسی ایرانی کشف شد و از آن زمان تاکنون مورد کاوش و مطالعه قرار گرفته است.

شهر سوخته در حدود ۵۲۰۰ تا ۳۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، در دوران پیش از تاریخ، آباد بوده است. این شهر در آن زمان یکی از پیشرفته ترین شهرهای جهان بوده است. شهر سوخته دارای معماری پیچیده، آبرسانی پیشرفته، و صنایع پیشرفته ای مانند فلزکاری، سفالگری، و بافندگی بوده است.

شهر سوخته دارای یک طرح شهری منظم بوده است. این شهر به شکل یک مستطیل کشیده بوده و از دو بخش اصلی تشکیل شده بود: بخش مسکونی و بخش صنعتی. بخش مسکونی شهر سوخته دارای خیابان ها و کوچه های منظم بوده است. 

خانه های این بخش از خشت و گل ساخته شده بودند و دارای اتاق های متعدد بوده اند. بخش صنعتی شهر سوخته دارای کارگاه های مختلفی بوده است که در آن ها فلزکاری، سفالگری، و بافندگی انجام می شده است.

شهر سوخته دارای یک سیستم آبرسانی پیشرفته بوده است. این شهر دارای یک شبکه آبرسانی زیرزمینی بوده است که آب را از چشمه های اطراف به خانه ها و کارگاه ها می رسانده است. این شبکه آبرسانی بسیار پیشرفته بوده است و هنوز هم پس از گذشت هزاران سال قابل استفاده است.

شهر سوخته دارای صنایع پیشرفته ای مانند فلزکاری، سفالگری، و بافندگی بوده است. فلزکاری در شهر سوخته بسیار پیشرفته بوده است و در آن زمان از فلزاتی مانند مس، طلا، و نقره استفاده می شده است. 

سفالگری در شهر سوخته نیز بسیار پیشرفته بوده است و سفال های این شهر از نظر زیبایی و کیفیت بسیار مرغوب هستند. بافندگی نیز در شهر سوخته بسیار پیشرفته بوده است و پارچه های این شهر از نظر زیبایی و کیفیت بسیار مرغوب هستند.

شهر سوخته یک شهر بسیار پیشرفته در دوران باستان بوده است. این شهر دارای معماری پیچیده، آبرسانی پیشرفته، و صنایع پیشرفته ای بوده است. شهر سوخته یکی از مهم ترین سایت های باستان شناسی ایران است و اطلاعات زیادی در مورد زندگی مردم در دوران باستان به ما می دهد.

تحقیق در مورد تمدن ایلام کلاس چهارم

تحقیق در مورد سنگ ها چهارم ابتدایی

تحقیق در مورد خانه های خشتی و آجری کلاس چهارم

تحقیق در مورد آرش کمانگیر کلاس چهارم

نمونه متن علمی و ادبی کلاس چهارم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...