تحقیق در مورد آرش کمانگیر کلاس چهارم

تحقیق در مورد آرش کمانگیر کلاس چهارم : آرش کمانگیر یکی از قهرمانان اسطوره‌ ای ایرانی است که در زمان پادشاهی منوچهر پیشدادی می‌ زیسته است. او در تیراندازی بسیار ماهر بود و به همین دلیل، هنگامی که ایران و توران در جنگ بودند، به عنوان داور انتخاب شد تا با پرتاب تیری ، مرز بین دو کشور را مشخص کند.

Research on Arash Kamangir, fourth grade

تحقیق در مورد آرش کمانگیر چهارم ابتدایی

آرش کمانگیر یکی از قهرمانان اسطوره‌ ای ایرانی است که در زمان پادشاهی منوچهر پیشدادی می‌ زیسته است. او در تیراندازی بسیار ماهر بود و به همین دلیل، هنگامی که ایران و توران در جنگ بودند، به عنوان داور انتخاب شد تا با پرتاب تیری، مرز بین دو کشور را مشخص کند.

داستان آرش کمانگیر در شاهنامه فردوسی آمده است. در این داستان، آمده است که افراسیاب ، پادشاه توران ، به ایران حمله کرد و منوچهر، پادشاه ایران، را به اسارت گرفت. پس از دوازده سال، منوچهر موفق شد از اسارت فرار کند و دوباره به ایران بازگردد. او با افراسیاب صلح کرد و قرار شد که مرز بین دو کشور با پرتاب تیری مشخص شود.

آرش کمانگیر که از تیراندازان ماهر ایرانی بود، داوطلب شد که این تیر را پرتاب کند. او به کوه دماوند رفت و تیری را به سمت شرق پرتاب کرد. تیر آرش آنقدر دور رفت که تا عصر به زمین نرسید. سرانجام، تیر در کنار رود جیحون فرود آمد و مرز بین ایران و توران مشخص شد.

آرش کمانگیر پس از پرتاب تیر، از شدت خستگی و زحمت جان سپرد. او به نماد فداکاری و از خودگذشتگی در راه میهن تبدیل شده است.

پیام‌های داستان آرش کمانگیر عبارتند از:

اهمیت صلح و دوستی

فداکاری در راه میهن

ارزش و اهمیت مهارت‌های فردی

آداب و رسوم مربوط به آرش کمانگیر

در ایران، روز تیرگان که در روز 13 تیر برگزار می‌ شود ، به یاد آرش کمانگیر جشن گرفته می‌ شود. در این روز ، مردم به یکدیگر آب می‌ پاشند و شادی می‌ کنند. همچنین ، در این روز ، تیراندازی و پرواز بادبادک انجام می‌ شود.


Research on Arash Kamangir, fourth grade

تحقیق خلاصه در مورد آرش کمانگیر 

آرش کمانگیر ، نماد از خودگذشتگی و فداکاری

آرش کمانگیر ، یکی از قهرمانان اسطوره‌ ای ایران است که داستان او نمادی از از خودگذشتگی و فداکاری در راه میهن است.

داستان آرش کمانگیر در زمان پادشاهی منوچهر پیشدادی اتفاق می‌افتد. در آن زمان ، ایران و توران درگیر جنگی طولانی بودند. سرانجام ، منوچهر پیشنهاد صلح را به افراسیاب، پادشاه توران، می‌دهد. افراسیاب پیشنهاد صلح را می‌ پذیرد ، اما با شرطی که مرز میان ایران و توران با تیراندازی یکی از پهلوانان ایرانی تعیین شود.

در ایران ، کسی حاضر به انجام این کار نمی‌ شود. سرانجام ، آرش کمانگیر ، که پیک لشکر ایران است ، داوطلب می‌ شود. آرش می‌ داند که اگر تیر او به هدف نخورد، جنگ دوباره آغاز خواهد شد و جان بسیاری از مردم ایران در خطر خواهد بود. بنابراین، او با وجود اینکه می‌داند این کار جان او را به خطر خواهد انداخت، داوطلب می‌شود.

آرش بر فراز دماوند می‌ رود و تیر را در چله کمان می‌گذارد. او با تمام توان خود تیر را پرتاب می‌کند. تیر آرش تا غروب خورشید پرواز می‌کند و سرانجام در کنار رود جیحون فرود می‌ آید. مرز میان ایران و توران در همان نقطه تعیین می‌شود.

آرش کمانگیر پس از پرتاب تیر ، از خستگی و فشار روحی جان می‌ دهد. پیکرش پاره‌ پاره می‌ شود و در خاک ایران پخش می‌ شود. روح او نیز در تیر دمیده می‌ شود.

داستان آرش کمانگیر، نمادی از از خودگذشتگی و فداکاری در راه میهن است. آرش کمانگیر جان خود را برای حفظ ایران و آرامش مردم آن فدا کرد. او الگویی برای همه ایرانیان است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...