انشا در مورد آرش کمانگیر برای کلاس چهارم (2)

انشا در مورد آرش کمانگیر برای کلاس چهارم (2) : آرش کمانگیر، قهرمان اسطوره‌ای ایران، در جنگ با توران، تیری را از فراز دماوند پرتاب کرد که مرز ایران و توران را مشخص کرد. او در این کار جان خود را از دست داد، اما فداکاری او در تاریخ ایران ماندگار شد.

انشا در مورد آرش کمانگیر

آرش کمانگیر یکی از قهرمانان اسطوره‌ای ایران است که در داستان‌های شاهنامه فردوسی آمده است. او از پهلوانان ایران در زمان پادشاهی منوچهر بود که در جنگ با توران به قهرمانی‌های بسیاری دست یافت.

در پایان جنگ، قرار بر این شد که با پرتاب تیری از سوی یک کماندار ایرانی، مرز بین ایران و توران مشخص شود. آرش کمانگیر داوطلب این کار شد و به بالای کوه دماوند رفت. او تیری را با تمام توان خود پرتاب کرد و تیر تا غروب آفتاب به پرواز خود ادامه داد. سرانجام تیر در کنار رود جیحون فرود آمد و آن نقطه مرز بین ایران و توران شد.

آرش پس از پرتاب تیر، از شدت خستگی و زحمتی که کشیده بود، جان خود را از دست داد. او با فداکاری خود، مرز ایران را حفظ کرد و نام خود را در تاریخ ایران جاودانه ساخت.

آرش کمانگیر نماد فداکاری و وطن‌پرستی است. او برای حفظ میهن خود از جان خود گذشت و نشان داد که ایرانیان همواره آماده جانفشانی برای سرزمین خود هستند.

سخن آخر

داستان آرش کمانگیر یکی از داستان‌ های ماندگار و پرعبرت فرهنگ ایران است. این داستان به ما می‌آموزد که باید برای حفظ میهن خود از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و حتی اگر لازم باشد، جان خود را فدا کنیم.

انشا دانش آموزی در مورد آرش کمانگیر

آرش کمانگیر یکی از قهرمانان اسطوره‌ ای ایران است که داستان او در شاهنامه فردوسی آمده است. او از بهترین تیراندازان ایران بود و در جنگ با توران، تیری را از فراز دماوند پرتاب کرد که مرز ایران و توران را مشخص کرد. آرش در این کار جان خود را از دست داد، اما فداکاری او در تاریخ ایران ماندگار شد.

داستان آرش کمانگیر از این قرار است که در زمان پادشاهی منوچهر، افراسیاب پادشاه توران به ایران حمله کرد و سپاهیان ایران را شکست داد. منوچهر به اسارت افراسیاب درآمد و دوازده سال در بند او بود. سرانجام، با میانجیگری زال، منوچهر از بند آزاد شد و جنگ بین ایران و توران پایان یافت.

قرار شد که مرز ایران و توران با تیراندازی مشخص شود. آرش کمانگیر از میان همه تیراندازان ایران داوطلب شد. او به فراز دماوند رفت و تیری را پرتاب کرد. تیر آرش تا روز بعد پرواز کرد و سرانجام در کنار رود جیحون فرود آمد. این تیر مرز ایران و توران را مشخص کرد و آرش کمانگیر در این کار جان خود را از دست داد.

داستان آرش کمانگیر نماد فداکاری و وطن پرستی است. آرش برای حفظ ایران و تعیین مرز آن، جان خود را فدا کرد. او نشان داد که وطن پرستی و فداکاری برای دفاع از میهن، ارزشمندترین چیزها در زندگی هستند.

آرش کمانگیر در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. او یکی از قهرمانان ملی ایران است و داستان او در میان مردم ایران بسیار محبوب است. در روز تیرگان، که روز تولد آرش کمانگیر است، مردم ایران به یاد او جشن می‌گیرند.

پیام داستان آرش کمانگیر

داستان آرش کمانگیر پیام‌های مهمی برای ما دارد. این داستان به ما می‌آموزد که:

وطن پرستی و فداکاری برای دفاع از میهن، ارزشمندترین چیزها در زندگی هستند.

باید از میهن خود پاسداری کنیم و برای حفظ آن از جان خود بگذریم.

فداکاری و از خودگذشتگی، می‌تواند حتی در سخت‌ترین شرایط، به پیروزی برسد.

آرش کمانگیر نماد شجاعت، فداکاری و وطن پرستی است. داستان او یادآور این حقیقت است که انسان‌ها برای رسیدن به اهداف بزرگ، گاهی باید از جان خود بگذرند.

انشا در مورد آرش کمانگیر پایه چهارم ابتدایی

مقدمه

آرش کمانگیر یکی از قهرمانان اسطوره‌ای ایران است که داستان او در شاهنامه فردوسی آمده است. او تیراندازی ماهر و قهار بود که پس از پایان جنگ ایران و توران، برای تعیین مرز میان دو کشور، تیری را از فراز کوهی به سوی کوهی دیگر پرتاب کرد.

بدنه

در زمان منوچهر، پادشاه ایران، افراسیاب، پادشاه توران، به ایران حمله کرد. پس از دوازده سال جنگ، سرانجام منوچهر پیروز شد و افراسیاب را اسیر کرد. برای تعیین مرز میان ایران و توران، قرار شد که یک تیرانداز ماهر، تیری را از فراز کوهی به سوی کوهی دیگر پرتاب کند.

آرش کمانگیر، که از تیراندازان ماهر ایران بود، برای این کار انتخاب شد. او به بالای کوهی به نام «ایریو خشوتا» رفت و تیری را از کمان کشید. این تیر، پس از طی مسافتی طولانی، در نزدیکی شهر بلخ فرود آمد.

افراسیاب، پس از شنیدن خبر فرود تیر آرش، به ناچار مرز میان ایران و توران را پذیرفت. آرش نیز پس از پرتاب تیر، به علت شدت کار، جان خود را از دست داد.

نتیجه

داستان آرش کمانگیر، نمادی از شجاعت و فداکاری ایرانیان است. آرش با پرتاب تیر خود، مرز میان ایران و توران را تعیین کرد و جان خود را نیز فدای سرزمین مادری کرد.

در ادامه بخوانید :

تحقیق در مورد آرش کمانگیر کلاس چهارم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...