مفهوم ضرب المثل به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست

ضرب المثل «به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است» از جمله ضرب المثل های معروف فارسی است که در بسیاری از موقعیت ها کاربرد دارد. این ضرب المثل به این معناست که اگر به پایان یک موضوع رسیدیم، به این معنی نیست که همه چیز تمام شده است. بلکه هنوز مسائل و موضوعات دیگری باقی مانده اند که باید به آنها پرداخت.

ضرب المثل به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست

این ضرب المثل می تواند در مورد موضوعات مختلف استفاده شود. به عنوان مثال، اگر در حال مطالعه یک کتاب هستیم و به پایان آن رسیدیم، هنوز ممکن است سوالاتی در ذهنمان باقی مانده باشد که نیاز به پاسخ دارند. یا اگر در حال تماشای یک فیلم هستیم و به پایان آن رسیدیم، ممکن است داستان فیلم به گونه ای تمام شود که ما را کنجکاو کند و بخواهیم بدانیم که در ادامه چه اتفاقی می افتد.

این ضرب المثل همچنین می تواند در مورد موضوعات واقعی زندگی نیز کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در حال صحبت با کسی هستیم و او در مورد موضوعی صحبت می کند ، ممکن است او در مورد همه ابعاد آن موضوع صحبت نکرده باشد و هنوز مسائلی باقی مانده باشند که باید به آنها پرداخته شود. یا اگر در حال انجام یک کار هستیم ، ممکن است آن کار به طور کامل تمام نشده باشد و هنوز کارهایی باقی مانده باشند که باید انجام شوند.

در واقع ، این ضرب المثل به ما یادآوری می کند که همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری و تجربه وجود دارد. حتی اگر به پایان یک موضوع رسیدیم، نباید تصور کنیم که همه چیز را می دانیم و دیگر چیز جدیدی برای یادگیری وجود ندارد. بلکه باید همواره به دنبال یادگیری و کسب دانش جدید باشیم.

در ادامه چند نمونه از کاربرد این ضرب المثل در جمله آورده شده است:

«من کتاب را خواندم، اما هنوز سوالاتی در ذهنم باقی مانده است. به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است.»

«فیلم را دیدم، اما داستانش به گونه ای تمام شد که کنجکاوم کرد. به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است.»

«با او صحبت کردم، اما در مورد موضوعی که صحبت می کرد ، همه چیز را توضیح نداد. به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است.»

«کارم را تمام کردم، اما هنوز کارهایی باقی مانده اند که باید انجام شوند. به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است.»

این ضرب المثل می تواند به ما کمک کند تا دیدگاه بازتری نسبت به جهان داشته باشیم و همیشه به دنبال یادگیری و کسب دانش جدید باشیم.

داستان در مورد ضرب المثل به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست

روزی روزگاری در زمان‌ های قدیم ، مردی به نام «علی» در روستایی کوچک زندگی می‌ کرد . علی مردی بسیار باهوش و کنجکاو بود و همیشه به دنبال دانستن چیزهای جدید بود. او به سفرهای دور و دراز می‌رفت و با مردمان مختلف آشنا می‌ شد. 

در یکی از سفرهای خود ، علی با مردی صوفی آشنا شد که داستان‌ های عجیب و غریبی برای او تعریف می‌ کرد. علی داستان‌ های مرد صوفی را بسیار دوست داشت و از او خواست که بیشتر برای او داستان تعریف کند.

مرد صوفی قبول کرد و برای علی داستان‌ های زیادی تعریف کرد. علی با شنیدن داستان‌ های مرد صوفی ، بیشتر و بیشتر به او علاقه‌ مند می‌ شد. او تصمیم گرفت که تمام داستان‌ های مرد صوفی را جمع‌ آوری کند و در یک کتاب بنویسد.

علی چندین سال از مرد صوفی داستان شنید و آنها را در یک کتاب نوشت . او نام کتاب را «حکایات مرد صوفی» گذاشت. کتاب علی بسیار پرطرفدار شد و همه مردم از آن لذت می‌ بردند.

یک روز ، علی در حال نوشتن آخرین داستان کتابش بود که ناگهان مرد صوفی از دنیا رفت. علی بسیار ناراحت شد و تصمیم گرفت که داستان مرد صوفی را در کتابش تمام نکند. او آخرین جمله کتاب را اینگونه نوشت: «به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست.»

کتاب علی با این جمله به پایان رسید و مردم کنجکاو شدند که داستان مرد صوفی چگونه ادامه پیدا می‌ کند. اما علی دیگر زنده نبود تا داستان را ادامه دهد و حکایت مرد صوفی همچنان باقی ماند.

ضرب المثل «به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست» به این معناست که پایان یک ماجرا یا داستان ، به معنای پایان کامل آن نیست. ممکن است ماجرا یا داستان بعد از پایان ، ادامه پیدا کند یا اینکه جزئیات بیشتری از آن آشکار شود.

بیشتر بخوانید :

مفهوم ضرب المثل باز فیلش یاد هندوستان کرد

مفهوم ضرب المثل جوینده یابنده است

معنی ضرب المثل از این شاخه به اون شاخه پریدن

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...