انشا درباره شب یلدا با رعایت مراحل نوشتن

انشا درباره شب یلدا با رعایت مراحل نوشتن : در این انشا ، نویسنده با مقدمه‌ ای کوتاه به معرفی شب یلدا می‌ پردازد. در بدنه انشا ، به آداب و رسوم این شب، مانند خوردن آجیل ، انار، هندوانه ، قصه‌ گویی و فال‌ گیری اشاره می‌ کند. در نتیجه‌ گیری نیز به اهمیت این شب در فرهنگ ایرانی اشاره می‌ کند.

Essay about Yalda night following the steps of writing

انشا درباره شب یلدا با رعایت مراحل نوشتن

مقدمه

شب یلدا ، طولانی‌ ترین شب سال است که در تقویم ایرانی در آخرین روز پاییز و آغاز زمستان قرار دارد. این شب در فرهنگ ایرانی ، شبی ویژه و باستانی است که با آداب و رسوم خاصی برگزار می‌ شود.

بدنه

در شب یلدا ، خانواده‌ ها و دوستان دور هم جمع می‌ شوند و با خوردن میوه‌ های مخصوص این شب ، قصه‌ گویی ، شاهنامه‌ خوانی ، فال حافظ گرفتن و بازی‌ های سنتی ، این شب را جشن می‌ گیرند.

یکی از مهم‌ ترین آیین‌ های شب یلدا ، خوردن میوه‌ های مخصوص این شب است. میوه‌ های شب یلدا عبارتند از هندوانه ، انار ، خربزه ، سیب ، گلابی ، پرتقال ، انجیر، خرما و... . این میوه‌ ها به دلیل رنگ‌ های شاد و خوشمزه‌ شان ، نمادی از شادی و سرزندگی هستند.

قصه‌ گویی و شاهنامه‌ خوانی نیز از دیگر آیین‌ های شب یلدا هستند. در این شب ، بزرگ‌ ترها برای کوچک‌ترها قصه‌ های قدیمی و شاهنامه را تعریف می‌ کنند.

فال حافظ گرفتن نیز یکی از آیین‌ های شب یلدا است. در این شب ، افراد با باز کردن دیوان حافظ ، فال خود را می‌گیرند و از آن برای آینده خود پیش‌بینی می‌کنند.

بازی‌های سنتی نیز از دیگر آیین‌ های شب یلدا هستند. بازی‌ هایی مانند بخت‌ آزمایی ، قایم موشک ، هفت‌ سنگ و... در این شب بسیار محبوب هستند.

نتیجه

شب یلدا، شبی است که خانواده‌ ها و دوستان دور هم جمع می‌ شوند و با شادی و نشاط این شب را جشن می‌ گیرند. این شب ، نمادی از پیروزی نور بر تاریکی و امید به آینده‌ ای روشن است.

نکات تکمیلی

شب یلدا در بسیاری از کشورهای دیگر نیز جشن گرفته می‌شود. به عنوان مثال ، در کشورهایی مانند چین ، ژاپن ، کره، هند و... شب یلدا به عنوان شب تولد خورشید جشن گرفته می‌ شود.

در برخی از مناطق ایران ، آیین‌ های خاصی برای شب یلدا وجود دارد. به عنوان مثال، در برخی از مناطق، مردم در شب یلدا آتش روشن می‌کنند و از روی آن می‌ پرند.

شب یلدا ، فرصتی است برای خانواده‌ ها و دوستان تا با هم جمع شوند و لحظات خوشی را در کنار هم سپری کنند.

Essay about Yalda night following the steps of writing

انشا دوم درباره شب یلدا با رعایت مراحل نوشتن

مقدمه

در چرخه زندگی ، شب و روز همواره در حال جابجایی هستند. در بهار و تابستان ، روزها طولانی‌ تر و شب‌ ها کوتاه‌ تر می‌ شوند. در پاییز و زمستان ، عکس این اتفاق می‌ افتد. طولانی‌ ترین شب سال ، شب یلدا است.

بدنه

شب یلدا، آخرین روز پاییز و آغاز زمستان است. در این شب ، مردم ایران دور هم جمع می‌ شوند و خوراکی‌ های مختلفی مانند هندوانه ، انار، آجیل ، شکلات و … می‌ خورند. شب یلدا ، شبی است که در آن ، مردم فرصتی پیدا می‌ کنند تا با هم باشند و لحظات خوشی را در کنار یکدیگر سپری کنند.

خوراکی‌ های شب یلدا ، هر کدام نمادی دارند. هندوانه ، نماد برکت و شادمانی است. انار ، نماد زایش و باروری است. آجیل ، نماد سلامتی و طول عمر است. شکلات ، نماد شادی و نشاط است.

برخی از مردم معتقدند که در شب یلدا ، فرشته تاریکی (اهریمن) با فرشته روشنایی (امشاسپندان) می‌ جنگند. در نهایت ، فرشته روشنایی پیروز می‌ شود و با پیروزی نور بر تاریکی ، دوباره صبح می‌ شود.

نتیجه

سنت‌ های شب یلدا ، آداب و رسومی زیبا و با معنا هستند. بهتر است درباره این سنت‌ ها بیشتر بدانیم و آن‌ ها را به جا بیاوریم تا با گذشت سال‌ ها ، این آداب و رسوم کمرنگ نشوند.

انشا سوم درباره شب یلدا با رعایت مراحل نوشتن :

مقدمه

شب‌ های بلند زمستان در ایران با جشنی به نام شب یلدا سپری می‌ شود. این جشن که قدمتی هزاران ساله دار د، فرصتی برای گردهمایی خانواده‌ ها و دوستان و سپری کردن شبی طولانی و شاد است.

بدنه

یادم می‌ آید که وقتی کودک بودم ، شب یلدا را بسیار دوست داشتم. برای من ، شب یلدا تنها شبی بود که می‌ توانستم تا صبح بیدار بمانم و با دوستانم بازی کنم و از بودن در جمع بزرگ‌ ترها لذت ببرم.

یک شب یلدا ، من و پسرخاله‌ هایم تصمیم گرفتیم که آن شب را تا صبح در خانه مادربزرگ بمانیم. برای این کار ، نقشه‌ ای طراحی کردیم. قرار بود که از ساعت ۱۰ شب به بعد ، شروع به خمیازه کشیدن کنیم تا بزرگترها فکر کنند که خسته هستیم و می‌ خواهیم بخوابیم.

ساعت ۱۰ که شد ، طبق نقشه عمل کردیم. همه ما شروع به خمیازه کشیدن کردیم. مادرم که متوجه شد، به من گفت: «وا چته، خوابت میاد؟» من هم با خمیازه گفتم: «آره، خیلی خسته‌ ام.»

تا نوبت خوردن هندوانه رسید ، من یک بالشت برداشتم و رفتم توی اتاق و خوابیدم. بقیه بچه‌ ها هم به ترتیب و بدون جلب توجه، فقط به مادر خود گفتند که خسته‌ اند و می‌ آیند توی اتاق تا بخوابند.

بزرگترها که مشغول بحث بودند ، اصلا متوجه غیبت همگانی ما نشدند. ساعت ۱۲ که شد ، وقت رفتن بود. وقتی بزرگترها خواستند که جمع کنند و بروند ، با صحنه خنده‌ داری رو به‌ رو شدند. اتاقی پر از بچه که خواب بودند و به هیچ عنوان بیدار نمی‌ شدند.

هرچقدر سروصدا می‌ کردند ، ما تکان نمی‌ خوردیم و خودمان را سفت گرفته بودیم. مادربزرگ که متوجه ماجرا شد، از خیر بردن ما گذشت.

آن شب ، ما تا صبح بیدار ماندیم و با هم بازی کردیم و خندیدیم. آن شب، یکی از بهترین شب‌ های زندگی من بود.

نتیجه‌ گیری

شب یلدا بهانه‌ ای است تا با هم باشیم و بخندیم. مهم نیست که چقدر طولانی‌ تر است، مهم این است که از فرصت دورهم بودن استفاده کنیم و لذت ببریم.

Essay about Yalda night following the steps of writing

در ادامه ببینید :

انشا در مورد شب یلدا با توصیف زمان و مکان

انشا در مورد خاطره شب یلدای من

انشا در مورد شب یلدا در خانه مادر بزرگ ❤️ ساده و قشنگ

انشا درباره شب یلدا به صورت عینی ساده و قشنگ

انشا درباره شب یلدا با مقدمه و نتیجه گیری

متن در مورد شب یلدا برای درس آزاد

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...