انشا در مورد نیکی به پدر و مادر کودکانه

نیکی به والدین یکی از مهم‌ ترین واجبات دینی و اخلاقی است. والدین نعمت‌ های بزرگی هستند که خداوند به ما داده است. آنها از زمانی که ما در شکم مادرمان هستیم تا زمانی که بزرگ می‌ شویم ، از ما مراقبت می‌کنند و برای ما زحمت می‌ کشند. آنها برای اینکه ما خوب زندگی کنیم ، هر کاری که از دستشان بر می‌ آید انجام می‌ دهند.

نیکی به والدین به معنای احترام گذاشتن به آنها، اطاعت از آنها، و کمک کردن به آنها در کارهایشان است. با نیکی به والدین، ما از نعمت‌ های الهی بهره‌ مند می‌ شویم و سعادت و آرامش را در زندگی خود تجربه می‌ کنیم.

در این انشا ، به اهمیت نیکی به والدین و راه‌ های انجام آن پرداخته شده است.

انشا نیکی به پدر و مادر کودکانه

نیکی به بابا و مامانم

بابا و مامانم ، نعمت‌ های بزرگی هستند که خدا به ما داده است. آنها از وقتی ما در شکم مامانم هستیم تا وقتی بزرگ می‌ شویم ، از ما مراقبت می‌ کنند و برای ما زحمت می‌ کشند. آنها برای اینکه ما خوب زندگی کنیم، هر کاری که از دستشان برمی‌آید انجام می‌دهند.

نیکی به بابا و مامانم، یکی از مهم‌ ترین واجبات دینی است. خدا در قرآن کریم می‌ فرماید: «وَقَضَى رَبُّکَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِیَّاهُ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ کِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا کَرِیمًا»

یعنی: پروردگارت مقرر داشت که جز او را نپرستید و به بابا و مامانم نیکی کنید. اگر یکی از آن دو یا هر دو نزد تو به پیری رسیدند، به آنها «اف» مگو و آنها را مزن و با آنها سخنی کریمانه بگو.

نیکی به بابا و مامانم ، یعنی اینکه به آنها احترام بگذاریم و از آنها اطاعت کنیم. همچنین باید در کارهایشان به آنها کمک کنیم و از آنها مراقبت کنیم.

بعضی از راه‌ های نیکی به بابا و مامانم عبارتند از:

سلام کردن به آنها با احترام

کمک کردن به کارهای خانه

دعا کردن برای آنها

اطاعت از آنها

احترام گذاشتن به آنها در حضور دیگران

خریدن هدیه برای آنها

    نیکی به بابا و مامانم آثار و برکات زیادی دارد. از جمله این آثار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    رضایت خداوند

    طول عمر

    دوری از فقر و بدبختی

    آرامش و سعادت در زندگی

      پس بیایید هر چه بیشتر به بابا و مامانم نیکی کنیم و با این کار، خود را از نعمت‌های الهی بهره‌مند سازیم.

      مطالب مرتبط...

      هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...