متن خدایا مواظب زندگیم باش

گاهی بعضی ها میشن زندگیت، میشن تمام وجودت و تو بدون اونها نمیتونی لحظه ای زندگی کنی برای همین به درگاه خدا میری و به خدا میگی که خدایا از زندگیم مراقبت کن. گاهی هم زندگیت اونقدر برات اهمیت داره که نمیخوای در اون لطمه ای ببینی برای همین باز هم میتونی به پیشگاه خدا بری و چنین دعایی کنی.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی با موضوع خدایا مواظبم باش تهیه کردیم که شما رو دعوت به خوندن اونها میکنیم.

جملات خدایا مراقب زندگیم باش

از وقتی که به زندگیم اومد واقعا تموم زندگیم شد، انگار افسار تموم زندگیم رو دادم دستش و در برابر اون کلا خلاء سلاح شدم. اون خوب قلق من رو بلد بود و هنوز هم بلده و به تموم حال و احساس من کنترل داره و میدونه که دقیقا در هر لحظه چه احساسی دارم و چجوری حالم بهتر میشه. حالا دیگه من اونو زندگیم میدونی، زندگی ارزشمندی که به هیچ وجه نمیخوام لطمه ای بهش وارد بشه یا سختی و مشقتی رو تحمل کنه. خدایا، مراقب زندگیم باش و در تک تک لحظات یاریگرش باش تا مبادا چالش های زندگی و سختی هاش بخوان اونو از پا در بیارن.

************

اون برای من زندگیمه، اون برای من همه چیزمه، من نمیتونم ببینم که داره سختی میکشه و بعد راحت به زندگیم برسم. وقتی که اون داره سختی میکشه انگار تموم سختی ها و مشقت هاش برای من هم به وجود اومده و من هم رنج و عذابی نه کمتر بلکه حتی بیشتر از اون رو هم تحمل میکنم. خدایا، حالا که اینجوریه نمیخوام حتی یه زخم کوچیک برداره، نمیخوام حتی کوچکترین سختی ها وارد زندگیش بشه و نمیخوام کمترین درد و عذابی رو بکشه؛ خدای من، تو که اینا رو میدونی پس همیشه مراقب و مواظب زندگیم باش.

************

خدا نکنه که خم به ابروهای زندگیم بیاد اون موقع من واقعا می شکنم و واقعا نابود میشم. وقتی که یکی برات عزیز میشه، وقتی که یکی واقعا توی دل و قلبت خونه میکنه و تموم وجودت رو تسخیر خودش میکنه و وقتی که یکی میشه همه زندگیت، همه عمرت، همه چیزی که داری واقعا نمیتونی ببینی که داره سختی میکشه یا با چالش های سخت زندگی داره دست و پنجه نرم میکنم. خدایا، از ته دل آرزو میکنم که هیچوقت سختی کشیدنش رو نبینم چون سختی کشیدن اون مثل تازیانه هایی هست که به روح و قلب من میخوره.

************

برام مثل زندگیه، دیگه فرقی با نفس کشیدن برام نداره، باید باشه، باید کنار حضور داشته باشه و باید حضورش رو احساس کنم تا بدونم که دارم زندگی میکنم و زندگی میگذرونم. اگه نباشه من فقط زنده ام اما زندگی نمیکنم، من نفس میکشم اما حالم خوش نیست و من توی این دنیا قدم برمیدارم اما انگار که روحم دیگه پر کشیده و برای همیشه رفته. اون در این حد برام عزیزه و در این میخوامش. خدایا، همیشه مراقب و مواظب باش، با دعا برای اون در واقع برای خودم دعا کردم چون اون تمام منه، تمام زندگیمه.

************

وقتی که عاشق کسی میشی دیگه مهم نیست چقدر عیب و ایراد داره، مهم نیست بقیه در موردش چی میگن و چقدر زندگیش پر از مشغله هست، اون میشه تموم زندگیت، اون میشه تموم قلبت و از اون لحظه به بعد که عاشقش میشی اگه کوچکترین سختی ای رو ببینه انگار خودت اون سختی رو متحمل میشی و در همونقدر که اون عذاب میکشه یا حتی بیشتر تو هم عذاب میکشی و تموم وجودت رو درد در بر میگیره. خدایا، مراقب عشقم باش، مواظب زندگیم باش، اون تموم منه و اگه اتفاقی براش بیفته من نمیتونم لحظه ای تحمل کنم.

************

خدایا، چجوری آدما رو اونقدر عاشق همدیگه میکنی که حتی لحظه ای هم نمیتونن حال بد هم رو تحمل کنن و با این قضیه کنار بیان؟ حالا اون کسی که من عاشقش بودم شده تموم زندگیم پس خدایا، میشه مراقبش باشی و ازش مواظبت کنی؟ از وقتی که عاشق اون شدم انگار زندگی برام معنا پیدا کرده، در واقع اون با اومدنش به زندگی من معنا بخشید و برای همینه که میگم برام مثل زندگیه و حتی باید بگم که اون از زندگی هم برام مهمتره. خدایا، همیشه توی سایه خودت حفظش کن و هیچوقت نذار طعم تلخی و بدی روزگار رو بچشه.

************

عاشق که میشی انگاری از دنیا میبری و فقط به وجود اون گره میخوری. وقتی که عاشق میشی دیگه هیچ کس و هیچ چیز دیگه ای جز اون نمیتونه حالت رو خوب کنه و احساس خوب رو برات به ارمغان بیاره. وقتی که عاشق میشی انگاری که تموم وجودت رو به اون میبخشی و دو دستی تموم احساس و قلبت رو به اون اهدا میکنی و اونه که از اون لحظه به بعد تصمیم میگیره که حالت بد باشه یا خوب. خدایا، من الان عاشق شدم و یکی شده تموم زندگیم، یکی هست که کنترل تموم احساساتمو در دست داره پس همیشه مراقب و مواظبش باش که بهش بد نگذره، اگه اون حالش بد باشه من چندین برابر اون حالم بدتر میشه.

************

وقتی که یکی رو دوست داری براش فقط اتفاقای شیرین و لذت بخش میخوایف انگار که اونو از دار و دسته انسان ها جدا میکنی و مثل فرشته ها میدونیش، فرشته هایی که فقط باید توی ناز و نعمت زندگی کنن و یکم هم لطمه بهشون وارد نشه. خدایا، من دوستش دارم و برام مثل فرشته هاست، اون فرشته زندگی منه، اون الان دیگه داره خود زندگیم هم میشه پس حالا که اینجوریه میشه ازش مراقبت کنی و میشه همیشه حالش رو خوب نگه داری؟ خدایا، اینکه مخلوق از خالق بخواد بهش قول بده شاید گناه باشه اما من برای زندگیم هم حاضرم این گناه رو به جون بخرم، خدایا، قول میدی که همیشه مواظبش باشی و همیشه در پناه خودت حفظش کنی؟

************

عشق زیباترین احساسیه که آدم میتونه تجربه اش کنه. وقتی که عاشق میشی متوجه میشی که تا قبلا عاشق شدنش اصلا لذت واقعی زندگی رو درک نمیکردی؛ عشق تا این حد شیرینه و تا این حد میتونه برداشتت از زندگیت رو عوض کنه. وقتی که عشق به زندگیت قدم میذاره واقعا انگاری که خدا خواسته که تو حال خوب بیشتری داشته باشی و در این دنیا لذت بیشتری رو تجربه کنی. خدایا شکرت که منو لایق داشتن عشق دونستی، عشقی که حالا شده تموم زندگیم و بدون اون حتی تحمل یه لحظه هم سخته و باید باشه و باید کنارم احساش کنم که احساس زنده بودن و زندگی کردن هم بهم دست بده. خدایا، جدای از تموم شکرانه هایی که برای عشقم تا به حال برات به جا آوردم از ته دل آرزو میکنم که همیشه حواست بهش باشه و همیشه مواظبش باشی. عشق من حتی یه لحظه هم نباید احساس بدی داشته و همیشه باید حالش خوب باشه پس خدایا ازت میخوام که همیشه مراقب و مواظبش باشی.

************

خدایا، منکه جز تو کسیو تو زندگیم ندارم، منکه جز تو پناهی در زندگیم ندارم، منکه جز تو مامن امنی در این زندگی ندارم، پس میشه همیشه مراقبم باشی و از من مواظبت کنی. اگه تو نباشی و اگه سایه تو بر سر زندگی من نباشه طولی نمیکشه که من از پا میفتم و در برابر دنیا و تموم سختی هاش زانو میزنم. تو که نمیخوای بنده ای که اینقدر بهش عزت و آبرو دادی در برابر دنیا اینجوری شرمنده بشه و سر تعظیم فرود بیاره؟ پس اگه اینو نمیخوای همیشه مراقبت و مواظب این بنده ات باش و در تک تک لحظات زندگیش تنهاش نذارم.

************

خدایا، من توی زندگی فقط به تا پناه میبرم و فقط از تو پناه می جویم. هیچ پناه دهنده ای جز تو و هیچ پناهگاهی جز سایه تو نمیتونه برای من امن باشه و امنیت رو به ارمغان بیاره. وقتی که به سایه تو پناه میبرم میتونم اطمینان داشته باشم که در برابر گزند روزگار و مشقات و سختی هایی که سر راهه ایمن و مصون هستم و هیچ کس و هیچ چیزی نمیتونه کوچکترین تاثیر منفی در زندگی من بگذاره. خدایا، به پای بخشندگی و مهربونیت هم که شده هیمشه مراقبم باشه و هیچ وقت دستم رو رها نکن.

************

خدایا، اگه تو نباشی سختی های زیادی رو قراره تحمل کنم، اگه تو نباشی قراره دنیا بار زیادی روی دوشم بگذاره، اگه تو نباشی قراره به زانو بیفتم و از پا در بیام و اگه تو نباشی من خیلی زود به هیچی میرسم و در این دنیا چیزی به جز یک انسان پوچ نخواهم بود. حالا با این اوصاف فقط سایه تو هست که میتونه منو به یک انسان واقعی تبدیل کنه، انسانی که با هر سختی میجنگه و هیچوقت در برابر سختی های روزگار سر تعظیم فرود نمیاره، انسانی که فوق العاده سرسخته و کوتاه نمیاد و انسانی که سرشار از تجربه هست و این دنیا رو به معنای واقعی تجربه کرده. خدایا، همیشه مواظبم باش و سایه ات رو بر سرم حفظ کن تا بتونم معنای زندگی رو واقعا زندگی کنم.

************

کی میشه به معنای واقعی زندگی دست یافت؟ وقتی که حرکت کنی و تجربه های مختلفی در زندگی به دست بیاری و کی میشه حرکت کرد؟ وقتی که بدونه پشتوانه ای امن و محکم داری که به هیچ وجه پشتت رو خالی نمیکنه و برای همین همیشه ته دلت ایمان داری که یکی هست که مواظبته برای همین کوتاه نمیای و با قدرت به حرکت ادامه میدی. خدایا، تنها پشتوانه امن و محکمی که میتونم داشته باشم تو هستی، تنها کسی که میتونم به اون تکیه کنم و ایمان داشته باشم که تکیه گاهم باقی میمونه تو هستی و تنها کسی که میتونه از من به خوبی مواظبت کنه باز هم تو هستی پس در زندگی پشتم باش و هیچوقت دستم رو رها نکن تا بتونم زندگی رو به معنای واقعی زندگی کنم.

************

خدایا، اگه تو پشتیبان و حامی انسان ها نباشی این زندگی چیزی جز رنج و مشقت براشون به همراه نخواهد آورد. این تو هستی که با بودنت به انسان حس آرامش و امنیت میدی و کاری میکنی که همیشه احساس کنند که یکی هست که مواظبشونه برای همین با قدرت ادامه میدن و کوتاه نمیان. خواستم برای همه این ها از تو تشکر کنم و از ته دل سپاسگزاریت رو به جا بیارم. خدای من، برای تموم مراقبت ها و مواظبت هات از زندگی ما انسان ها ازت متشکرم و ازت میخوام که از این به بعد هم ما انسان ها را از درگاه و پناه خودت بیرون نکنی و همیشه مواظب زندگی من و بقیه باشی. آمین.

************

خدایا، چه چیزی از این شیرین تر که در پناه تو باشم و به این شکل طعم واقعی خوشبختی و آرامش رو تجربه کنم؟ بدون شک اگه تو نباشی نه آرامشی هست و نه خوشبختی ای! فقط وجود تو هست که این ها رو به وجود آدم انتقال میده. خدایا پس از تو میخوام که همیشه منو در پناه خودت حفظ کنی و همیشه مراقب و مواظبم در زندگی باشی.

************

خدایا، اگه آدم واقعا از ته دل احساس کنه که خدایی هست که پشت و پناهشه حتی اگه تو جهنم هم باشه احساس خوشبختی میکنه و حال دلش خوبه. انسان یناز داره به اینکه بدونه یکی حامیشه و یکی هواشو داره و خوش به حال همه ما آدما که پشت و پناهی قرص و محکم به نام تو داریم که هیچوقت حواست از زندگیمون برداشته نمیشه و اگه میون تموم این آدما تنهای تنها هم بشیم باز هم تو کنارمون هستی و توجهت بهمون هست. خدایا، ازت میخوام که از این به بعد هم همین اتفاق بیفته و از این به بعد هم همیشه حواست به زندگی من و موم آدما باشی و از ما مواظبت کنی.

************

خدایا، من حتی اگه عمری طولانی داشته باشم و این دنیا رو به طور کامل تجربه کنم باز هم نیاز به مواظبت و مراقبت تو دارم چون تو خدای منی، آفریده و خالق منی و دره در جای زندگیت نیاز به دست یارگیر تو دارم که دستم رو بگیری و تنهام نذاری. خدایا، همیشه مراقبم باش و لحظه ای در زندگی تنهام نذار که زندگی بدون تو در واقع همون تجربه جهنم در این دنیاست.


در ادامه تماشا کنید :

آلبوم عکس نوشته خدایا مواظب عزیزانم باش

جملات زیبا و عاشقانه درباره مواظب خودت باش

متن عاشقانه و زیبا برای فرزندانم + عکس نوشته

متن درباره خدایا مواظب داداشم باش

جملات زیبا برای سپاس از خداوند

متن در مورد آدمهای خوب زندگی + عکس نوشته


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...