متن تشکر برای چهلمین روز درگذشت

وقتی که پدر، مادر، برادر، خواهر و یا هر عزیز دیگرت را از دست میدهی، واقعا گویی دنیا بر سرت خراب می شود و حضور دیگران تا اندکی هم که شده می تواند به تو آرامش بخشد. چه خوب است که در چهلمین روز وفات عزیز از دست رفته ات که آخر روز همراهی دیگران با توست از آنها برای اینکه تنهایت نگذاشتند و همدم و همراهت شدند تشکر کنی.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی برای تشکر از حضور در چهلمین روز درگذشت پدر، مادر، برادر، خواهر و عزیزان به اشتراک گذاشته ایم که شما را دعوت به خواندن آنها میکنیم.

متن تشکر برای چهلمین روز درگذشت پدر

با رفتن پدرم کمرم خمیده شد و حالم دیگر مثل قبل نمی شود اما وجود شما عزیزان بسیار موجب تسلی خاطر من گشت و موجب شد که این همه غم و بی قراری را به جان بخرم. وجود پر مهر شما تا حدودی توانست جای خالی پدرم را برایم جبران کند. از شما متشکرم که در چهلمین روز سالگرد هم در کنار من بودید و با وجودتان به من آرامش بخشیدید. سپاس از شما.

****************

سپاس از تمام عزیزانی که در چهلمین روز وفات پدرم در کنار من بودند و با وجودشان کاری کردند که نبود سایه پدر بر سرم را کمتر احساس کنم. یقینا وقتی که سایه سرت را از دست میدهی گویی که در این دنیا تنها گشته و هیچ کسی نیست که یار و همدم تو شود اما من خودم را انسان خوشبختی می دانم که شما عزیزان را دارم، شمایی که با حضورتان در طی این چهل روز که از وفات ایشان گذشت موجب تسلی خاطر من بودید. باز هم از تمامی شما برای حضورتان متشکرم.

****************

از همه عزیزان اگر در پذیرایی و استقبال من از آنها کم و کاستی وجود داشت عذرخواهم. وقتی که پدرت که سایه سرت و پشتیبانت بود را از دست میدهی گویی در دنیا تنهایی و تنها میشوی و تا به خود بیای مدت ها می گذرد. من نمی توانم بگویم که اکنون به خود آمده و مرگ پدر برایم عادی شده اما اکنون که کمی در طی این چهل روز آرام شده ام از شما به خاطر تمامی کم و کاستی ها عذر خواهم و اگر رفتار ناشایست و نامناسبی از من در طی این چهل روز دیدید بابت آن متاسفم. همچنین از شما بزرگواران برای اینکه در چهلمین روز هم در کنارم بودید متشکرم.

****************

یقینا اگر شما را نداشتم در طی این چهل روز که پدرم را از دست داده ام سر به بیابان گذاشته و یا در کنج عزلت خویش برای همیشه محبوس میشدم. غم از دست دادن پدر بد غمیست، کمر می شکند و قامتت دیگر با هیچ مرهمی راست نمی شود. شما عزیزان با وجودتان سعی کردید مرهمی برای قامت شکسته من باشید و اندکی از غم مرا تسلی بخشیدید و برای همین از شما متشکرم. درست است که من دیگر آن آدم همیشه نمی شوم اما وجود پر مهر شما برای اندکی هم که شده مرا آرام کرد. دوست دار همه شما هستم و از شما متشکرم که در چهلمین روز درگذشت پدرم هم در کنارم بودید.

****************

درگذشت پدر غمی غیر قابل انتظار بود که به من و خانواده ام وارد شد و تا میخواستم که به خود بیاییم و مرگ او را بپذیرم زمان زیادی طول میکشید و هنوز هم باید زمان بگذرد تا داغ این اتفاق برایمان کمتر از قبل شود. حضور پر مهر تک تک شما عزیزان از روز اول تا امروز که چهلمین روز درگذشت پدرم است موجب شد تا اندکی هم که شده این غم آرام شود! اگر شما نبودید و ما با تنهایی خود قراره بود با این غم کنار بیاییم یقینا تا به اکنون تک تک ما اعضای خانواده وجودمان پَر پَر شده بود. برای حضور و بودن تان از شما متشکریم.

متن تشکر برای چهلمین روز درگذشت مادر

مادر همان سایه سریست که وقتی از دست میدهی احساس میکنی که تنهای تنها شده ای و هیچ کس نیست که سراغت را بگیرد و هیچکس نیست که دیگر آغوشش را به سویت باز کند تا در آن آرام بگیری و آرامش را تجربه کنی. بلایی که بر سر من نازل شد را برای حتی دشمنانم هم نمیخوام و امیدوارم که هیچ انسانی درد دوری مادر و غم فراق او را به جان نخرد که این غم می سوزاند اما نمی کشد و ذره ذره وجود آدمی را از پا در می آورد. از شما عزیزان متشکرم که برای چهلمین روز هم در کنار من بودید و با وجودتان غم فراق مادر را تا حدودی هم که شده برایم تسلی بخشیدید.

****************

مادر همان گوهر نایابیست که انسان در زندگی اش دارد و وای بر آن روزی که این گوهر نایاب از انسان ستانده شود، در آن موقع او گویی تمام زندگی اش بی ارزش شده و دیگر هیچ دلیلی برای ادامه زندگی ندارد. گوهر نایاب زندگی من از من ستانده شد و من مادرم را برای همیشه از دست دادم. اکنون احساس پوچی و هیچی میکنم و گویی دیگر دلیلی برای ادامه دادن ندارم. اگر شما عزیزان نبودید یقینا تا به اکنون به این زندگی که آن را با پوچی یکسان می دانم خاتمه بخشیده بودم. به خاطر حضور گرمتان تا به این چهل روز از شما متشکرم.

****************

مادر، میبینی که برای چهلمین روز درگذشتت همه دور هم جمع شده اند؟ میبینی که چه زود گذشت؟ اکنون تو چهل روز است که زیر خروارها خاک خفته ای و دیگران بر سر مزارت آماده شده اند که هم فاتحه ای برای آرامش روحت بخوانند و هم تسلی وجودت فرزندت و خانواده ات باشند. هیچ فکر میکردی که چنین روزی سر برسد؟ هیچ فکر میکردی که فرزندت روزی چنان بی پناه شود که دیگران برای تسلی خاطرش به دور او جمع شوند و او را آرام کنند؟ مادر، نبودنت کمر میشکند و حتی دیگرانی هم که لطفشان را با حضورشان به من نشان می دهند فقط تا ذره ای اندک می توانند این غم را تسلی بخشند. دوری ات سخت است و این درد دوری را تا ابد می بایست به جان بخرم. کاش از پیشم نمیرفتی. دوستان و عزیزانی که در چهلمین روز وفات مادرم هم بر سر مزار او آماده شدید و موجب آرامش من گشتید، از همه شما عزیزان متشکرم و لطف بی کرانتان را هرگز فراموش نخواهم کرد.

****************

مادر، غم دوری تو کم غمی نیست، عذاب می دهد و شعله های آتش را در درونم می پراکند اما می دانی بدی ماجرا کجاست؟ این عذاب و شعله های آتش نمی کشد فقط ذره ذره وجودم را آب میکند. در این چهل روز که تو نبودی عزیزانی بودند که کمی وجودم را آرام کنند و با حضور گرم شان کاری کنند که نبود تو را کمتر احساس کنم و همین موجب دوام آوردنم شده. مادرم، یقینا اگر حضور این عزیزان نبود غم دوری تو مرا به هلاکت می رساند، هلاکتی که درد و عذابی شدید در پی داشت. از همه عزیزانی که تا به امروز در کنارم بودند و در چهلمین روز وفات مادرم حضور دارند نهایت تشکر را دارم و میخواهم بدانید که به خاطر این لطف و محبت و حضورتان برای ذره ای هم که شده من آرامش را یافتم.

متن تشکر برای چهلمین روز درگذشت برادر

عشق به برادر انتها ندارد و وای بر روزی که برادرت را از دست بدهی! آن موقع گویی تمام زندگی ات را از دست داده ای و زندگی دیگر برایت رنگ و بویی ندارد. منی که برادر از دست داده ام اکنون این حرف را با تک تک سلول های بدنم درک میکنم و متوجه اش هستم. برای شما عزیزانی که در چهلمین روز نبودن برادرم برای تسلی خاطر من کنارم حضور یافته اید آرزو میکنم که هرگز چنین غمی حتی برای اطرافیان تان هم رخ ندهد و در کنار این آرزو از تک تک نهایت سپاس و تشکر را به جا می آورم که بودید و تنهایم نگذاشتید.

****************

برادرم همیشه کنارم بود، همیشه پشتم بود و لحظه ای تنهایم نمی گذاشت. او که رفت پشتم خالی شد و انگار که دیگر هیچ پشتوانه ای نداشتم. اگر شما عزیزان نبودید، من بدون این پشتوانه یقینا خودم هم طعم مرگ را میچشیدم. شما بودید که تا به این چهل روز جای خالی برادرم را پر کردید و پشتم را داشتید که مبادا حس تلخ دوری از برادرم مرا به کاری اشتباه وا دارد. از شما برای این لطف و محبت تان مشتکرم و همچنین برای اینکه چهلمین روز را هم در کنارم بودید از تک تک تان سپاسگزارم.

****************

غم از دست دادن برادر مثل این است که خدا روحت را از جسم بیرون بکشد اما نمیمیری و در این دنیا میمانی و نفس میکشی. اکنون من همینگونه هستم و گرچه جسم دارم اما دیگر روحی برایم نمانده چرا که خدا روحم را با مرگ برادرم از وجودم پر کشاند. غم از دست دادن برادر غمی عجیب است که مثال ندارد و می سوزاند و باید با آن سازش کنی. از شما عزیزان که برای من در طی این چهل روز تسلی خاطر بودید و نگذاشتید که شعله های ایم غم زبانه بکشد و وجودم را بسوزاند متشکرم و امیدوارم بتوانم در مجالس شادی تان جبران کنم.

متن تشکر برای چهلمین روز درگذشت خواهر

خواهر مثل همان مادر دومیست که آغوشش نظیر ندارد. وقتی که از همه دنیا بریده ای و ناامید و نالان هستی، آغوش خواهر می تواند بهترین مسکن برای تو باشد که در آن آرام بگیری و آرام شوی. اما منی که دیگر خواهر ندارم چه کنم؟ کجا آرام بگیرم؟ کجا آرامش را بیایم؟ شما عزیزان در کنارم بودید و تا به الان که چهلمین روز است مرا تنها نگذاشتید و واکنش بدی از من ندید اما غم از دست دادن خواهر گرچه شاید از بیرون زیاد موجب واکنش من نشود اما از درون مرا ذره ذره می سوزاند و وجودم را به آتش میکشد. با این حال برای اینکه با حضور گرم تان موجب شدید تا من در تنهایی به سر نبرم از شما متشکرم.

****************

از اینکه در چهلمین روز از دست دادن خواهر عزیزم کنارم بودید نهایت تشکر و سپاس را از شما به عمل می آورم. یقینا اگر خواهرم بود و میدید که چقدر برای دیگران ارزش داشته که چنین تجمعی برایش تشکیل شده بی نهایت خوشحال می گشت اما چه کنم که اکنون زیر خروارها خاک خفته و مرا با غمی بزرگ و عمیق رها ساخته.

****************

خواهر عزیزم، این جمعیت را میبینی؟ همه به خاطر تو جمع شده اند، همه به خاطر تسلی خاطر من و آرامش روح تو بر سر مرقدت جمع گشته اند، میبینی که چقدر تو را دوست داشته اند؟ میبینی چقدر مورد احترام بودی؟ کاش میبودی و میدیدی اما چه کنم که خدا تو را به پیش خود برد و ما را با غم تو تنها گذاشت. از همه شما عزیزان که در چهلمین روز وفات خواهرم در کنارم بودید و با حضورتان آرامش را به من و خانواده ام هدیه کردید بی نهایت متشکرم.

متن تشکر برای چهلمین روز درگذشت عزیزان

با تشکر از همه عزیزانی که در چهلمین روز درگذشت عزیزمان در کنار ما بودند و با وجودشان به ما آرامش را هدیه دادند. یقینا حضور شما عزیزان حال ما را بهتر و موجب تسلی خاطر ما شد. امیدواریم که بتوانیم در مجالس شادی تان این حال خوب را برایتان جبران کنیم. بسیار متشکریم.

****************

زبانم قاصر است از اینکه بگویم چقدر تا به امروز با وجود شما عزیزان توانستم درد دوری عزیز از دست رفته ام را تحمل کنم و با نبودنش کنار بیایم. یقینا اگر شما نبودید در طی این چهل روز که گذشت من واقعا به انتهای مسیر زندگی میرسیدم و دست از همه چیز میکشیدم. وجود پر مهر شما بود که مرا سرپا نگه داشت. امیدوارم که بتوانم این لطف بی کرانی که نسبت به من داشتید را برایتان جبران کنم. بی نهایت متشکرم.

****************

عزیزت را که از دست بدهی گویی دنیایت را از دست داده ای و این دنیا دیگر برایت رنگ و بویی ندارد. این حس و حال مرا هیچ کس جز کسانی که عزیز از دست داده اند درک نمیکنند و امیدوارم شما بزرگوارانی که در چهلمین روز وفات عزیز از دست رفته ام حضور یافته اید هم هیچوقت تجربه اش نکنید. از همه شما متشکرم که در این روز کنار من بودید و با بودن تان اندکی هم که شده غمم را تسلی دادید.

****************

دوستان عزیز، قطعا روح عزیز از دست رفته ام وقتی میبیند که چنین جمعیتی برایش بر سر مزارش جمع گشته و در چهلمین روز وفاتش چنین برای او طلب آرامش میکنند شاد می شود. از تک تک شما متشکرم که در این غم بزرگ همراه ما بودید و تنهای مان نگذاشتید. به امید جبران این لطف و محبت تان در لحظات شادی آور زندگی تان.


در ادامه تماشا کنید:

گلچینی از شعرهای زیبا برای چهلم عزیزان

متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه

متن و عکس برای مادران فوت شده مادرانی که در این دنیا نیستند

متن سالگرد فوت دوست صمیمی

عکس نوشته فوت پدربزرگ + تصاویر درگذشت بابابزرگ

متن کوتاه و غمگین درباره مرگ خواهرزاده

متن غمگین و زیبا در مورد مرگ خاله


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...