جملات کوتاه تلنگری امام زمان

امام زمان ظهور کند یا نه هنوز هم ظلم بر جهان پا برجا خواهد بود. این ساده لوحانه ترین کاریست که می توانیم انجام دهی، یعنی منتظر بمانیم که امام زمان ظهور کند امام همچنان ظلم را بگسترانیم و با افزایش ستم جهان را از آنچه که بود زشت تر و کریه تر نماییم.

در این مطلب متن هایی درباره امام زمان آورده ایم که به صورت کوتاه و تلنگری تهیه شده اند. این متن ها و جملات کمی ما را به فکر فرو می برند. اگر به درون مایه هر کدام از آنها بیندیشیم، می بینیم که پشت هر کدام سخنیست که باعث می شود ما منتظران واقعی امام زمان شویم. در ادامه همراه ما باشید.

جملات تلنگری راجب امام زمان

متن تلنگری درباره امام زمان

همه ما باید منتظر باشیم تا امام زمانی بیاد و ظلم رو از جهان ببره، همه ما باید منتظر امام زمانی باشیم تا بیاد و عشق و مهربونی رو توی دل ما آدما جا کنه اما شاید ما یادمون رفته که ما انسانیم، میتونیم تصمیم بگیریم که خوب باشیم یا بد. امام زمان قدرتی بی نهایت هم داشته باشی در نهایت نمیتونه اون چیزی که توی دل ما هست رو تغییر بده. بیایم از امروز مهربان تر باشیم، بیاییم از امروز به جای نفرت بیشتر عشق بورزیم این همون هدفی هست که آرزو میکنیم کاش امام زمان بیاد و به اونها دست پیدا کنیم.

********************

امام زمان بالاخره روزی میاد اما آیا ما برای اون روز آماده ایم؟ آیا خودمون رو آماده کردیم؟ فقط با دعا نمیتونیم آماده بودن خودمون رو ثابت کنیم. بیاییم در عمل نشون بدیم که منتظر ظهور ولی عصر هستیم، بیام در عمل نشون بدیم که منتظریم که جهان سرشار از خوبی بشه. ما انسان ها به هم ظلم می کنیم، در حق هم بدی میکنیم و اندکی بعد دست به دعا برمیداریم که کاش امام زمانی میومد و کاش دنیا جایی بهتر برای زندگی کردن میشد. اندکی از همین ظلم ها و بدی ها کاسته بشه، یعنی ما کم کم داریم خودمون رو برای ظهور آماده می کنیم.

********************

عده ای زندگی شان را به زمان ظهور ولی عصر گره بسته اند. اگر ایشان ظهور کنند فلان اتفاق می افتد، اگر ایشان ظهور کنند فلان رخداد روی میدهد، اگر ایشان ظهور کنند زندگی ما فلان می شود اما آیا واقعا همین گونه است؟ خدایی که به ما قدرت اختیار داد، قدرت تصمیم گیری داد، قدم تجزیه و تحلیل اتفاقات را داد، تمام زندگی مان را به همان ظهور وابسته کرده؟ که اگر امام زمان ظهور کرد فلان اتفاق می افتد در غیر اینصورت خیر؟ کمی به خود بیاییم، برای زیباتر کردن دنیا، زیباتر کردن زندگی خود و دیگران، حتما لازم نیست امام زمان ظهور کند، ما خود می توانیم این زیبایی ها را به وجود آوریم. ما با انتخاب هایمان، با تصمیم هایمان این کار را میکنیم.

********************

یا امام زمان کاش ببینی که دنیا رو چه ظلمی فرا گرفته، کاش ببینی که این ظلم یک عادت روزمره شده و کسی دیگه اون رو به اسم ظلم نمیشناسه، کاش بدونی که این عادت خیلی از آدما شده. یا امام زمان، مردم توی این دوره و زمونه، خودبینی و خودپسندی رو بیشتر از هر چیزی میپسندن، خودشون رو در راس هر چیزی قرار میدن و برای رسیدن به اون حاضرن از هزاران انسان بگذرن. دنیای زیبایی که خدا خلق کرده بود، حالا با اعمال و رفتار ما داره به زشت ترین حالت ممکن تغییر پیدا میکنه. پس کی زمان ظهور میرسه؟ آقا، این زمین به حضور منجی دو عالمی نیاز داره تا به مرحمت وجودش تمام بدی های اون رو از بین بره.

********************

بالاخره یک روز اتفاق می افتد، یک روز آرزوی دل تمام مومنان برآورده می شود، یک روز منجی دو عالم ظهور میکند، یک روز ولی عصر پیشرو و پیشوای تمام مسلمانان خواهد شد. چه امروز، چه فردا و چه جمعه ای دیگر، به قول معروف می گویند دیر یا زود دارد اما سوخت یا سوز ندارد. همه ما مسلمانان چشم به راهیم، همه ما چشم به انتظاریم تا آن روز سر برسد، آن روز بیاید و جهان روی دیگری به خود ببیند، روی مهربانی، روی معرفت و عشق، چیزی که خیلی وقت دیگر روی آن را ندیده و به فراموشی سپرده.

********************

یا امام زمان، همه ما منتظرانی هستیم که چشم مان را هر جمعه به انتظارت عادت داده ایم. پس کی تمام می شود این فراق، کی تمام می شود این انتظار؟ ظلم تمام جهان را در برگرفته و این فقط عطر خوبی شماست که می تواند رایحه بد ظلم را از جهان ببرد و بوی عشق و ایمان را در همه جا بپراکند. یا امام زمان، همه ما منتظرانی هستیم که چشم در راه مانده ایم و هر روزه سعی میکنیم قلب مان را خدایی کنیم، قلب مان را از هر کینه و نفرت و حس شیطانی بزداییم تا موجبات ظهور تو فرا برسد. کاش بیایی و بساط ظلم را برچینی، ظلمی که خود ما آدمیان بر جهان حاکم کرده ایم.

********************

حالا دیگر ظلم است که بر جهان فرمانروایی می کند، ظلم است که مانند ارباب و رعیت با انسان ها رفتار میکند. انسان ها خود این ظلم را به وجود آوردند و آن را پادشاه خود کردند و الان زیر بار شکنجه آن مجبور به ادامه بقا هستند. همه ما منتظر امام زمانی هستیم که ظهور کند و ظلم را از مسند فرمانروایی دنیا به پایین بکشد اما شاید فراموش کرده ایم که این ظلم جانی در دست هر کدام از ما داره که اگر ما در وجود خود جان او را بگیریم کم کم جان هایش تمام خواهد شد و از تخت پادشاهی اش پایین خواهد آمد.

********************

امام زمان ظهور میکند و این اتفاقی زیباست و زیباتر از این هم وجود ندارد اما بد ماجرا اینجاست که ما انسان ها فقط دل و قلب مان را به ظهور ایشان امیدوارم کرده ایم و هیچ کاری نمی کنیم. این مانند همان کسی است که هزاران آرزو و خیال در سر دارد اما همچنان سرجایش نشسته و هیچ کاری نمی کند. قطعا این فرد به این آرزوها  حتی اگر هزاران بار بگوید من آن آرزوها را دوست دارم و میخواهم که برآورده شوند نخواهد رسید. ظهور منجی دو عالم هم همین گونه است، ما فقط با آرزو و دعا نمی توانیم ظهورشان را نزدیک کنیم. هر کدام از ما وظیفه ای به عنوان یک مسلمان و مومن داریم. عمل به اعمال مومنانه همان اقداماتیست که برای رسیدن به آرزوی مان باید انجام دهیم.

********************

بیاییم دست برداریم از دو رو بودن، بیاییم دست برداریم از طوری دیگر تظاهر کردن. عده ای از ما خانه خراب کنیم، آرامش انسانی را از بین می بریم و او را به تنگنا در می آوریم و از سوی دیگر آرزو میکنیم که کاش امام زمانی ظهور کند و ریشه ظلم را برچیند. کسی نیست که بگوید ظلم خود تو هستی و امام زمان برای از بین بردن ظلم باید خود تو را از بین ببرد. همیشه انگشت اشاره مان به سمت دیگران نباشد، شاید این ظلمی که همیشه از آن سخن می گفتیم در درون خود ما هم ریشه کرده. بیاییم تا قبل از اینکه دعا کنیم که کاش امام زمان ظهور کند، در ابتدا ریشه ظلم را درون خودمان بخشکانیم.

********************

اگر امام زمان ظهور کند و ریشه ظلم را هم از بین ببرد باز هم این امکان وجود دارد تا دوباره جهان غرق در ظلم و ظالم های بیشمار شود. ما انسان ها خود این ظلم را به وجود آوردیم و خود هم باید به آن پایان ببخشیم. امام زمان با تمام قدرت شان نمی تواند قدرتی که خدا به ما داد، یعنی قدرت انتخاب و تصمیم گیری را از بین ببرد. وقتی که هنوز ما ظلم را انتخاب میکنیم و وقتی که تصمیم میگیریم همان ظالم های قبلی بمانیم، حتی اگر امام زمان به صورت کامل ظلم را ریشه کن کند طولی نخواهد کشید که باز جهان پر از ظلم و ستم خواهد شد.

********************

خواستم تلنگری به دیگران بزنم اما با خود گفتم که چرا دیگران؟ چرا خودم نه؟ حالا در اینجا این تلنگر را به خود می زنم که عمرت در حال گذر است، هر روز، روزی از روزهای عمر تو کاسته می شود و هر روز در انتظار ظهور امام زمانی. شاید تا آخر عمرت هم امام زمان ظهور نکند، آیا تو باز هم همان انسان قبلی می مانی و در آرزوی هدفی که میخواهی امام زمان آن را محقق کند خواهی مرد؟ این تلنگر را به خود میزنم که منتظر ظهوری که شاید تا پایان عمر من هم امکان پذیر نباشد نمانم و خود برای رسیدن به آن هدف تلاش کنم. هدف گسترش خوبی و مهربانی در جهان است، پس من به اندازه همان سهم اندکی که از جهان دارم خوبی می کنم و عشق می ورزم تا حداقل در آرزوی رسیدن به هدفی که قرار است امام زمان روزی به آن برسد نمیرم.

********************

یا امام زمان، چشم انتظاریم و جز این کاری از ما بر نمی آید. همه ما فقط می توانیم دست به دعا برداریم و منتظر ظهورت باشیم. همه ما با قلب هایی آکنده از درد و ناراحتی که از ظلمیست که در جهان فرا گرفته به درگاه خدا می آییم و آرزوی ظهور تو را میکنیم. یا ولی عصر، ما انسان ها انگار درگیر ظلمی شده ایم که خود آن را ایجاد کرده اما دیگر نمی توانیم از بین ببریمش. منتظریم، منتظریم تا تو بیایی و با عطر خوبی ات رایجه عطر جهان را تغییر دهی و آن را به خوبی تبدیل سازی.

********************

آسمان دل همه ما انسان ها تیره گشته و تنها کسی که می تواند مانند خورشید عمل کند و آسمان دل همه ما را روشن نگاه دارد ولی عصر (عج) است. آنقدر کینه و نفرت در دل های ما جا گرفته، آنقدر بدی و زشتی قلب های ما را تیره و تار کرده که آسمان دل مان هم جز سیاهی رنگی ندارد. اکنون منتظریم، منتظریم تا امام زمان ظهور کند و با نور وجودش دل های ما را هم روشن گرداند. این دل ها نیاز به خورشیدی دارند تا روشن شوند وگرنه با روزنه های کوچک روشنایی خوبی و ایمان، نمی توان آنها را روشن ساخت چرا تیرگی تمام آنها را در برگرفته.

********************

بیاییم خوب باشیم و خوبی کنیم. نه برای اینکه ظهور امام زمان را نزدیک کنیم بلکه برای اینکه ما انسانیم و انسانیت مان به ما حکم می کند که خوب باشیم. بیاییم از این به بعد برای چیز دیگری مهربانی و خوبی کنیم، بیاییم از این به بعد هدف مان گسترش انسانیت باشد نه فقط ظهور امام زمان. وقتی که ما با هدف خوبی کردن و خوبی را گسترش دادن درونمان را از هر گونه کینه و نفرت میزداییم اینگونه است که درخواست واقعی برای ظهور ولی عصر را خواهیم داشت.

********************

همه می گویند چرا برای آمدن امام زمان دعا نمیکنی، همه می گویند که مگر امام زمان را قبول نداری؟ مگر مسلمان نیستی پس چرا دعاهایت را نمی بینیم. گویی تمام زندگی ما انسان ها تبدیل به ریا شده. حتما باید جلوی چندین انسان دیگر دعا کنیم، راز و نیاز کنیم تا معلوم شود که منتظر ظهوریم. حتما باید حرف بزنیم، حتما با زباناً درخواست کرده و نیازمان از خدا را مطرح کنیم تا معلوم شود که مسلمانیم، مسلمان بودن ما گویی در زبان هایمان است. بیاییم اینگونه نباشیم، درخواست واقعی ظهور با زبان نیست با عمل است. هر وقت توانستیم آنگونه عمل کنیم که گویی واقعا منتظر ظهوریم، آن موقع است که خدا به درخواست ما پاسخ می دهد نه حالایی که فقط برای اینکه خود را به یکدیگر به اثبات برسانیم دست به دعا برمیداریم.

********************

یا امام زمان، میگن که تو مهمان ما انسان ها برروی زمینی اما من اینطور فکر نمیکنم، همه ما مهمان هایی روی زمین هستیم که جای میزبان اصلی رو پر کردیم، میزبان اصلی تو هستی. یا امام زمان ما مهمان ها نتونستیم رسم مهمان بودن رو به جا بیاریم و خانه میزان رو با ظلم و بدی هامون پر از کثیفی و نازیبایی کردیم. لطفا وقتی که آمدی، وقتی که ظهور کردی، همه ظلم ها و نازیبایی ها رو از خانه ات، از زمین پاک کن و جای اون رو به خوبی تغییر بده. یا امام زمان، ما رو ببخش که نتونستم مهمان های خوبی روی زمین باشیم.

********************

من تمام عشق را، تمام خوبی را و تمام زیبایی ها را در 4 حرف خلاصه می کنم و آن هم مهدی است. وقتی که ولی عصر ظهور کند، جهان مان هم سرشار از عشق، سرشار از خوبی و سرشار از زیبایی خواهد شد و برای همین است که من تمام این ها را در مهدی خلاصه می کنم چرا می توان که در امام زمان تمام اینها را دید. یا امام زمان، چشم های ما از انتظار خسته شده اند، پس کی می رسد ظهور، کی می رسد وصال عاشق و معشوقی که عاشقش ما باشیم و معشوقش تو؟


سایر مطالب پیشنهادی :

متن زیبا برای نماز اول وقت + عکس نوشته

عکس نوشته در مورد امام زمان (عج)

دلوشته درباره امام زمان کوتاه

اشعاری درباره مرتبت و شان امام زمان(عج)


1 نظر

  1. بنده خدابنده خداsays:

    سلام علیکم مطلب ها عالی بود اجرتون با سيدالشهدا.