متن درباره آدم های خودخواه

آدم های خودخواه همیشه هم بد نیستند. آنها فقط فهمیده اند که زندگی کوتاه است، کوتاه تر از آن که خودت را برای دیگران قربانی کنی پس باید به خودت اهمیت دهی و خودت را فدای دیگران نکنی. خودخواهی همیشه هم به معنی نادیده گرفتن دیگران نیست بلکه گاهی اوقات به معنی بیشتر ارزش قائل شدن برای خود در کنار دیدن دیگران است.

در این مطلب در مورد خودبینی و آدم های خودخواه صحبت کردیم. اینکه چه زمانی باید خودمون خودخواه باشیم، با آدم های خودخواه چه کار کنیم و کلی از این دست متن ها رو میتونید در ادامه بخونید. همراه ما باشید.

متن درباره آدم های خودخواه در عشق

توی عشق خودخواه باشید. تعریف هایی که مردم از عشق دارن رو کنار بذارید. این تعریف ها باعث خوشبختی شما نمیشه. اگه با کسی راحت نیستید، اگه طرف مقابلتون اون کسی نیست که میخواستید، اگه به هر دلیلی دیگه اون حس قبلی رو بهش ندارید، خودتون رو گول نزنید و خودخواه باشید. این خودخواهی شما به نفع طرف مقابلتون هم هست چون فرصت این رو پیدا میکنه تا یه نفر که واقعا عاشقش هست رو پیدا کنه.

********************

وقتی که عاشق یه نفری، وقتی که از ته دل دوستش داری و قلبت رو بهش گره زدی، دیگه خودخواهیت از بین میره. تو حاضری هر کاری بکنی تا لبخند به لبای اون بیاد حتی اگه شده از خودت و خوشیات بگذری. چه زیباست چنین عشق هایی و چه کمیاب شدن چنین دوست داشتن هایی.

********************

چه کنم خودخواه هستم، نمی خواهم جز من کسی تو را دوست داشته باشد، تو را در قلبش داشته باشد و مهرت به جانش افتاده باشد. اینها فقط برای من هستند، تنها خانه ای که حق سکونت در آن را داری خانه قلب من است و تنها جایی که مهرت باید در آن موج بزند دل من است. جز این ها نمی توانم بپذیرم، میخواهی نامش را خودخواهی بگذار یا هر چه دیگر، من نامش را عشقی محض به تو می گذارم، عشقی که با خود تعصبی نسبت به تو آورده.

********************

امروزه تعریف مردم از عشق متفاوت شده. توی این دوره و زمونه هر چی کمتر به اطرافیانت توجه کنی، هر چی بیشتر به اونها بی محلی بذاری و نادیده شون بگیری انگار براشون جذاب تر میشی. خودخواهی مثال بارز عاشق شدن اونهاست و کافیه فقط خودت رو ببینی و فقط به خودت اهمیت بدی تا اونها برات جونشون رو هم بدن. دیگه گذشته زمانی که برای عشقت از خودت میگذشتی، برای عشقت جونتم میدادی و حتی اگه حاضر میشدی هر کاری که کسی فکرش رو نمیکرد میکردی. الان اگه این کار رو انجام بدی یا بهت میگن هول یا میگن آدم ندیده یا میگن ساده لوح و احمق. تعریف دنیای امروز از عشق خودخواهیه.

********************

وقتی که عاشق میشی ناخودآگاه خودخواه هم میشی چون عشق طرف مقابلت رو فقط برای خودت میخوای، نمیتونی ببینی هر جایی میره و نمیتونی ببینی با هر کسی صحبت میکنه. انگار تمام صحبتاش، تمام زمانش و تمام وجودش باید متعلق به تو باشه. اگه کسی اینطوری خودخواهانه عاشقتونه از دستش ندید چون اون یه عشق پاک نسبت به شما داره، عشقی که به همراه خودش یه تعصب قشنگ آورده.

********************

وقتی که واقعا عاشق میشی خودخواهیت از بین میره، دوست داری همه چیو با اون تقسیم کنی، دوست داری همه چی رو با اون تجربه کنی و دوست داری همه جا با اون بری. عشق خودخواهی رو میکشه، خودخواهی و تکبری که همیشه باعث میشد خودتو ببینی و بقیه رو نادیده بگیری رو میکشه و با خودش عاطفه میاره، عاطفه ای که حتی اگه با تمام وجود بخوای به اون روزا برگردی نمیتونی چون جلوت رو گرفته، این عاطفه مهری از طرفت به دلت انداخته که حتی اگه بخواهی هم نمیتونی به روزای قبلت برگردی.

********************

آری در عشق خودخواهم و فقط خودم را میبینم. از وقتی که تو وارد زندگیم شدی و شناختمت، تو شدی مهمترین قسمت وجودم، تو در قلب من خانه ای بزرگ ساختی و حالا دیگر خود من شده ای. اگر میگویم خودخواهم، اگر میگویم فقط خودم را میبینیم راست میگویم چون تو تمام من شده ای و من در خود فقط تو را میبینم.

********************

توی عشق تا یه حدی خودخواهی باید وجود داشته باشه. بعضیا تعریف عشق رو نادیده گرفته خواسته هاشون و فقط اهمیت دادن به طرف مقابلشون میذارن و اسم این کارشون رو هم عشقی عمیق میذارن. یادمون باشه ما به این دنیا اومدیم تا خواسته هامون رو تجربه کنیم، اون چیزی که میخوایم رو تجربه کنیم و اگه از این کار به هر دلیلی یا برای هر کسی صرف نظر کنیم، در انتهای مسیر زندگی پشیمون میشیم. پس قبل از اینکه حق یه عاشق رو ادا کنی، حق انسان بودن و زندگی کردنت رو ادا کن.

********************

برای اینکه عشقی کامل و زیبا به دست آوری خودخواهی را یاد بگیر. قبل از آنکه وارد رابطه شوی دقیقا ببین که از یک رابطه چه می خواهی، طرف مقابلت باید چگونه باشد و چه در چنته داشته باشد تا تو را مجذوب خود کند. این معیارها را مشخص کن و تا کسی به مانند آنها را پیدا نکردی وارد رابطه نشو. حتی اگر به عمق ماجرا هم بنگری این نامش خودخواهی نیست، این بها ندادن به رابطه هاییست که بدون هیچ شناختی شروع میشوند و بعد از مدتی با دیدن معیارهایی که نمیخواهیم در طرف مقابل وجود داشته باشد تمام می شوند.

********************

توی عشقمون نسبت به تو خودخواهم. دوست ندارم حالت بد باشه، دوست ندارم دلت گرفته باشه، دوست ندارم از چشمات اشکی بیاد و دوست ندارم که هیچ استرس و اضطرابی توی وجودت داشته باشی. بله این بار من خودخواهی میکنم و جای تو تصمیم میگیرم و تو حق نداری به سمت هیچ کدام از اینها بری.

********************

اینکه کسی رو دوست ندارید و از ادامه رابطه صرف نظر میکنید و رابطه رو تموم میکنید خودخواهی نیست، این خودخواهیه که میدونید این رابطه به نفع هیچ کدوم از شما نیست، دلایل مهمی هم براش دارید اما با این حال به رابطه با طرف مقابلتون ادامه میدید. شاید بعد از اینکه شما از اون جدا میشدید شخص بهتری براش پیدا میشد اما شما اینقدر خودخواه بودید که حاضر نشدید این کار رو بکنید و اون رو به ادامه رابطه ای که درونش هیچ عشقی وجود نداره محکوم کردید.

********************

عشق واقعی با کمی خودخواهیه که ادامه داره. اینکه طرفین یاد بگیرن اون چیزی که میخوان رو به زبون بیارن و اون چیزی که از پارتنرشون نیاز دارن رو بیان کنن باعث تداوم عشقشون میشه. اینکه اینا رو نگید و به زبون نیارید کم کم از رابطه ای که به وجود اومده زده میشید و دیگه نمیتونید ادامه اش بدید. در برخی موارد در رابطه تون خودخواه باشید و هر انچه که از پارتنرتون انتظار دارید ازش بخواین.

متن درباره آدم های خودخواه در زندگی

یادت باشد اینکه به خودت اهمیت میدهی و خودت را دوست داری، به قول معروف برای خودت نوشابه باز میکنی و هر آنگونه که هستی خودت را پذیرفته و به خودت عشق میورزی به هیچ وجه خودخواهی نیست، این خود را دوست داشتن و به خود احترام گذاشتن است که خیلی ها فراموشش کرده اند و چون با آن غریبه اند نامش را خودخواهی گذاشته اند.

********************

خودخواه باش! بذار ازت بد بگن، بذار پشت سرت حرف بزنن و بذار هر کاری که دوست دارن انجام بدن. مهم اینه که تو به خودت اهمیت میدی، خودت رو دوست داری و یاد گرفتی توی این دنیا اول از همه به خودت اولویت بدی. اینه که مهمه و اینه که باعث میشه طعم واقعی زندگی رو بچشی. البته یادت باشی خودخواهی به منظور نادیده گرفتن حق دیگران نیست بلکه به منظور اینه از تفریحات و لذت هایی که حق توئه اما دیگران اونا رو برات نمیپسندن نگذری.

********************

یه وقتایی هم بد نیست از خدا بخوایم که اون چیزی که خودش میخواد رو بهمون بده نه اون چیزی که از سر خودخواهی ما برای خودمون میخوایم. چیزی که خودخواهی ما مد نظر داره شاید به نفع مون نباشه اما چیزی که خدا مد نظر داره قطعا ما رو به مسیر بهتر و درست تری از زندگی هدایت میکنه.

********************

اینکه شما دوست دارید همانطور که خودتان می خواهید زندگی کنید و به خواسته هایتان برسید خودخواهی نیست. خودخواهی آن است که عده ای سعی میکنند شما را به مسیر خواسته های خود هدایت کنند، مسیر زندگی تان را عوض کنند و با امر و نهی های بی جایشان شما را از مسیر آنچه دوست دارید برگردانند تا صرفا همانگونه باشید که آنها میخواهند.

********************

توی دنیایی که میتونی عشق بورزی و مهربونی کنی، حقیرانه ترین کاری که میتوین انجام بدی خودخواهی و نادیده گرفتن دیگرانه. یادت باشه همونطور که تو حق زندگی در این دنیا و تجربه کردن اون رو داری، دیگران هم دارند پس چه خوب که به جای خودخواهی های نا به جا، این فرصت رو به اون ها بدی و حتی کمکی باشی تا به واسطه تو بتونن دنیا رو تجربه کنن.

********************

در مسائلی که میدانی اشتباه هستند خودخواه نباش و به راحتی اشتباهت را بپذیر. اینکه با شخصی نادرست وارد رابطه شده ای، اینکه هدفی نادرست را انتخاب کرده ای، اینکه انتخابی نادرست داشته ای و به صورت کلی اینکه قدم در مسیر اشتباهی گذاشته و میدانی که اشتباه کرده ای اما به پای خودخواهی و غرور از تصمیمت باز نمیگردی، بزرگترین ظلمیست که می توانی به خودت نمایی. این خودخواهی نیست این اهمیت دادن به خواسته های اشتباه خود است. بد ماجرا اینجاست که خیلی ها برای اینکه به قول خودشان روی دیگران را کم کنند یا هر دلیلی مانند این در این مسیر می ماند و این اشتباه را تا انتها مرتکب می شوند.

********************

دوستان عزیزی و همراهان گرامی توجه فرمایید که اگر ما به بعضی رفتارهای شما واکنش نشون نمیدیم، اگه خودخواهی هاتون رو نادیده میگیریم و اگه اینکه فقط به خودتون اهمیت میدید رو نادیده میگیرید رو فراموش میکنیم به خاطر احمقیمون نیست به خاطر اینه که چیزایی که الان شما برای خودتون میخواین رو خیلی وقته که ما داشتیم و تجربه اش کردیم برای همین دیگه برامون اهمیتش رو از دست داده.

********************

روی هیچ حسی نمیشه اسم منفی یا مثبت گذاشت. همون خودخواهی که به عنوان یه ویژگی بد شناخته میشه در بعضی جاها نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوبه و میتونه باعث پیشرفت و ترقی تو بشه. کاش روی حس هامون اسم مثبت و منفی نذاریم و در جای مناسب ازشون استفاده کنیم چون اینجوریه که واقعا میتونیم یه زندگی خوب و یه زندگی نرمال داشته باشیم. حس خودخواهی یا هر حسی که به نام حس منفی شناخته میشه اگه بد بود خدا هیچوقت درونمون نهادینه نمیکرد.

********************

بهش میگن خودخواه اما اون یاد گرفته راهی که دوست داره رو فارغ از اینکه بقیه چی میگن بره. اون میدونه راهی که میره به هیچ کسی ضرری نمیزنه، به هیچ کسی آسیبی نمیزنه و تنها ثمره اش برای خودشه، حتی اگه ثمره اش بد باشه باز هم قراره خودش تبعاتش رو به جون بخره برای همین مسیرش رو ادامه میده تا به مقصد برسه. چه زیباست زندگی کسایی که این سبک و مدل رو انتخاب کردن.

********************

هر جایی نرو، با هر کسی صحبت نکن و برای خودت حد و مرزهایی داشته باش. بذار بگن خودخواهی. مهم اینه که تو برای خودت ارزش قائلی و برای همین هیچ وقتی نمیذاری کسی از حد و مرز هات رد بشه و خودت هم این کار رو نمیکنی. این خودخواهی نیست، ارزش قائل شدن برای خودمون و حد و مرزهایی هست که در زندگی داریم.

********************

خدمت آدم های خودخواه عزیز خواستم بگم به خودخواهی هاتون ادامه بدین اما کنار این خودبینی ها آینده ای رو هم تصور کنن که ثمره اش تنهایی و تنها موندنه. آدمای این دوره و زمونه الان حوصله خودشون رو هم ندارن چه برسه به شمایی که فقط خودت رو میبینی. این خودبینی هاتون در نتیجه اش باعث میشه همه شما رو پس بزنن.

********************

بهترین رفتاری که میتونی با آدمای خودخواه زندگیت داشته باشی اینه که برای چند روز رهاشون کنی و دنبالشون نری. اون وقته که اونا به اهمیتت پی میبرن، اونه وقته که نقش تو در زندگیشون رو میبینن و بهت بها میدن. اینکه کنار بعضی از آدما باشی و این بودنت رو بهشون گوشزد نکنی، خودخواهشون میکنه، طوری که دیگه تو رو نمیبینن و به حضورت در زندگیشون عادت میکنن.

********************

تو آدم بی ارزشی نیستی، تو فقط میون یه عده آدم خودخواه قرار گرفتی که یاد گرفتن فقط ارزش های خودشون رو ببینن و چون اون ارزش ها ممکنه درون تو وجود نداشته باشه تو رو بی ارزش خطاب میکنن. راز با ارزش شدن تو مانند اونها شدن نیست، رازش اینه که خیلی راحت از زندگیت بندازیشون بیرون.

********************

باور کن زندگی اونقدر بهت اجازه نمیده تا با آدم های خودخواه کنار بیای و زندگیت رو باهاشون بسازی. فرصت زندگی کوتاهه پس خیلی راحت تو هم به خودت اهمیت بده و کسایی رو که هم مسیر تو نیستند و با خودخواهیاشون سعی دارن تو رو به مسیر خودشون ببرن از زندگیت حذف کن.

در ادامه ببینید :

جملات زیبا درباره مغرور بودن

عکس نوشته غرورم|عکس نوشته درباره غرور

متن انگلیسی درباره انسانیت و انسان بودن + ترجمه

آلبوم عکس نوشته های بسیار زیبا که حالتان را خوب میکند

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...