دلنوشته درباره امام زمان کوتاه

ظهور امام زمان (عج) آرزوی همه مومنان است. همه ما شب تا صبح و صبح تا شب به دعا می نشینیم، به راز و نیاز با خدا می نشینم تا ظهور امام مان را نزدیک گرداند، تا جهان را با نور حضور ایشان از ظلمت و گمراهی خارج سازد و آن را جایی زیبا و جایی بهتر برای زندگی نماید.

می خواهیم در ادامه این مطلب با شما دلنوشته هایی درباره ظهور امام زمان را به اشتراک بگذاریم. این دلنوشته ها حرف دل بسیاری از مومنان است. اگر می خواهید اینها را بخوانید و یا در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید در ادامه همراه ما باشید.

دل نوشته امام زمانی قشنگ :

در دلم ، ساعت‌ ها گویی به شمارش می‌ نشینند ، هر لحظه‌ اش آرزوی دیدار تو را فریاد می‌ زند. تو ، که عشق را به تجلی می‌ کشی و در قلب‌ های ما می‌ درخشی.

در قنوت شبانه‌ ام ، کلمات را به درازا می‌ کشم ، شاید که در نیمه‌ های شب،  دعایی از لبان تو بر آنها بنشیند. کوچه‌ های خلوت و غریب را به انتظار گام‌ های تو پاکیزه می‌ سازم ، با امیدی که شاید یک صبح زود ، سایه‌ ات را بر آن‌ ها بینم.

روزها ، چراغ دلم را با کلمات نورانی جامعه الکبیره روشن می‌ کنم. سفره افطار را با نام آل یاسین و عهد آراسته‌ ام ، و هر شب ، در محفل دعای کمیل ، دل به انتظار ظهور تو می‌ سپارم.

در این مسیر توسل ، هیجانی عجیب در دلم جاری است ، هیجانی که مرا از فاصله‌ ها فراتر می‌ برد. صبح‌ های آدینه‌ ای که آسمانش پر از ندبه و آرزو است.

مولای من ، بی تو ، دفتر دلمان لبریز است از مشق‌ های بی‌ شمار انتظار. و من ، با تمام وجود ، آرزو می‌ کنم که در روز بازگشتت ، زیباترین مدال ایثار را در پیشگاه نگاه مهربانت تقدیم کنم.

دلنوشته برای امام زمان

مولای مهربان ، ای امید دل‌ های مشتاق ! از آن روزی که زبانم به سخن گشود و دلم معنای این سخنان را درک کرد ، در انتظار تو بوده‌ ام. انتظاری که هر روز بر شوق وصالت می‌افزاید.

ای منجی عالمیان ، جهان در چشم‌ انتظار نجات‌ بخش خود نشسته است. چه سرنوشت شیرینی خواهد بود، وقتی که قدم‌ هایت بر این کره‌ی خاکی نقش ببندد.

روز تولدت، روزی است که قلب‌ها با عشق پاک تو می‌ تپند ، ولی تو نیستی تا ببینی چگونه انتظار در دل‌ ها جای گرفته و چگونه بغض‌ های سنگین در گلوها خفته است. آن‌ها در انتظارند ، انتظار آمدن کسی که جهان را با عدالت خود پر کند.

آرزوی دلمان این است که بیایی و ما در کوچه‌ های غریب این شهر ، روز تولدت را با حضور تو جشن بگیریم. خیابان‌ هایی که اکنون در تاریکی فرو رفته‌ اند ، با نور حضورت چراغانی شوند.

بیا و ببین ، چگونه مردم در روز آمدنت آماده‌ اند تا با تو، جشنی به یادماندنی برپا کنند ، جشنی که نور و عشق تو را به همه جهان پراکنده کند.

دلنوشته برای امام زمان به زبان ساده و کودکانه :

سلام امام زمان عزیزم !

من امیر هستم و هشت سالمه. می‌ خواستم به شما بگم که من هر شب دعا می‌ کنم که شما زودتر بیایید و همه چیز رو خوب کنید. مامانم به من گفته شما خیلی مهربون و قوی هستید و دنیا رو پر از عدالت و دوستی می‌ کنید.


من تو مدرسه یاد گرفتم که شما منجی هستید و همه منتظرتون هستند. منم مثل بقیه منتظرم. دوست دارم بیایید و من بتونم شما رو ببینم. می‌ خوام بدونم شما چه شکلی هستید و وقتی می‌خندید چه جوریه.

من دوست دارم یک روز برم کربلا و نجف و اونجاها رو ببینم. بابام می‌گه اگه خوب درس بخونم و خوب بشم ، یه روز می‌برتم اونجا.

من هر غروب جمعه یاد شما می‌ افتم و دعا می‌ کنم که ای کاش زودتر بیایید. می‌ خوام دنیا پر از خنده و بازی باشه و هیچ بچه‌ ای ناراحت نباشه.

با آرزوی دیدن شما،
امیر

***********

سلام امام زمان عزیز،

من اسمم میلاد هست ، و خیلی دوست دارم با شما حرف بزنم. من یه خواهش خیلی بزرگ دارم. من می‌ خواهم یکی از دوستان خوب و سربازهای باوفای شما باشم. خواهش می‌ کنم برای من دعا کنید و کمکم کنید که خیلی زرنگ باشم و درس‌ هام رو خوب یاد بگیرم.


من می‌ خوام شما زودتر بیایید و همه چیز رو خوب و عادلانه کنید. می‌ خوام برای پدربزرگم که دیگه اینجا نیست ، دعا کنم تا اونم خوشحال بشه.

و وقتی روز قیامت برسه، دوست دارم کارنامه‌ ی خوبی داشته باشم و بتونم به بهشت برم. من هر شب برای شما دعا می‌ کنم و منتظرم تا بیایید و دنیا رو پر از شادی و دوستی کنید.

ممنونم که به من گوش می‌ دید ،
میلاد

***********

سلام آقاجون ، امام زمان عزیزم !

من فاطمه زهرا هستم. می‌ دونی ، مامانم می‌ گه من اسممو خیلی دوست دارم. اون به خاطر عشقش به شما و مادرتون، اسم منو فاطمه زهرا گذاشته. منم می‌ خوام مثل مادرتون باشم، خوب و مهربون.

آقاجون ، من همیشه از مامانم می‌ پرسم کی می‌ ریم کربلا؟ دوست دارم مثل عمه رقیه برم اونجا. اما مامان می‌ گه الان نمی‌تونیم بریم، بابا کمی کار داره.

من دوست دارم شما به بابا کمک کنی تا بدهی‌ هامونو بدیم و بتونیم بریم کربلا. دوست دارم تو بین الحرمین بیام و شما رو ببینم.

می‌ دونی ، هر غروب جمعه یادتون می‌کنم و فکر می‌ کنم به اون روزی که بیای و دنیا رو از بدی‌ ها نجات بدی. منتظرم که بیای و همه چیز رو خوب کنی.

با دلی پر از امید،
فاطمه زهرا

دلنوشته زیبا و کوتاه درباره امام زمان عج

متن دلنوشته در مورد امام زمان

یا امام زمان، دنیا را فساد فرا گرفته، دنیا را ظلم فرا گرفته، تعریف دنیایی که الان در آن زندگی می کنم همان آخرالزمان هست که همه از آن سخن می گویند. پس کی زمان آمدنت فرا می رسد؟ نمی گویم فقط با حضور توست که می توان جهان را زیبا کرد، اما راه و رسم بسیاری از آدمیان همان ظلم و فساد شده و تعریف شان از این ظلم و فساد همان زیباییست. این فقط با حضور توست که می تواند تغییر کند.

********************

برای آمدنش دعا میکنم، شب و روز خدا را می خوانم، درونم صدایش میزنم، یا امام زمان، یا صاحب الزمان پس کی می آیی؟ پس کی دل های مومنان را به آمدنت شاد می کنی؟ پس کی نور عشق و ایمان را با آمدنت به جهان می پراکنی؟ بودن توست که این جهان را زیبا می کند، این جهان را جایی برای زیستن می کند، پس بیا، آمدنت برای این جهان الزامیست، جهانی که حالا غرق در ظلم و فساد گشته.

********************

یا امام زمان، می گویند اگر تو بیایی بساط ظلم برچیده می شود. در عجبم از آدمهایی که ظلم می بینند، ظلم می کنند و باز منتظرند که تو بیایی تا همه این ها درست شود. یا امام زمان، مردم این دوره و زمانه بیشتر به جای اینکه مراقب اعمال و رفتارشان باشند برای آمدنت دعا می کنند. نمی گویم کاری ناپسند است اما کاش یاد بگیریم قبل از دعا برای آمدنت خودمان روی خودمان کار کنیم تا این ظلم و فساد را از بین ببریم.

********************

یا صاحب الزمان، منتظر آمدنت هستم، یا مهدی، عاشق را به معشوقش برسان. تو معشوق من هستی، من عاشق امامم هستم، عاشق پیشوایم هستم، می خواهم در سپاهش باشم، می خواهم در ردیف یارانش باشم. پس کی زمان آمدنت می آید؟ پس کی دل این بنده مخلص را با آمدنت شاد میکنی؟ او به درگاه خدا و به دامان تو از شر هر چه بدی و ظلم در این دنیاست پناه برده پس حالا مرهمی همیشگی برای او باش و بیا و ریشه ظلم را از جهان بر کن.

دلنوشته برای امام زمان کوتاه

افسوس می خورم بر آدمیانی که خود ظلم می کنند، خود ظلم می بینند، این ظلم میان خودشان است که شکل گرفته و بزرگ و بزرگتر شده و حال برای از بین بردن آن دست به دامان امام زمان می شوند تا بیاید و آن را از بین ببرد. اینکه دست به دامان امامت شوی، منتظر ظهورش باشی، هیچ بد نیست. بد ماجرا اینجاست که هنوز هم این ظلم را تحمل میکنی و هنوز این ظلم را در حق دیگران میکنی و با این حال منتظری تا امام زمان بیاید و همه چیز را درست کند. کاش یاد بگیریم که ما آدم ها همینکه اندکی خوب باشیم، همین که اندکی با هم مهربان باشیم کم کم ریشه این ظلم برچیده می شود.

********************

یا امام زمان، مردم حالا عاشقی را فراموش کرده اند، عشق را از یاد برده اند، بیا و معلم عشق برای آنها شو. در وجود من نیز محبت کم کم ریشه اش خشک می شود، در وجود من نیز مهربانی کم کم از بین می رود، در این دنیا، جبر زمانه تو را مجبور می کند که اینگونه شوی. بیا و این جبر را از بین ببر، بگذار دوباره عطر عاشقی، حال و هوای مهربانی زندگی من و مردم را فرا بگیرد.

********************

منتظرت می مانم و تا همیشه هم منتظرت خواهم ماند. یا امام زمان، دل و قلبم را به تو گره زده ام و منتظر روزی ام که تو ظهور کنی، تو ریشه فساد را در جهان بچینی. پس کی زمان آمدنت فرا می رسد؟ تا کی این منتظر را چشم به راه می گذاری؟ تا کی دل محتاج عشق او را بی عشق می گذاری؟

********************

هر بار که روز جمعه فرا می رسد، با صلوات خاصه ات دوباره دست به دعا می شوم. از خدا می خواهم که هر چه زودتر ظهورت را نزدیک گرداند، از خدا می خواهم که هر چه زودتر ظهور کنی و جهان را زیر سایه مهربانی و عطوفتت بیاوری. یا امام زمان، عاشقانت منتظر تو هستند، یارانت انتظار تو را می کشند، این زمین محتاج است به اینکه تو روی آن قدم بزنی و آن را جایی بهتر برای زیستن کنی، پس چشم انتظارانت را بیش از این منتظر نگذار.

********************

اگر آمدن امام عصر می خواهد آخرالزمان باشد، پس بگذار آخرالزمان شود. چه آخرالزمان زیبایی، حس می کنم که زیباتر از تمام روزهایی است که اکنون داریم، حس میکنم بسیار زیباتر از زمانی است که اکنون در آن زندگی میکنیم. آن موقع هر چه نباشد امام زمانی هست که چشم امیدت به او باشد. اما حالا چه؟ حالا که نه امیدی می بینیم و نه راه چاره ای، حداقل در آن آخرالزمان به بودن امام و پیشوایمان دلخوشیم.

********************

یا امام زمان، دنیا مانند خانه ای تاریک شده و می دانی این خانه تاریک چه موقع روشن می شود؟ زمانی که تو ظهور کنی. ظهور تو نور چراغ این خانه است. یا صاحب الزمان ما را از بودنت محروم نکن، ما را از نور چراغ این خانه محروم نکن، دنیا را تاریکی فرا گرفته، دنیا را ظلمت گناه فرا گرفته و هر کسی به نوع خود در این ظلمت غوطه ور است، یا امام زمان بیا و چراغ این خانه تاریک شو و مردم را از گمراهی نجات ده.

********************

حس میکنم این دنیا و لذت های دنیوی مانند مرداب هستند و ما انسان ها روز به روز بیشتر و بیشتر در این مرداب در حال غرق شدنیم. کمی که فکر میکنم میبینم تنها راهی که می توانیم از این مرداب خارج شویم ظهور امام زمان است. اوست که با ظهورش می تواند دست تمام ما را بگیر و از این مرداب خارج سازد. ما هر چقدر هم که دست و پا بزنیم بیشتر در این مرداب غرق می شویم و فقط حضور امام زمان است که می تواند ما را از شر آن خلاص کن.

********************

یا امام زمان، صبری برایم نمانده، دیگر صبر ندارم، می گویند خدا با صابران است اما حالا که دیگر در وجودم صبری نیست، آیا خدا هنوز هم با من است؟ من برای آمدن تو صبری ندارم، اگر نمی آیی شفاعت این بنده بیچاره را نزد خدا کن، بی صبری من به خاطر نیامدن توست، شفاعتم را کن که این بنده تقصیری ندارد، او گناهی ندارد، او فقط در انتظار معشوقش است، او فقط در انتظار امامش است، همین.

دلنوشته برای امام زمان به زبان ساده

خدایا، ظهور امام زمان (عج) را نزدیک بگردان. جهان به عطر حضور ایشان نیاز دارد. این جهان را بوی فساد فرا گرفته، این جهان را بوی ظلم در بر گرفته و این بو باعث شده که خیلی ها مشام شان از کار بیفتد و برای همین فساد را از خوبی تشخیص ندهند و درگیر هر کاری شوند. خدای من، با ظهور امام زمان کاری کن که حس بویایی این مردم دوباره سر جایش بیاید، کاری کن که آنها عطر عاشقی امام شان را استشمام کنند و دوباره در همان راه و مسیری که باید قرار بگیرند.

********************

یعنی می شود جمعه ای را به جای اینکه برای ظهورش صلوات بفرستیم، برای حضورش شروع به صلوات فرستادن کنیم؟ یعنی می شود روزی را در پیشگاه ایشان باشیم و دنیا را غرق در عشق برای حضورشان ببینیم؟ کاش چنین می بود، کاش چنین اتفاقی می افتاد، آن موقع دنیا زیباتر از هر وقت دیگرش می شد.

********************

یا امام زمان دعا می کنیم اما بدی می کنیم، منتظریم اما فساد می کنیم، ما را ببخش که در خوابی عمیق هستیم، خوابی که در آن رویای آمدنت را میبینیم. حس میکنم اگر این دعا از ته دل باشد، اگر این انتظار واقعی باشد، تو می آیی، اما حس میکنم هیچکدام واقعی نیستند چرا که اگر واقعی بودند تو جواب منتظرانت را میدادی و آنها را بی جواب نمی گذاشتی.

********************

چه تلخ است صبری که نمی دانی کی قرار است به پایان برسد، چه بد است انتظاری که نمی دانی که قرار است تمام شود. تو فقط باید صبر کنی و انتظار بکشی تا بالاخره اتفاقی که می خواهی رخ دهد. این در مورد ظهور امام زمان هم صدق می کند. منتظریم، صبر می کنیم و انتهای این صبر و انتظار را نمی دانیم فقط می دانیم که باید صبر کنیم و منتظر باشیم. یا امام زمان، انتظار مومنان را با آمدنت به پایان رسان. آمین.

********************

یا امام زمان، منتظران واقعی تو چشم به راهند، شب و روز دعا میکنند، شب و روز تو را می خوانند. پس کجایی، کجایی که پاسخ انتظار طولانی آنها را بدهی؟ یا امام زمان، نگذار که از این دنیا بروم طوری که حضورت را حس نکرده باشم، مرا از نور مهربانی ات بهره مند کن، ما مردم جهان را از نور مهربانی ات بهره مند ساز. بگذار که این انتظار تلخ به پایان برسد و شیرینی حضورت کام همه ما آدما را شیرین نماید.

********************

خدایا، ظهور صاحب الزمان را نزدیک بگردان، آنقدر نزدیک که من هم در این دنیا باشم و امام زمان، امام غائب مان را ببینم. خداوندگارا، این تمام آرزوی من از درگاه توست، این تمام خواسته من از توست، نگذار که بی پاسخ بماند، نگذار که در انتظار پاسخ آنها جان دهم و در نهایت دیدار امامم به دنیایی دیگر موکول شود.

********************

می گویند چرا امام زمان نمی آید؟ چرا اینقدر دعا می کنیم اما دعاهایمان را نمی شنود؟ کاش همه اینهایی که این حرف ها را می زدند بدانند که امام زمان در وقت و زمان الهی می آید، درست در وقتی که موقع آمدنش است و با آمدنش دنیا رنگ زیبایی واقعی را به خود می بیند. کاش در دل این دعا بتوانیم نور ایمان هم داشته باشیم، نور ایمانی که مهم نیست چه زمان اما بالاخره امام زمان ظهور خواهد کرد و جهان را از نور حضورش بهره مند خواهد نمود.

********************

داستان هایی را می شنوم که در آن فردی امام زمان را دیده، با او سخن گفته و امام زمان او را از رحمت وجودش بهره مند ساخته. یا امام زمان، چه کنم؟ چه کاری انجام دهم تا مرا از مرحمت وجودت بهره مند سازی؟ چه کاری کنم تا لایق دیدنت باشم؟ این بنده دلش امامش را می خواهد، این بنده دلش هوای عاشقی دارد و این حال و هوا فقط مختص به امامش است. یا صاحب الزمان، مرا به آرزویم برسان، مرا به بزرگترین خواسته قلبی ام برسان. آمین.

********************

یا امام زمان، می گویند که تو در واقعیت خودت را به برخی نشان می دهی و آنها را از مرحمت وجودت بهره مند میسازی! اگر لایق دیدنت در بیداری نیستم، لااقل بگذار که در خواب تو را ببینم، بگذار که حضور امامم را در خواب احساس کنم، بگذار در همین خواب حس کنم که اکنون در امنیت کاملم، اکنون در آسایش کاملم چون امام هست که این امنیت و آسایش را به من می دهد.

********************

یا امام زمان، غم دوری ات مانند آتشیست که به جان مومنان افتاده. خب حق دارند، امام شان را می خواهند و تنها کسی که می تواند این آتش را خاموش کند خود امام شان است. وقتی که او نیست، وقتی که نیست تا با وجودش آتش شعله ور درون مومنان را خاموش سازد، خب آنها هم در آتش میسوزند، آنها خود ترجیح می دهند که بسوزند تا بالاخره فرجی شود و امام شان ظهور کند.

********************

من حس میکنم که امام زمان با دعاهای ما نمی آید، با خوبی های ماست که می آید برای همین ترجیح می دهم به جای اینکه دست به دعا شوم، انسانی مفیدتر، انسانی خوبتر در این دنیا باشم. حس میکنم که این دعای ما نیست که زمان ظهور را نزدیک میکند چرا که مردمان زیادی دعا کردند اما نتیجه نگرفتند بلکه این تغییر درونی ماست و این خوبی های ماست که ظهور صاحب الزمان را نزدیک می گرداند. نه اینکه دعا بد باشد اما خوب بودن معنایی دیگر دارد.

********************

یا امام زمان ظهور کن و مکتب عاشقی را راه بینداز. حتم دارم که من در صف اول این مکتب خواهم بود، حتم دارم به پای عشقی که به امامم دارم تا همیشه در این مکتب خواهم ماند. یا امام زمان این دنیا به این مکتب نیاز دارد چرا که اکنون مکتب ظلم است که آن را فرا گرفته پس با ظهورت ریشه آن مکتب را از بین ببر. آمین.

در ادامه حتما تماشا کنید :

عکس نوشته در مورد امام زمان (عج)

عکس و متن سلام به امام زمان

استوری جمعه های انتظار استوری جمعه های امام زمانی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...