متن نیایش صبحگاهی مدارس ابتدایی

متن های نیایش صبحگاهی انرژی و انگیزه رو افزایش میده و باعث میشن که آدم با قدرت بیشتری برای خلق خواسته هاش اقدام کنه. قطعا یک متن خوب میتونه تاثیر به سزایی روی آدم بذاره و اونو تبدیل به یک بمب انگیزه و انرژی برای خلق خواسته هاش و رسیدن به آرزوهاش بکنه.

یک متن نیایش صبحگاهی زیبا میتونه انگیزه و امید رو در دل دانش آموزان بیشتر کنه و اشتیاق اونها رو به کسب تحصیل و علم و دانش افزایش بده. معمولا سالهای اول مدرسه آینده دانش آموز و آینده تحصیلیش رو مشخص میکنه و برای همین باید توجه بسیاری به این مقطع تحصیلی یعنی همون ابتدایی داشت. با یک متن انگیزشی و نیایش صبحگاهی زیبا میشه انگیزه دانش آموزان رو تثبیت کرد تا برای مسیر پیش روشون با قدرت بیشتری عمل کنن. به همین منظور هم ما در این مطلب متن های نیایش صبحگاهی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی رو تهیه کردیم که میتونید اونها رو در مراسم صبحگاهی مدرسه به کار ببرید. همراه ما باشید.

جملات نیایش صبحگاهی مدارس ابتدایی

خدایا، تمام دانش آموزان و کسانی که در راه علم و دانش می کشوند را در پناه خویش حفظ بفرما و آن ها را از شر دشمنی بد ذات به نام جهل دور بدار. خداوندگارا تمامی دانش آموزان را یاری فرما تا به آنچه در زندگی دوست دارند دست یابند و در نهایت بتواند علم و کمال خویش را بیفزایند. می دانیم که علم و کمال ما را به تو نزدیک تر می کند و شناخت آدمی را از تو کامل تر می گرداند پس ما را از آن بی نصیب مگردان و تا می توانی درهای علم و دانشت را به سوی ما باز بفرما. پروردگارا حالا ما دانش آموزان مدرسه ..... به صف شده ایم و میخواهیم در مسیر علم و دانش قدم بگذاریم، سایه مرحمتت را از سر ما برندار و به ما توفیقی عطا فرما تا هر آنچه که می توانیم به کسب علم و دانش بپردازیم.

********************

خدایا، تو برآورده کننده هر دعا و برطرف کننده هر نیازی، پس از تو میخواهم تمام دانش آموزان را در پناه خویش حفظ کنی و یار و محافظ آنها در مسیری باشی که در آن علاوه بر علم و دانش، جهل و نادانی نیز به چشم میخورد. ای پروردگار آدمیان، تو به ذات آدمی مسلط هستی و می دانی که در قلب او چه میگذرد. قلب ما را عاری از هر گونه زشتی و پلیدی کن و کاری کن که آنقدر پاک و مبرا شود تا بتواند در آن هر نوع خوبی و زیبایی را جا دهد. خدای من قطعا به واسطه خوبی و زیبایی بهتر می توان راه دانش را پیمود و در این مسیر تجربه کسب کرد پس رحمتت را از ما دریغ نکن و قلب ما را منبعی از عشق و خوبی قرار بده. آمین.

********************

در سایه لطف و مرحمت خداوند اکنون در امنیت کامل دور هم جمع گشته ایم و قرار است یک روز دیگر هم به مانند همه روزهای سال تحصیلی به تحصیل علم و دانش بپردازیم. ولی این روز با سایر روزهای قبلی متفاوت تر است چون ما قدمی بزرگتر به سوی معرفت بر می داریم و در امروز قرار است چیزهای جدیدی بیاموزیم که از ما انسان کامل تری می سازد. بیایم همه در این محفل علم و دانش و تجمع گاه دانش دوستان از خداوند بخواهیم که درهای علم و دانش را همواره به سوی ما بگشاید و ذهنی قدرتمند به ما عطا کند تا به واسطه آن بتوانیم هر گونه علمی را تجزیه و تحلیل و به صورت کامل فرا بگیریم.

********************

خدایا، دل های ما برای رحمت توست که امیدوار است، اگر تو نباشی، اگر سایه مرحمتت بر سر ما نباش و اگر حضورت را در زندگی مان حس نکنیم دیگر نمی توانیم در مسیر بندگی اندکی قدم بگذاریم یا این مسیر را بپیماییم. خدایا، دل های ما را به نور حضورت در زندگی مان روشن فرما و قلب های ما را با قدرت ایمانت متوصل به خود کن که از هر جنبنده ای روی زمین بی نیاز باشیم و فقط تو باشی که در زندگی ما حضور داری تا ما از تو یاری بجوییم. خداوندگارا به پای آیه معروف تنها تو را میپرستم و تنها از تو یاری میجویم میخواهیم تمام دل و قلب مان را به وجود تو گره بزنیم و یک روز دیگر را هم برای کسب علم و دانش شروع کنیم. ما را در این مسیر تنها مگذار و بدان که تنها یاری کننده ما تو هستی و ما تو را تنها تکیه گاهمان می دانیم.

********************

خداوندگارا، در این روز زیبا، قرار است اتفاقی زیبا برای همه ما رقم بخورد. قرار است یک روز دیگر تمام ما دانش آموزان دوباره دور هم جمع شویم و به کسب علم و دانش بپردازیم. چه کاری زیباتر از این؟ وقتی که علم و دانشت را ارتقا می دهی در شناخت خداوند عملکرد بهتری خواهی داشت و خدایی که تمام عالم هستی از آن او هست را بهتر درک خواهی کرد. خدایا ما جویندگان علم و دانش را تنها مگذار و در تک تک ثانیه های عمرمان کنارمان باش که اگر اینگونه نباشد قطعا نیازمندتر از آنچه در ذهن می پرورانیم خواهیم شد و به محتاج ترین انسان ها تبدیل می شویم. خداوندگارا، دست یاری توست که ما را به تعالی میرساند و از ما انسانی خردمند می سازد پس دست ما را بگیر و رها مکن.

********************

خدایا به تمام ما دانش آموزان قدرت و مرحمتی عطا فرما تا در دنیایی که پر از ظلم و کینه هست و این را می توان از ظلم کشورهای دشمن بر ضعیفان دید، خوبی را درونمان پرورش دهیم. خدایا اینقدر به ما قدرت عطا فرما تا توانایی کنترل خویشتن را داشته باشیم و اجازه ندهیم هر گونه بدی به دل ما راه پیدا کنیم. خداوندگارا، به ما در مسیر بندگی کمک کن تا قلبی مهربان داشته باشیم و آن را از هرگونه کینه و نفرت بزداییم. خدایا، به واسطه مرحمت تو میتوان هر گونه کینه و نفرت را از قلب پاک و عشق را جایگزین آن کرد پس مرحمتت را از ما دریغ نکن و ما تشنگان رحمتت را سیر فرما. الهی آمین.

********************

خدایا، یک صبح دیگر به ما فرصت دادی تا دوباره طعم شیرین علم و دانش را بچشیم و از لذت آن بی دریغ نمانیم. خدایا، شکر میکنیم تویی را که به ما این فرصت را دادی تا با قدرت درک و اندیشه بتوانیم دنیایی که ما را در آن خلق کرده ای بشناسیم و از آن نهایت استفاده را ببریم. پروردگارا ما در مدرسه اکنون به سبب همین درک جمع شده ایم تا جایی که در آن نفس میکشیم و زندگی می کنیم را بشناسیم و درک خود را از آنچه که هستیم و از آن جایی که در آن قرار داریم بالاتر ببریم. خداوندگارا می دانیم که این علم و دانش در برابر علم تو هیچ است اما به ما یاری فرما تا عمر داریم، تا جان در بدن داریم و تا در این دنیا زندگی میکنیم از مسیر معرفت، علم و دانش اندوزی خارج نشویم. انسانی که از مسیر دانش خارج شود به سوی جهل روی می آورد پس با مرحمتت کاری کن که همواره در مسیر تو و شناخت تو باشیم. الهی آمین.

********************

خدایا حضورت تو در زندگی مان است که به ما عزت می بخشد، به ما کرم می بخشد و ما را از مرحله آدمیت به مرحله انسانیت می رساند پس همواره با ما باش، کنار ما باش و در زندگی ما حضور داشته باش که به حضور توست که اینگونه غرور و قدرت در ما نهادینه شده. اگر روزی از ما روی برگردانی، اگر روزی در در پناه لطف و مرحمت تو نباشیم و اگر روزی با جهل خود کاری کنیم که دیگر سایه لطف و عنایتت بر سر ما بندگان نباشد قطعا نابودی از آن ما خواهد بود و ما مجبور به فنا هستیم. خدایا، با حضور توست که دنیا زیباتر، زندگی قشنگ تر و قلب ما آدم ها مهربان تر می شود و با حضور توست که جهل از دل آدمی پر میکشد و جای آن را علم و ایمان می گیرد پس پروردگارا هیچگاه حضورت را از ما در زندگی مان دریغ نکن و هر لحظه و هر ثانیه با ما باش که اگر نباشی ما هم نخواهیم بود.

********************

خدایا، در دل کوچک ما دانش آموزان چیزی جز عشق و امید وجود ندارد، عشق و امید به تویی که ما را در ابتدای مسیر بندگی همراهی میکنی و قرار است از ما انسانی بزرگ، انسانی که به کمال خدایش می افزاید و موجب گسترش جهان می گردد بسازی. پروردگارا، در دل کوچک ما انگیزه و اشتیاقی موج میزند، انگیزه و اشتیاقی که برای کسب علم و دانش است. خدایا ریچه های فهم ما را بگشا و درک ما را آنقدر بالا ببر که توانایی کسب دانش و علمی که تو در این جهان آفریده ای را پیدا کنیم و بتوانیم خود را از مرحله بشریت به آدمیت و از آدمیت به انسانیت برسانیم. خداوندگارا، کسی که در مسیر تو نباشد در همان مرحله بشریت یا آدمیت مانده و تنها کسی که تو را شناخته و در مسیر تو قدم نهاده توانسته انسانیت را درک کند پس مسیر تو می تواند همان مسیر علم و دانش باشد پس ما را در آن گمراه نساز و بگذار که تا عمر داریم در همین مسیر باقی بمانیم. الهی آمین.

********************

چه زیباست این صبح/ظهر دل انگیز، چه زیباست که همه ما دانش آموزان به صف شده ایم و دوباره برای عمل کردن به تعهدمان اینجا جمع گشته ایم. همه ما دانش آموزان تعهدی با خود داشته ایم تا یک زندگی خوب و زیبا برای خود بسازیم، زندگی ای که هر آنچه آرزو در آن داریم برآورده شده و از خود یک شخصیت متعالی ساخته ایم و این جز قرار گرفتن ما در این محفل و آماده شدنمان برای کسب علم و دانش میسر نیست. پس برای تجدید میثاق با خودمان، در این صبح/ظهر زیبا دوباره عهده مان را به خود یادآوری می کنیم تا در ذهن مان تجدید گردد و برای حضور بر سر کلاس ها آماده می شویم تا باشد که با نور علم و دانش به سوی زندگی دلخواه و خواسته هایمان هدایت شویم.

********************

یک صبح زیبای دیگر هم شروع شد. امیدوارم که در این صبح دل انگیز ساز نشاط تمام شما دانش آموزان کوک باشد و امروز را با شور و شوق کسب علم و دانش شروع کنید. از خدا میخواهم که قلب تمامی شما را آنقدر شاد کند و آنقدر از مرحمت خود شما را بی دریغ سازد تا معنای واقعی بندگی خدا و انسان بودن را درک نمایید. امیدوارم که شور و اشتیاق شما در این صبح دل انگیز همچنان ادامه داشته باشد و روزتان را به خوبی سپری کنید. یادتان باشد اگر خدا را در قلبتان جای داده و جهل را از آن بیرون کنید و همچنین خود را در مسیر علم قرار دهید بدون شک شما می توانید معنای واقعی انسان بودن را درک و همچنین هر روزتان را به زیبایی و عشق بگذرانید.

********************

خدایا، ما در اولین پله برای کسب دانش و معرفت قرار گرفته ایم، راهی طولانی پیش رو داریم، راهی که شاید سخت و با موانع بسیار باشد. هر کدام از درس هایی که قرار است فرا بگیریم چالشی بر سر راه آینده ما خواهد بود که ما باید در آن چالش پیروز و موفق شویم. خدای من، در این مسیر ما را تنها مگذار و به ما کمک کند تا آینده ای زیبا، آینده ای که خود می خواستیم را خلق کنیم. به ما کمک کن که اولین قدم را محکم برداریم و آن قدر قدرتمند باشیم تا جهان را به تسخیر خود درآورده و به هر آنچه که میخواهیم برسیم. این فقط با مرحمت توست که امکان پذیر است و اگر تو رویت را از ما برگردانی تمام این اتفاقات شاید در خواب و خیال و نه واقعیت رخ خواهند داد.

********************

هر روز که در این جهان زیبا چشم می گشاییم یعنی خدا فرصتی برای زندگی به ما داده، یعنی او با ما حرف میزند و می گوید بلند شو و همانی که میخواستی را بساز. اکنون تمام ما دانش آموزان در اینجا به صف شده ایم و قرار است دوباره بر سر کلاس مان حاضر شویم و این یعنی خدا فرصتش را به ما داده، به ما می گوید که هنوز زمان داری پس خودت را از دانش و معرفت محروم نکن. همه ما دانش آموزان نمونه انسان های خوشبخت و موفقی هستیم که به صحبتی که خدایشان با آنها کرده گوش فرا داده اند و برای بهتر پیمودن مسیر زندگی و بهتر ادا کردن حق بندگی خداوند در این جا جمع گشته اند. قطعا حضور ما در مدرسه می تواند فرصتی باشد برای درک بهتر جهان هستی پس چه خوب که نهایت تلاش مان را بکنیم و از مدرسه بیشترین استفاده را ببریم.


شاید علاقمند باشید :

شعر های زیبا درباره شروع مدرسه

مجموعه شعر عاشقانه درباره ماه مهر


1 نظر

  1. محسنمحسنsays:

    بد بد بد اینا که برای مقطع ابتدایی نیست