متن زیبا در مورد آدمهای نفهم

آدمای نفهم، نفهمن. تو هر چقدر هم برای فهمیده شدن اونا زمان بذاری در آخر خیلی شیک و مجلسی نفهم بودن خودشون رو به رُخِت میکشن. به جای اینکه برای اونا زمان بذاری تا فهمیده بشن برای خودت زمان بذار و ازشون دور شو چون هر چقدر باهاشون سر و کله بزنی ممکنه مرض نفهمیشون به تو هم سرایت کنه.

توی این مطلب میخوایم یکم در مورد آدمای نفهم صحبت کنیم که چطور باهاشون برخورد کنیم و چطور بشناسیمشون. در ادامه همراه ما باشید.

متن زیبا و کوتاه در مورد آدم های نفهم

جملات در مورد آدم های نفهم

اینکه نمیشه بعضیا رو آدم کرد قبول، اما این که ساعت ها خودمونو درگیر اونها میکنیم و اونا فکر و ذهنمون میشن رو نمیتونم هیچ جوره بپذیرم.

***************************

کسی که به ابراز علاقه های تو توجهی نمیکنه هم یک آدم نفهم حساب میشه. تو این دنیا هر آدمی ارزشمنده و باید براش ارزش قائل شد. اگه کسی این ارزش رو نادیده گرفت در حقیقت یک شخص نفهمه. چه میخواد عشقت باشه و چه هر کس دیگه ای.

***************************

گاهی لقب نفهم ترین آدم دنیا رو باید به خودمون بدیم. چون وقتی میریم تو آینه رو نگاه میکنیم، یکی هست که چشم مون به چشمش میفته، وظیفه خوشبخت کردن اون به گردن ماست، وظیفه رسیدن به هدف هاش به گردن ماست، وظیفه شاد کردن دل و قلبش به گردن ماست اما به راحتی حتی وقتی باهاش چشم تو چشم شدیم میریم کنار و به زندگی قبل خودمون برمیگردیم.

***************************

به یاد کسی که ازت هیچ فهم و درکی نداره درد نکش. دردهای تو از وقتی شروع شد که اون شخص رو به زندگیت دعوت کردی. بهترین کار برای رهایی از این دردها بیرون انداختنش از زندگیته. کسی که کنارت نیست، درد نبودنش کنارته!

***************************

ما مردا شاید زیاد عشق ورزیدن بلد نباشیم، شاید زیاد رمانتیک بازی بلد نباشیم و شاید زیاد کارهای عاشقانه از پسمون بر نیاد اما پشت هر بله ای که میگیم یه جانم بزرگ نهفته هست. اینو آدمای نفهم درک نمیکنن اما تویی که فهم و شعورت راز شروع عاشقی من نسبت به تو بود، درک میکنی.

***************************

اینکه ما زنا غر میزنیم، اینکه سر و صدا میکنیم، اینکه مدام بهونه میگیریم و هیچوقت راضی نمیشیم به خاطر دیوونه بودنمون نیست، ما پشت تموم این غر زدنا و سر و صداها آرامشی رو میخوایم که از عشق مردمون دریافت میکنیم. اینو آدمای نفهم درک نمیکنن و با کوچکترین غر زدن خانومشون اونام دهنشون باز میشه اما تویی که میفهمی، تویی که جواب تمام غر زدنام رو با مهربونی هات دادی، هیچوقت مثل اونا نمیشی و نخواهی شد.

***************************

ما آدما یه رسم خیلی باحال داریم. در مورد یه آدم نفهم حرف میزنیم، کلی ازش عیب و ایراد میگیریم و در مورد بدی هاش صحبت میکنیم اما همینکه باهاش چشم تو چشم میشیم، همه چیز یادمون میره و دوباره همه چی گل و بلبل میشه. برای اینکه توی زندگیت ریشه آدمای نفهم رو بسوزونی، اولین قدم اینه که ازشون نترسی، حرفت رو بهشون رک و راست بزنی و به خودت یک آرامش عمیق هدیه بدی. مطمئن باش اون آدمای نفهم دنبال دلیل حرفات نمیگردن، دنبال چیزایین که از دهنت خارج میشه. پس چه بهتر که از زندگیت پرت شن بیرون.

***************************

مگه آدمای نفهم زندگی من چقدر نفهمن که هر چقدر سعی میکنم فهمیده و سنجیده رفتار کنم اما باز هم فهم و شعورم به اندازه نفهمی اونا نمیرسه؟

***************************

به نفهم ها احترام بگذاریم. الاغ وقتی جفتک می پراند، کسی از او شاکی نیست چون یک الاغ است. نفهم های زندگی تان را به حال خودشان بگذارید. این ها ندانم کاری ها و نفهمیدن هایشان حکم همان جفتک پراندن الاغ را دارد.

***************************

یه آدم نفهم هم هست تو دنیا که جاش تو قلب منه و هیچوقت هم از اون بیرون نمیره اما خودش نمیدونه. خواستم ازش از همین تریبون یه حالی بپرسم. چطوری نفهم؟

***************************

مجادله بیش از حد و بحث زیاد با یک نفهم در واقع نشانه ای از نفهم بودن خودتان دارد! چون هنوز نفهمیده اید که طرف مقابل تان یک آدم نفهم است و به صحبت با او ادامه می دهید.

***************************

خدا آدمای نفهم رو خیر بده حداقل هیچی نمیفهمن بعضیا هستن که کج فهمن. با دسته اول یه جورایی میشه کنار اومد چون خیلی وقت ها دست خودشون نیست اما دسته دوم میفهمن که کج فهمن اما خیلی وقتا میخوان به کج فهمیشون ادامه بدن.

***************************

یه عده از آدما هم هستن که با خودشون عهد بستن هیچ موقع خدا نفهمن و درهای فهمشون رو به روی هر چیزی بستن. حالا شما هر چقدر پشت این در وایسی و در بزنی، بیشعوری از پشت درد فریاد میزنه که کسی خونه نیست.

***************************

آدمای نفهم زندگیتون مثل موریانه هستن. درسته که نقششون خیلی ریزه و شاید هیچ وقت نبینیشون اما به جون خونه و زندگیت میفتن و اونو ذره ذره از بین میبرن. بهترین کار اینه که یه سم بزنی و کل آدمای نفهم رو پرت کنی از زندگیت بیرون.

***************************

آدم نفهم رو میشه با کمی صحبت فهمیده کرد اما هر چقدر با آدم کج فهم سر و کله بزنی، مثل آب تو هاون کوبیدنه. امیدوارم هیچ کس تو زندگیش از این آدمای کج فهم نداشته باشه.

***************************

خیلی سخته یه آدم فهمیده باشی و میون یه عالمه نفهم زندگی کنی. اونجا تو هم مجبوری خودت رو به نفهمی بزنی و خیال کنی که هیچی نفهمیدی و هنوز سرت تو برفه. این برای یه آدم فهمیده بدترین شکنجه و عذابه.

***************************

یه مدل از نفهمی هم داریم که ادعای زیاد فهم بودنه. یه عده از آدما هستن حس میکنن زیاد میفهمن، همه چی رو درک میکنن و هر چیزی رو متوجه میشن. اینا در واقع همون نفهمایی هستن که نقاب فهمیده بودن میزنن. از همچین آدمایی دور شیم!

***************************

هر چقدر استوری بذاری، هر چقدر پست بذاری، هر چقدر آه و ناله کنی، تموم اینا واسه یه آدم نفهم اسمش چسناله هست. پس واسه آدمایی وقت بذار که میفهمنت نه آدمایی که درد درونت رو به چسناله معنا میکنن.

***************************

بعضیا نه اینکه نمیفهمن نمیخوان که بفهمن چون منفعت شون تو نفهم بازی هاشونه. حالا تو هر چقدر میخوای تو گوش اونا حرف از عاقلی بزن، در واقع اونا عاقلی هستن که فهمیدن بهترین عاقلی توی این آدما اینه که ادای یه نفهم اورجینال رو در بیاری.

***************************

واسه یه آدم نفهم، چه یه سال چه صد سال، هر چقدر توضیح بدی باز هم سر حرف خودش باقی بمونه. نه اینکه نخواد درک کنه، گنجایش مغزش در حد حرفای تو نیست. پس به جای اینکه به دنبال افزایش گنجایش مغز اون باشی، به دنبال پیدا کردن مسیر خودت باش. مطمئن باش اینجوری موفق تری.

***************************

خدایا، صبر و تحمل بودن در کنار آدم های نفهم را به ما عطا فرما. آدم های نفهم پافشاری شدیدی بر روی عاقل بودن و سنجیده رفتار کردن خودشان دارند اما حقیقت ماجرا این است که آنها یک نفهم هستند.

***************************

به آدمای نفهم زندگیتون بها بدین. خیلی ها برای این نقش آدم نفهم رو بازی میکنن چون درک نشدن. درک نشدن اولین مرحله برای تبدیل شدن یه آدم معمولی به یه آدم نفهمه.

***************************

بهم نگو نفهم، اتفاقا خیلی هم میفهمم، اما بلد شدم فهمیده بودن رو از دیدگاه خودم تعریف کنم نه اونجوری که بقیه دوست دارن. کسایی که طبق تعریف بقیه از خودشون یه آدم فهمیده میسازن در واقع یه آدم نفهمن که وقتی زندگیشون گذشت و به آخر راه رسیدن به این مسئله پی میبرن.

***************************

اسکار نفهم ترین آدم هم میرسه به اون کسی که زندگیش رو وقف بقیه میکنه و توقع داره آدمای اطرافش اونو بیشتر دوست داشته باشن. نهایت تمام این وقف کردنا، دهن بازتر بقیست که میگه هنوز کمه بیشتر از خودت بگذر.

***************************

یه دسته از آدمای نفهم هم هستن که خوب تو جلد آدم های فهمیده فرو رفتن. با اینا کاری نداشته باش چون با چوب نفهمیشون بهت ضربه میزنن و در آخر این تویی که یه آدم نفهم شناخته میشی چون دست گذاشتی روی یه آدم فهمیده و عاقل. میفهمی که چی میگم؟

***************************

یه سلامی هم به عقلت از طرف ما برسون. بهش بگو اگه زوال نشده و از بین نرفته، خیلی وقته که دلتنگشیم.

***************************

اگه زبون صحبت کردن همه آدمهای روی کره زمین رو هم بلد باش ولی زبون دل اونا رو نفهمی باید بهت بگم که تو یک نفهم واقعی هستی.

***************************

نشونه هایی از نفهم بودن: یکی باهات درد و دل میکنه اما تو به جای گوش دادن به حرفاش یا احترام گذاشتن بهش میزنی تو برجکش صرفاً جهت اینکه بگی با من حرفای منفی نزن، با یکی خیلی دوستی اما به محض اینکه یکی دیگه رو پیدا میکنی کم کم دوست اولیتو فراموش میکنی، کتاب زیاد میخونی اما میخوای کتاب خوندنتو توی چشم همه فرو کنی، سبک زندگی موفقی داری اما میخوای به همه جار بزنی که موفقی، ادای عاقلا رو در میاری اما نهایت کارت اینه که با بیشعوری گند میزنی به همه چی. اگه شما جزو این دسته از آدما هستین بهتون تبریک میگم چون الان خودتون رو بیشتر شناختید، شما یک نفهم واقعی هستید.

***************************

بودن بین آدمایی که تو رو نمیفهمن و درکت نمیکنن یه جهنم واقعیه. خدا این دنیا رو بهت داده تا خودت بهشت یا جهنمت رو بسازی. به جای تحمل این جهنم، بهشتی بساز که هیچ کدوم از این آدما در اون جایی ندارن.

***************************

زندگیت بسیار ارزشمندتر از اینه که اونو صرف آدمای نفهم کنی. برای آدما یک بار وقت بذار و چیزی که تو دلته رو بگو. اگه نفهمیدن سعی در توجیه اونا نداشته باش، به راحتی از زندگیت پرتشون کن بیرون.

***************************

یه راه حل فوق العاده برای کسایی که از بودن بین آدمای نفهم مینالن. از نظر اونا یه نفهم واقعی بشید و با نفهم بازی هاتون کاری کنید که خودشون دمشونو بذارن رو کولشونو از زندگیتون برن بیرون.

***************************

یه عده از آدمای نفهم هم داریم که خدا نکنه یه ویدیوی انگیزشی ببینن یا یه ویدیو از آدمای موفق ببینن. اون موقع جوری باهات برخورد میکنن که انگار اونا موفقن و تو یه آدم بدبختی که فقط داری نفس میکشی. اینا همونایی هستن که کتاب آدمای موفق رو هم میخونن و به خودشون میگن موفق اما در همون حین سرشونو از اینور بالش به اون ور بالش تکون میدن.

***************************

به هم خونه بودن آدما، به نزدیک بودن آدما بهت، به اینکه چقدر کنارتن و چقدر از زندگیت سهم دارن نگاه نکن، اگه نفهمیدنت، اگه درکت نکردن و اگه چیزی که تو دلته رو ندیدن و متوجهش نشدن تو بین یه مشت آدم غریبه زندگی میکنی و بهتره که هر چه زودتر از اونها فاصله بگیری.

***************************

وقتی آدمای نفهم رو میبینم به این فکر میکنم که یعنی یه بار هم ننشستن با خودشون فکر کنن چرا اینقدر نفهمن؟

***************************

دوست عزیزی که این متن رو میخونی، هر بار نفهمی تو ممکنه زندگی یه آدم رو داغون کنه. تو فقط حق داری در حق خودت نفهمی کنی نه بقیه. پس هر بار که خواستی در مورد زندگی کسی تصمیمی بگیری یا براش کاری انجام بدی، خوب فکر کن که با نفهم بازیات زندگیش رو تباه نکنی.

***************************

افسار زندگیت رو به دست هیچ آدمی نسپر چون توی این دنیا همه یه جورایی نفهمن. این بی احترامی و بی ادبی به اونها نیست، هیچ کس شرایط زندگی تو رو نمیدونه و هیچ کس هم واقعا نمیفهمه که تو توی چه وضعیتی هستی چون فقط خودتی که از ذهن و دل خودت خبر داری. اگه افسار زندگیت رو به دست بقیه بسپاری، بهشون اجازه دادی تا با نفهم بازی هاشون زندگیت رو خراب کنن و این هم به خاطر اینه که اونا از وضعیت تو به صورت کامل خبر ندارن. اگه تو این کار رو کردی، در اینجا نفهم واقعی تو هستی نه اونا.

***************************

حتی اگه بهت میگن نفهم خودت رو قبول داشته باش. تنها دلیل اینکه اونا تو رو نفهم میخونن اینه که عقایدت مثل اونا نیست. اونا در اشتباهن چون عقاید خودشون رو خوب محض میدونن اما تو این اشتباه رو نکن وگرنه مثل اونان نفهم میش. تو توی خوب بودن عقایدت شک کن چون هر عقیده ای ممکنه چند جنبه مثبت و چند جنبه منفی داشته باشه. کسی نفهمه که فقط به جنبه های مثبت عقایدش توجه کنه.

***************************

بین تموم لحظات زندگیم، تنهایی زبون نفهم تر از همه بود. واسه هر لحظه یه راه حلی پیدا کردم و از اون لحظه گذشتم، اما وقتی به تنهایی رسیدم، هرچی گفتم، هر کاری کردم ازم رد نشد.

***************************

خطرناک تر از یه چاقوی تیز و بُرَنده، عقاید یه آدم نفهمه. اون چاقوی تیز ممکنه یه نفر رو زخمی کنه اما عقاید آدمهای نفهم یه جامعه رو زخمی میکنه.

***************************

یه ضرب المثل اشتباه هست که میگه خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو. جماعتی که نفهمن، متوجه هیچی نمیشن و هیچی رو درک نمیکنن، مثل اونا شدن یعنی تبدیل به یه نفهم دیگه شدن. حالا این جماعت میتونه از چند تا دوست یا تعداد زیادی از آدما تشکیل بشه.


مطالب پیشنهادی :

متن در مورد آدم های بی ادب

متن درباره بیشعوری بعضیا

عکس پروفایل انسان بودن + عکس نوشته انسانیت

متن های زیبا در مورد فهم و شعور


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...