متن برای خودم ارزش قائلم

برای خودمون ارزش قائل باشیم چون اگه این کارو نکنیم، اگه خودمون ارزشمند ندونیم، بقیه به راحتی به خودشون اجازه میدن تا هر رفتار و هر حرفی که دلشون میخواد رو انجام بدن و بزنن. آدمی که برای خودش ارزش قائله، این ارزشمندیش باعث میشه بقیه به خودشون اجازه ندن از یه حد و مرزهایی عبور کنند.

در ادامه متن هایی برای ارزش قائل شدن برای خودمون آوردیم که میتونید از اونها در شبکه های اجتماعی تون استفاده کنید. همراه ما باشید.

جملات زیبا در مورد برای خودم ارزش قائلم

جملات ارزش قائل شدن برای خودم

اگه میبینی با هر کسی دمخور نمیشم و هر کسی رو آدم حساب نمیکنم واسه اینه که برای خودم ارزش قائلم. یه شیر هیچوقت خودشو دمخور کفتارا نمیکنه.

***************************

همیشه گفتن خودت حد خودت رو نگه دار و از یه مرزی بیشتر جلوتر نرو. اگه پات رو از این مرزها گذاشتی اون طرف تنها چیزی که نصیبت میشه فقط ضرر و خسارته؛ حالا میخواد توی رابطه با بقیه باشه یا توی یه هدف خاص و یا هر چیزی مثل اینها، پات رو که از گلیمت بیشتر گذاشتی توی رابطه بقیه بهت بی احترامی میکنن و توی مسیر هدفت متوقف میشی. من واسه خودم ارزش قائلم واسه همین قبل از شروع هر کاری حد و مرزهام رو رعایت میکنم.

***************************

اگه میخوای ارزشت رو برای بقیه بالا ببری پس حد و مرزهات رو مشخص کن و نذار که هیچکدوم از اونها از این حد و مرزها عبور کنن. مدت هاست که برای هر کسی یه گلیمی در نظر گرفتم و پاش رو که از اون جلوتر گذاشت، از زندگیم پرتش میکنم بیرون. این شده قانون زندگی من و از یه طرفی دلیل ارزش دار و عیار دار شدن من.

***************************

اگه میبینی برای آینده ام تلاش میکنم و اگه میبینی به هر مهمونی نمیام و مدام وقتم رو با کارهایی که تو میکنی تلف نمیکنم برای اینه که من برای خودم ارزش قائلم. من حال و آینده ای دارم که باید بسازمش و ساختنش در گرو تلاش هایی هست که الان دارم میکنم نه رفتن به مهمونی هایی که تو میری.

***************************

اینقدر نگید فلانی خشکه، فلانی بی احساسه، فلانی کم حرفه، شاید اون با شما حال نمیکنه. یه دسته از آدما هم هستن که نه بی احساسن و نه خشک، فقط برای خودشون ارزش قائلن و با هر کسی دمخور نمیشن. این به معنی خشک بودنشون نیست، به معنی حساب نکردن شماهاست. لطفا به خودتون بگیرید.

***************************

اینکه آرایش میکنم، اینکه هر روز یه رنگ رژ میزنم، اینکه هر روز دنبال فلان برند لوازم آرایش هستم هیچ ربطی به اعتماد به نفس پایین من نداره. این تِز جدیدی بعضی هاست که میخوان با او جلب توجه کنن که آره هر کی آرایش کنه اعتماد به نفسش پایینه. من آرایش میکنم چون برای خودم ارزش قائلم، میخوام زیباتر باشم و میخوام هر روز این زیبایی رو به شکل دیگه ای در وجود خودم ببینم. در واقع بی اعتماد به نفس واقعی اونان که نمیتونن جای من باشن و با این حرف ها خودشون رو قانع میکنن.

***************************

اینکه آرایشی نمیکنم و روز به روز فلان برند آرایشی رو نمیخرم دلیل بر بی پول بودن، بی کلاس بودن و اینجور چیزها نیست. من چیزی دارم به اسم اعتماد به نفس که خیلی ها اون رو فراموش کردن. وقتی که اعتماد به نفس داشته باشی، هر جور که باشی خودت رو قبول داری. بعضی ها با آرایش حالشون خوب میشه و این کار رو میکنن و من هم با دیدن چهره واقعی و خدادادی خودم. فرق من و اون کسی که روی من لقب بد میذاره اینه که من برای خودم ارزش قائلم و چیزی که واقعا دلم میخواد رو انجام میدم اما چون اون نمیتونه مثل من باشی، خودش رو با گفتن این حرف ها آروم میکنه.

***************************

اگه فلان طور خاص حرف میزنم، فلان طور خاص لباس میپوشم و فلان طور خاص رفتار میکنم مبنی بر عصا قورت دادن یا خودمو گرفتن نیست. من یادگرفتم که برای خودم ارزش قائل باشم و ارزشمندی من به من یادآوری میکنه که هر جوری لباس نپوشم، هر جوری حرف نزنم و هر جوری رفتار نکنم.

***************************

هممون یک تعریف از منِ ارزشمند در درونمون داریم که با گشتن میون این آدما فراموشش کردیم، دلیلشم اینه که آدما دوست دارن تصور خودشون رو درون ما ببینن نه چیزی که واقعا هستیم. یاد بگیریم که فارغ از اینکه بقیه چی میگن و چی میخوان منِ ارزشمندمون رو در زندگیمون بسازیم.

***************************

من برای خودم ارزش قائلم، این مبنی بر این نیست که هر کسی که مخلاف من بود رو متهم کنم، هر کسی که خلاف عقاید من بود رو گناهکار بدونم یا هر کسی که بر خلاف خواسته من حرف زد رو بکوبونم. انسان ارزشمند واقعی، در کنار با ارزش دونستن خودش بقیه رو هم ارزشمند میدونه و فهمیده که همه اونجوری که اون میخوان نیستن.

***************************

من برای خودم ارزش قائلم چون کاری که انجام میدم رو از صمیم قلب دوست دارم، با کسی وارد رابطه شدم که واقعا جفت فرکانسی من هست، دوستایی دارم که واقعا حالم رو خوب میکنن، سبک زندگی فوق العاده ای دارم و هر روز به خاطرش خدا رو شکر میکنم. همه اینها از من یک منِ ارزشمند میسازه، منی که هر روز به خاطرش خودم رو تمجید میکنم و از خودم تعریف میکنم.

***************************

من برای خودم فارغ از اینکه دیگران در مورد من چه فکری میکنند و تعریفشون از من چیه ارزش قائلم. تعریف اونا شخصیت واقعی من رو نمیسازه اون چیزی که خودم هستم و خودم قبولش دارم شخصیت منو میسازه. من یاد گرفتم که در زندگی طبق ارزش های خودم به پیش برم و دیدگاه مردم در مورد خودم و زندگیم را به جایی به نام سطل زباله ذهن بندازم.

***************************

من برای خودم ارزش قائلم ولی این دلیلی نمیشه تا بخوام همه رو مثل خودم کنم و بخوام که همه اونجور که من دوست دارم رفتار کنن. من خودمو اینجوری دوست دارم و بقیه هم حق دارن هر جور که خودشون میپسندن و دوست دارن باشن. کاش خیلی هامون اینو یاد بگیریم .چیزی که برای ما به عنوان ارزش شناخته میشه، ممکنه برای یه نفر دیگه مسئله ای ناراحت کننده یا هر چیزی شبیه این باشه.

***************************

یه حرفی که همیشه به خودم میزنم اینه که اگه یه روزی با کسی صرفاً جهت اینکه اون ارزش تو رو نگه نداشته درگیر شدی، اینو بدون که با این درگیری ارزش خودت رو پایین تر میاری. برای یه آدم ارزشمند مهم نیست که دیگران در موردش چی فکر میکنن.

***************************

لیاقت بعضی از آدما بی محلیه. هر کسی اونقدر لیاقت نداره تا من بخوام باهاش دهن به دهن بشم و یا حتی چشم تو چشم بشم. اونا به یه جایگاهی در زندگی من تعلق دارن به اسم پشت سر و به همونجا هم واگذارشون میکنم. من آدم ارزشمندی هستم و برای آدمایی که پشت سرم هستن، وقتی ندارم.

***************************

ارزش قائل شدن برای خود یعنی دایورت کردن بعضی از آدما که خدا رو شکر اینو خیلی خوب توی زندگیم یاد گرفتم.

***************************

زندگی به من ثابت کرد که باید برای خودم ارزش قائل باشم وگرنه دیگران به راحتی افسار زندگیم رو از من گرفته و خودشون زندگیم رو میرونن. توی این دنیا پره از آدمایی که دنبال آدم های بی اعتماد به نفسن تا اونا را ابزاری کنن برای ارزشمندی خودشون. یاد بگیریم این ارزشگذاری رو روی خودمون انجام بدیم وگرنه دلیلی میشم تا بقیه به واسطه ما احساس ارزشمندی کنن.

***************************

هیچوقت اجازه نده کسی باهات بد حرف بزنه، هیچوقت اجازه نده کسی پشتت حرف بزنه، هیچوقت اجازه نده بعضیا با حرفاشون تو رو عذاب بدن. اگر با خوب بودن عوض نمیشن، کاری کن که با بد بودنت قدرت رو بدونن. برای یه سریا باید بد بود تا ارزش واقعیت رو درک کنن. این رو تجربه به من ثابت کرده.

***************************

ارزشمندی و عیار من بهم این اجازه رو نمیده که هر کسی رو وارد زندگیم کنم. پس اگه هر روز با یکی هستی، هر روز عطر یکی رو بو میکنی و هر روز تنت تن یکی رو لمس میکنه، حس نکن چون من مثل تو نیستم به قول خودت دهاتی و عقب افتاده ام. من فقط یاد گرفتم تا ارزش خودم رو نگه دارم و برای اینکه دهاتی خونده نشم با هر کسی بپرم.

***************************

ارزش من به من یادآوری میکنی که کجا برم، با کی حرف بزنم، با کی نشست و برخاست کنم و به کی بی محلی کنم. میدونی ارزش من چطوری اینو به من گوشزد میکنه؟ از روی رفتار. اگه رفتار کسی طبق ارزشهای من نبود، چیزی که از من میبینه همون بی محلیه.

***************************

دوست گرامی ارزش قائل شدن برای خودمون این نیست که فینگلیش و خلاصه تایپ کنیم، این نیست که عکس های پروفایل شاخ و فلان بذاریم، این نیست که متن های شاخ تو پست ها و استوری هامون بذاریم، این نیست که یکی ازمون تو گروه ها یا پی وی سوال پرسید جوابشو ندیم، این نیست که سوالی رو کامل جواب ندیم و این نیست که بخوایم خاص بودنمون رو توی چشم بقیه فرو کنیم. ارزش قائل شدن برای خود یعنی اینکه من همونطوری که دوست دارم زندگی میکنم اما این رفتار تو نشون میده از فرهنگ اشتباهی تبعیت میکنی که هم بعضی وقت ها توی همون هم موتورت ریپ میزنه. این ارزش تو رو نشون نمیده، نشون میده که تو واسه ارزشمند دیده شدن داری دست و پا میزنی. یک بار بگو منِ ارزشمند کیه، بعد طبق اون زندگی و رفتار کن.

***************************

برای خودم ارزش قائلم چون خدا من رو آفریده و خدا فرصت زندگی رو در من دیده. پس به آدمایی که خودشون هم مخلوق همین خدان و نمیتونن من رو ببینن بها نمیدم. اونام یکی مثل من هستن اما جایگاهشون رو فراموش کردن. من که جایگاهم رو میدونم، برای خودم و برای زندگی دیگران ارزش قائلم.


سایر مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته ارزش قائل شدن

عکس نوشته درباره بی ارزش شدن

مجموعه متن کوبنده و سنگین برای استوری

متن در مورد دوست داشتن خود + عکس نوشته


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...