جملات زیبا درباره به یاد هم بودن

فرقی نمیکند، چه عشق، چه دوست، چه خانواده و چه مردم، وقتی که به یادشان باشی، وقتی که آنها را فراموش نکنی، دنیا را جای زیباتری برای زیستن خواهی کرد. ما آدمها اگر یاد بگیریم در کنار اینکه به فکر خودمان هستیم، به یاد دیگران هم باشیم، از این دنیا بهشتی بی بدیل خواهیم ساخت.

اگه دوست دارید متن هایی درباره به یاد هم بودن بخونید و از خوندن اونها لذت ببرید یا اگه دوست دارید اونها رو در شبکه های اجتماعی تون به اشتراک بذارید در ادامه براتون متن هایی زیبا در همین رابطه تهیه کردیم. همراه ما باشید.

متن زیبا و کوتاه درمورد به یاد هم بودن

متن درباره به یاد عشق بودن

وقتی کسی را یاد میکنی، خودت را در رویا و خیال با او میبینی، دلت فرو می ریزد و دوست داری تمام لحظات عمرت را در همین چند ثانیه بگذرانی، من دقیقا همین حال را برای تو دارم.

***************************

به یادت هستم چون تو دلیلی برای ادامه زندگیم هستی. بدون تو زندگی من دلیلی ندارد، بی تو زندگی مانند یک بیراهه است که در آن قدم گذاشته ام و نمی دانم به کدام سو باید بروم. من به تو فکر میکنم و تو را به یاد دارم، این نه برای اینکه تو را دوست دارم بلکه برای خودم است چون اگر یاد تو نباشد، دلیلی برای نفس کشیدن نخواهم داشت و نفس کشیدنی هم نباشد منی نخواهد بود. به یاد تو بودن برای من یعنی ادامه بقا برای خودم.

***************************

بیا تا به یاد عشقی که با هم ساختیم ویرانه های خانه قلبمان را آباد کنیم و دوباره کنار هم باشیم. باور کن افراد زیادی می خواستند این خانه را خراب کنند و به هدف خود رسیدند. بیا ما هم هدفی داشته باشیم، هدف مان این باشد تا با به یاد هم بودن دوباره این خانه را آباد کنیم تا از نو ساخته شود. آن موقع برای سکونت به آنجا نقل مکان میکنیم و با عشق مان، شکست تمام کسانی که میخواستند این خانه را خراب کنند به رخ شان بکشیم.

***************************

بیا تا به یاد هم باشیم. بیا تا به تمام کسانی که فکر می کردند می توانند من و تو را از هم جدا کنند ثابت کنیم که اینطور نیست، من و تو گرچه جسم مان از هم جداست اما روح مان نزدیک یکدیگرست، قلب مان به هم پیوند خورده و دل هایمان به هم راه دارد. بیا تا با به یاد هم بودن روی تمام کسانی که میخواستند روی عشق ما را کم کنند کم کنیم.

***************************

به یاد عشقی که با هم ساختیم به تنهایی و عزلت پناه برده ام. در آنجا هیچکس را نمیخواهم، دوست ندارم با هیچ کسی حرف بزنم و علاقه ای ندارم کسی را جایگزین تو کنم. تنها کسی که دلیل حرف زدن من بود تو بودی و اکنون که نیستی، تنهایی را به صحبت با آدم های مختلف ترجیح میدهم. کاش دوباره بیایی و کاش این تنهایی را از یادم ببری.

***************************

عشق یعنی به یاد هم بودن، یعنی کنار هم بودن هر چند جسم ها فرسنگ ها از هم فاصله داشته باشند. عشق یعنی هر چند از هم دوریم اما یکدیگر را در قلب خود داریم و در آنجا به یاد عشقمان زندگی می گذرانیم. چه زیباست چنین عشقی و چه حقیقیست چنین عشقی. دلم میان تمام عشق های امروزی که اگر یک روز نباشی فوراً کسی را جایگزینت خواهند کرد، عشقی این چنینی می خواهد.

***************************

دل و قلبم را به یاد تو گره زده ام. مگر می شود تو باشی و من به یا دیگری باشم؟ مگر می شود تو باشی و چشمان من کس دیگری را ببیند؟ مگر امکان دارد که در فکر و ذهن من کسی غیر از تو حضور داشته باشد؟ تو مرا عاشق خود کردی و حاصل این عشق این است که مالک تمام من شدی.

متن درباره به یاد دوست بودن

مهم نیست که دوست های واقعی کدام نقطه از دنیا باشند، هر جا که باشند بالاخره به یاد هم خواهند بود و تا روزی که یکدیگر را ببیند دلتنگی است که جای هم را برایشان پر میکند. چه زیباست چنین دوستی هایی، چنین دوستی هایی میان دوستی های امروزی که افراد فقط برای منفعت کنار هم هستند و با هم رفاقت میکنند.

***************************

به یاد رفاقت مان هستم. نه برای اینکه هیچ کس نمی توانست جای ما را برای هم پر کند یا نه برای اینکه من و تو کاملا در یک مدار و فرکانس از دنیا بودیم، برای اینکه تو شده ای قسمتی از وجود من، قسمتی از من و اگر نباشی، اگر فکر و ذکرت نباشد، گویی این قسمت از من که تمام من است از من گرفته می شود.

***************************

دوست یعنی اون کسی که وقتی ناراحتی و گرفتاری داری اولین کسی که به یادت میاد اونه. دوست واقعی خودشو توی شرایط سخت نشون میده، توی شرایطی که همه تنهات میذارن و هیچ کس جات نمیاد. در چنین موقعیت هایی میتونی دوست های واقعی خودت رو پیدا کنی. اگر در چنین وضعیتی گیر کردی و کسی سراغت اومد اون دوست واقعیته پس هیچ وقت فراموشش نکن و اونو همیشه به یاد داشته باش.

***************************

در دوستی های امروزی به جای به یاد هم بودن و درباره هم فکرهای زیبا کردن آدم ها به این فکر میکنند که چطور می توانند از هم سوءاستفاده کنند و چطور می توانند از هم ابزاری برای موفقیت و پیشرفت استفاده کنند. شاید این آدم ها فراموش کرده اند که گرچه یکدیگر را ابزار پیشرفت هم میکنند ولی با این کار در انسانیت پسرفت خواهند کرد.

***************************

به یاد دوست بودن و تنهاش نذاشتن یعنی اینکه بدون اینکه حرف بزنه، بدون اینکه لب از لب باز کنه بفهمی مشکلش چیه و بدون اینکه ازت کمکی بخواد برای کمک کردنش آماده باشی.

***************************

دوست واقعی مشکل تو رو مشکل خودش میدونه و به خاطر همین لازم نیست مشکلتو براش مطرح کنی چون اون کامل در جریان این مشکل هست. به سلامتی همچین دوستایی که ما خودمون مشکلمون یادمون میره اما اونا همیشه تو یادشون هست.

***************************

دلم یه دوستی میخواد که هیچ کاری برای هم نکنیم و پله پیشرفت هم نشیم، فقط باشیم، کنار هم باشیم، به یاد هم باشیم و از زندگی لذت ببریم. چه زیباست چنین دوستی هایی، دوستی هایی که انگار دارن به فراموشی سپرده میشن.

***************************

یکی از رازهای تداوم دوستی ها اینه که به یاد هم باشیم. طرف کلی صبح باهات درد و دل کرده، مشکلش رو به عنوان یه دوست باهات در میون گذاشته و حداقل توقعی که داره اینه که کمی تنهاش نذاری و به یادش باشی اما تو تا شب نشده تمام چیزهایی که گفته رو از یاد میبری. دوستی ها فقط برای لذت بردن از کنار هم بودن نیست، دوست معنایی فراتر داره، معنایی که میگه تو کسی رو برای تکمیل کردن خودت به زندگیت راه میدی، کسی که حتی اگه خودتم خودتو فراموش کردی، اون تو رو از یاد نمیبره.

من درباره به یاد خانواده بودن

به یاد خانواده ات باش و همیشه براشون احترام خاصی قائل شو. مطمئن باش میون این مردمی که دم از دوستی و رفاقت میزنن نمیتونی یه دوست واقعی مثل خانواده پیدا کنی. تموم اونایی که دم از دوستی میزنن روزی تنهات میذارن و میرن پی زندگی خودشون اما در نهایت این خانواده هست که کنارته و حتی از خودش میگذره تا تو به چیزی که میخوای برسی.

***************************

خیلی از ما شاکی هستیم از اینکه خانواده مون اصلا برامون اهمیتی قائل نیستن، هر روز به اندازه یه طومار نامه برای بقیه در مورد خانواده مون و بدی هاشون حرف میزنیم و هر روز میون اونا یک مشکل تازه پیدا میکنیم اما میون این همه گله و شکایت کمی با خودمون به فکر بریم؛ به این فکر کنیم که ما برای اونها چکار کردیم؟ چقدر به یادشون بودیم و چقدر کنارشون بودیم؟ با خودت بگو برای اونا هم منِ نوعی خانواده حساب میشم، من تا به حال چه قدمی براشون برداشتم که حالا از بدی هاشون صحبت میکنم؟ کاش به جای بردن انگشت اتهام به سمت بقیه، یه بار جلوی آینه انگشت اتهام رو به سمت خودمون دراز کنیم.

***************************

خانواده مثل اعضای بدنه. تمام اونها باید کنار هم قرار بگیرن تا بدن به درستی کار کنی و نقص و عیبی نداشته باشه. وقتی خانواده از هم میپاشه، وقتی میون اونها تفرقه به وجود میاد و هیچ کس به یاد اون یکی نیست، باعث میشه که درد این مسئله رو تک تک اعضای خانواده دقیقا مثل اعضای بدن بچشن. وقتی یه عضوی از بدن درد میگیره، اون درد به تمام قسمت های بدن سرایت میکنه و انگار بدن کارکردش مختل میشه. همینجوری هم اگه حتی یک عضو از خانواده مشکلی داشته باشه، برای تک تک اعضا درد و ناراحتی به وجود میاد.

***************************

توی این دنیا کسایی که میتونی روشون حساب باز کنی اول خودتی بعد خداست و بعد هم خانواده ات. این سه تا مهمترین های زندگی تو هستند پس به هیچ کسی اندازه اونها بها نده. خودت رو دوست داشته باش، به خدا اطمینان کن و خانواده ات رو از یاد نبر اون موقع میبینی که هیچ جایی در دنیا پشتت خالی نمیشه و این سه تا همیشه پشتت هستن.

***************************

خانواده یعنی به یاد هم بودن، یعنی هم رو دوست داشتن و یعنی یه ارتباط قلبی خاص با هم داشتن. خانواده فقط به هم خون بودن نیست. خیلی ها همخون هستند اما هیچ مهر و عاطفه ای در قلب اونها نسبت به هم وجود نداره، هیچ ارتباطی میون دل اونها وجود نداره و هیچ علاقه ای میون اونها موج نمیزنه. خیلی ها روزی به عنوان یک فرد غریبه وارد زندگیت میشن اما بعد از یه مدتی تبدیل میشن به مهمترین عضو خانواده ات که همیشه به یادشونی. این دسته از آدما رو همیشه به یاد داشته باش و هر کاری برای خوشحالیشون بکن. خانواده واقعی تو در این دنیا همین افراد هستند.

متن درباره به یاد مردم بودن

به یاد مردم باش. نگو زندگی اونها به من ربطی نداره، هر کسی ضامن زندگی خودشه و اونها به زندگی من هیچ دخلی ندارن. تو زندگی وابسته ای داری، به هر حال کوچکترین ضربه به مردم باعث میشه خودتم هم آسیب ببینی چون تو هم جزئی از همین مردمی. پس به یادشون باش و حتی در هر لحظه که تونستی کمکشون کن. اینجوری دنیایی که در اون زندگی میکنی رو هم زیباتر میکنی.

***************************

به یاد مردم بودن به این نیست که تمام زندگیت رو وقف اونها کنی، کارهای خیریه ای بزرگ انجام بدی و کمک های بسیار به اونها بکنی، به یاد مردم بودن یعنی همینکه وقتی داشتی اقدامی میکردی که به ضرر اونها تموم میشد، کمی با خودت فکر کنی که تو هم جزئی از همین مردمی و اگه تو این کار رو در حق اونها بکنی، خودتم ضرر میبینی. اینجوری یعنی تو به فکر مردم بودی و حتی اگه براشون کاری نکردی، بهشون ضرری هم نرسوندی.

***************************

فراموشکاری رسم این مردمه. تو تمام زندگیت به یاد اونها باش، تمام زندگیت رو وقف اونها کن و هر لحظه به اونها کمک کن، در کنار تمام اینها فقط یک روز نباش، تمام اون خوبی ها فراموش میشه و تو انگار دوباره قدم در میدون کمک به اونها گذاشته.

***************************

این مردم توقع بالایی دارند. اونها میخوان که دائما به یادشون باشی و براشون از خودت بگذری. برای اونها حتی اگه خودتو هم قربانی کنی کمه و باید کارهای بیشتری انجام بدی. نه اینکه به یاد اونها نباشی، باش ولی اینو هم یادت باشه که در صدر تمام این مردم، اون کسی که اولویت داره خود تو هستی. از خودت برای مردم نگذر اما اونها رو هم فراموش نکن.

***************************

وقتی میری میون مردم دائما دم از این میزنند که مسئولین به یاد ما نیستند و مسئولین به ما فکر نمی کنند اما دقیقا میون همون ها فروشنده ای رو میبینی که محصولش رو چند برابر قیمت اصلی به مشتری میفروشه، کارمندی رو میبینی که به دنبال دور زدن ساعت های کاریشه و حتی وقتی هم که سر کار میره راندمان خیلی کمی داره، مشتری ای رو میبینه که حاضره فروشنده و کل خانواده اش گشنگی بکشن و از گشنگی بمیرن اما اون درصدی تخفیف بگیره. کاش قبل از این که انگشت مون رو به سمت مسئولین دراز کنیم به سمت خودمون دراز کنیم چون ما هم در قبال هم مسئولیم و از پس مسئولیت مون به خوبی بر نمیایم پس نباید توقعی از اون مسئول هم داشته باشیم.

***************************

یادمون باشه میون تمام تضادهایی که با مردممون داریم، میون تمام قهر و آشتی هایی که بین ما هست و میون تمام هم رو فراموش کردنا و به یاد هم بودنا، زمانی که وقتش رسید باید کنار هم باشیم، هم ردیف هم باشیم و هم رزم هم باشیم چون خلاف این رفتار دقیقا انتظاریه که دشمن ما از ما داره و اگه این اتفاق افتاد نفوذ در بین ما حتمیه.


سایر مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته های کنار هم بودن برای پروفایل

متن های زیبا در باره ی دوستی و رفاقت

عکس نوشته به یاد من باش برای پروفایل

متن قدر لحظات باهم بودن را بدانیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...