متن قدر لحظات باهم بودن را بدانیم

آدما بیشترشون قدر هم رو نمیدونن! اونا فکر میکنن که برای همیشه با هم هستن و همیشه همدیگه رو دارن. اما وقتی که فقط توی یک چشم به هم زدن همه چیز تغییر میکنه، اون موقع میفهمن که چقدر غافل بودن و چقدر افکارشون اشتباه بوده. بیاییم قدر هم رو بدونیم تا مبادا فردا روز از نبود هم غصه بخوریم.

توی این مطلب قصد داریم متن های خیلی زیبایی در رابطه با دونستن قدر لحظات باهم بودن رو براتون به اشتراک بذاریم. خیلی از آدما قدر هم رو نمیدونن و زمانی که همدیگه رو از دست میدن، میفهمن که چقدر برای هم ارزش داشتن. توی این مطلب ما به ذکر اهمیت این موضوع با متن های مختلف می پردازیم. همراه ما باشید.

متن درباره قدر باهم بودن را بدانیم

متن درباره قدر لحظات با هم بودن در خوشی ها

زندگی دنیا ارزش این همه بدی رو نداره؛ ارزش این همه سخت گرفتن به خودمونو نداره. تا چشم روی هم بذاریم، میبینم که زندگیمون داره تموم میشه و ما فرصتمون رو داریم کم کم از دست میدیم. پس چه خوبه که خوشی هامون رو با هم شریک بشیم و قدر این خوشی ها رو بدونیم. ما باید سعی کنیم به جای اون همه کینه و نفرت، بذر عشق و محبت رو بین خودمون بکاریم.

*******************************

هر چقدر که از خوشی های الانمون بگذریم، فردا روز متوجه میشیم که چه لحظات نابی رو از دست دادیم و اون موقع دیگه نمیشه زمان رو به عقب برگردوند. از همین حالا باید قدر لحظات باهم بودنمون رو بدونیم؛ باید قدر خوشی هایی که با هم میسازیم و خاطره های خوبی که برای هم رقم میزنیم رو بدونیم. اینجوریه که میشه از زندگیمون راضی باشیم و زندگیمون رو دوست داشته باشیم.

*******************************

زندگی زیباست و سرشار از عشق و محبته و هر کسی میتونه یک منبع بزرگ از همین عشق و محبت در زندگیش باشه. حالا فرض کن که همه ی ما آدما بخوایم که عشقمون رو با هم سهیم بشیم و از عشق هم به هم ببخشیم. چقدر اون موقع زندگی زیباتر و چقدر اون موقع ما رضایت بیشتری از زندگیمون داریم. بیایم قدر لحظات باهم بودنمون رو بدونیم و زمانی که میتونیم با هم باشیم، بی هم نباشیم و کنار همدیگه قرار بگیریم تا این عشق رو بین هم گسترش بدیم.

*******************************

آدما فکر میکنن که فرصت زیادی دارن، اونا فکر میکنن که بعدا فرصت جبران هست؛ اما شاید همین الان، آخرین لحظه ای باشه که اونا روی این کره ی خاکی دارن نفس میکشن. کاش ما آدما این رو درک کنیم و قدر با هم بودن رو بدونیم تا هیچ وقت نخوایم که کسی رو از خودمون ناراحت کنیم که بعدا به فکر جبران باشیم. کاش ما قدر خوشی هامون رو بدونیم و سعی کنیم که به جای نفرتی که از هم به وجود میاریم، عشق رو تولید کنیم و به هم عشق رو هدیه بدیم.

*******************************

لحظاتی که ما آدما با هم میسازیم رو دیگه هیچوقت نمیشه تغییر داد، هیچوقت نمیشه عوض کرد و اونا فقط برای ما تبدیل به خاطره هایی میشن که تا ابد توی ذهنمون باقی میمونن. حالا که این رو میدونیم و حالا که فهمیدیم که اینا خاطره میشن، چقدر خوبه که به جای ساختن لحظات پر از غم و ناراحتی از هم، به ساخت لحظات خوش با همدیگه بپردازیم و قدر این لحظات رو بدونیم تا خاطره هایی هم که میسازیم شیرین باشه.

*******************************

میدونی زیباترین لحظه ی زندگی هر آدم کی هست؟ اون لحظه هایی که با هم و دور هم جمع میشدیم و اونقدر خوش میگذروندیم و میخندیدیم که آخرش به هم میگفتیم کاش تموم نمیشد و کاش هنوز فرصت داشتیم کنار هم باشیم. اینها زیباترین لحظات در زندگی هر آدمیه و کاش ما آدما قدر این لحظات رو بدونیم. چون زندگی با در کنار هم بودنه که جریان داره و این دورهمی هاست که به انسان امید زندگی میده و باعث میشه که اون از ته دل از زندگی رضایت داشته باشه.

متن درباره قدر لحظات با هم بودن در سختی ها

کسایی که در زمان مشکلات و سختی ها کنارت هستن، نشون میدن که همدم های خوبی برات میشن و تو میتونی روی اونها حساب باز کنی. این آدما رو هیچوقت از زندگیت بیرون نکن و هیچ وقت هم نزار که از دستت ناراحت بشن. چون اونا نشون دان که توی لحظات سختی کنارتن و این ارزششون رو بهت ثابت میکنه. پس برای همیشه کنارت حفظشون کن و قدر لحظاتی که در کنارت هستن رو بدون.

*******************************

آدم زمان سختی هاست که آدمای اطرافش رو میشناسه و میفهمه که بقیه واقعا چقدر براش ارزش قائل میشن و چقدر برای اون اهمیت قائلن. وقتی که زمان مشکلات و زمان سختی هات، کسایی بودن که کنارت قرار گرفتن و تنهات نذاشتن، قدرشون رو بدون. قدر لحظاتی که با اونها هستی رو بدون چون مثل اونها خیلی کم پیدا میشه و کسی حاضر نمیشه که سختی ای رو به جون بخره که تو از سختی بیرون بیای. پس برای همین برای اونها ارزش خاصی قائل شو.

*******************************

اگه توی مشکلات و توی سختی هات، کسایی رو داری که کنارتن و کسایی رو داری که همدمت هستن، خودت رو خوشبخت ترین آدم روی کره ی زمین بدون. چون مثل تو خیلی کم پیدا میشه؛ افرادی مثل تو خیلی کم پیدا میشن که کسایی رو داشته باشن که توی سختی ها کنارشون باشن و غمخوارشون باشن. اگه تو همچین آدمایی رو در اطرافت داری، قدرشون رو بدون و براشون بیش از قبل ارزش قائل شو.

*******************************

زمان مشکلات، دوست داری کسی باشه که لبخند رو به لبات بیاره، دوست داری کسی کنارت باشه که غمت رو بفهمه و از ته دل درکت کنه. باید بگم که همچین آدمایی دیگه خیلی کم پیدا میشن تا بخوان کامل درکت کنن و کامل بفهمنت. همه برای سود خودشون هست که میان طرفت. پس اگه کسی هست که واقعا تو رو درک میکنه، بدون که خیلی کمیابه. پس هیچوقت دلش رو نشکن و هیچوقت باعث ناراحتیش نشو. قدر لحظاتی که باهاش هستی رو بدون و به خودت یادآوری کن که اون یک گوهر نایابه که هر کسی از داشتنش بهره مند نیست.

*******************************

سختی ها و مشکلات به ما ارزش آدما رو نشون میدن که چقدر حاضرن کنارمون بمونن و چقدر حاضر به خاطر ما سختی ها رو تحمل کنن. اونایی که ارزش خودشون رو بهت ثابت کردن، باید از جونن و دل براشون مایه بذاری و هیچوقت براشون کم نذاری. قدر لحظاتی که با اونا هستی رو بدون و اونا رو مهم ترین آدمای زندگیت قرار بده. چون هر کسی حاضر نمیشه مثل اونا رفتار کنه و مثل اونا برای تو با سختی هات بجنگه.

*******************************

قدر آدمای توی زندگیت رو بدون! اونا اگه برن، دیگه رفتن و نمیتونی برشون گردونی. هر لحظه که کنار اونا هستی و هر لحظه که در کنارشون نفس میکشی، ارزشمنده و باید قدر اون لحظات رو بدونی. منظورم از آدمایی توی زندگیت، اونایی هستن که ارزش موندن توی زندگیت رو دارن. همون ها که زمان سختی ها تنهات نمیزارن و حتی اگه خودت کم بیاری، اونا همچنان با قدرت ایستادن و زیر شونه هات رو میگیرن که نیفتی.

متن درباره قدر لحظات با هم بودن در دنیا

دنیا دو روزه و چشم روی هم بذاری، میبینی که قطار ما در اون ایستاده و ما باید از ایستگاه اون خارج بشیم. رسم دنیا همینه و تا بوده، همین بوده. پس قدر همدیگه رو بدونیم، قدر کسایی که توی این قطار همسفر ما بودن رو بدونیم و الکی باعث رنجششون نشیم. شاید همین لحظه که اونها رو از خودمون رنجوندیم، زمان پیاده شدن اونا از قطار باشه و اگه این اتفاق بیفته و اگه اونا از این قطار پیاده بشن، تا زمانی که این قطار در حرکته ما ناراحتیم و دلمون پر از غصه هست. پس قدر لحظات با هم بودن در قطار زندگی رو بدونیم و بدون دلیل همدیگه رو نرنجونیم.

*******************************

یک لحظه فکر کن که تمام این دنیا مال تو هست اما دیگه انسانی وجود نداره و تو تنها انسان توی دنیا و روی این کره زمین هستی؛ آیا این رو می پذیری؟ اگه پاسخت مثبت هست، یعنی اینکه تو به خوبی نتونستی موقعیت رو تجسم کنی. ما آدما درسته که میگیم تنها بودن برامون خوبه اما در واقعیت اگه از جمع دور باشیم، فشار تنهایی نمیزاره که به زندگی ادامه بدیم. واسه همین هر بار که خواستی از دوستات و یا از جمع فاصله بگیری، با خودت فکر کن که اگه اونا نبودن و تنهای تنها می بودی چی میشد! اون موقع قدر بودن در کنار اونا رو میدونی و هیچوقت رهاشون نمیکنی.

*******************************

دنیا به ما آدما هر لحظه داره ثابت میکنه که ارزشی نداره و نباید به خاطر اون همدیگه رو برنجونیم و از همدیگه نفرت داشته باشیم. اون با ناجوانمردانگی هاش به ما ثابت میکنه که تنها کسایی میتونن دووم بیارن که با هم و پشت هم هستن. با این حال نمیدونم که چرا بعضی ها هنوز ازش درس نگرفتن! بیاییم به جای این همه دشمنی که هیچ عاقبتی نداره، قدر لحظات باهم بودن رو بدونیم. تنها چیزی که توی این دنیا ارزش داره، همین دور هم بودن ها و همین کنار هم بودن هاست.

*******************************

انسان موجودی اجتماعیه و اگه فلان روزی خواست که از اجتماع فاصله بگیره، باید بدونه که خودش رو از لذت های زیادی دور کرده و باعث شده که از همه ی اون لذت ها محروم بشه. در بین تمام انسان های روی کره زمین، فقط اونهایی میتونن خوشبختی رو احساس کنن که قدر لحظات کنار هم بودن رو میدونن و با هم و در کنار هم از زندگی لذت میبرن.

*******************************

تا چشم به هم بزنی، میبینی که کلی از عمرت گذشته! پس چرا این همه بخوایم به خاطر این دنیا خودمون رو از لذت با هم بودن منع کنیم؟ چرا به جای اینکه با هم طعم عشق رو احساس کنیم، بدون هم طعم نفرت رو جایگزین طعم عشق میکنیم؟ این دنیا اونقدر ارزش نداره که نفرت توش جایی داشته باشه. هر لحظه که ما آدما با هم هستیم، باید قدر همدیگه رو بدونیم و تا میتونیم خوش باشیم و خوشی هامون رو بیشتر کنیم. اینه راز سعادتمندی در دنیا.

*******************************

یه چیزی که آدما ازش غافلن و اواخر عمر به اون پی میبرن، اینه که چرا قدر لحظات با هم بودن رو ندونستن و چرا نتونستن اونوری که باید، از بودن در کنار عزیزانشون لذت ببرن. وقتی عزیزی رو از دست میدی و یا وقتی که قراره خودت از عزیزی دور بشی، اون موقع هست که حقیقت ها رو میبینی و اون موقع میفهمی که چه لحظات خوبی رو میتونستی کنار عزیزانت شاد باشی اما تصمیم گرفتی که خودت رو از اونها دور کنی و در کنارشون نباشی.

*******************************

وقتی که کسی رو از دست میدی، اون موقع هست که تازه قدرش رو میدونی و با خودت میگی که چقدر لحظات خوبی رو میتونستین کنار هم بسازین اما این کار رو نکردین. وقتی که کسی رو از دست میدی، اون موقع میفهمی که چقدر برات مهم بوده ولی تو زمانی که بود، اهمیتش رو احساس نمی کردی. بیایم تا وقتی که آدما کنارمون توی این دنیا هستن، قدرشون رو بدونیم و از بودن در کنارشون لذت ببریم.

متن درباره قدر لحظات با هم بودن در مشکلات

هر آدمی مشکلات خودش رو داره، هر آدمی یه چالش هایی توی زندگیش داره؛ چه خوبه که ماها تو چالش ها و توی مشکلات زندگیمون، زیر شونه همدیگه رو بگیریم و نذاریم که تنها بمونیم. ما آدما با موجودات دیگه خدا فرق داریم. ما آدما احساس داریم، عقل داریم و منش داریم. باید با احساسامون و با عقل و درایتمون همدیگه رو تنها نذاریم وگرنه که اگه این کار رو کردیم، دیگه چه فرقی بین ما که اشرف مخلوقات هستیم با بقیه موجودات وجود داره؟

*******************************

توی مشکلات یاریگر هم باشیم و همدیگه رو تنها نذاریم. اگه یاد بگیریم که زمان رو به رویی با چالش ها، دست همدیگه رو بگیریم و هم رو رها نکنیم، میتونیم زندگی رو راحت تر از اون چیزی که فکرش رو میکنیم بگذرونیم و به لذت های زیادی در دنیا دست پیدا کنیم.

*******************************

آدما تنهایی زندگی کردن براشون خیلی سخته! چون تمام مشکلاتشون رو هم باید تنهایی حل کنن؛ واسه همینه که کنار هم زندگی میکنن و روستا، شهر و یا کشورها رو تشکیل میدن. همه اینها به خاطر اینه که ما آدما به هم نیاز داریم. پس چه خوبه که در عین وجود این نیازها، از کنار هم بودن لذت ببریم و قدر بودن در کنار هم رو بدونیم.

*******************************

مشکلات همیشه هست و هیچ وقت هم شاید از بین نرن. فقط شکل مشکلات هست که عوض میشه وگرنه اونا همیشه جریان دارن و همیشه در زندگی ما هستن. پس خیلی کوته فکری هست که ما به خاطر مشکلات بخوایم از همدیگه دور بشیم و مهر و محبت مون نسبت به هم کم بشه. ما آدما در عین وجود مشکلات باید قدر با هم بودن رو بدونیم. همین با هم بودن هاست که زندگی رو زیباتر میکنه!


سایر مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته های کنار هم بودن برای پروفایل

متن در مورد خندیدن و شاد بودن

متن‌های زیبا در مورد دوست داشتن خانواده + عکس نوشته

عکس نوشته در مورد محبت و مهربانی برای پروفایل


1 نظر

  1. ابوالفضل آذرابوالفضل آذرsays:

    واقعا همینطوره و من امروز با از دست دادن یک عزیز به این نتیجه پی بردم