متن خداحافظی از دوستان دانشگاهی

وقتی وارد دانشگاه میشی، دوستای مختلفی پیدا میکنی. بعضی از این دوستا خیلی با ارزشن و وقتی که از دانشگاه خارج میشی دوست داری با اونها خداحافظی متفاوتی داشته باشی. تو باید بهترین جملات و متن ها رو برای خداحافظی انتخاب کنی تا هم به دل بشینن و هم باهاشون خاطرات تون یادآوری بشه.

تو این مطلب تعدادی متن زیبا برای خداحافظی از دوستای دانشگاه آوردیم. اگه باهاشون رابطه ای گرم یا صمیمی ندارید از متن های دسته اول و اگه رابطه ای صمیمی دارید چه خوبه که از متن های دسته دوم استفاده کنید. همراه ما در ادامه این مطلب باشید.

جملات زیبا و کوتاه برای خداحافظی با دوستان دانشگاهی

متن خداحافظی از دوستان دانشگاهی

دوستان عزیزم، در آخرین دیدارمان شما را به نوشیدن قهوه ای دعوت میکنم. هر چقدر به این قهوه شکر اضافه کنم شیرین نمی شود چون برایم مزه تلخ تنهایی را یادآوری کرد. تنها چیزی که از شما میخواهم فراموش نکردن خاطرات خوبی هست که با هم در دانشگاه داشتیم.

***************************

دانشگاه فرصتی بود تا در کنار هم قرار بگیریم و برای هم دوستانی فوق العاده باشیم. چه کنیم که زمانه میان همه ما فاصله انداخت. من از شما دور می شوم اما قلبم همیشه پیش شماست. تا ابد دوست دارتان خواهم بود.

***************************

به یاد شیطنت های زمان دانشگاه، به یاد حضور و غیاب هایی که برای هم میزدیم، به یاد درس خواندن هایمان کنار هم و به یاد با هم بودنمان تا انتهای دانشگاه خواهم بود و شما را هیچگاه فراموش نخواهم کرد. شما یکی از زیباترین قسمت های زندگیم بودید و تا ابد هم خواهید ماند.

***************************

امیدوارم که بعد از دانشگاه بتوانم دوباره شما را ملاقات کنم. بودنتان حس امنیتی خاص را در وجودم می آفریند. وقتی که کنار شما هستم، در برابر تمام ناراحتی ها و نگرانی ها ایمنم چون شما به مانند حصاری قوی نخواهید گذاشت که آنها مرا لمس کنند. دوستان عزیزم، خاطرات دانشگاه را به یادگار از تمام شما تا ابد در ذهن نگه خواهم داشت. دوست تان دارم.

***************************

خداحافظی نمیکنم چون اگر این کار را انجام دهم گویی مهر کر و لال شدن روی تمام خاطرات مان خواهم زد. می دانم که به پای خاطراتی که با هم ساختیم دوباره یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد و به یاد ایام دانشگاه کنار هم خواهیم بود.

***************************

از اینکه دیگر قرار نیست ببینمت تان دلم گرفته. خاطراتی که در دانشگاه با شما ساختیم جزو زیباترین و بهترین خاطرات زندگی ام بودند. اکنون قرار است با یک خداحافظی پایانی به همه آن خاطرات بخشم. چه بد است رسم زمانه، چه بد است آیین زمان و روزگار. همه چیز دست به دست هم می دهند تا از کسانی که دوست شان داری فاصله بگیری.

***************************

دوستان دانشگاهی فرقی با برادر یا خواهر ندارند. تو ساعاتی از روز را در کنارشان خواهی بود و به نوعی با آنها زندگی خواهی کرد. چه قدر خوشحالم که خدا شما را برای زندگی کردن به من داد. جای شما می توانست هر کس دیگری باشد، اما حضور شما بود که باعث شد اینقدر احساس خوشبختی کنم. اکنون که قرار است کمتر هم را ببینیم، ناراحتی و غم بسیاری درونم را فراگرفته. به امید دیدار همه شما عزیزان.

***************************

خداحافظی با شما را مثل قهوه می دانم. چون هر دو تلخ اند. اما احساس میکنم خداحافظی با دوستانی که در دوران دانشگاه با آنها زیباترین لحظات زندگیت را گذراندی از قهوه هم تلخ تر است.

***************************

دوستان گلم، بودنتان نوری از امید را به زندگی ام وارد کرد. درست در همان لحظاتی که احساس میکردم دیگر دوستی برایم نمانده وارد دانشگاه شدم و فهمیدم که اینگونه نیست. آن موقع ها فهمیدم که هنوز هم انسان های با معرفت روی زمین هستند و نفس میکشند. خدا را شکر که شما هم دانشگاهی ها و دوستانی فوق العاده برایم شدید. اکنون گرچه خداحافظی میکنم اما این به معنای پایان دوستی مان نیست.

***************************

خداحافظی گرچه سخت است اما قرار است همه ما به امید آینده ای زیبا از همه فاصله بگیریم. پس بیایید طعم تلخ خداحافظی را با فکر کردن به آینده شیرین کنیم. زمانی که همه ما توانستیم به آن چیزی که میخواهیم برسیم، چه خوب است که کنار هم جمع شویم و به یاد روزهای دانشگاه گل بگوییم و گل بشنویم. خداحافظ دوستان من.

***************************

دانشگاه فرصتی شد تا در میان شما باشم و دوستیِ واقعی را لمس و احساس کنم. تا قبل از شما همه دوستی ها سوءتفاهم بود. گاهی با خودم فکر میکنم چه دیر با شما آشنا شدم و چه زود قرار است دیگر بین تان نباشم. دوستان من، گرچه من بین تان نیستم اما همیشه دعای خیرم همراه تان و قلبم با شماست. امیدوارم هر چه که از خدا میخواهید به شما ببخشد.

***************************

چون دنیا باعث جدایی بین من و شما شد، به همه ما یک عذرخواهی بدهکار است. دانشگاه فرصتی شد تا ما یکدیگر را بشناسیم و برای دوستی به مانند آهنربا یکدیگر را برباییم. اما چه کنیم که دنیا قطب های مخالف ما را به سوی هم کرده و زمانه کاری کرده که دیگر جذب هم نشویم. دوستان من، نمی توان با رسم دنیا جنگید. برای همه شما آرزوی موفقیت در تک تک لحظات زندگی تان را دارم.

***************************

چه خوب شد که شما را در دانشگاه شناختم. قطعا اگر در جایی دیگر بود، شاید بین مان اینگونه احترامی وجود نداشت یا میان مان چنین رابطه ی گرمی رخ نمیداد. اکنون می خواهم از شما جدا شوم اما خواستم این را بگویم که فکر نکنم دیگر دوستانی به خوبی شما به زندگی ام وارد شوند. شما از نوع خود فوق العاده اید. دوست دار تک تک تان هستم.

***************************

روزی میرسد که همه ما رشته ای که در آن تحصیل می کردیم را برای خود تبدیل به حرفه ای کرده و در آن شروع به فعالیت خواهیم کرد. اکنون من به این نقطه بسیار نزدیک شده ام و قرار است از شما فاصله بگیرم. امیدوارم که شما عزیزان هم روزی به جایگاه اکنون من برسید و بتوانید پاداش تمام زحمات تان را بگیرید. تا ابد دوست دارتان خواهم بود.

***************************

کم لطفیست اگر بگویم در دانشگاه هیچ کمکی به من نکردید. فقط بودن تان بزرگترین کمکی بود که می توانستم از سوی تان دریافت کنم. مرسی از اینکه به زندگی ام وارد شدید و در دانشگاه تنهایم نگذاشتید. تک تک تان برایم جایگاه ویژه خود را دارد. خدانگهدار همه شما عزیزان.

***************************

خداحافظی واژه ای تلخ است، برای همین می گویم به امید دیدارتان. آنقدر دیدار شما در دانشگاه لذت بخش و دلنشین بود که حتم دارم مجدداٌ در آینده شما عزیزان را ملاقات خواهم کرد.

***************************

خداحافظی واژه ای تلخ است که اکنون زمان گفتنش فرا رسیده. با همه هم دانشگاهی ها و دوستان عزیزم خداحافظی میکنم. امید است که روزی مجدد شما را ببینم و خاطرات خوش دانشگاه مجدداً برایم یادآوری شود.

***************************

درست است که دانشگاه محل تحصیل و درس خواندن است اما وقتی اوقات استراحت مان فرا می رسید و با شما به گفتگو می نشستم، گویی تازه دوستانم را یافته ام و با آنها خوش و بش میکنم. هیچگاه در شما اثری از کینه، دشمنی، نفرت و یا هر گونه حس منفی دیگر را ندیدم. تنها چیزی که در وجودتان بود و به روشنی مشخص میشد، صداقت و درستکاری تان بود. امیدوارم که مجدداً فرصت دیدارتان پیش بیایید. به امید آن زمان. خدانگهدار.

متن خداحافظی از دوستان صمیمی دانشگاه

آخه چرا باید خداحافظی کنم؟ مال بد بیخ ریش صاحابشه. مطمئنم همین الان که از دانشگاه پام رو بیرون بذارم، جلوم سبز میشدید. پس میگم به امید ندیدنتون! شاید واقعا این دفعه دیگه ندیدمتون. شوخی کردم. کاش میشد تا وقت بیشتری رو با هم بگذرونیم. همه تون رو دوست دارم.

***************************

خدا کنه کسی کارایی که ما تو دانشگاه کردیم رو نفهمه وگرنه از همونجا مدرکی که بهمون دادن رو منقضی میکنن. خداروشکر حداقل تو دوران دانشگاه کسایی مثل شما بودن تا بهم لذت واقعی زندگی رو بفهمونن. خیلی دوستتون دارم. خدانگهدار همتون.

***************************

بچه ها قراره بهتون یه خبر بدی بدم. دیگه قرار نیست منو ببینید. میدونم خیلی دلتون شکست، میدونم از همین الان دلتنگم شدید، میدونم شاید مجنون بشید و سر به بیابون بذارید اما چه کار کنم من تنها متعلق به شما نیستم متعلق به تمام مردمم.

***************************

خداحافظی کردن با کسایی خوبه که باهاشون رابطه گرمی نداری نه من و مایی که رابطمون از گرمی هم گذشته و داره جلز و ولز میکنه. پس با هیچکدومتون خداحافظی نمیکنم چون میدونم دوباره یه جایی درست مثل همین دانشگاه همدیگه رو میبینیم.

***************************

یادتون باشه از این بعد من دیگه همکلاسیتون نیستم، آقای/خانم ..... هستم. نبینم بعد از خداحافظی فوری منو به اسم صدا کنید ها. امیدوارم که روزی برسه که مطمئنم هیچ وقت هم روزش نمیاد شما هم مثل من بشید. حالا ولی شوخی کردم. کاش نه به اسممون بلکه به لقب هایی که برای هم میذاشتیم هم رو تا ابد صدا می کردیم ولی برای هم میموندیم. چه کنیم که نمیشه کاریش کرد. همتون رو دوست دارم.

***************************

آقا جان بسه دیگه قراره تا چه اندازه مهرتون به دلم بشینه. شیطونه میگه دوباره برم دانشگاه ثبت کنم تا از پیشتون نرم.

***************************

بچه ها متاسفانه امروز وقت خداحافظی کردن ازتون سر رسیده. خیلی دوست داشتم این زمان به تعویق میفتاد تا بیشتر کنارتون باشم و بیشتر خوش بگذرونیم اما چه حیف که دانشگاه تموم شد و دیگه نمیتونم باهاتون سر کلاس ها بشینم. تک تک روزهایی که با هم کلاس داشتیم برام خاطراتی به یادموندنی میشن. خوش باشین.

***************************

خوشی تون تنها آرزویی هست که دارم. درسته که نمیبینمتون اما ندیدنتون مهم نیست اینکه همیشه شاد باشین و لبخند بزنید مهمه. دوستای دانشگاهی عزیزم، خیلی دوستتون دارم. خداحافظ.

***************************

شکر خدایی رو که بالاخره نخ من رو از شما کند و قراره یکم به زندگیم برسم! لعنی های جذاب مگه چی داشتید که اینقدر خوب بودید و باعث میشدید اصلا حواسم به درس و دانشگاه نباشه؟ وقتی میومدم دانشگاه انگار میومدم به پاتوق دوستام و قرار بود کلی بهم خوش بگذره.

***************************

خداحافظ عزیزای دلم. واقعا برام عزیز بودید. توی دوره دانشگاه برام عزیزی تک تک تون ثابت شد. خوبی همتون آرزومه. خدانگهدار.

***************************

دوستای صمیمی خیلی کم پیدا میشن. توی این دوره و زمونه فقط کسایی میان سمتت که فهمیده باشن میتونن ازت استفاده کنن؛ اما شما اینجوری نبودید. با اینکه تو مدت دانشگاه فرصتش رو هم داشتید اما دوستیمون رو به منفعت تون نفروختید. همین شما رو برای من خیلی با ارزش میکنه. خیلی دوستتون دارم و مطمئن باشید این خداحافظی، خداحافظی آخرم نیست و دوباره میبینمتون.

***************************

بچه ها با اینکه از پیشتون میرم اما به خودم قول دادم که هیچ وقت فراموشتون نکنم. شما برام مثل یه نعمت از طرف خدا بودید. نمیدونم منم برای شما حکم این نعمت رو داشتم یا نه ولی تو زمانی که توی دانشگاه پیش هم بودیم کلی از وجودتون انگیزه گرفتم. همگیتون خوش باشید.

***************************

آهای بچه ها، امیدوارم تلخی ها، بدی ها، سختی ها، نفرت ها، کینه ها، دشمنی ها، روزای بد، روزای دلگیر، اتفاقای بد، اتفاقای ناخواسته و هر چی که باعث آزارتون میشه رو هیچوقت تجربه نکنید. وقتی که من در دانشگاه با شما بودم به خاطر بودنتون هیچکدوم از اینارو حتی حس هم نکردم. برای همین تمام شون رو برای خودتون آرزو میکنم. خدانگهدار.

***************************

میگم خداحافظی کنم یا زوده؟ فکر میکنم زوده! هنوز هم واسه عذاب دادنتون وقت هست. میتونم دوباره دانشگاه ثبت نام کنم و بیام پیشتون اما میخوام یه نفس راحت بکشین برای همین از پیشتون میرم. به امید موفقیت همتون.

***************************

یه دوست خوب مثل خواهر و برادر میمونه حالا فکر کن که من چند تا دوست خوب دارم! الان دیگه ما برای هم حکم دوست رو نداریم بلکه ما مثل خواهر و برادریم و چه سخته دوری از خواهرا و برادرات. اما چه کنیم. این دوری چیزیه که دنیا برامون خواسته. از همتون خداحافظی میکنم.

***************************

دوستیمون با ارزش ترین سرمایه من در زندگیمه و هیچوقت از یادم نمیره. با اینکه تو دانشگاه با هم آشنا شدیم و قاعدتاً اونجا باید بیشتر به فکر نمره باشی تا دوستی، اما من و شما با همه دانشجوها فرق داشتیم. ماها همدیگه برامون مهمتر از هر چیزی بود. شاید برای همینه که شما رو اینقدر با ارزش میدونم. با ارزش ترین هام، خداحافظ.

***************************

شک نکنید اگه خدا فرصتی رو پیش روم میذاشت تا با هر کی میخوام دوست بشم، من قطعاً دوباره شما رو به عنوان دوست انتخاب میکردم. اصلا روایت داریم دوستی های قبل شما یه اشتباه محض بوده. ممنون از دانشگاه که بهم فرصت آشنایی با شما رو داد. خیلی میخوامتون. خدانگهدار.

***************************

شک ندارم خدا هم با دیدن دوستی ما کلی ذوق کرده و قطعا دوباره فرصتی پیش میاره تا ما همدیگه رو ببینم. شاید دانشگاه جای خوبی برای دوست شدن ما نبود اما به هر حال ما در اون با هم دوست شدیم و کم کم برای همدیگه تبدیل به بهترین ها شدیم. خیلی میخوامتون. خدانگهدار.


در ادامه حتما کنید :

متن های ادبی برای خداحافظی با دوستان صمیمی

متن درباره تمام شدن دانشگاه

متن و شعرهای زیبا برای جشن فارغ التحصیلی خودم

متن تبریک فارغ التحصیلی به همسر


1 نظر

  1. حبیبحبیبsays:

    هی روزگار -چه زود میگذرد ومی رود و دورتر ودورتر می شود اینقدر دور که وقتی به گذشته برمی گردیم ونگاه می کنیم میبینیم ای وای چقدر گذشته و از ان روزها چه تلخ وچه شیرین فقط تعدادی خاطره برجای مانده وآن جوانی ونوجوانی وان هیجانات ؛ان دوستان ؛ان روزها ؛ همه وهمه رفت و گذشت ودیگر نیست .... !من هم کلاسی شما نبودم ولی هم دانشگاهی بودم البته سال 87 هم فارغ تحصیل شدم والان هم در یکی از ادارات مشغول هستم .گاه گاهی که فرصتی حاصل حتما به سایت دانشگاه سرمیزنم وتصاویر دانشگاه نگاه می کنم وخیلی وقت هاخیلی دلم برای ان روزها تنگ وتنگ وتنگ میشود.