متن ادبی معذرت خواهی

معذرت خواهی کردن انسان را کوچک نمی کند. چیزی که باعث کوچک شدن او می شود، این است که از این کار با آنکه می داند به وجود آمدن ناراحتی ها تقصیر اوست، بگذرد. سعی کنید از انسان هایی که از شما ناراحت هستند و می دانید که این ناراحتی تقصیر شماست عذرخواهی کنید و به خاطرش از آنها بخواهید که شما را ببخشند.

این بار تصمیم گرفتیم که در این مطلب، متن های زیبایی درباره معذرت خواهی رو براتون به اشتراک بگذاریم. توی این مطلب می تونید متن هایی در رابطه با معذرت خواهی از همسر، معذرت خواهی از دوست، معذرت خواهی از خانواده و معذرت خواهی عاشقانه رو بخوانید. همراه ما باشید.

جملات ادبی و کوتاه برای معذرت خواهی

متن ادبی معذرت خواهی از همسر

هیچ چیز بدتر از آن نبود که قلب تو را بشکنم و به راحتی از کنارش بگذرم. اکنون که مهر تو را از دست داده ام و اکنون که دیگر صدای آرامش بخشت مسکن غم های من نیست، تازه فهمیده ام که چقدر بودنت در کنارم الزامیست. بابت کار اشتباهی که انجام دادم از تو معذرت میخواهم.

******************************

با تمام وجودم و از صمیم قلبم از تو که بخش بزرگی از قلبم به نامت است عذر میخواهم. کنار آمدن با نبودنت خیلی تلخ برایم تمام می شود. از تو میخواهم که این تلخی را به پایان برسانی و عذرخواهی مرا با طعم شیرین بخششت پذیری.

******************************

چه خوب است بودن در کنارت و چه آرامش بخش است زندگی را در کنار تو گذراندن. اکنون که از من ناراحتی و اکنون که قلبت شکسته، نمیدانم سنگینی بار گناهم را چطور تحمل کنم. اگر من با کار نادرستم باعث ناراحتی تو شدم، تو بیا و کار درست را انجام بده و عذرخواهی مرا بپذیر.

******************************

همسر مهربانم، تو در تک تک لحظات زندگی در کنارم بودی و هستی و هیچوقت لحظات سخت و ساده برایت معنا نداشتند. معنای زندگی برای تو، من بوده ام و نمی دانم چطور بابت این موضوع خداوند را سپاسگزار باشیم. اکنون با کار اشتباهم باعث شده ام که در گوشه ای از قلبت، از من ناراحتی داشته باشی و آن را بروز ندهی. به خاطر آن اشتباهم از تو معذرت میخواهم.

******************************

اگر طرفم تو باشی، معذرت خواهی هیچ وقت مرا کوچک نخواهد کرد. به خاطر داشتنت حاضرم بارهای زیادی را به دوش بکشم و یک معذرت خواهی ساده در برابر آنها هیچ است. از تو میخواهم که مرا ببخشی.

******************************

با اینکه در حقت بدی کرده ام، اما باز هم مرا از نگاه مهربانت محروم نمیکنی. کاش من هم میتوانستم مثل تو باشم و آنقدر قدرت داشته باشم که هیچگاه نخواهم ناراحتت کنم. اکنون میخواهم با عذرخواهی کار اشتباهم را جبران نمایم. می دانم که شاید هیچوقت ناراحتی ات را به من بروز ندهی، اما من آن را حتی در پشت آن نگاه مهربان و زیباییت هم میبینم. مرا ببخش.

******************************

همسر عزیزم، چه خوب است که وقتی ناراحتم تو در کنارم هستی. با تو هیچ ناراحتی ای معنا ندارد و وقتی که تو باشی، مهم نیست که غم زمانه چقدر بزرگ باشد، در هر صورت بر آن پیروز خواهم شد. کاش اکنون که از من ناراحتی به دل داری، بدانی که حاضرم در کنارت باشم و کار اشتباهم را جبران کنم.

******************************

جای من و تو کنار هم است نه در مقابل هم. من و تو یک زندگی زیبا برای خود ساختیم و برای این زندگی تلاش بسیار کردیم. اکنون لیاقت آن را داریم تا در آرامش کنار هم به سر ببریم. گاهی ممکن است سوءتفاهم ها و برداشت های اشتباه باعث شود که از هم دلگیر شویم. این دلگیری ها نباید آنقدر بزرگ شوند که من و تو را از هم دور نمایند. به خاطر دلگیری ای که برایت به وجود آوردم، عذر میخواهم و میخواستم بدانی که حاضرم با تمام وجود آن را جبران کنم.

متن ادبی عذرخواهی از دوست

دوست عزیزم، تو هم قدم و هم مسیر من در جاده ی زندگی هستی. هر مسیری که من برم، بدون هیچ چشم داشتی در اون قدم میذاری و تنها هدفت اینه که من تنها نباشم. حالا که من باعث ناراحتی تو شدم، احساس گناه زیادی میکنم و حس میکنم که نتونستم خوبی هات رو در حق خودم جبران کنم. امیدوارم که من رو ببخشی و از خطایی که در حقت کردم بگذری.

******************************

دوست عزیزم، مرا ببخش که نتوانستم لیاقت بودنت در کنارم را داشته باشم. تو اینقدر خوب و مهربان بودی که از یک جایی به بعد حس کردم وظیفه ات هست. اما چه خوب شد که به من یادآوری کردی این ها تماماً لطف و محبت تو بود نه وظیفه ات. الان که از من ناراحتی، احساس میکنم بی لیاقت ترین آدم روی زمین هستم. لطفا اگر امکان دارد مرا ببخش و بیا تا از نو شروع کنیم.

******************************

دوست عزیزم، ما تلخی و شیرینی های زندگی را با هم گذراندیم و در کنار هم رشد کردیم. همچنین کوچکترین رازهای یکدیگر را می دانیم و سنگ صبور هم در سختی ها و غم ها هستیم. ما هیچوقت در شادی هایمان پشت یکدیگر را خالی نکردیم و سعی کردیم همیشه برای هم بمانیم و با بودنمان به هم آرامش بدهیم. اکنون چه شد که همه ی این ها به پایان رسید؟ خواستم بدانی که من حاضرم باز هم همان دوست قدیمی یکدیگر باشیم. از تو عذر میخواهم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاد. بیا تا دوباره دوستی را برای هم معنا کنیم.

******************************

مگر چقدر مهر داری که اینقدر مهرت به دلم نشسته که حاضر شدم غرورم را زیر پا بگذارم و برای عذرخواهی پیشقدم شوم؟ مهم نیست که در اتفاقاتی که افتاده چه کسی مقصر است! مهم این است که تو آنقدر برایم ارزش داری که حاضر شده ام برای به دست آوردن دوباره ات از تو عذرخواهی کنم. دوست عزیزم مرا ببخش.

******************************

خوبی تو حد و مرز نمی شناسد. آنقدر خوبی که گاهی یادم میرود تو فقط دوستمی نه هم خون من. برای من و تو همخونی مهم نیست بلکه رفاقت مان است که اهمیت دارد. برای همین من حاضرم از تو عذرخواهی کنم و برای تمام اتفاقات بخواهم که مرا ببخشی. دوست عزیزم، تو جایگاهت برای من خیلی بیشتر از چیزی است که فکرش را میکنی. مرا ببخش.

******************************

دوست خوب نعمتی است که هر کسی آن را ندارد و هر کسی هم خوشبختی داشتنش را نداشته. اما نعمت دوست خوب را خدا به من داد چون تو را دارم. اکنون هم نمیگذارم که هر چیزی که بین ما اتفاق افتاده، موجب جدایی تو از من بشود. برای همین مرا ببخش و از کاری که کردم بگذر.

متن ادبی معذرت خواهی از خانواده

حتی بهترین دوست ها هم در مقطعی از زندگی رهایت میکنند و به دنبال زندگی خودشان می روند. اما خانواده حاضر است که از زندگی خودش بگذرد تا تو به آن جایگاهی که میخواهی برسی. خانواده خوبم، من را ببخشید که از خود گذشتگی هایتان را فراموش کردم و موجب بروز اتفاقی ناخواسته برای شما شدم.

******************************

عذرخواهی از خانواده ای که برایم از خود گذشتگی های زیادی کردند، هیچوقت مرا کوچک نمی کند. اما حتی اگر کوچک شوم، حاضرم این کار را انجام دهم چرا که ارزش شما برایم حتی بیش از خودم و غرورم است. خانواده ی عزیزم از شما عذر می خواهیم.

******************************

ما با هم بزرگ شدیم و زندگی را در کنار هم ساختیم. اتفاقات خوب و بد زیادی را با هم پشت سر گذراندیم و اکنون به این جایگاهی که داریم رسیدیم. ما به خاطر وجود هم بود که توانستیم خوشبختی الان خود را بسازیم. این دلخوری هایی که به وجود آمده، نمی گذارد که طعم خوشبختی مان را به خوبی بچشیم. برای همین از شما به خاطر تمام آنها عذر می خواهم. خانواده ی عزیزم، شما بهترین قسمت زندگی من بوده اید و هستید و هیچوقت نمی خواهم طعم شیرین خوشبختی تان به خاطر دلخوری از من تلخ شود. مرا ببخشید.

******************************

خانواده چیزی است که وقتی آن را داری شاید زیاد قدرش را ندانی اما وقتی که از دستش می دهی، تازه میفهمی که چه چیز گرانبهایی را از دست داده ای. اکنون احساس میکنم که از من دور شده اید و حس میکنم که دلخوری هایمان، فاصله ای بین من و شما ایجاد کرده. بابت این موضوع از شما معذرت میخواهم و حاضرم هر کاری را انجام دهم تا شما مرا ببخشید.

******************************

شما آرامش وجود من هستید. مگر می شود که انسان آرامش را نخواهد؟ هر اتفاقی که افتاده، دلیلی داشته. شاید باید زودتر دلیل آن اتفاقات را برایتان شرح می دادم که اکنون اینقدر از من دلخور نشوید. اکنون نمی خواهم که از من فاصله بگیرید و می خواهم بدانید که شما با ارزش ترین دارایی های من در این دنیا هستید. مرا ببخشید.

******************************

خدا خواست که مرا خوشبخت ترین آدم روی کره زمین نماید برای همین خانواده ام را به من داد. چطور فکر کردید که من آنقدر مغرورم که حاضر نیستم عذرخواهی کنم؟ چطور فکر کردید که به راحتی از شما میگذرم؟ مگر کسی هم هست که از خوشبختی خود بگذرد؟ شما خوشبختی من هستید. مرا بابت کار اشتباهی که انجام دادم ببخشید. امیدوارم که از این به بعد بتوانم آن را جبران کنم.

******************************

میدانم که همیشه مجبور شدید به خاطر من سختی های زیادی را به دوش بکشید. این بار هم بزرگی کنید و سنگینی بار اشتباهی که از من سر زد را روی بار شانه هایتان اضافه کنید. گرچه که این مسئله کمر خودم را بیشتر از همه شکست اما به خاطر گذشتن از آن، شما هم باید بخشی از آن را به دوش بکشید. اما این را بدانید که تمام سعیم را میکنم که هیچوقت ناراحتی دیگری را برایتان به وجود نیاروم. مرا ببخشید.

متن ادبی معذرت خواهی عاشقانه

عشق ما بی بدیل ترین نعمتی است که خدا به ما داده. زیباترین قسمت عشق ما آن جایش است که هر کدام از ما تمام ناراحتی های دنیا را به جان میخریم اما آن را حفظ میکنیم. اکنون بین من و تو ناراحتی ای به وجود آمده و من حاضرم تمام بار آن ناراحتی را تنها به جان بخرم و آن را جران کنم تا تو از من ناراحت نباشی. مرا ببخش.

******************************

بهترین نعمتی که می توانستم در زندگی داشته باشم، تو هستی. مگر چه چیزی زیباتر از وجود تو در زندگیم هست؟ به خاطر اشتباهی که انجام دادم مرا ببخش. با رنگ عشقت، سیاهی بدی ای که در حقت کردم را بپوشان و بگذار تا دوباره در کنار هم قرار بگیریم.

******************************

عشق مهربانم، این بار هم مهربانی نشان بده و از گناهی که در حقت کردم بگذر. می دانم که شاید لیاقت عشق تو را نداشته باشم اما بدان که برای داشتنت همه کاری میکنم. اکنون فقط عذرخواهی از دستم بر میاد و آن را در حقت دریغ نکرده ام. امیدوارم که تو هم با بخشیدنت، حرکتی برای پایدار ماندن عشق مان بکنی.

******************************

چه زیباست وقتی که کنارت هستم و تمام ناراحتی های دنیا برایم هیچ و پوچ می شوند. اکنون حس میکنم این زیبایی رو به افول است. فکر میکنم که این به خاطر اشتباهی است که کرده ام و به خاطر گناهی است که در حقت انجام داده ام. مرا به خاطر آن ببخش و از زیبایی عشقت مرا محروم نکن.

******************************

بار دیگر باعث رنجاندن قلب تو شدم. مگر قلب تو چقدر بزرگ است که هر بار که گوشه ای از آن را نابود میکنم، تو گوشه ای دیگر از آن را به من میبخشی؟ از خدا میخواهم که لیاقت داشتن قلبت را به من بدهد. مرا ببخش و بدان که اینبار از این قسمت قلبت با تمام وجود محاظفت خواهم کرد.

******************************

زیبای من، با توست که جهان برایم زیباست و اگر نباشی، چشمانم جز زشتی چیزی را نخواهند دید. به خاطر گناهی که تو را از من دور کرد مرا ببخش. بخشش تو امیدی دوباره برای من است تا بتوانم زیبایی دنیا را ببینم.

******************************

اسکار زیباترین لحظه ی زندگی من به وقتی میرسد که تو از تمام اشتباهاتم میگذری و مرا به خاطر آنها می بخشی. الان هم از تو میخواهم که یک بار دیگر این کار را انجام دهی. نمی دانم مرا لایق این کار می دانی یا نه اما این را بدان که سعی میکنم این دفعه لایق ترین باشم و برای حفظ عشق مان هر کاری که از دستم بر می آید را انجام دهم.

******************************

عشق مان به من شهامت این را می دهد که پا پیش بگذاریم و از تو معذرت خواهی کنم. تو هم به پای این عشق مرحمت به خرج بده و با بزرگواری ات مرا ببخش.

******************************

عشق که باشد دیگر جایی برای ناراحتی باقی نمی ماند. عشق با زیبایی اش فقط زیبایی می بخشد. پس با وجود عشق مان، امیدوارم که مرا ببخشی.

******************************

من در حقت ظلم های زیادی کردم و همه ی آنها را قبول دارم. اما چه کنم که دیگر زمان به عقب باز نمی گردد. اکنون در ته مانده ی قلبم، چیزی جز عشق باقی نمانده و میخواهم همه ی آن را به تو بدهم. مرا ببخش و فرصت دادن عشقم به خودت را به من بده.


پیشنهادهای داغ :

متن عاشقانه برای معذرت خواهی از همسر

عکس نوشته های معذرت میخوام برای پروفایل

متن در مورد بخشیدن اشتباه

متن زیبا در مورد شرمندگی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...