آینده شغلی رشته حقوق برای خانم ها و آقایان

رشته حقوق یکی از پرطرفدارترین رشته های موجود در ایران است که سالیانه تعداد دانشجویان بسیار زیادی از این رشته فارغ التحصیل می شوند. حال امروز در این مقاله قصد داریم تا از آینده رشته حقوق در ایران برای خانمان و آقایان بگوییم.

در واقع زمانی که بحث رشته حقوق وسط می آید،به این منظور خواهد بود که شما به دنبال حق مردم باشید و کسانی که به شما سر می زنند تا از شما کمک بخواهند را راهنمایی کنید.

دانشجویان رشته حقوق،حلال مشکلات مردم هستند!

در واقع شما با وارد شدن به رشته حقوق،به خود این برچسب را زده اید که می توانید حلال مشکلات مردم باشید و به آن ها کمک کنید تا مشکلات حقوقی خود را به راحتی بر طرف کنند. اگر بخواهید به جنبه مثبت این موضوع نگاه کنید که مطمئنا شما وجه مثبتی در جامعه خواهید داشت و مطمئنا تمامی افراد جامعه به شما احترام می گذارند.

زیرا آن ها به خوبی می دانند که شما از سواد بسیار بالایی در زمینه قضاوت دارید و به راحتی می توانید آن ها را در مشکلات بسیار سخت نجات دهید. یک مسئله قدیمی و بسیار جالبی که وجود دارد،می گویند که یک وکیل می تواند به گونه ای رفتار کند که یک فرد بی گناه را گناه کار جلوه دهد.

به دست آوردن پول زیاد از طریق رشته حقوق و وکالت

البته شما باید به این موضوع دقت کنید که هرگز نباید حق و حقوق دیگران را به خاطر پول و یا حالا هر وعده های دیگری که به شما می دهند،زیر پا بگذارید و صرفا چیزی که حق است را دنبال کنید حتی اگر پولی عاید شما نشود.

حال اگر بخواهیم به آینده بازار کار وکالت و رشته حقوق در ایران بپردازیم به این صورت خواهد بود که متاسفانه در جامعه ایران تعداد شکایات و یا مشکلات ناقصی در بخش حقوقی شرکت ها،میان کارفرمایان و کارمندان بسیار زیاد است و از این جهت می تواند هم برای یک خانم که در رشته حقوق در حال مطالعه است و همچنین برای یک آقا،فرصت های شغلی بی شماری را به ثبت رساند.

مشکلات حقوقی که صرفا دانشجویان رشته حقوق آن ها را حل می کنند!

مطمئنا در طول روز شما افرادی را می بینید که دچار مشکلات حقوقی شدند و آن ها نیاز مبرم به گرفتن یک وکیل و یا کسی که بتواند مشکلات حقوقی آن شخص را به درستی حل کند،هستند.

حال شما چرا جزئی از این آمار نباشید و برای خود یک کسب و کار را راه اندازی نکنید.

برای مثال شما می توانید به رشته حقوق بروید و زیر شاخه وکالت را مطالعه کرده و پس از فارغ التحصیلی،در ابتدا می توانید در دادگاه ها و یا مراکز معتبر وکالت،اقدام به گذراندن دوره کارآموزی کنید و تجاربی را در این زمینه کسب کنید.

پس از آن شما می توانید با به ثبت رساندن یک دفتر رسمی در شهرتان،اقدام به وکالت برای مردم عادی کنید. مطمئنا پولی که یک وکیل دریافت می کند بسیار عالی است و می تواند به راحتی از پس خرج و مخارج زندگی بر بیایید.

صرفا باید به طور صریح گفت،کسانی که وارد زیر شاخه وکالت می شوند و قصد دارند تا تبدیل به یک وکیل خبره شوند،در ابتدای کار علاقه زیادی به دریافت پول دارند. اما پس از گذشتن چند مدتی،پول نمی تواند چنین اشخاصی را راضی نگه دارد.

به این فکر کنید که شما با یک شکایت میلیاردی سر و کار دارید و صرفا چیزی که عاید شما می شود،حدود 5 الی 10 میلیون پول است و ممکن است این میزان به شدت کمتر باشد.

به صورت درصدی کار کردن،پول بیشتری نصیب شما خواهد شد!

حال اگر شما پس از گذشت چندین مدت بتوانید تخصص های خود را در زمینه وکالت افزایش دهید،می توانید به جای اینکه اقدام به دریافت مستقیم پول کنید،از آن ها بخواهید که چیزی حدود 10 الی 30 درصد بسته به نوع شکایتی که وجود دارد به شما تعلق بگیرد.

یعنی یک پروژه 1 میلیاردی را اگر بتوانید تصاحب کنید،چیزی حدود 100 الی 300 میلیون از آن به شما تعلق خواهد گرفت!.

آیا چنین چیزی بیشتر به نفع شما نیست؟

بازار کار رشته حقوق در ایران بسیار مناسب است،همانطور که پیش تر ذکر شد،کسانی که وارد این رشته می شوند مطمئنا تعداد مشتریان بسیار زیادی خواهند داشت و به طور روزانه افرادی به آن ها سر خواهند زد تا مشکلات آن ها را حل کنند.

کسانی که وارد رشته حقوق می شوند باید به این موضوع توجه کنند که آینده مشتریان دست این گونه اشخاص است و نباید اجازه دهید تا حق و حقوق کسانی که به شما به عنوان مشتری و یا حال کاربران شما پایمال شود.

دروس های نامرتبط با رشته وکالت چه داستانی دارند؟

به هنگام ورود به دانشگاه ممکن است با دروس هایی رو به رو شوید که زیاد با معیارهای حقوق همخوانی ندارد،ممکن است به دانشگاه گیر دهید که دروس دینی چه ربطی به وکالت دارد و یا حال دروس دیگر که به صورت عمومی هستند،چرا در رشته وکالت هستند.

اما باید به شما به طور صریح گفت که ما ایرانیان در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و پایه و قوانین کشور نیز با استفاده از چنین مسائلی بنا شده است و مطمئنا موضوعات دینی می تواند در دادگاه بر علیه شخص مقابل استفاده شود و از این جهت به شما برای پیروزی در میدان کمک های بسیار زیادی خواهد کرد.

بازار کار رشته حقوق برای آقایان به این صورت خواهد بود که آقایان می توانند به راحتی پس از اتمام دانشگاه با یک معدل خوب اقدام به باز کردن یک دفتر وکالت و یا قضاوت باشند و بتوانند به راحتی مشکلات مردم را حل کنند.

زمانی که یک آقا،از رشته حقوق فارغ التحصیل می شود،می تواند به طور مستقیم در دادگاه ورود پیدا کند و از این جهت مشتریانی را در آن محل پیدا کند.

اگر بخواهید به طور کلی،بازار کار رشته حقوق را شناسایی کنید،باید بدانید که شما با مطالعه در این رشته،پول زیادی به دست خواهید آورد و می توانید به راحتی امور زندگی خود را با ساده ترین حقوق یک وکیل و یا قضاوت بچرخانید.

اگر بخواهید آمار بازار کار وکالت و رشته قضاوت در آمریکا داشته باشید،به این صورت خواهد بود مه در حال حاضر حدود 792،500 وکیل در ایالات متحده وجود دارد!. پیش بینی می شود بازار کار وکلا بین سال های 2016 تا 2026 چیزی حدود 8.2٪ رشد کند،این یعنی اشتغال بیشتر و کسب درآمد بیشتر برای وکلا و کسانی که رشته قضاوت می خوانند!.

اگر شما به عنوان یک آقا و یا خانم قصد داشته باشید تا بازار وکالت در ایران را به دست بگیرید،مطمئنا باید از نکات زیر به درستی بهره مند شوید. وکلا باید به صورت شفاهی حرف های خود را بیان کنند ، مهارتهای ارتباطی خیلی خوبی داشته باشند و همچنین شنوندگان خوبی برای مردم و مشتریان خود باشند!.

برای بحث و گفتگو در دادگاه قبل از هیئت منصفه و داوران،بتواند به خوبی از حق کسی که به او مراجعه کرده است دفاع کند!. مهارت صحبت کردن در مکان های عمومی ضروری است.

وکلا نیز باید بتوانند به طور واضح ، اقناعی و مختصر بنویسند ، زیرا باید انواع اسناد حقوقی را تهیه کنند.

 طرح ریزی و دفاع از حق موکل

اما همه چیز در مورد طرح ریزی نیست. برای اینکه بتوانید آنچه مشتری ها به آنها می گویند یا شهادت پیچیده ای را تحلیل کنید ، تجزیه و تحلیل کنید. همچنین یک وکیل خوب باید توانایی خوب شنیدن حرف های باقی را نیز داشته باشد!.

توانایی به دست آوردن،نتیجه گیری منطقی،منطقی یا اطلاعات محدود از مشکلات به وجود آمده به عنوان وکیل باید بدانید.

شما همچنین باید بتوانید این قضاوت ها را به طور انتقادی در نظر بگیرید تا بتوانید زمینه های بالقوه ضعف را در استدلال خود پیش بینی کنید و موکل خود را مورد آزمایش قرار دهید که آیا می تواند به خوبی در دادگاه حاضر شود یا خیر!.

به همین ترتیب ، شما باید بتوانید نقاط ضعف را در مخالفان مشاهده کنید.

قاطعیت نیز بخشی از داوری است.

در بعضی مواقع ، بیش از یک نتیجه گیری منطقی یا بیش از یک مورد قابل استفاده برای حل یک وضعیت وجود خواهد داشت. بنابراین یک وکیل باید مهارت های ارزیابی را در اختیار داشته باشد تا بتواند مناسب ترین گزینه را انتخاب کند.

ارتقا وظایف یک وکیل رشته حقوق به چه صورت است؟

وکیل ها وظیفه دارند تا هم با مهارت و هم با تاکتیک هایی اقدام به کمک به موکل های خود از طریق سیستم قانونی،راهنمایی و کمک کنند.  یک وکیل خوب می تواند در پرونده مشتری یک تفاوت بسیار بزرگ را ایجاد کند.

حال اگر بخواهیم به شرایط بازار کار برای خانمان در نظر بگیریم نیز،به جرات می توان گفت که بازار کار در ایران برای رشته وکالت برای خانمان نیز بسیار پر رونق است و می تواند به آن ها سود بسیار خوبی بدهد.

همچنین زنان می توانند از قدرت هایی که در مغزشان وجود دارد استفاده کنند تا بتوانند به راحتی از این میدان پیروز شوند.

قضاوت از روی احساسات ممنوع است!

البته یک نکته ای که خانمان باید به یاد داشته باشند این است که قضاوت از روی احساسات ممنوع است و اگر چنین کاری را انجام دهند مطمئنا با گناه کبیره رو به رو خواهند شد. اگر خانمان نیز می خواهند تا بازار رشته حقوق را در دست بگیرند باید به نکات زیر توجه کنند!.

خود را به روز (آپدیت) نگه داری کنند و در مورد حوزه قانونی اطلاعات خود را افزایش دهند.

از تحولات و تغییرات جدید صورت گرفته آگاه باشید.

روز به روز،پرونده هایی که در دادگاه هستند،قضاوت شان سخت تر می شود و قضاوت چنین پرونده هایی کار هر کسی نیست و از این جهت خانمان می توانند بازار کار را برای خود قرار دهند. به این صورت که قدرت قضاوت خانم ها نیز بسیار بالا است و مطمئنا مغز یک خانم بسیار فعال تر از مغز یک آقا است و می تواند به راحتی از پس چنین پرونده هایی بر بیاید.

اگر یک پرونده غیر روتین دارید که شامل مواردی است که قبلاً با آن ها رو به رو نشدید،وقت خود را برای انجام تحقیقات حقوقی و یافتن پاسخ ها اختصاص دهید. به این فکر نکنید که شما همه چیز را می دانید،حتی اگر چندین سال در همان زمینه قانون تمرین کرده باشید مطمئنا باز با مشکلاتی رو به رو خواهید شد.

مسائل و پرونده های جدید هر روز به وجود می آیند و شما باید تحقیقات لازم را در این رابطه انجام دهید تا راه حل پرونده خود را پیدا کنید. یک نکته بسیار مهمی که وجود دارد،این است برای اینکه یک وکیل موفق باشید ، باید بتوانید از همه طرف به یک موضوع حقوقی مراجعه کنید تا بهترین راه حل ارائه دهید.

تجزیه و تحلیل مشکلات پیش آمده در مقابل یک وکیل

تجزیه و تحلیل مناسب نه تنها به شما در شناسایی مسئله حقوقی کمک می کند بلکه به شما کمک می کند یک استدلال حقوقی صحیح برای حمایت از موقعیت موکل خود تهیه کنید و آن شخص را از مخمسه های مختلف نجات دهید.

قبل از نتیجه گیری ، اطمینان حاصل کنید که درک کاملی از همه حقایق مرتبط داشته باشید وگرنه ممکن است دادگاه به ضرر شما تمام شود.

همیشه به مشتری خود اعتماد نکنید تا همه چیز را به طور مستقیم و واضح به شما بگوید.

مشتری ها اغلب اطلاعات را به صورت داوطلبانه به گونه ای که اصلا فکر نمی کنند مهم است یا مهم نیست را به شما بازگفت می کنند زیرا همانطور که ذکر شد آن ها نیز نمی دانند چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست. سؤالاتی را که لازم است برای یافتن اطلاعات به شما کمک می کند را بپرسید تا به پاسخ آن ها دست پیدا کنید.

خانمها باید دقت کنند که اگر قصد دارند تا بازار رشته حقوق را در دست بگیرند،باید شیوه نوشتاری خود را ارتقا دهند و بتوانند به راحتی در مسائل حقوقی اقدام به نوشتن مطالب کنند.

همانگونه که ذکر شد،وکلا به طور اغلب،مهارتهای نوشتاری را که لازمه تبدیل شدن به یک وکیل موفق هستند را دست کم می گیرند.  واقعیت این است که وکلا بخش زیادی از وقت خود را صرف تشکیل دادخواست و سایر اسناد در دادگاه می کنند.

تقریباً همه این اسناد به مهارت نوشتن درجاتی نیاز دارند.  اگر بتوانید به طور موثر و موثق بنویسید ، احتمالاً موقعیت موکل خود را خیلی بهتر پیش خواهید برد. شما می توانید با به کار بردن موارد زیر،شانس خود را برای موفقیت موکل خود افزایش دهید!.

واقعیت های پرونده خود را روشن کنید و ببینید داستان از چه قرار است!.

مسئله حقوقی را مشخص کنید.

مشخص کنید که قوانین یا مقررات مربوط به مسئله شما چیست.

قوانین را به حقایق پرونده خود الحاق کنید!.

    مطمئنا با رعایت کردن این نکات،می توانید درک درستی از مسائل پیش آمده داشته باشید!.


    سایر مطالب پیشنهادی :

    بازار کار کدام رشته ها بهتر است

    بازار کار رشته ی مدیریت بازرگانی برای خانم ها

    متن انگلیسی درباره شغل وکالت + ترجمه

    متن انگلیسی در مورد شغل آینده + ترجمه

    چگونه برای کنکور ارشد حقوق درس بخوانیم


    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...