متن سالگرد فوت دخترم

برای یک مادر هیچ غمی در دنیا سخت تر و سوزناک تر از غم از دست دادن دخترش نیست. امروز که سالگرد وفات دخترم است؛ بعد از گذشت یک سال پر از درد و غم و اندوه حس می کنم که چقدر دنیا بدون وجود گلی از گلدسته های آن پوچ و بیهوده شده است. دختر عزیزم روحت شاد و یادت برای همیشه در قلب ما گرامی باد.

*******************

خدایا از ما چه قصوراتی سر زده است که باید دختر کوچک و فرزند دلبندمان را این گونه در کودکی، معصومانه از دست بدهیم؟ وفات دخترم در این سن و سال یکی از سنگین ترین ضرباتی بود که می توانست به خانواده ما وارد سازد. سالگرد وفات این طفل معصوم تسلیت باد.

*******************

هنوز درست نمی دانم که دخترم چند زمستان را پشت سر گذاشته بود که خداوند آن را از من گرفت و با دستان خویش او را به بالین خویش در آسمان ها برد. سالگرد این دخترک معصوم و دوست داشتنی تسلیت باد. یادش در دل ما تا ابد مانا و جاویدان است.

*******************

سالگرد دخترم به قدری بر من سنگین تمام شد که به جای یک سال، ده سال پیر شده ام. اشک های من دیگر بند نمی آیند. یک سال که سهل است برای عزیزی همچون تو باید تا پایان این دهر گریست.

*******************

دختر عزیزم ضایعه درگذشت تو آنچنان سخت بوده است که لحظه ای دلم آرام و قرار ندارد. مرگ و فقدان عزیزان همیشه سخت است اما به سوگ نشستن در غم دخترک جوانی که خیر و خوشی دنیا را ندیده است؛ بسی سخت تر و دردناک تر است. سوز دل خود را چگونه بازگو کنم؟!!!! خدایا عزیز تازه سفر کرده خویش را به تو می سپارم.

*******************

یک سال پر از غم و درد و رنج گذشت. امشب باز هم باید به یاد گلی چون تو داغ این دل سوزان خویش را تازه کنم و یادی از مهربانی ها و مظلومی های تو کنم. دختر گلم سالگرد وفاتت تسلیت باد. باشد که در بالاترین مدارج بهشت برین جای خوش نموده باشی.

*******************

باری دیگر باید به خودم تسلیت بگویم. آتش این دل داغ دیده را باری دیگر سوزان و شعله ور سازم. شب سالگرد دختر عزیزم فرارسیده. دختری از جنس گل رز که در برابر دیدگانم پر پر شد. تسلیت به تو ای قلب ماتم دیده !!!! تسلیت به تو ای دل داغ دیده !!!

*******************

یک سال در غم فراق از دست دادن تو این قلب ما تکه پاره شد. نور دیده ام کم سو شده است. دختر گلم الهی من برای تو بمیرم آخه چرا رفتی و ما را این گونه تنها گذاشتی. این رسمش نبود. دنیای نامرد، نامردی خود را ثابت کرد و دست روی عزیزترین فرد زندگیم گذاشت و او را از من گرفت. روحت شاد و یادت گرامی باد دخترم!!!

*******************

خدایا به کجا ضجه بزنم؟!!!! کیست که صدای دل من را بشنود؟ امروز سالگرد وفات دخترم است. دختری که زیر خاک آرام آرمیده است. چگونه می توان این آلام درونی را تسکین بخشید؟!!! دخترم سالگرد وفاتت تسلیت باد.

*******************

دختر نداشته ای تا بفهمی داغ دوری دختر چقدر سخت و طاقت فرساست. دختری که از جنس توست. اوج بی رحمی است که کسی همچون او با آن صورت همچون ماه و چشم هایش الان این گونه زیر خاک آرمیده است. آن چشم های سیاه و زیبایش را هر شب در برابر دیدگانم تصور می کنم. تسلیت به تو قلب صبورم.

*******************

خدایا دلم امشب بدجوری گرفته است. نمی دانم چگونه ابراز کنم که این یک سال چه بر سر من گذشته است؟!!! یک سال که از فراق عزیز دل مامان می گذرد. دختر گلم کاش بودی و التیام بخش این دل خونین من می گشتی!!!! دوری ات سال ها پیرم کرده است.

*******************

دخترم تاج سرم از وقتی که رفته ای؛ قاب عکست شب و روز در برابرم هست و همیشه یادت می کنم. فکر و خیال این که نیستی دیوانم می کند. هنوز هم باور ندارم که دیگر ندارمت. الهی من به فدای آن چشم های نازنینت شوم که الان زیر خاک حبس شده است. سالگردت وفاتت تسلیت باد. روحت با بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا محشور باد.

*******************

چه دردی بالاتر از این که دخترت را دیگر نمی توانی در کلبه درویشی خویش ببینی؟!!! یکسال گذشت. یکسالی که خانه ما را هاله ای از غم و اندوه فراگرفته. سالگردت تسلیت دخترم.

*******************

دختر عزیزم عین گل لاله پر پر شدی و تو را این گونه از دست دادم. یک سال سخت و طاقت فرسا بر ما گذشت. یک سالی که به ازای هر روزی یک سال بر عمر گران ما افزوده گشت. دخترم تاج سرم عزیز دردانه قلب من سالگرد وفاتت تسلیت باد.

*******************

نمی دانید که چه شور و نوایی دارد این دل بی تاب و بی قرار من؟!!! نمی دانید و نخواهید توانست به خوبی آلام درونی قلب من را درک کنید. قلبی پاره پاره که در فراق دخترم دیگر انگیزه ای برای ادامه زندگی کردن ندارد. کاش انقدر زود ما را تنها نمی گذاشتی. سالگرد وفاتت را با پیراهنی مشکی و قلبی تیره و تار و موهایی سفید سفید با چین و چروک های زیاد نشسته بر پوست تنم تسلیت می گویم گلم.

*******************

دختر دار که می شوی؛ یک حس عجیبی در دل و جانت پدیدار می شود. حس می کنی که خودت به دوران کودکی و به تبع آن نوجوانی خودت بازگشته ای. امروز که سالگرد وفات دخترم است؛ انگار پاره تنم را از دست داده ام. اصلا انگار که روح از بدنم جدا شده است یا کنترل بخشی از بدنم را از دست داده ام. قلب من تسلیت عرض می کنم.

*******************

دخترم می دانم که پاک به دنیا آمدی و پاک از دنیا رفتی ولی به خاطر داشته باش که من همیشه برای تو از سحرگاهان تا شامگاهان دعا می کنم و از خداوند بزرگ و ایزد منان بهترین درجات بهشت برین را برای تو خواستارم.

*******************

باز هم غروب پنج شنبه شد و این دل هوایی شد برای دیدن تو اما این بار نه در بغل خود و نه در کنج اتاقت؛ بلکه این بار در زیر خاک. دخترم تاج سرم سالگرد مظلومانه و معصومانه وفاتت را تسلیت عرض می کنم. باشد تا مورد رحمت و مغفرت الهی قرار گیری و به آرامش و آسایش خاطر اخروی نیز نائل آیی.

*******************

دخترم از وقتی که تو را از دستت داده ام، دیگر احساس می کنم که دنیا به آخر خط خود رسیده است. دیگر حتی توان بند آمدن اشک هایم را هم ندارم. از وقتی که تو را در کنج این خانه ندیده ام حتی اختیار اشک های خود را هم از دست داده ام و به ناگاه اشک هایم سرازیر می شوند در هوایی که تو را در آن استشمام نمی کنم. سالگرد وفاتت تسلیت باد دخترم.

*******************

دخترم تو رفتی و با رفتنت آتیش به جان ما زدی ولی من با اشک و آه و ناله روز و شب دعایم این است که الهی خداوند تو را به گونه ای پاداش دهد و تو را به درجات بالای بهشت برین رهسپار سازد که برای همیشه لبخند شادی و رضایت بر لبانت نقش ببندد. روحت شاد باد و یادت هم برای همیشه گرامی و ماندگار باد.

*******************

آی مردم شما را چه شده است که انقدر هیاهو و شور و نشاط دارید؟!!! آهسته و خموش باشید. دخترم اینجا در زیر خاک در بستر مرگ به آرامی آرمیده است. مبادا با سر و صداهای شما چین و شکن به صورت نازکتر از برگ گل وی واقع افتد. در اولین سالگرد وفات دخترم می خواهم بالای سر وی تا خود صبح لالایی بخوانم تا بداند که یاد وی هنوز هم در دل ما جای دارد و تا ابد برای آرمیدن با فراغ بال با جان و دل همچنان لالایی می خوانیم.

*******************

دخترم روزهایی که نبودی من همچون شمع در فراقت سوختم و قطره قطره شاهد نابودی خویشتن بودم. اما این بار حتی دفاعی هم از خود نمی کردم. تو که نباشی؛ دنیا و آدم هایش را می خواهم چکار؟!!!! غریبانه رفتی و آه و اشک و ناله را داغ این سینه نموده ای تا ما همواره در غمت ناله سر دهیم.

*******************

قلب صبور من دیگر تاب و توان ایستادن ندارد. ضربان قلب من در نبود تو چنان تند تند می زنند که انگار حس می کنم در برزخی هستم که آتیش جهنم در انتظار من است. تسلیت قلب صبورم. تسلیت به تو که بخشی از پاره تن خود را با فراق دخترت از دست داده ای. تسلیت به تو که دیگر کسی را نداری که آن را دختر گلم صدا بزنی. دختر گلم روحت شاد باد.

*******************

دختر عزیزم سالگرد وفات تو فرارسیده است. شاید هیچ گاه در زندگی خود چنین تصوری را نمی کردم که یک روز پیش از مرگم مراسم سالگرد گلی از گلدسته های وجودیم در این زندگی را برگزار کنم. آه سوزناکی جگر من را سوزانده است. نیستی که ببینی در فراغت روز و شب نالان و خسته ام از این زندگی بی تو. دختر گلم روحت شاد باد.

*******************

دختر گلم رفتی و با رفتنت تا ابد پیراهن مشکی را بر تن من کردی. هر سال وقتی سالگرد وفاتت فرا می رسد؛ رنگ سال من از همان روز تا روزها و ماه های پیش رو مشکی خواهد بود. داغی که بر دل من نشسته است؛ تا مدت ها در این دل نهفته است. مطمئن است تا ابد یاد و خاطرت در این قلب تیکه و پاره من جاودانه است. روحت شاد و یادت گرامی باد دخترم.

*******************

دخترم تو همیشه لایق بهترین ها بودی. یقینا بهترین بودی که انقدر زود به درگاه ایزد منان پرواز نمودی و پاک و معصومانه ما را ترک کردی که بهترین مراتب بهشت برین شایسته و بایسته توست. نمی دانم از اینکه غم از دست دادن تو را باید تا آخر عمر تحمل کنم؛ ناراحت باشم یا از اینکه گلدسته ای را به سمت آسمان ها رهسپار کردم و آن را به مراتب بالای بهشت فرستادم، خوشحال باشم؟!!!! در هر حال سالگرد وفاتت را تسلیت می گویم و برایت از صمیم قلب طلب مغفرت و آمرزش دارم.

*******************

آهای مردم کجایید؟!!!! عزیز دل من از دست رفته کجایید؟!!! کجایید که بیایید و با دعاهای خیر و درخواست های مهربانانه خویش به درگاه باری تعالی برای سالگرد وفات دخترم دست ها را همگی به سوی آسمان ها بالا ببرید و برای این نوگل هستی طلب مغفرت و خیر کنید؟ کجایید که بیایید تا بخشی از دردها و جراحت های قلب من را التیام بخشید و مرهمی برای دردهای بی قرارم شوید.

*******************

خداوندا تاب و توانم را از دست داده ام. دیگر زانوهایم نای رفتن ندارم و کمرم خم شده است. غم دختر با آن چشم زیبا و آن صورت معصومانه و کوچک خود غمی بس بزرگ است که خدا کند هیچ مادری گریبانگیر چنین دردی بزرگ نشود. برای مادر هیچ چیزی سخت تر از غم از دست دادن دخترش نیست. خدایا دل هیچ مادری را در فراق دخترش نشکن.

*******************

دخترم به یاد دارم از زمانی که به دنیا آمدی همیشه از کودکی تا نوجوانیت شبی بی لالایی های من به خواب نمی رفتی و آرام نمی گرفتی. اگر حتی یک شب هم برایت لالایی نمی خواندم، هرگز خواب به چشمان تو وارد نمی شد. حالا چگونه این گونه بی لالایی های من یک سال در زیر خاک آرام خوابیده ای؟!!! امروز در روز سالگرد وفاتت آمدم بر بالینت تا باری دیگر برایت لالایی بخوانم تا آرام در گوشه قلبم به خواب عمیقی فرو روی. این آسایش خاطر را در سرای آخرت برایت آرزومندم.

*******************

یک سال غمگسار فرا رسید. یک سالی که بهترین همدم زندگی ام را از دست دادم. دخترم عزیز دردانه قلبم را خیلی ناگهانی از دست دادم تا از نعمت وجودی آن برای همیشه در این زندگی نکبت آور خود محروم شوم. دخترم تاج سرم نمی دانم که الان در چه حالی هستی و کجا و چکار می کنی؟ ولی این را خوب می دانم که دختری که دعای عاقبت به خیری پدر و مادرش بالای سرش باشند؛ همیشه در بهترین درجات قرار دارد. برایت سبد سبد دعاهای عاقبت به خیری کنار گذاشته ام و همه را نثار روح پاک و مقدست می کنم. روحت شاد و یادت گرامی باد.

*******************

امروز سالگرد وفات دخترم هست و باز هم این دل هوایی شده است. هوایی شده برای کسی که با بودنش شادی را به خانه ما آورد و با رفتنش غم و غصه را بر خانه ما حاکم نموده است. خدایا بارپروردگارا مراقب این عزیز از دست رفته ما باش و علو درجات خود را نصیب روح پاک و مقدس آن کن.

*******************

بازگشت معصومانه دختر عزیزتر از جان و دلم به سوی دیدار باقی را به قلب صبور خود تسلیت می گویم. دخترم اولین سالگرد وفاتت روانم را پریشان خاطر نموده است. دیگر این اشک ها بند نمی آیند. کاش بودی و بیشتر تو را در پر و بال خود می گرفتم و مهر و عشق خود را به تو تزریق می کردم.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن سالگرد فوت دوست صمیمی

مجموعه متن زیبا درباره سالگرد فوت همسر

متن تشکر از دوستان بابت تسلیت گفتن + عکس نوشته


1 نظر

  1. شهرام51شهرام51says:

    چقدر متناش ضعيفه