متن در مورد محبت بیش از حد

محبت بیش از حد به دیگران و یا محبت بیش از حد به خود گاهی می تواند به ضرر ما تمام شود. کسی که توانایی کنترل شرایط و موقعیت را داشته باشد، می تواند از اقیانوس محبتش به همه بیش از اندازه ببخشد. اما کسی که توانایی کنترل شرایط را ندارد، بهتر است که همیشه هم به خود و هم به دیگران به اندازه محبت نماید.

در این مطلب سعی کرده ایم که در مورد محبت بیش از حد نسبت به دیگران و نسبت به خود برایتان متن هایی را آماده کنیم. می توانید این متن ها را با دیگران در شبکه های اجتماعی تان و ... به اشتراک بگذارید. همراه ما باشید.

متن درباره محبت بیش از حد

متن درباره محبت بیش از حد به دیگران

به همه به حد و اندازه محبت کن. بگذار که هر کسی که در اطرافت هست، از نعمت وجود تو بهره مند شود. مطمئن باش که هر چقدر که محبت کنی، از تو کم نخواهد شد و بلکه اضافه هم می شود. وقتی که محبت می کنی، قلبت سرشار از عشق می شود و وجودت آرام می گیرد. اما یادت باشد که محبت بیش از اندازه هیچوقت خوب نیست. این کار برعکس اینکه وجودت را از آرامش لبریز کند، دیگران را نسبت به تو سرد خواهد کرد. هر چیزی بیش از حد مجازش خوب نیست! حتی محبت کردن به آدمها.

******************

محبت بیش از حد گل را تبدیل به خار می کند. شنیده ای که می گویند از محبت خارها گل می شوند؟ این دقیقاً برعکس ماجراست. وقتی به کسی بیش از حد محبت می کنی، این کارت برایش تبدیل به وظیفه خواهد شد و وقتی که دست از این محبت کردن برداشتی، او طلبکارانه به تو هجوم خواهد برد. کاری کن که دیگران تشنه به محبت تو باشند. نه آنقدر به آنها محبت کن که برایشان عادی شوی و نه آنقدر با آنها سرد باش که از تو فاصله بگیرند.

******************

محبت کردن خوب است، اما به اندازه! درست است که تو با این کار ممکن است که آرام بگیری و عشقت را به دیگران ابراز کنی، اما این محبت کردنها، کم کم اعتبارت را نزد آدم ها از بین خواهد برد. آنها تو را به شکل شخصی می بینند که وظیفه اش است که این کار را در حق آنها بکند.

******************

همه ی ما آدم ها مثل کودکان هستیم. برخی ویژگی های ما بدون تغییر با ما مانده اند. یکی از این ویژگی ها همان خصلت همیشگی کودکان است که اگر بیش از حد به آنها محبت کنی، لوس می شوند و نمی توانی کنترل شان را به دست بگیری. این در مورد بیشتر آدم ها هم صدق می کند. اگر به آنها از حدی خاص محبتت را بیشتر ابراز کردی، باید منتظر باشی که کنترلشان را از دست بدهند و بر تو هجوم بیاورند. پس قبل از همه ی اینها، برای محبت کردن هایت، حد و مرز تعیین کن.

******************

محبت کردن زیباترین کار دنیاست. خدا به انسان محبت کرد که آن همه به وی نعمت داد و به او محبت کرد که فرصت زندگی کردن را به وی بخشید. اما یادت باشد که همیشه محبت بیش از اندازه باعث می شود افسار دیگران از دستت خارج شود. به مانند شیطان که در عرش خدا قرار داشت، اما بالاخره افسار گریخت و علیه خداوند شد. انسان ها هم همین ویژگی را دارند. اگر به آنها بیش از حد محبت کنی، تمام لطفهایی که در حقشان کرده بودی را فراموش می کنند و بر علیه تو خواهند شد.

******************

محبت کردن بیش از حد را برای عزیزانت نگه دار، نه برای کس دیگری؛ آنها که صمیمانه و از ته قلب تو را دوست دارند و برای پیشرفت تو هر کاری می کنند. این آدم ها سزاوار بهترین خوبی ها هستند و تو باید از جان و دل برای آنها مایه بگذاری. هر چقدر هم که به آنها محبت کنی، باز هم کم خواهد بود. چرا که آنها در زندگی تو تاثیر به سزایی می گذارند و آن تاثیر هم آرامشی است که به تو می دهند.


مطلب پیشنهادی :

عکس نوشته در مورد محبت و مهربانی برای پروفایل


محبت کردن به دیگران را فراموش نکن. به کسی که ظرفیت محبت تو را ندارد هم محبت کن! بگذار که قلب او هم نسبت به تو نرم شود. محبتت را بیش از حد به رخ او بکش و به او نشان بده که اقیانوس مهربانی تو بیش از اندازه است و هر چقدر که از آب این اقیانوس به دیگران ببخشی، چند برابرش را دریافت خواهی کرد.

******************

محبت کردن را رسم زندگی ات قرار بده. بگذار بگویند او بیش از حد به دیگران محبت می کند، بگذار که بگویند محبت او بیش از اندازه است. مهم نیست! مهم تو هستی که از این کار آرامش میگیری؛ مهم تو هستی که قلبت با انجام این کار آرام می گیرد؛ مهم تو هستی که با این کار دنیا را زیباتر می بینی. حرف دیگران برایت پشیزی اهمیت نداشته باشد و کاری که دوست داری را انجام بده.

******************

بیش از حد محبت کردن برای کسی که تو را دوست دارد، ایرادی ندارد. قسمتی از قلبت را به او بده! بگذار که در قلبت خانه کند و بخشی عظیمی از آن را در دست بگیرد. اما رها کردن را هم بیاموز. بگذار که اگر قرار است او از زندگی ات خارج شود، تو رسم محبت کردن را از یاد نبری. انسانی پیروز است که هم محبت را آموخته باشد و هم رها کردن را.

******************

می دانی به چه کسی بیش از اندازه محبت کنی؟ به خدایت! خدایت را بیش از هر کسی دوست داشته باشه و به آن عشق بورز. بگذار که قلبت را فرا بگیرد و در وجودت رخنه کد. خدای تو راهنمایت در این دنیا خواهد بود تا به سر مقصد نهایی برسی و وارد بهشت ابدی او بشوی. اگر در این دنیا رسم محبت به خدا را آموختی، خداوند هم در اینجا و هم در آخرت، چندین برابر محبتت به تو مهربانی خواهد کرد.


در ادامه ببینید :

عکس نوشته درباره خوبی که ازحد بگذرد برای پروفایل


می گویند به دیگران محبت کن تا زیبایی دنیا را ببینی! تا با خوبی به آنها، زیبایی دنیا را لمس کنی. اما من طور دیگری فکر می کنم. من به دیگران محبت می کنیم؛ نه برای اینکه به آنها خوبی کنم، بلکه برای اینکه به خودم خوبی کنم و زیبایی را در دنیای خود به وجود آورم. حال برخی بیایند و بگویند که محبت تو بیش از حد است؛ مهم نیست! مهم این است که دنیای من زیبا و زیباتر می شود و من می توانم زیبایی های دنیایی که خدایم برایم آفریده را بیشتر و بیشتر ببینم و درک کنم.

******************

چه کسی گفته وقتی بیش از حد به دیگران محبت کنی، از آنها سردی می بینی؟ انسان باید خودش بتواند شرایط را کنترل کند و طرف مقابلش را بسنجد و سپس اقدام کند. باور کن که کسانی هم وجود دارند که قدردان همه ی محبت های تو هستند و هیچگاه این محبت هایت برایشان عادی نخواهد شد. سعی کن از تمام وجود به این آدمها محبت کنی و آنها را از ته دل دوست داشتی باشی! آنها کمیاب اند اما ماندگار.

متن درباره محبت بیش از حد به خود

همیشه به خودت محبت کن. مگر چه کسی در این دنیا بیشتر از همه لایق محبت توست؟ اگر بخواهی به دیگران مهربانی کنی، اول از همه باید راه مهربانی کردن به خودت را یاد بگیری؛ اگر بخواهی محبتت را به کسی ابراز کنی، اول باید آموخته باشی که به خود محبتت را ابراز نمایی. همه چیز از درون خودت شروع می شود. اگر می خواهی زیبایی دنیا را لمس کنی، به خودت محبت کن. بیش از حد هم محبت کن. بگذار عزیز دردانه ی خودت باشی. چه می شود مگر؟ خودت را برای خودت لوس کن و عاشقانه خودت را دوست بدار.

******************

می دانی چطور در این دنیا به خوشبختی برسی؟ کاری ندارد که. به خودت محبت کن و بیش از اندازه خودت را دوست بدار. هیچکس در این دنیا بیشتر از خودت لیاقت محبت هایت را ندارد. اگر تو توانستی به خود محبت کنی، می توانی به دیگران هم محبت کنی. وقتی که نسبت به خودت عشقی در قلبت نیست، چطور می خواهی عشقی به دیگران بدی و آن را نثار آنها کنی؟ باور کن که از خودت ارزشمند تر در این دنیا نیست.

******************

محبت بیش از به خودت را فراموش نکن. در زمان سختی ها، در زمان گرفتاری ها، در زمانی که هیچکس به تو عشقی نمی ورزد به جلوی آینه برو و بی نهایت بار به خودت عشق بورز؛ بی نهایت بار زیبایی را در درونت پیدا کن و بی نهایت بار عاشقانه از خودت تعریف کن. بگذار این محبت هایت آنقدر زیاد باشند که نیاز به محبت هیچکس دیگری در این دنیا نداشته باشی.

******************

می دانی انسان وابسته کیست؟ کسی که محتاج به چیزی است. حال کسی ممکن است محتاج به عشق باشد، کسی ممکن است محتاج به کار باشد و کسی هم ممکن است که محتاج به محبت باشد. در هر صورت، سعی کن این وابستگی را در خودت از بین ببری. اما کی می توانی این کار را انجام دهی؟ زمانی که توانستی همه ی اینها را در بالاترین حد خود، به خودت هدیه دهی. اگر عشق میخواهی، به خودت عشق بورز؛ اگر کاری میخوای، پس برای خودت کاری دست و پا کن و اگر محبت می خوای، بیش از اندازه به خودت محبت کن و خودت را دوست داشته باش.

******************

اگر یک نفر هم در این دنیا باشد که لایق محبت بیش از حد توست، آن شخص خود تو هستی. تو نمی دانی در قلب و ذهن دیگران چه می گذرد و هیچوقت نمی توانی آنقدر که باید به آنها محبت کنی. شخصی را می بینی که لایق محبت تو نیست، اما بی نهایت بار به او محبت می کنی و کسی را می بینی که تشنه و قدردان محبت توست، اما هرگز به او محبتی نخواهی کرد. اگر بخواهی برای همه ی این آدمها تعادل را حفظ کنی و محبت نمایی، اول باید به خودت محبت کنی. زمانی که خودت را دوست داشته باشی، انسان با ظرفیت و بی ظرفیت را خواهی شناخت و می توانی به هر یک، به هر اندازه که خواستی محبت نمایی.

******************

به خودت محبت بیش از حد داشته باش. اما یادت باشد که در زمان تصمیم گیری ها، این محبت دخیل نشود. همیشه منطق و احساس را در جای خودشان به کار ببر و از هر کدام از آنها، در جای مخصوص به خود استفاده کن تا کامیاب شوی. فراموش نکن که رمز و راز خوشبختی در کنترل احساسات است و اگر توانستی بیش از حد به خودت محبت کنی، اما در جای مناسب هم این محبت را دریغ کنی، آن وقت است که توانسته ای این رمز و راز را کشف کند.


شاید علاقمند باشید :

مجموعه متن زیبا درباره دوست بامرام


هیچوقت آنقدر به خودت محبت نکن که بزرگترین اشتباهاتت هم برایت کوچک شمرده شوند. زمانی که اشتباهی انجام می دهی و بیش از حد به خودت محبت می کنی، این اشتباه کردن از نظرت کاری عادی جلوه خواهد کرد و تو از این به بعد به انجام این کار اشتباه عادت میکنی. منظور این نیست که خودت را هم شماتت کنی. اما یادت باشد که همیشه این محبت هایت به اندازه باشد تا مبادا گرفتار تله های دنیا شوی و نتوانی خود را از آنها خارج کنی.

******************

ما انسان ها دارای احساس های مختلفی هستیم و خوب است بدانید که هر کدام از این احساس ها، در جای مناسب باید به خرج داده شوند و به نفع ما هم هستند. مثلا محبت به نفع ما است، اما خشم هم می تواند به نفع ما باشد. چیزی که آنها را به ضرر ما خواهد کرد، بیش از حد انجام دادنشان است. مثلا فرض کنید که به خودتان بیش از خشم داشته باشید! در این صورت تبدیل به شخصی بی عزت نفس خواهید شد و همچنین فکر کنید که به خودتان بیش از اندازه محبت کنید، در این صورت هم تبدیل به شخصی بی مسئولیت می شوید که هربار که قرار است کاری انجام دهد، به خودش محبت می کند و از زیر بار آن کار خارج می شود. از تمام احساس هایتان سعی کنید که به موقع و به اندازه استفاده کنید.

******************

محبت بیش از حد مانند سم عمل می کند. مهم نیست که این محبت می خواهد به دیگران باشد یا خودت. وقتی که نتوانستی برای آن حد و مرزی مشخص کنی، به ضرر تو تمام خواهد شد. آب می تواند تشنگی ات را برطرف کند، وقتی که تشنه ی آبی، لیوان اول را میخوری، لیوان دوم را هم میخوری و سیراب می شوی. اما هر چه بیشتر این لیوان را پر آب کنید و بخوری، بعد از آن دو لیوان، دیگر به ضررت خواهد بود و برایت مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. محبت کردن هم همین است. اگر به اندازه تشنگی ات به خودت محبت کنی، هیچوقت افسار زندگی ات از دستت بیرون نخواهد رفت و هیچوقت به ماندن سم برایت عمل نخواهد کرد.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...