تعبیر خواب پا برهنگی چیست

تعبیر خواب پای برهنه به طور کلی زیاد خوشایند نمی باشد، لذا در صورت دیدن خواب با پا های برهنه صدقه دهید تا از شما رفع بلا شود. در مورد استثنا تعبیر خواب پا برهنگی خوب می باشد و شرط خوب بودن تعبیر این خواب آن است که مرده ای را با پای برهنه ببینی.

خواب پا برهنگی چه معنایی دارد:

خواب ها معمولا دارای معنا هستند، اگر معنی یک خواب را ندانستید از یک عالم معتبر بپرسید تا اگر خواب بدی بود با صدقه رفع شود و اگر خواب خوبی بود از خوبی آن بهره مند شوید. در قرآن نیز به تعبیر خواب اشاره شده است. تعبیر خواب از نظر معبران متفاوت است لذا تعبیر خواب متفاوتی از پا برهنگی از دیدگاه های مختلف در زیر بیان شده است. ابن سیرین می گوید بر هر مومنی لازم است که خواب خود را تعبیر نماید.

تعبیر خواب پا برهنگی از دید گاه های مختلف:

خالد بن علی بن محمد العنبری می گوید که اگر کسی در خواب بیند که در خواب با یک پای برهنه قدم می زند، این خواب به معنای این است که شریک و همسرش از او جدا شود.

منوچهر مطیعی می گوید: اگر کسی خواب ببیند که با پای برهنه در جاده ای راه می رفت، تعبیر خواب خوبی ندارد لذا دادن صدقه خالی از فایده نیست. اگر جاده در خواب شخص نا صاف و غیر هموار باشد، دلیل بر مشکلات و سختی زندگی در پیش روی فرد است.

آنلی بیتون می گوید: که اگر کسی در خواب دید که با پا های برهنه و بدون کفش به دور خود می گردد و حالت پریشانی دارد، به این معنا است که  برای رسیدن به خواسته های دنیوی خود باید قانع باشد و قناعت را پیشه نماید. کوتاه کردن آرزو ها را باید در زندگی خود اعمال نماید.

لیلا برایت می گوید: که اگر کسی خواب بیند که در جایی سر سبز قدم میزد و راه می رفت، تعبیر خواب آن به این معنی است که روزگاری خوش در انتظار آن شخص است. اگر کسی در خواب ببیند که روی جایی سخت مانند صخره و سنگ سار راه می رود به طوری که پا هایش اذیت می شد دلیل بر آن است که به زودی به مشقت زندگی رسد.

در کتاب رویا ها نوشته شده است که تعبیر خواب پای برهنه به طور مستقیم معنا می گردد به صورتی که اگر فرد در خواب با سختی و مشکل راه می رفت دلیل بر این است که با مشکل رو به رو شود، و اگر در خواب به راحتی و شادمانی راه می پیمود دلیل بر این است که در عالم دنیا به خوشی و میمنت بر خوردار شود.

تعبیر خواب چیست:

معنا کردن یک رویا به واسطه ی عالمی خرد مند را تعبیر خواب گویند به مانند تعبیر خواب پادشاه مصر به وسیله ی حضرت یوسف می باشد.

از نظر امام جعفر صادق (ع) دیدن پا به هفت وجه می باشد در وجه اول عیش و نوش است، در وجه دوم عمر است، در وجه سوم تلاش و کوشش است، در وجه چهارم مال دوستی و دنیا طلبی است، در وجه پنجم قوت و قدرت است، در وجه ششم سفر کردن است و در وجه هفتم زن می باشد.

امام جعفر صادق (ع) می گوید که اگر کسی در خواب ببیند که پای کوبی می کرد دلیل بر غم و غصه ی دنیا می باشد.  امام جعفر صادق (ع) می گوید که اگر کسی در خواب پا های خود را برهنه دید و با آن ها راه می رفت دلیل بر این که موفقیت آن شخص به تاخیر افتد.

محمد ابن سیرین می گوید اگر کسی در خواب پا های خود را بیند دلیل بر دین و قوت آن شخص است اگر ببیند که پا های او برهنه است دلیل که بر دینش نقصان وارد آید.

دیدن هر دو پا در خواب دلیل بر افزایش مال و قدرت است.

تعبیر خواب پا برهنه دویدن:

یکی از رایج ترین خواب ها در افراد دویدن می باشد، اما اگر کسی در خواب ببیند که با پا های برهنه می دوید. از دیدگاه دانیال نبی به معنای عجله کردن در تصمیم های مهم زندگی به واسطه ی شخص است. به این معنا است که شخص بدون داشتن هیچ گونه اطلاعاتی برای یک امر مهم و سر نوشت ساز تصمیمی عجولانه می گیرد. این شخص به خاطر تصمیم عجولانه اش به شکست بر می خورد.

روزی شخصی به نزد حضرت دانیال نبی آمد و گفت که ای پیامبر در خواب دیدم که زنم با پا های برهنه در مزرعه می دود در حالی به صدا زدن من بی اهمیت است. وقتی به کف پا های او نگریستم دیدم از شدت دویدن به روی خار و خاشاک کف پای او پر از خون گردیده است، حال معنای این خواب چیست؟

حضرت دانیال نبی فرمود که زن تو یک اشتباه می کند که منجر به کتک خوردن از تو می شود برای جلو گیری از این خواب شوم صدقه بده.

تعبیر خواب دویدن با پای برهنه از نظر یوسف پیامبر:

حضرت یوسف در رابطه با خواب دیدن پای برهنه می گوید که اگر زنی خواب بیند که با پا های برهنه می دود دلیل بر آن است که قهر کند و یا از کسی کینه به دل بگیرد و جدا شود. اگر مردی خواب ببیند که با پای برهنه می دود دلیل بر آن است که دچار شکستی سخت گردد و این شکست و تنگی به خاطر تاوان خطا هایی می باشد که در دنیا به انجام آن ها پرداخته است.

تعبیر خواب دویدن مرده با پای برهنه:خالد اصفهانی می گوید که اگر کسی خواب ببیند که مرده ای و یا مردگانی با پای برهنه در حال دویدن بودند، به این معنا است که آن فرد یک شخص خلاق است و با همین خلاقیتش باعث می شود که خوش بختی را برای خود به دست آورد. به طور کلی نماد تغییراتی خوب و مثبت است که در اثر توانایی و استعداد فرد به وجود می آید. این خواب معنی بسیار خوبی دارد به شرطی که مرده خواب دیده شده را بشناسید.

معمولا تعبیر خواب پای برهنه معنی خوبی ندارد و به معنای غم و جدایی است اما اگر فرد پا برهنه مرده ای آشنا باشد تعبیر این خواب عالی است.

اگر کسی در خواب ببیند که در حال دویدن با پای برهنه می باشد و می خواهد که از بقیه جلو بزند به این معنا است که گشایشی برای فرد در راه است و موجب پیشرفت وی در کار های خود می شود. و اگر غم یا مشکلی دارد به زودی بر طرف شود و به زودی خبر های خوبی از جانب کار خود دریافت نماید.


مطالب پیشنهادی :

تعبیر خواب دویدن بدون کفش

تعبیر خواب ساق پا، راه را به شما نشان خواهد داد


27 نظر

  1. حجت رضاییحجت رضاییsays:

    دیدم دارم با مادرم تو محله سابقمون راه میرم بعد سر کوچه یه سد معبر از سیم خاردار بود و یکی اومد اونو برداشت و ما رفتیم و بعد از رد شدن مادرم گفت میرم فلان جا و من گفتم کفش پام نیست و پا برهنه هستم میرم خونه کفش بپوشم و رفتم رو یک غلطک کوچیک و با لذت تمام روش با سرعت رفتم و رسیدم نزدیک خونه دیگه خسته شدم و از غلطک اومدم پایین و با پای برهنه رفتم تا برسم خونه که کمی مشکل بود

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این این رویابیانگر ان است برای رسیدن به خواسته های دنیوی خود باید قانع باشید و قناعت را پیشه نماید

  2. aasays:

    سلام دیشب خواب دیدم روی یه ایوان نسبتا بلند سیمانی دارم راه میرم و کفش ندارم. مسیری که بقیه راه میرفتند نسبتا کثیف و خاکی بود. من از کنار مسیری که بقیه راه می رفتند راه می رفتم تا پام روی کثیفیها نره و پدر مرحومم هم دنبالم می اومد.. در ادامه خودم رو در یه باغ در پایین همین ایوون دیدم با پای برهنه روی زمین خاکی ناهموار و شاخه های بدون برگ درختان کمی مزاحم حرکتم بودند

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام دچار مشکل مالی میشین

  3. فاطمهفاطمهsays:

    سلام خواب دیدم از جای دور میام و از هواپیما کنار دریایی پیاده میشم که خیلی وسیع بود و یه عده در حال شنا بودن و پسر بچه ای در بغلم بود که پسر خودم بود ...(مجردم) و پسر رو توی دریا گزاشتم که بازی کنه ولی دیدم که به دریا محیط نیستم و تپه جلومه و خواستم یک قسمت ریگزار رو دور بزنم و به دریا برسم که دیدم کفش ندارم و ترسیدم پاهام زخمی بشه ولی پسرم کفش داشت ... از یه دالانی گذشتم و دیدم یک مردی از عقب دنبالمه به سرعت دویدم و از دری خارج شدم و به یک خانه و به یک خانمی رسیدم که دید کفش ندارم تو وسایلش گشت و کفشی پیدا کرد و نمیدونم بهم داد یا نه ... ولی انگار از راه دور اومدم و اون دختر خواهرم بود و به یک خانه ای رسیدم که دو خواهر دیگه و یک مادری که هیچ کدام و نمی شناختم اونجا بودن و به یکیشون گفتن اون برگه ای که زیرش یه چیزی نوشته مال منه و از کمد برای من اونو اورد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام در راه رسیدن به خواستتون موانعی پیش روتون هست

  4. فاطمهفاطمهsays:

    این بار اول نیست که رویای بچه بغل و رسیدن از راه دور رو میبینم ... بار اول خواب دیدم یه پسر بچه تو بغلمه و توی یک جشنم که یه عده فامیلم اونجان و با پدر پیرمردم به خاطر اقدامات نکردش در زندگی دعوا کردم و پدرم رو دیدم که برای جبران ۴ بسته ی بزرگ شیرینی خامه ای در جمع اون جشن تقسیم میکرد و انگار ازون مکان جشن خارج شدم و مدتی بعد وقتی برگشتم ازون جشن خبری نبود و همه جا سوت و کور بود و پدرم هم مرده بود با گریه به دنبال پدرم گشتم و دیدم همه جا انگار جنگ زده و ویرانه ولی خرابی نداشت فقط یه زمین بایر و خشک بود و به خونه ای رسیدم که حس کردم خونه خودمونه و پدرم رو با دونفر دیدم که داشت خونه رو درست میکرد و خونمون شبیه قبلش نبود ... تو همه این مدت هم بچه تو دستم بود ...

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      همیشه برای عاقبت بخیری دعا کنید از لذت های زود گذر بگذرین و انرژی تون رو صرف مسائل مهم تری کنید تا باعث پشیمانی نشه

  5. حجت رضاییحجت رضاییsays:

    خواب دیدم تو مدرسته دوران کودکی هستم و کلا تعطیله و نه معلم ها هستن و نه مدیر و ناظم و دانش اموز و بعد از پله ها اومدم پایین و رفتم حیاط و دیدم کفش پام نیست و فقط جوراب سفید تو پامه و بعد دیدم چهار پنج نفر از هم دوره ایهای قدیمی تو حیاطن و خواستم برم نزدیکشون خجالت کشیدم که کفش پام نیست و خواستم برگردم که برم یه چیزی پام کنم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      در دوران گذشته سیر می کنید و گاهی نسبت به یه سری چیز ها خودتون را با دیگران مقایسه می کنید

  6. طهوراطهوراsays:

    سلام .من دیشب خواب دیدم انگار من و خواهرم دانشگاه کار داشتیم البته هردو الان درسمون تموم شده بعد کارمون تموم شد قرار بود باهم برگردیم اوندیم بیرون از دانشگاه خواهرم جلو بود من پشت سرش تو خیابون من ی جایی با چند تا پسر بر خورد کردم که از من خیلی کوچیکتر میمودن مثل اینکه دبیرستانی باشن حس کردم میخوان اذیتم کنن ولی در هرحال رد شدم ازشون بعد داشتم به خواهرم زنگ میزدم کجایی پس گمت کردم داشتم زنگ میزدم دیدم ی جای خیابون ایستاده البته پشتش به من بود رفتم کنارش سرش که بر گردوند دیدم خواهرم نیست یکی از فامیلامونه با خونواده ش مادر و خواهراش .. عروسش بعد من معذرت خواهی کردم گفتم از پشت فکر کردم خواهرم هست بعد داشتم با اینا صحبت میکردم نگرانی هم داشتم پس خواهرم کجاست یهو دیدم اصلا پا برهنه هستم خجالت کشیدم ولی انگار دمپایی قرمز دو بندی داشتم ولی چون لباس اداری پوشیده بودم پیش خودم گفته بودم با این لباس زشته درش اورده بودم و به اونا نشون دادم که دمپایی دارم ببینید اونجا هست بعد یکیشون حس کردم خندید به حالت تمسخر که با دمپایی چرا اخه..

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان دهنده ان است که باید در زندگی اراده و انگیزه خودرا در زندگی تقویت کنید

  7. مونیکامونیکاsays:

    سلام وقتتون بخیر.‌ دیشب خواب دیدم که دارم تو خیابون راه میرم دیدم کفش پام نیست. گفتم با این چادری که سرم کردم زشته. خجالت کشیدم برگشتم و کفشای خودمو پوشیدم. تو واقعیت چادری نیستم.

  8. نازنیننازنینsays:

    سلام.من مجردم ودیشب خواب دیدم روی زمین نشستم یه مارکوچک مشکی شبیه کرم که تکان نمیخوردقسمت بغل پای راستم ونزدیک پاشنه پایم بودویکی دوبارپایم سوخت.برادرم هم پهلویم نشسته بود ودستش راگذاشته بودزیرچانه اش وهرچی میگفتم اینو بردار‌اعتنانمیکرد.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بیانگر دشمن است

  9. حجت رضاییحجت رضاییsays:

    دوست صمیمیم رو دیدم در حالیکه مچ پاش پیچیده بود بعد بهش گفتم نمیخای بری دکتر گفت دکترا همشون الکی قرص میدن فایده هم نداره میخام ببرم پیش یه پیر مرد اون بلده جا بندازه و بر اساس تجربیات و سنتها منو خوبم میکنه وبعد دیدم برگشت رفت به سمت یه پیر مرد تا بره خودشو درمان کنه

  10. آینازآینازsays:

    سلام، من خواب دیدم با پای برهنه داشتم دوچرخه سواری میکردم و رکاب میزدم، برای نگه داشتن دوچرخه، چون باید پامو میذاشتم زمین اذیت میشدم و تو خواب درگیر بودم اگ بخوام ترمز کنم کفش پام نیست و پام کثیف میشه.

  11. عاصمهعاصمهsays:

    با سلام دیشب خواب میدیدم پای برهنه روی زمین داغ دارم راه میرم یکم که رفتم دیدم خیلی داغه ودارم اذیت میشم یه آقایی اونجابود ازش خواهش کردم کفش خودشو امانت به من بده تا وقتی به مقصد رسیدم بهش برگردونم اونم قبول کرد ویک کفش مردونه مشکی از پاش در آورد داد به من. اینم بگم احساس کردم اون آقا 2تا کفش روی هم پوشیده بود که کفش داخلی رو در آورد داد به من لطفا تعبیر کنید متشکرم

  12. یوسف کاملییوسف کاملیsays:

    سلام. خواب دیدم با پای برهنه از یک کویر دارای پوشش کم گیاهی سبز میدوم و. کم کم مسیر کویر دارای شیب زیاد میشود که با گرفتن و چنگ زدن زمین خودم رو به بالا میکشم و بعد از خواب بلند شدم.خواستم تعبیر آنرا بگویید.ممنونم.

  13. سجاد رحیمیسجاد رحیمیsays:

    سلام من پدرم‌دو روزه که فوت شده دیشب یکی از اشناهامون خواب دیده که پدرم سطلی شکلات داشته و به او داده که خیرات کنه پدرم کت و شلوار و لباس های مرتبی پوشیده بوده و کفش هاشو دستش گرفته بوده این اشنامون تو خواب ازش میپرسه چرا کفش هاتو دستت گرفتی در جوابش پدرم میگه نذر دارم تا امامزاده (محل دفن پدرم)پیاده برم و رفته تعبیرش چیه

  14. سارا نامیسارا نامیsays:

    نادرم تازه فوت شدن دیشب براش خیرات دادم صب حدود هشت خواب دیدم چادرمشکی سرشه و پایین چادر گل الود و دستشو گرفتم و پریشون با هم می دویدیم. رسیدیم یه جمع که همه زن چادر سیاه به سر بودن و مادرم ناراحت بود و با کسی حرف میزد در مورد خونه و پول . مادرم زن با خدایی بودو همه ازش رضایت دارن ولی هیچ تعبیری براش پیدا نکردم ممنون میشم راهنماییم کنید

  15. سارا نامیسارا نامیsays:

    جسارتا در ادامه خواب دیدم که مادرم پا برهنه بود و من از دوستی براش کفش قرض گرفتم و پوشید ولی اون دوست رو یادم نیس

  16. امید حاجی باباامید حاجی باباsays:

    سلام خواب دیدم با دو تا از دوستانم راه میرم که من پابرهنه هستم وسنگ ریزه ها زیر پای من کمی اذیتم می‌کرد کمی از مسیر را که رفتم ناخودآگاه احساس کردم ودیگه اذیت نمیشم متوجه شدم که با پاپوش یاشایدم کفش به راحتی راه میرم ممنون میشم که تعبیر خوابم را برام بگید باتشکر

  17. عسلعسلsays:

    سلام. من خواب دیدم توی یه خیابون وپیاده روپرازگل ولای ولجن زارراه میرفتم واوندست خیابون وضعیت بهتری داشت. همش پیاده رورابالاپایین میکردم تاراهی به اونطرف پیداکنم، که یکدفعه یکی از دوستانم که فوت شده رادیدم وازش خواستم یه جفت دمپایی بهم بده. که یه جفت دمپایی خوشگل صورتی بهم داد وخودمورسوندم اوندست خیابون که پله میخورد واز لجن وگل ولای فاصله داشت. به مرده گفتم بیاد خونمون، گفت بعدا ایشالله ورفت

  18. دیاکودیاکوsays:

    سلام.خسته نباشید. من خواب دیدم که خیلی آشفته و با پای برهنه دارم توی خیابون و بین مردم میدوم و دنبال چیزی میگردم ولی خودم نمی دونستم چیه و خیلی سرگردون بودم و همش یه صدایی میشنیدم که زود باش وقتت داره داره تمام میشه.

  19. SisiSisisays:

    سلام .خواب دیدم با چندتا از دوستانم میخواستیم وارد یه مسیر خاکی بشیم.با خودمون گفتیم چون خیلی حس خوبی داره ،کفشهامون رو دربیاریم وپا برهنه بریم.من کفشم رو دراوردم وهمونجا جا گذاشتم وهمه حرکت کردیم. اخر اون راه خاکی به خیابون اسفالتی میرسید که وارد مرکز شهر میشد.من گفتم زشته اینجوری بریم توی شهر ،وباید برگردیم وکفشهامون رو بپوشیم.که متوجه شدم بقیه همه با کفش هستن غیر از خودم!تنهایی برگشتم وکفش پوشیدم که برم ،که مامانم یا کسی دیگه که یادم نیس صدام زد که کارت دارم.و من رفتم پیشش ودیگه پیش دوستام برنگشتم.توی خواب پابرهنه اصلا اذیت نشدم واصلا احساس نمیکردم که بدون کفش دارم راه میرم.ممنون میشم تعبیرش رو بهم بگید.

  20. مهدی دستورانیمهدی دستورانیsays:

    سلام خسته نباشید من دیشب خواب دیدم که پا برهنه همراه با دوستانم دارم می دوم، از اونها جلو تر بودم، یادم رفته بود کفش هامو‌ بپوشم و بخاطر این افسوس می خوردم، به خونه مادربزرگم رسیدم، انگار خونه ماددبزرگم‌ وسط راه بود، دیدم نمی تونم از خونه رد بشم و به راهم ادامه بدم، بقیه دوستان رفتن و من خونه مادربزرگم موندم.

  21. SabaSabasays:

    خواب دیدم با یه لباس مشکی مجلسی که پشتش بلند و جلوش کوتاه بود و جنسش ساتن و مات بود راه میرفتم که نگاه به ساق جفت پاهام میندازم و میبینم پاهام مو داره یکم و پابرهنه ام ولی کاملا تمیز بودن پاهام و سعی در پوشوندن موی پاهام با ساپورت سفید رو داشتم.

  22. مهتاب مختاریمهتاب مختاریsays:

    سلام روز خوش درخواب دیدم از ماشین پیاده شدیم با پدر عزیزم که تازگی مرحوم شدند اما کفشهاش نمی‌دونم چرا دیگه پاش نبود و با جوراب داشت راه می‌رفت اما پاهاش خاکی نمیشد تا رسیدیم جایی که هدفمون بود اما بابام نبود دنبالش می گشتم میخواستم کفشامو بدم بهش فکر میکردم میشه پاش یا نه که اذیت نشه که دیدم نیست

  23. نازی علایینازی علاییsays:

    سلام خواب دیدم باچندنفرمیخوایم یه جاده باریک خاکی که روش فرش پهن شده بودروبریم که ناهمواربودوسخت همه کفش داشتن وروی فرش حرکت نمیکردن کفشهامودراوردم وبااحساس راحتی روی فرش جاده روطی میکردم ولی راه طولانی بود

  24. علیعلیsays:

    خواب دیدم مادرم ک چند ماهی فوت شده توی ی جنگل با پای برهنه زیر ی درخت نشسته و ب من گفت برو کفشم روبیار چندتا گاو خیلی چاق و فربه هم توی جنگل بودن

  25. Hasti AkhrianHasti Akhriansays:

    سلام من خواب دیدم تو بارون با پای برهنه راه میرم و دنبال خونه هستم که خونه ای بخرم

  26. Hasti AkhrianHasti Akhriansays:

    سلام من خواب دیدم تو بارون با پای برهنه راه میرم و دنبال خونه هستم که خونه ای بخرم

  27. رضا حذرخانیرضا حذرخانیsays:

    سلام من تو خواب دیدم که بامادرم تو زمین صاف وآسفالت میریم من به مادرم کفش دادم گفتم تو با کفش بیا من پا برهنه میرم