آموزش گام به گام نقاشی اسب بالدار کودکانه

در این مطلب از توپ تاپ به راحتی یاد خواهید گرفت تا در چند مرحله ساده ، یک اسب بالدار زیبا نقاشی و رنگ آمیزی کنید ، محتوا به گونه ای آماده شده است که کودکان خردسال نیز بتوانند این نقاشی را انجام بدهند ، البته باید بزرگتر ها نیز به شما کمک کنند.

در کتاب اسطوره های یونانی، اسب بالدار یک اسب دارای بال پرواز بود. گفته می شود که "جاری شده از خون گورگان مدوسا، وقتی که داشت سر قهرمان پرسوس را می زد". قهرمان دیگری به نام بلوروفون اسب بال دار را گرفت و برای نبرد روی آن سوار شد، اما از روی پشت آن بر زمین افتاد، در حالی که سعی می کرد به بهشت برسد. بعداً، اسب بالدار خدمتگزار زئوس شد و او را به یک برج پرستاره منتقل کرد.

اسب بالدار در بسیاری از کارهای هنری، از زمان باستان و قرون وسطی تا به امروز، به تصویر کشیده شده است. آن سمبلی از علم و خرد، شهرت و شعر بود. تصویر، حاوی زمان سفر از اروپا و خاورمیانه، تا بخش های طولانی کره زمین بود.

مثلاً طی جنگ جهانی دوم، تصویری از بلوروفون که سوار بر اسب بال دار بود، به عنوان سمبلی از سپاهیان پاراشوت بریتانیا بود. در سال 1930، شرکت نفتی موبیل، اسب بالدار را به عنوان لوگوی خود به کار گرفته بود. اسب بالدار در بسیاری از فیلم های انیمیشن و سریال های تلویزیونی، شامل هرکول دیزنی و فرانچیس اسب کوچولوی من به نمایش در آمده است.

می خواهید یک نقاشی از اسب بال دار در حال پرواز بکشید؟ این تدریس خصوصی کشیدن نقاشی موجودات فانتزی به صورت گام به گام و آسان در اختیار شماست تا به شما نشان دهیم چگونه این کار را انجام دهید. تمام چیزی که نیاز دارید، یک مداد، یک پاک کن و یک ورق کاغذ می باشد.

آموزش نقاشی اسب بالدار مرحله اول

1.با کشیدن یک دایره شروع کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا سر حیوان را بکشید.

آموزش نقاشی اسب بالدار مرحله دوم

2. از خطوط انحنادار استفاده کنید و اطراف گوش ها و پوزه را بکشید. گوش های مثلثی شکل را با افزودن جزئیات درون نزدیک گوش، بکشید. از یک خط انحنادار استفاده کنید تا یالی که بین گوش ها بیرون زده است را بکشید. از یک جفت خطوط انحنادار کنار هم استفاده کنید تا پوزه شکل بگیرد و نیز از یک بیضی کوچک سایه دار، تا سوراخ بینی را نشان دهید.

نقاشی اسب بالدار کودکانه مرحله سوم

3.خطوط راهنمای باقیمانده از دایره اولیه را با پاک کردن اطراف سر اسب، پاک کنید.

نقاشی ساده اسب بالدار مرحله چهارم

4.از خطوط انحنادار استفاده کنید تا گردن، شانه و سینه اسب شکل بگیرد.

نقاشی کودکانه اسب بالدار مرحله پنجم

5.از یک سری خطوط انحنادار استفاده کنید که در نقاط برآمدگی به هم می رسند تا یالی که با باد در حال شناوری قرار دارد را بکشید.

نقاشی اسب بالدار برای کودکان مرحله ششم

6. دو خط انحنادار دراز را از یال امتداد دهید تا بالای بال ها تشکیل شود. خطوط بهتر است به اندازه یک زاویه تقریبا قائم خم شوند. سپس از یک سری خطوط U شکل استفاده کنید تا خطوط پایینی بال ها را بکشید، که حضور پرهای پرواز را نشان می دهند. خطوط انحناداری موازی با بالای بال بکشید و خطوط بیشتری به لبه های به هم گره خورده خطوط یو شکل اضافه کنید، تا بافت پرها کشیده شود.

گام به گام نقاشی اسب بالدار مرحله هفتم

7.از خطوط دوتایی انحنادار استفاده کنید تا پاهای اسب کشیده شود. به قسمت های خمیده زانو و قوزک پا، توجه کنید. یک شکل نامنظم با گوشه های گرد در پایین هر یک از پاها بکشید تا سم را نشان دهد.

نقاشی اسب بالدار مرحله هشتم

8.یک خط انحنادار را امتداد دهید تا دست ها یا همان دو پای جلویی تشکیل شود، و شکم و دیگر پای اسب را از پشت بال ها بکشید تا کپل حیوان تشکیل شود. سپس، دو جفت از خطوط انحنادار را آن قدر امتداد دهید تا پاهای جلویی تکمیل شوند. به قسمت های خمیده در مفصل زانو و ران حیوان توجه کنید. شکل سم را به صورت نوک تیز در انتهای هر پا بکشید.

مراحل نقاشی اسب بالدار مرحله نهم

9.خطوط انحنادار و دراز از کپل شروع کرده و امتداد دهید، تا دم سیال اسب شکل بگیرد. از خطوط انحناداری که در نقاط برآمدگی به هم می رسند، استفاده کنید. سپس، از خطوط انحنادار اضافی استفاده کنید تا بافت دم کشیده شود. خطوط انحناداری را از پشت گوش، پایین گردن و در امتداد خط شکل  بکشید، تا سطوح پایینی اسب نشان داده شود. یک دایره درون یک دایره بکشید و بین آنها را سایه دار کنید تا چشم تشکیل شود. جزئیات پلک و موهای ابرو را با خطوط انحنادار به آن اضافه کنید.

رنگ آمیزی نقاشی اسب بالدار

اسب بالدار خود را رنگ آمیزی کنید. اسب بال دار در افسانه ها اغلب دارای رنگ سفید بودند.


بچه های عزیز از آموزش های پایین هم دیدن بفرمایید :

آموزش نقاشی اسب شاخدار کودکانه

آموزش گام به گام نقاشی کودکانه راسو

آموزش نقاشی توله سگ بامزه برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...