تعبیر خواب دوختن زخم

دیدن زخم در رویا نمی تواند فقط در برگیرنده یک معنا و مفهوم باشد. اینکه زخم در کدام قسمت بود و یا چگونه به وجود آمده در تعبیر آن تاثیر دارد. از همین روی برای یافتن تعبیر خواب دوختن زخم نیز بایستی به جزئیات رویای خود رجوع کنید.

تعبیر خواب دوختن زخم به قسمتی از زندگی شما مربوط می شود که وظیفه حفظ شرایط نرمال در روابط را بر عهده دارد. در اصل می توان به بیان ساده تر اینگونه عنوان کرد که نگه داشتن عادت ها، سبک زندگی، وابستگی ها و ... در حد تعادل از وظایف این قسمت از شخصیت و زندگی شماست. اما فراموش نکنید که قسمت مهم تعبیر خواب دوختن زخم، به قسمتی از بدن مربوط می شود که شما بخیه را در آن ناحیه دیده اید. از همین روی برای درک بهتر جزئیات این رویا بایستی به خاطر آورید که در حال بخیه زدن به کدام قسمت از بدن بودید.

اما به طور کلی اگر در رویا ببینید که بر روی قسمتی از بدن خود بخیه دارید نشان می دهد که شما مسئولیت بزرگی در نگه داشتن روابط در کنارهم و یا برقراری ارتباط با موقعیت های مختلف دارید. اگر اخیرا چنین رویایی دیده اید، این احتمال وجود دارد که در بیداری نگران وضعیت یا موقعیتی هستید که بایستی اصلاحاتی در آن صورت گیرد. اما کدام قسمت بدن بخیه خورده بود؟! با به یاد آوردن آن ناحیه می توانید سرنخ های خوبی نیز بدست آورید.

تعبیر خواب دوختن زخم فردی دیگر

تعبیر خواب دوختن زخم فردی دیگر به خطراتی احتمالی اشاره دارد. چنین رویایی نشان می دهد که شما زمانی که می خواهید شخصا در موقعیت یا شرایطی وارد شوید، بایستی دقت بیشتری به خرج دهید و بدون احتیاط چنین کاری را انجام ندهید. برای درک بهتر چنین موضوعی، شرایطی را در نظر بگیرید که دو نفر با یکدیگر بر سر موضوعی درگیر شده اند و شما به عنوان نفر سوم وارد ماجرای آن ها می شوید و سعی دارید برای حل کردن موضوع از زندگی و شخصیت و خاطرات خود کمک بگیرید. 

در اصل چنین خوابی اینگونه هشدار می دهد که نباید در شرایط مشابه شما اسرار زندگی خود را فاش کرده و یا بیش از حد در مورد خود و مسائل شخصی خود صحبت کنید. هر جمله و یا حرفی که از دهان شما مطرح می شود هرگز از یاد نخواهد رفت. پس نسبت به کلمات و جملات خود دقت بیشتری داشته باشید.

تعبیر خواب بخیه

تعبیر خواب بخیه و یا هر رویایی که بر وجود یک زخم متمرکز است، می تواند نشانگر وجود چیزی دردناک باشد که در زندگی واقعی سرکوب می شود. دردی که اجازه حضور به آن نداده ایم و همیشه سعی در سرکوب و یا پنهان کردن آن داشته ایم. اگر یک زدن در رویای خود مردی زخمی را ببیند، احتمالا وی در زندگی بیداری ناامنی هایی را تجربه می کند که اغلب از روابط وی با جنس مخالف به وجود آمده اند. 

حال اگر این زن در رویا زخم های آن مرد را بخیه بزند، بدین معناست که وی برای درامان ماندن از ناامنی ها و خطراتی که احساس می کند ناخواسته به یکی از همین مردها تکیه خواهد کرد. اما در صورتی که یک مرد در رویای خود زنی زخمی را ببیند و سپس شروع به بخیه زدن زخم های او کند، نشان می دهد که این مرد احتمالا در زندگی بیداری به دلیل صدمه های زیادی که از روابط انسانی دیده است، ریشه احساسات خود را با تبر قطع کرده و تبدیل به فردی خشک و بی احساس شده است.

تعبیر خواب دوختن زخم دست و پا

تعبیر خواب دوختن زخم دست و پا هر یک به تنهایی معنای جداگانه ای دارد. اگر در رویا زخمی بر روی ساق و یا سایر قسمت های پای خود ببینید که توسط نخ مخصوص دوخته شده و یا اصطلاحا بخیه زده شده است، این خواب پیامی در خصوص قدرت و توانایی حرکت رو به جلو و احساس قدرتمندی دارد. اگر زخم شما بهبود یافته است، می توان نسبت به در دست گرفتن دوباره قدرت در زندگی بیداری امیدوار بود.

اما اگر در رویا ببینید که زخم روی پای شما پیوسته خونریزی می کند، متاسفانه بایستی برای برگشت دوباره توانایی های خود تلاش زیادی بکنید. این در حالیست که تعبیر خواب دوختن زخم روی بازوها و دست نمادی از توانایی بدست آوردن آن چیزی است که فرد به آن در بیداری نیاز دارد. اگر زخم روی دست ها به خوبی بخیه خورده و بهبود یافته باشد، خبر خوبی برای شما داریم؛ این احتمال وجود دارد که به زودی خواسته ها و آرزوهای خود را بدست آورید.

تعبیر خواب دوختن زخم شکم و سر

تعبیر خواب دوختن زخم شکم و یا وجود زخمی که همچنان در حال خونریزی است، نشانگر مشکلات گوارشی و یا در ساده ترین حالت درد معده می باشد. اما تعبیر خواب دوختن زخم روی سر به وجود نارضایتی های در زندگی اشاره دارد که برای درک بهتر آن ها بایستی جزئیات بیشتری را بررسی کنیم. به عنوان مثال اگر شما در رویای خود زخمی را بر روی سر خود یا فرد دیگر ببینید که درد زیادی به همراه دارد، بدین معناست که در زندگی بیداری افکاری را با خود حمل می کنید که آزاردهنده است اما هرگز تمایلی نیز برای خلاص شدن از این افکار منفی نشان نداده اید. 

به عنوان مثال فکر کردن درباره معشوقی که سال ها پیش شما را ترک کرده و هیچ نشانی از او ندارید، جز اینکه آسیب روانی بیشتری به شما وارد می کند هیچ تاثیر دیگری در زندگی ندارد. پس بهتر است چنین فکری را دور بریزید. اما اگر زخم روی سر در حال خونریزی باشد، نشان دهنده ایده هایی عالی و ناب می باشد که باید به دنبال آن ها رفته و از عملی کردن این ایده ها هرگز خسته نشوید. تعبیر خواب دوختن زخم سر نیز به خستگی های روحی و روانی افراد مربوط می شود.


دیگر مطالب پیشنهادی :

تعبیر خواب زخمی شدن آرنج

تعبیر خواب سوزن رفتن به بدن


25 نظر

  1. MelikazareiMelikazareisays:

    سلام من خواب دیدم که معشوقم یه بخیه های در دهانش داره یعنی نزدیک دندونش بعد من هی میخاستم بهش نزدیک بشم تا این جای زخمای بخیرو ببیننم بعد یه خانومه بود که هی مانع میشد نمیزاشت ک من نزدیک بشم همش وسط ما بود ولی اخر سر مت اون خانومو هولش دادم اونور خود معشوقمم خوشحال بود از اینکه مت الان میخام به جای زخماش دست بزنم بعد ک میخاستم دست بزنم از خواب پاشدم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام در خانوادشون ناراحتی دارن

  2. ستارهستارهsays:

    سلام خواب دیدم پدرم از قسمت سینه زخمی شده بود و ازش خون میومد مثل اینکه بخاطر دیه خودشو زخمی کرده بود قرار بود سه میلیون بهش بدن ما هم اونو تو خیابان معالجه کردیم چندین زن همراهم بودن یکی از اونا زخم پدرمو بخیه زد بعدش پدرم دستشو رو شانه من گذاشت و با کمک من راه میرفت بهم گفت خواستم بیشتر پول بیارم ولی فقط سه تومان بهم میدن از ترس اینکه دوباره دعوا نشه میخواستم بابامو ببرم مسجد پنهان کنم.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام مراقب سلامتی خود باشید

  3. طاهرهطاهرهsays:

    سلام من خواب دیدم زیرشکمم زخمیه دلیلش الان یادم نیس ولی چندروزی باهمون زخم روی ویلچربودم نمیدونم چی شدسرازبیمارستان درآوردم وبعدکلی عکس گفتن بایدفرداعمل شی چندتاازفامیل های پسرمون هم بیمارستان بودن وهی میپرسیدن چی شده ومن فقط میگفتم هیچی بعدش چون سرپابودم خواستم درازبکشم روتخت بیمارستان که ازدردآروم درازکشیدم گوشیم که جونم بهش بنده روی تخت بوداونم برنداشتم وپتوروکشیدم روخودم حتی شروع کردم به گریه کردن ولی میدونم دلیل گریم دردشکمم نبودونوه خاله ی مامان که قضیه روفقط به اون گفته بودم داشت اشکاموپاک میکردوپسرخاله ی مامان ازاون درموردمن پرسیدواونم مثل من گفت هیچی بعدباحس خیسی چشام وبغض توگلوم بیدارشدم نمیدونم تعبیرش چیه خیلی نگرانم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام باید کمی بیشتر مراقب سلامتی خود باشید

  4. حسینحسینsays:

    سلام من خواب دیدم روی زانوی پای راستم پارگی رخ داده بعد خودم با نخ وسوزن معمولی بخیه زدن رو انجام دادم بدون درد بود وحتی بدون اینکه به آخر برسه دیدم پوستم به هم جوش خورده و ادامش رو بخیه نزدم.

  5. علی میرزاییعلی میرزاییsays:

    دیدم یکی اومده بهم با شیشه زده تو دلم بعدش دیدم شیشه تو دلم هست داره خون میاد شیشه رو نکشیدم بیرون بعد جای زخمم خوب شده بود ولی جاش مونده بود و دیدم همونی ک بمنو زده بود با خانواده اومده بودن خونمون داشتن حرف میزدن

  6. سوگندسوگندsays:

    سلام خواب ديدم صورتم يه زخم كوچيك داره ولي گفتن بايد بخيه بشه،دكتر بي حسي و داد به خودم بزنم،گفت بايد توي دهانم بزنم كه بعدا جاش نمونه منم زدم،بي حس شده بود قشنگ تو خواب حس ميكردم،ولي هرچقدر گذشت دكتر نيومد بخيه بزنه،بعد روي تخت كناري داداشم بود كه پاش و بخيه زدن و بسته بودن،داداشم ميخنديد و ميگفت راحت شدم بخيه زدم،ولي زخم داداشمو نديدم

  7. مريم رضاییمريم رضاییsays:

    من خواب دیدم شوهرم شکمش از پهلو شکافته شده بود و ازش خون هم نمی اومد و من داشتم اونو بخیه می کردم و اون درد زیادی داشت

  8. ستایش کریمیستایش کریمیsays:

    سلام من خواب دیدم روی شکمم زخمه ولی اثری از خون نیست و دارن اون رو بخیه میکنن و بعد از چند روز خوب میشم

  9. مریم رضاییمریم رضاییsays:

    سلام.‌من خواب دیدم روی شکمم به اندازه ۵ سانت بریده شده ولی درد و خونریزی نداشتم و وقتی نشسته بودم اون زخم بسته بود ولی وقتی پامیشدم باز میشد و توی شکمم مشخص بود و برام عجیب بود و زنگ زدم به یک پرستار که بیاد برام بخیش بزنه تا عفونت نکنه. بعد از خاب پرسیدم

  10. یگانه عیوضییگانه عیوضیsays:

    سلام من خواب دیدم کف پام دوتا زخم هست که حالت تو رفته داره وهمه ی اعضای خانوادم کنارمم ومهمون هم داریم اما یکی از پشت کف پامو فشار میده سر زخم ها باز میشه سرتاپام خونی میشه بعد همون کسی که پامو فشار داده بود بدون بی حسی پامو بخیه می زنه ومن همش فریاد میزدم وخانوادم کاملا بی تفاوت بودن وبا مهمونامون حرف میزدن

  11. Taehyung & JungkookTaehyung & Jungkooksays:

    سلام من خواب دیدم در قسمت قفسه سینه در چپ ترین قسمت بدن زخمی دارم که کاملا بازه و اصلا ازش خونی نمیومد. زن دایی بنده پزشک هستن ایشون اوردن و بنده به هلو دراز کشیدم و برام بخیه زدند در تمام مدت بخیه زدن با ورود هر سوزن بسیار دردم می گرفت و اشک می ریختم زن داییم هم می گفت صبر کن آخریشه عزیزم و.... ولی ۱۰ تا بخیه خوردم. بعد هم در تمام مدت خواب دستم به قسمت بخیه خورده بود تا عمق درد می کرد به گونه ای که ناله می کردم. کلی هم آمپول خوردم از زن داییم🤕 تمام خواب در خانه پدربزرگم اتفاق افتاد و خاله هام و دایی هام هم حضور داشتند. ممنون میشم تعبیر کنید این به چه معنی هست؟

  12. مهدی احمدیمهدی احمدیsays:

    سلام خواب دیدم تو یه مطب دکتر وقتی نشستم روی صندلی بطور ناگهانی دوتا سوزن یا سرنگ رفت تو پام و من اونارو جداکردم ،بعد متوجه شدم سه نقطه از شکم و پهلوی منو بخیه زدن ، درحالیکه هیچ نشانه ای از زخم و خونریزی نداشتم. انگار منو با یه مریض دیگه اشتباه گرفته بودن و بهم بخیه زدن. حالا من دنبال یه جسم تیز بودم که بتونم این بخیه های بیخودی رو باز کنم.

  13. بهارهبهارهsays:

    سلام من خواب دیدم یه آدم غریبه که خیلی زخم پهلوش بزرگ بود رو دوختم چون دوست خودش نتونست اینکار انجام بده من انجام دادم و اون سرپا شد.

  14. بهارهبهارهsays:

    سلام من خواب دیدم یه آدم غریبه که خیلی زخم پهلوش بزرگ بود رو دوختم چون دوست خودش نتونست اینکار انجام بده من انجام دادم و اون سرپا شد.

  15. هیچکسهیچکسsays:

    سلام من خواب دیدم که روی ساعد دو دستم زخم عمیق وجود داشت ولی خونی ازش بیرون نمیومد و میدونستم دهانم زخمیه و خون از دهنم بیرون انداختم بعد هم کل زخم هارو بخیه زدن برام تعابیر متفاوت بود میشه کمک کنید ؟

  16. هیچکسهیچکسsays:

    سلام من خواب دیدم که روی ساعد دو دستم زخم عمیق وجود داشت ولی خونی ازش بیرون نمیومد و میدونستم دهانم زخمیه و خون از دهنم بیرون انداختم بعد هم کل زخم هارو بخیه زدن برام تعابیر متفاوت بود میشه کمک کنید ؟

  17. فاطمهفاطمهsays:

    سلام خواب یه رتیل دیدم ولی تو خواب میکفتم این عنکبوته دستمو نیش زده بود دستم حالت بخیه شده بود با تار خودش هر کاری کردم تارش یعنی بخیه کنده نشد

  18. P.dliriP.dlirisays:

    سلام من خاب دیدم که ساعد دست چپم یه زخم بزرگ و عمیق داره بدون اینکه هیچ خونی روش باشه توخاب رفتم درمونگاه و دستموبخیه زدم حتی اونجاهم خون ندیدم و دیدی هم نداشتم بنظرتون چه تعبیری داره؟!

  19. Reihan.NReihan.Nsays:

    سلام من خواب دیدم گلوی من دوخته شده و یکی پایین و یکی بالا از قسمت یک گوش تا گوش دیگه دوخته شده یعنی دوتا بخیه خیلی بزرگ که همه گلومو در بر داشتن رو گلوم بودن هیچ دردی هم نداشتن من خودم داشتم اون بخیه ها رو با یه روغنی حالا دقیق یادم نیست چه روغنی بود برا التیامشون استفاده می‌کردم یعنی رو بخیه ها ماساژ میدادم و گلوم خیلی فراخ و بزرگ شده بود انگار یه تیکه خیلی بزرگ پوست و گوشت به گلوی من اضافه کرده بودن و دوخته بودن میخواستم میشه تعبیرش بگین

  20. امیریامیریsays:

    سلام من یک خانم هستم و مجرد خواب دیدم مردی که از اقوام هستند زانوی پای چپ منو بخیه زد و بعد از اتمام بخیه زدن محل بخیه رو بوسید تعبیرش چیه؟

  21. آواآواsays:

    سلام،من خواب دیدم کسی رو که دوس دارم و توی زندگیمه،روی هر قسمتی از اعضای بدنش به صورت طولانی و زیاد زخم داره و این زخم ها بخیه خوردن،ناراحت بود و یجایی خوابیده بود که اطرافش شلوغ بود،من هر از گاهی بهش سر میزدم

  22. تینا صفویتینا صفویsays:

    سلام من خواب دیدم که دستم بخیه خورده و این بخیه داره پاره میشه، چند قطره کمی هم خون آمد.

  23. مائدهمائدهsays:

    سلام. من خواب دیدم قسمت پایین شکمم پاره شده و خونم می اومد و پدرم برام بخیه زد.

  24. مرضیهمرضیهsays:

    سلام خواب دیدم قسمتی از پوست پام باز شده و از داخل اون کل بدنم مشخصه همچنین مقداری چرک داخل اون نخ بخیهرو به شوهرمرده دادم شوهرمرده شروع به شستن چرکها و بخیه پام کرد.

  25. مهدی پیربداقیمهدی پیربداقیsays:

    سلام من خواب دیدم پای راستم از ساق به پایین قطع شدش و بعدش برادرم پامو بخیه زد و به کمک عصا راه میرفتم