چگونه در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته باشیم؟

تمایل افراد به یادگیری زبان انگلیسی دلایل بسیار زیادی دارد. برخی از آنها به دلیل نیاز شغلی، اقدام به یادگیری آن می نمایند و برخی دیگر به عنوان یک سرگرمی از آن یاد می کنند و عده ایی نیز به دلیل زندگی در یک کشور انگلیسی زبان اقدام به یادگیری و آموزش آن می نمایند. برای پیشرفت و یادگیری در زبان انگلیسی آماده باشید، چون همه چیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت و در اندک زمان ممکن می توانید مانند یک انگلیسی زبان، صحبت کنید.

بخش اول: دانش خود را گسترش دهید.

استفاده از برچسب در منزل

از برچسب در منزل استفاده نمایید. به همه چیزهایی که در منزل و اطرافتان وجود دارد، برچسب بزنید. به هیچ واژه ساده ایی که به تازگی یاد گرفته اید ، بی توجه نباشید. فقط به یک نکته بسیار مهم دقت داشته باشید، باید به اشیاء و کلمات به انگلیسی فکر کنید نه به زبان مادری خود. با استفاده از این روش در مدت زمان کوتاهی پیشرفت قابل ملاحظه ایی را شاهد خواهید بود.

سعی کنید بدون تردید و شک کلمات را به خوبی درک کنید. بر روی تخت خود بنشینید و به همه برچسب هایی که در منزل و اطرافتان وجود دارد فکر کنید. اگر به موردی برخورد کردید که نمی توانید آن را به خاطر بیاورید، از جای خود برخیزید و لغت را چک کنید. سعی کنید مرحله به مرحله پیشرفت داشته باشید. مثلا اگر واژه "couch" را یاد گرفتید، به سراغ "cushion" بروید و یا اینکه پس از "shirt" باید "cotton blouse" را برچسب بزنید و یا اینکه پس از یادگیری "window" به سراغ "window pane" بروید. سعی کنید هر بار یک مرحله پیشرفت داشته باشید.

همراه داشتن دفتر یادداشت

یک دفتر یادداشت داشته باشید. زمانی که روز خود را شروع می کنید در میان انبوهی از کلمات انگلیسی قرار می گیرید که آنها را انجام می دهید، اما قادر به درک و بیان آن به زبان انگلیسی نیستید. در این زمان بهتر است از دفتر یادداشت خود استفاده کنید. کلمه را در دفترچه خود یادداشت نمایید و زیر آن را خط بکشید و زمانی که به منزل رسید معنی آن را چک کنید. به جای اینکه فقط به آن کلمه فکر کنید و بگویید آن چه کلمه ایی بود که در منو کافه دیدم، بهتر است به سراغ یادگیری کلمه بروید.

می توانید از اپلیکیشن های مفیدی که در این رابطه وجود دارند استفاده نمایید. با نصب آنها در گوشی همراه خود می توانید در هر لحظه به آنها مراجعه داشته باشید. با این روش مطمئن می شوید که کلمات را یاد خواهید گرفت.

حضور در میان افراد انگلیسی زبان

در میان افراد انگلیسی زبان باشید. اگر دوستانی دارید که انگلیسی را عالی صحبت می کنند، سعی کنید همواره با آنها نشست و برخاست داشته باشید. آنها را به شام دعوت کنید، در این صورت خانه شما تبدیل به یک مرکز کوچک یادگیری زبان انگلیسی می شود. یک معلم خصوصی داشته باشید. با این روش می توانید دانش و اطلاعات خود را با او رد و بدل کنید. شما از او انگلیسی یاد خواهید گرفت و او زبان مادری شما را.

نکته مهم در یادگیری زبان انگلیسی این است که تا جایی که می توانید باید از زبان مادری خود فاصله بگیرید. باید از وسوسه تماشای برنامه تلویزیونی و یا رادیویی به زبان مادری خود دوری کنید. باید هرشب مدت زمان معینی را، حتی برای یک ساعت هم که شده، به یادگیری انگلیسی اختصاص دهید. برنامه های تلویزیون و رادیو را به زبان انگلیسی تماشا کنید و بشنوید. همه چیز را باید بر طبق این زبان برای خود مهیا کنید.

در شهر های بزرگ به دنبال گروه های تمرینی باشید. حضور در این گروه ها فرصت خوبی است که مهارت های انگلیسی خود را تمرین کنید. می توانید آموزش ببینید و در عین حال آموزش دهید.

مطالعه کتاب و مجلات مربوط به کودکان

کتاب ها و مجلات مربوط به کودکان را مطالعه کنید. اینگونه از کتاب ها ساده و جذاب هستند و در عین حال مطالب متنوعی را می توانید در آنها بیابید مانند انواع مطالب علمی، ادبی و خودآموزها. نکته مهم در رابطه با کتاب های کودکان این است که به خوبی از تصاویر در آنها استفاده می شود. همین امر باعث میشود تا یادگیری زبان انگلیسی برای شما راحت تر باشد. چرا که دیگر لازم نیست برای فهم و درک معنی آن به دیکشنری مراجعه کنید. آنها در سریع ترین زمان ممکن، به صورت کاملا جذاب به شما آموزش خواهند داد.

زمانی که کتابی را مطالعه می کنید و با شخصیت ها و لغات آن آشنا می شوید. مهارت خواندن شما پیشرفت خواهد کرد و سریع تر می توانید مطالب را بخوانید، بخصوص اگر از داستان های چند جلدی استفاده کنید. در هر نسخه از کتاب دایره واژگان و اصطلاحات شما پیشرفت خواهد کرد. برای مثال می توانید از کتاب های Nancy Drew, Animorphs, Sweet Valley Twins و یا هر داستانی که به آن علاقمند هستید و به راحتی به آن دسترسی دارید، شروع کنید.

اگر احساس می کنید سطح شما از این کتاب ها بالاتر است می توانید یک کتاب دیگر را انتخاب نمایید. از کتاب داستان های نوجوانان استفاده کنید. به این ترتیب مهارت های یادگیری زبان انگلیسی خود را تقویت خواهید کرد و به دنیای جدیدی از لغات قدم خواهید گذاشت. بهتر است از کتاب داستان هایی استفاده کنید که میزان دیالوگ و گفتگو در آن زیاد باشد، دقیقا همان چیزی که در دنیای واقعی با آن روبرو هستیم.

شیوه یادگیری خود را بفهمید

شیوه یادگیری خود را بفهمید. هر کسی شیوه خاصی برای یادگیری دارد. برخی با چشم هایشان می آموزند، برخی دیگر با گوش و دست هایشان و بری دیگر از همه آنها استفاده می کنند یا چیزی را یاد بگیرند. ممکن است بهترین دوست شما یک شعر انگلیسی را پس از یکبار گوش کردن از حفظ بخواند، در حالی که شما باید آن را ببینید تا بفهمید. با درک نوع یادگیری خود می توانید آموزش بهتری داشته باشید.

در این رابطه می توان به یک نکته مهم اشاره کرد و آن این است که دیگر شما زمان خود را برای شیوه های دیگر آموزشی تلف نخواهید کرد. اگر معلم مدام صحبت می کند و شما چیزی نمی فهمید، بهتر است شروع به یادداشت برداری کنید. اگر کتابی را می خوانید، اما نمی توانید آن را به خاطر بسپارید، بهتر است یا صدای بلند آن را برای خود بخوانید. برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد.

یاد گرفتن ریشه ، پسوند و پیشوند کلمات

سعی کنید ریشه، پسوند و پیشوند کلمات را یاد بگیرید. حتی انگلیسی زبان ها هم می توانند شروع به یادگیری ریشه کلمات نمایند. زبان انگلیسی واژگان زیادی دارد که یادگیری ریشه آنها می تواند کمک بزرگی برای فهم آنها باشد. زمانی که با کلمه ایی روبرو می شوید و می توانید آن را ریشه یابی نمایید ، قادر به درک آن هستید بدون اینکه به دیکشنری مراجعه کنید. در انگلیسی بیش از 750000 لغت وجود دارد که با این روش می توان به خوبی آنها را به ذهن سپرد.

این جمله را بخوانید: "It was an acephalous society". حتما با خود فکر می کنید این چه جمله عجیب و غریبی است. دوباره جمله را بخوانید و کمی روی آن متمرکز شوید. شما می دانید که پسوند a- به معنای هیچ است و در کل مفهومی منفی دارد. نمونه آن را در کلماتی مانند  amoral, asexual asymmetrical می بینید. همچنین شما می دانید که "cephal" به معنای سر و رهبر است که در کلماتی مانند encephalitis, encephalogram وجود دارد و در نهایت با پسوند   "-ous" آشنا هستید که کلمات را تبدیل به صفت می کند. مانند ambitious, delicious, glamorous حالا همه آن چیزی که می دانید را باهم ترکیب کرده و جمله ترجمه کنید" جامعه ایی که رهبر ندارد." فوق العاده است!!!حالا شما بگویید چه کسی به دیکشنری نیاز دارد. آن فرد قطعا شما نیستید.

Asexual غیر جنسی، amoral (غیر اخلاقی) ، asymmetrical (نا متقارن) ، encephalogram (مغز نگاره) ، encephalitis (ورم مغزی) ، delicious(خوشمزه)، ambitious (جاه طلب) ، glamorous (مسحور کننده).

مطالعه روزنامه هایی که به زبان انگلیسی هستند

روزنامه هایی را مطالعه کنید که به زبان انگلیسی هستند. بسیاری از روزنامه ها از لغات پیچیده در متون خود استفاده می کنند، سعی کنید یک نمونه مناسب را برای خود تهیه کنید. دقت داشته باشید که در ابتدا فقط تیترها را مطالعه نمایید و سپس با اعتماد به نفس شروع به مطالعه مقاله کنید. بهتر است به سراغ آن دسته از مقالاتی بروید که به آن علاقمند نیز هستید. می توانید از انواع مقالات فکاهی و طنز استفاده نمایید.

اگر دوستی دارید که او هم مانند شما در حال یادگیری زبان انگلیسی است، می توانید یک بحث و گفتگوی جالب را بین خود انجام دهید. هر کدام از شما می تواند مقاله مورد علاقه خود را به دیگری معرفی کند و راجع به آن با همدیگر بحث و گفتگو داشته باشید. البته بحث و گفتگوی شما باید به زبان انگلیسی باشد. با این روش علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی می توانید از اخبار و اتفاقات روزمره و جهان نیز آگاه شوید.

از اشتباه کردن نترسید

از اشتباه کردن نترسید. شاید برای یادگیری زبان انگلیسی معلم زیادی نداشته باشید اما قطعا نرم افزار هایی بوده اند که توسط آنها آموزش دیده اید. اشتباه کردن مهم و ضروری است. اگر اشتباه نکنید، یاد نخواهید گرفت که چه چیز درست است و چه چیز غلط. اگر اشتباه نکنید قدرت ریسک نخواهید داشت. اشتباه کردن ناراحت کننده است اما وجودش لازم و ضروری است.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد هنگام یادگیری زبان انگلیسی به بن بست می رسند. آنها از صحبت کردن با انگلیسی زبانان می ترسند. آنها می ترسند تا از منطقه امنی که برای خود ساخته اند خارج شوند. آنها از رشد و پیشرفت کردن هراس دارند. می توانید تصور کنید که اگر ادیسون در اولین اشتباه خود، تلاش خود را متوقف می کرد، چه اتفاقی می افتاد؟

بخش دوم: از تکنولوژی استفاده کنید.

تماشای dvd های انگلیسی زبان

dvd های انگلیسی زبان تماشا کنید. تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی خوب است اما بهتر از آن تماشای برنامه ایی است که بتوانید بارها و بارها آن را تماشا کنید. با این روش به طور کامل می توانید در جریان متن قرار بگیرید و در عین حال این فرصت را دارید تا به نکاتی که از چشم شما پنهان بوده اند بیشتر توجه کنید. به این ترتیب آرامش ذهنی بیشتری نیز خواهید داشت. می توانید dvd های مفید را از دوستان خود قرض بگیرید.

باید از شبکه های ماهواره ایی تشکر نمود. برنامه های تلویزیونی آمریکا، استرالیا و بریتانیا در همه جای جهان پخش می شوند. آنها را تماشا کرده و ضبط کنید. در ابتدا از فیلم و برنامه هایی استفاده کنید که زیرنویس دارند و سپس زیرنویس را حذف کرده و با اعتماد به نفس آنها را با زبان اصلی ببینید و بفهمید. هر چه نتیجه بهتری را کسب کنید، بیشتر به دنبال یادگیری خواهید رفت.

گوش دادن به رادیو

به رادیو گوش کنید. bbc یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی است. زمانی که مشغول انجام کارهای منزل هستید، رادیو را نیز روشن کرده و به آن گوش کنید. اگر می خواهید در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته باشید باید خود را در معرض آن قرار دهید. لازم نیست بنشینید و به رادیو خود خیره شوید، اجازه دهید کلماتی که از رادیو پخش می شود شما را در زبان انگلیسی غرق کند.

آیا استفاده از رادیو قدیمی نشده است؟ هیچ بهانه ایی از سوی شما قابل قبول نیست. شما می توانید از طریق اینترنت به رادیو گوش دهید و یا اینکه از پادکست ها برای این منظور استفاده نمایید. می توانید از برنامه هایی استفاده کنید که همواره به صورت آنلاین در حال پخش شدن است مانند NPR  و This American Life.

پادکست ها این امکان را برای شما فراهم می کنند تا به آرامی در یادگیری زبان پیشرفت داشته باشید. می توانید به وسیله آنها یک برنامه را برای چندین بار گوش کنید تا یادگیری لغاتی که برای شما ناآشنا هستند، فراهم شود.

استفاده از اینترنت

از اینترنت استفاده کنید. می توانید به صورت آنلاین به رادیو گوش کرده و کلیپ های تلویزیونی را تماشا کنید. با استفاده از اینترنت امکان مطالعه مقالات بسیار زیادی برای شما وجود دارد و حتی می توانید از بازی ها برای پیشرفت و یادگیری زبان انگلیسی استفاده نمایید. اینترنت این فرصت را برای شما فراهم می آورد تا با دیگر افراد به زبان انگلیسی گفتگو داشته باشید. در فضای مجازی سایت هایی را پیدا خواهید کرد که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند. یادگیری زبان انگلیسی در دنیای واقعی بسیار بهتر است از دنیای مجازی. اما به هر حال نمی توان انکار کرد که اینترنت یک وسیله عالی برای آموزش و یادگیری است.

BBC و ویکی پدیا از جمله سایت هایی هستند که در آموزش زبان انگلیسی فعالیت دارند. اما در کنار اینها می توانید از هزاران سایت دیگر برای این امر استفاده کنید. هرکدام از این سایت ها خدمات ویژه ایی را به شما ارائه می دهند. مقالات و داستان های مختلف، رفع اشکال در مورد درک و فهم کلمات، ارائه تمرینات مناسب و ... از جمله خدمات این سایت ها هستند که به صورت سطح بندی در اختیار شما قرار داده می شود.

استفاده از وب سایت های تصحیح کننده

از وب سایت های " تصحیح کننده" استفاده کنید. اگر در کلاس آموزشی شرکت نمی کنید و یا اینکه دوست انگلیسی زبان ندارید، در این صورت شاید در مهارت نوشتن به مشکل برخورد کنید. چگونه میخواهید بفهمید متنی را نوشته اید درست است؟ جواب ساده است. از وب سایت های استفاده کنید که نوشته شما را تصحیح می کند. کافی است جستجویی کوتاه در گوگل داشته باشید. اینگونه از وب سایت ها می توانند خطای های گرامری شما را اصلاح کنند. برخی از این سایت ها خدمات خود را در ازای پرداخت مبلغی انجام می دهند و برخی دیگر به صورت رایگان. بنابراین جای هیچ بهانه ایی برای شما وجود ندارد.

ممکن است مهارت نوشتن برای شما اهمیتی نداشته باشد و ترجیح می دهید یادگیری آن را فراموش کنید. اما باید بدانید که با انجام این کار هنگام نوشتن ایمیل، وبلاگ و یادداشت های روزانه خود به مشکلات جدی برخورد خواهید کرد. در کنار این موضوع اگر قادر به اصلاح خطا های نوشتاری خود نباشید، کم کم این خطاها برای شما تبدیل به عادت خواهند شد.

هر روز به موسیقی گوش دهید

هر روز به موسیقی گوش دهید. گوش کردن به موسیقی می تواند برای شما هم سرگرم کننده باشد و در عین حال با تلفظ صحیح کلمات آشنا می شوید و آنها را یاد می گیرید. سعی کنید ترانه ها را بشنوید  و بخوانید. چه کسی می داند شاید آخر هفته به عنوان یک خواننده، برنامه داشته باشید.

خرید CD های آموزش زبان انگلیسی

CD های آموزش زبان انگلیسی بخرید. ممکن است مجبور باشید برای سی دی آموزشی Rosetta Stone هزینه کنید، اما مطمئن باشید برای شما مفید خواهد بود. استفاده از این سی دی به افراد انگلیسی زبان نیز توصیه می شود. استفاده از آن فقط محدود به کودکان نیست، می توانید از نسخه های   Michel ThomasوPimsleur استفاده کنید. هریک از این  روش ها، شیوه های  مختلفی را برای آموزش پشتیبانی می کنند.

از اطرافیان خود در مورد این سی دی ها پرس و جو کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که دو بار برای خرید این سی دی آموزشی هزینه شود. برخی از مطالب و عناوین آموزشی را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد، فقط باید کمی خلاق باشید.

استفاده از نرم افزارهای آموزشی روی گوشی

از نرم افزارهای آموزشی بر روی گوشی همراه خود استفاده نمایید. اپلیکیشن های رایگان بسیار زیادی وجود دارند که می توانید آنها را دانلود کرده و بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. در بسیاری از این اپلیکیشن ها بازی ها یی طراحی شده است که می تواند باعث پیشرفت مهارت صحبت کردن شما شود.

برای این منظور می توانید از اپلیکیشن های DuoLingo, Memrise, or Busuu استفاده نمایید.

پخش سوم: بلند پرواز باشید.

هر کجا که توانستید انگلیسی صحبت کنید

هر کجا که توانستید انگلیسی صحبت کنید. به طور کاملا جدی کوچکترین فرصت ها را برای انگلیسی صحبت کردن از دست ندهید. اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید، این فرصت ها راحت تر در اختیار شما قرار می گیرند. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد، سعی کنید این افراد را پیرامون خود بیابید و به هر بهانه ایی صحبت کردن با آنها را شروع کنید. خجالت نکشید و از اشتباه کردن نترسید. شجاع باشید و جلو بروید حتی اگر می خواهید یک جمله ساده مانند A cup of coffee to go, please بگویید. همین جمله ساده به شما کمک خواهد کرد که بر اعصاب خود مسلط باشید و یک گفتگوی واقعی از همین جا شروع می شود.

باید فرصت ها را برای خود بسازید. اگر می بینید که یک انگلیسی زبان می خواهد عکسی بگیرید می توانید جلو بروید و به او بگویید در صورتی که مایل باشد شما میتوانید این کار را برای او انجام دهید. اگر به یک رستوران می روید، که منو غذا را به انگلیسی نیز دارد، خواهش کنید تا آن را داشته باشید. این ها موقعیت های کوچکی است که می توانید برای خود مهیا کنید.

گوش دادن به ساعت بدن

به ساعت بدن خود گوش کنید. همه ما به شیوه یکسانی از روش های یادگیری خود استفاده می کنیم. همه ما زمان هایی را داریم که در آن احساس راحتی بیشتری داریم. ممکن است کلاس صبح شما خوب و مفید باشد، اما شما نمی توانید تمام توجه تان را به یادگیری معطوف کنید. ذهن شما تازه از خواب بیدار شده است و هنوز آماده یادگیری نیست. زمان مناسب خود را پیدا کنید و سپس شروع به یادگیری نمایید.

بسیاری از افراد هستند که در صبح زود هوشیاری نداشته و در عوض هنگام ظهر و یا عصر از میزان هوشیاری بالایی بهره مند هستند. افراد در این موضوع کاملا با هم متفاوت هستند. برای یادگیری موثر زبان انگلیسی زمان هوشیاری خود را پیدا کنید و سعی کنید یادگیری در این بازه زمانی برای شما اتفاق بیافتد.

آموختن علائم فونتیک

علائم فونتیک را بیاموزید.( IPA ). یادگیری علائم فونتیک به نظر کار آسانی نیست. اما یادگیری آن به طور جدی می تواند در امر یادگیری زبان انگلیسی مفید باشد. با یادگیری آنها می توانید هر لغتی را در دیکشنری بیابید و در عین حال توانایی درست تلفظ کردن آن را نیز خواهید داشت. همچنین می توانید تفاوت هایی که در انگلیسی آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی نیز وجود دارد را به خوبی درک کرده و بفهمید. شما می توانید تلفظ را خود را کنترل کرده و ببینید چگونه یک کلمه را بیان کنید.

یک بازی را شروع کنید و جملات و کلمات را با علائم فونتیک بنویسد و آن را به دوست خود بدهید تا جمله را بنویسد مانند: ɪts ˈlikia ə ˈsikrəte koʊd!  که معادل آن می شود: It's like a secret code!  . اما در عین حال باید به تفاوت های تلفظی نیز توجه کنید. اگر در این بازی به تلفظ عجیب و غریبی برخورد کردید می توانید راهنمایی بگیرید، مثلا اینکه لغت عمومی است یا تخصصی و یا هر چیز دیگر.

ضبط صدای خودتان

صدای خود را ضبط کنید. شاید شما بدانید که چگونه باید یک کلمه را با صدا و آوای درست بیان کرد، اما شاید ندانید که آن کلمه از دهان شما چگونه خارج می شود. بنابراین بهتر است صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید. در این صورت می توانید نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی تشخیص دهید. ممکن است در ابتدا گوش دادن به صدای خودتان جالب نباشد. اما به مرور زمان برای شما لذت بخش خواهد شد و پیشرفت چشمگیری در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی خواهید داشت.

برای یادگیری الگوهای تلفظی زمان و وقت کافی در نظر بگیرید، چرا که انگلیسی مجموعه ایی از زبان ها دیگر است. قانون خاص و ویژه ایی را نمی توانید در آن بیابید، اما می توانید از قانون های کلی و عمومی آن استفاده نمایید. برای مثال، استرس در افعال دو بخشی، بر روی بخش دوم است. (project)

در حالیکه استرس در اسامی دو بخشی، بر روی بخش اول کلمه است: ( project)و استرس برای کلماتی که به لحاظ گرامری صفت هستند بر روی بخش اول است مانند: (happy) و به طور کلی استرس بر روی سومین بخش از آخر کلمه است. مانند: photographer, continuous,، national البته این قانون همیشه درست نیست.

شرکت در کلاس های مختلف

در کلاس های مختلف شرکت کنید. اگر در یک کلاس آموزش زبان انگلیسی شرکت دارید، به اندازه کافی خوش شانس هستید. اما می توانید با حضور در یک کلاس متفاوت زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرید. در یک کلاس گروهی شرکت کرده و با تک تک افراد آن صحبت کنید تا مهارت صحبت کردن شما تقویت شود و یا کلاسی را انتخاب کنید که منجر به تقویت مهارت نوشتاری شما شود. اگر در تلفظ کلمات مشکل دارید بهتر است در کلاس هایی شرکت کنید که بر روی تلفظ و لهجه خود تمرکز داشته باشید. مهارت های مختلف زبانی را در محیط های مختلف، آموزش ببینید و یاد بگیرید. این روش بهترین و سریعترین شیوه برای یادگیری زبان دوم است.

اگر چنین موقعیت هایی را ندارید ، کمی خلاق باشید. از دوستان خود برای این منظور استفاده کنید و با آنها به انگلیسی گفتگو داشته باشید. می توانید در فضای مجازی با یک دوست به صورت انگلیسی و نوشتاری صحبت کنید. از پیام رسان هایی مانند اسکایپ بهره ببرید. به غیر از شرکت در کلاس ها که باید برای آنها هزینه کنید، راه های بسیار زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد.

محدود فکر نکنید

محدود فکر نکنید. گاهی اوقات باید فرصت ها را برای خود بسازید. ممکن است با این کار احساس حماقت به شما دست دهد. اما باید بدانید شیوه ایی موثر و ارزشمند است. در ادامه چندین ایده به شما معرفی می شود.

به مرکز خدمات پس از فروش زنگ بزنید، چه قصد خرید داشته باشید و چه نداشته باشید. درباره محصولات و خدمات با آنها صحبت کنید و به همین طریق سعی کنید فضایی را برای داشتن یک مکالمه رایگان برای خود مهیا سازید.

میزبان توریست ها باشید. یک آگاهی بدهید و در آن اعلام کنید در ازای یک ناهار اصیل یک گفتگوی انگلیسی واقعی می خواهید. بسیاری از توریست ها برای انجام این کار مشتاق هستند و از این فرصت به خوبی استفاده می کنند. راهی که در نهایت به میز شام شما ختم می شود.

یک انجمن دایر کنید. شگفت زده خواهید شد وقتی متوجه شوید، افراد زیادی در موقعیت شما قرار دارند و حالا مکانی وجود دارد که می توانند برای ساعاتی انگلیسی را به روشی موثر و واقعی بیاموزند. می توانید با پیدا کردن افرادی مانند خود از صرف هزینه برای کلاس های آموزشی جلوگیری کنید . برای این منظور بهتر است در هر هفته در مکان و زمانی معین همدیگر را ملاقات نمایید.

نتیجه گیری:

شروع به مطالعه کتاب و مقالاتی کنید که به آنها علاقه دارید. البته حتما می دانید که باید به زبان انگلیسی باشد.

فیلم های انگلیسی تماشا کنید. این فیلم ها می تواند زیر نویس انگلیسی داشته باشد . این امر بستگی به شما دارد.

انگلیسی را با دوستان و خویشاوندان خود تمرین کنید.

به ترانه های انگلیسی گوش دهید. تمرکز بر روی اشعار ترانه می تواند باعث پیشرفت تلفظ شما شود.

اصطلاحات انگلیسی را بیاموزید. در انگلیسی اصطلاحات زیادی وجود دارد که هیچ کس نمی داند از کجا آمده اند. آنها و کاربردشان را یاد بگیرید.

زمانی که می خواهید یک کلمه یا لغت جدید یاد بگیرید به این شیوه عمل کنید: به لغت نگاه کنید، سپس آن را بیان کنید، روی لغت را بپوشانید، حالا واژه را بنویسد و در نهایت آن را چک کنید.

یک دیکشنری خوب دو زبانه بخرید.

روزانه یک تا دو لغت را همراه با مترادف و متضاد آن یاد بگیرید.

هشدار:

تفاوت های زیادی بین انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی وجود دارد. این تفاوت ها را می توانید در گرامر، لغات، تلفظ، کاربرد و.... ببینید. گرچه این افراد قادر به درک همدیگر هستند اما شما به عنوان یک زبان آموز باید به طور استاندارد آنها را فرا بگیرید.

لهجه های انگلیسی در انگلستان و سراسر دنیا با هم تفاوت هایی دارند. مهم نیست از چه لهجه ایی استفاده میکنید و نگران نباشید اگز با لهجه ایی برخورد کردید که قادر به درک آن نیستید. فقط به تمرین بیشتر نیاز دارید و مطمئن باشید بسیاری از انگلیسی زنانان نیز در فهم لهجه های متفاوت مانند شما به مشکل برخورد می کنند.


در ادامه ببینید :

چطور انگلیسی صحبت کنیم؟

چطور انگلیسی یاد بگیریم؟ + عکس


1 نظر

  1. هانیههانیهsays:

    خیلی طولانی ولی ممنون

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      سلام وقت بخیر ، البته متن طولانی همراه با عکس تهیه شده که باعث خستگی نشه و کاربران مطلب را بدرستی متوجه شوند. موفق باشید.