علت سردردی که به گوش می زند

این را بدانید اگر چه سردرد ها به طور کلی بسیار رایج هستند اما سردردی که به گوش می زند خیلی زیاد اتفاق نمی افتد.

سردرد هایی که به گوش می زنند می توانند عوامل متعددی داشته باشند مانند: آسیب های عصبی تا مشکلات دندانی که برای هر فرد متفاوت می باشد. علت سردرد گوش یا پشت گوش علائم و درمان را تعیین می کند.

سردردی که گوش می زند  دلایل زیادی  دارد. اگر این درد درست درمان شود، درمان هایی  مناسب این ناراحتی به راحتی قابل درمان است. در این مطلب علائم و نشانه های سردرد گوش و پشت گوش  و جزئیات این که چه چیزی باعث این درد   می شود را توضیح می دهیم و همچنین در مورد درمان هر چه سریعتر آن ها برای از بین بردن درد و علائم مربوطه توضیح خواهیم داد.

یکی از معمول ترین و رایج ترین دلایل سردردی که به گوش می زند، نئورولوژی اکسی پیتال است و زمانی اتفاق می افتد که عصب های اکسی پیتال، یا اعصابی که از بالای نخاع از طریق پوست ادامه دارند، زخمی و یا دچار التهاب می شوند.

مردم اغلب سردرد شدید که در  گوش به وجود می آید را  با میگرن یا سردرد های مشابه آن اشتباه می گیرند، حق هم دارند چون علائم بسیار مشابه هم هستند.

کسانی که نئورولوژی اکسی پیتال را تجربه می کنند، این درد مزمن را به عنوان سوراخ کردن و تکان دادن گوش می دانند . آنها همچنین آن را بخاطر شوک های زیر می دانند:

گردن بالا

پشت سر

پشت گوش

درد گوش

نئورولوژی اکسی پیتال دراثر فشار و یا تحریک به اعصاب گوش اتفاق می افتد و اکثرا در در یک طرف سر قرار می گیرد و کم کم همه ی سر را در بر می گیرد.

علائم سردردی که به گوش می زند:

در در یک طرف یا هر دو طرف سر

حساسیت به نور خورشید یا چراغ

درد و سوزش در سر و گوش

درد در پشت چشم

پوست سر بسیار حساس می شود

درد با حرکت گردن

تشخیص سردردی که به گوش می زند:

این را بدانید که تشخیص درست و مناسب برای پیدا کردن این نوع سردرد ها و  بهترین راه درمان آن ضروری است و کسانی که دچار این مشکل می شوند حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنند و درمان خود را هر چه سریعتر انجام دهند.

برای تشخیص این بیماری  پزشک از فرد مبتلا شده سوالاتی را در مورد سابقه پزشکی و بیماری او می پرسد. اطلاعات باید هر گونه آسیب های سر، گردن، یا ستون فقرات را شامل شود.


همچنین بخوانید :

علت سردردی که به گردن می زند


پس از اینکه سوالات به پایان رسید، پزشک معالج حتما باید معاینه های فیزیکی را مورد بررسی قرار دهد. در این مرحله  پزشک به طور محکم و مکرر چند بار  اطراف پشت سر و گوش و  پایه جمجمه را فشار می دهد تا درد را در فرد مبتلا شده ایجاد کند. این آزمایشات برای نئورولوژی اکسی پیتال انجام می گیرد، زیرا این بیماری در اغلب موارد با  لمس شدن حساس می شوند.

برخی مراحل اضافی در تشخیص می تواند تزریق برای بی حسی اعصاب باشند. زمانی که فردی احساس رهایی از درد می کند در این شرایط نئورولوژی اکسی پیتال می تواند دلیل اصلی درد باشد.

دکتر برای اینکه بهتر مراحل را بررسی کنید ممکن است از فرد بخواهد برای معاینه فک و دندان به پزشک متخصص مراجعه کند.

برای درمان سردرد هایی که به گوش و پشت گوش می زند:

آرامبخش عضلانی

تزریق استروئیدی

درمان از طریق فیزیو تراپی

داروهای افسردگی

استفاده آنتی بیوتیک با دستور پزشک

این را بدانید که تزریق استروئیدی در موارد خاص و نادر اتفاق می افتد و حتما باید طبق دستور پزشک باشد.

برای سردردی که به گوش می زند درمان های خانگی هم وجود دارد:

در یک اتاق آرام و تاریک دراز بکشید و استراحت کنید.

دارو های ضد التهاب مانند ایبروفن و مسکن های ساده مصرف کنید.

 از کسی بخواهید پشت گردن شما را  ماساژ دهند.

   پشت گردن را با استفاده از یک حوله گرم، یا کیسه آب گرم، گرم کنید.

سعی کنید استرس را از خود دور کنید.

سعی کنید دندان قروچه را نکنید.

حتما در جریان باشید که قبل از استفاده از هرگونه دارویی با پزشک متخصص و معالج خود مشورت کنید.

به طور کلی سردردهای و گوش پشت گوش زندگی شما را تهدید و مختل نمی کند. در بسیاری از موارد، اگر فرد استراحت کند و از مسکن استفاده کند درد کاهش پیدا می کند.

در اغلب موارد، افراد مبتلا به سردرد پشت گوش باید با تشخیص و درمان مناسب، علائم بهبودی کامل یا تقریبا کامل را ببینند.

سر درد پشت گوش و یا خود گوش علت های زیادی دارد :

به هر دردی که در منطقه خاصی از پشت  گوش ظاهر می شود سردرد پشت گوش گوش و گوش گفته می شود. البته  سردرد به خودش مشکل بسیار شلیع و معضل بزرگی است، این درد که در پشت و خود گوش ظاهر می شود یکم غیر معمول می باشد.

این نوع از سردرد مطمئنا علت های  مختلفی را دارد، از جمله آسیبی که از این نوع سردرد رخ می دهد  عصب و مشکلات دندان داشته باشد. از طرفی علت احساس سردرد در پشت گوش، علائم و درمان را تعیین می کند.

درد گوش و گردن می تواند فعالیت های شما را در روز و زندگی شما مختل کند. درد گردن درست در پشت گوش و گاها در سر و گوش اتفاق می افتدو  می تواند با یک سردرد خفیف، عفونت گوش و یا وجود مشکل در فک باشد. این درد ممکن است به صورت دائمی در پشت سر احساس شود و این در می تواند بسیار زجر آور باشد ..

عفونت گوش

عفونت گوش می تواند یکی از علت های درد در سر و گوش باشد و این عفونت بر اثر مایعات جمع شده در گوش بوجود می آید و باعث درد در گوش و سر می شود.

عفونت های گوش معمولا باعث درد ناخوشایندی در یک گوش و یا گاها هر دو گوش می شود. التهاب و عفونت واقع در این بیماری نیز می تواند باعث تورم و دردناک شدن غده های گردن شود.

علائم عفونت گوش:

احساس مسدود بودن گوش

خارشی که در اطراف گوش و داخل گوش بوجود می آید

خارج شدن چرک از گوش

درد شدید گوش

برای اینکه دچار این عفونت ها نشوید سعی کنید برای تمیز کردن گوش خود از گوش پاک کن یا هر چیز تیز دیگری استفاده نکنید.

یکی دیگر از علت های درد سر کهه به گوش می زند می تواند، اوتیت خارجی عفونت داخل کانال گوش خارجی باشد  که می تواند گردن، سر و گوش را درگیر این مساله کند.

پزشکان معنقدند که که موارد خفیف اوتیت خارجی از علائم عفونت گوش برخوردار هستند. با این حال، اگر عفونت شدید باشد، درد مداوم ممکن است از گوش آلوده به گردن، سر و صورت نیز سرایت کند. ممکن است تورم و قرمزی در اطراف گوش بیرونی مشاهده شود.از آنجایی که عفونت اوتیت خارجی می تواند عوارض زیادی را ایجاد کند، حتما در مورد آن با پزشک خود در جریان بگذارید.

سینوزیت

سینوزیت یکی دیگر از علائم سردرد و در در پشت گوش و گوش می باشد سینوس ها در پشت پیشانی، بینی و گونه قرار می گیرند. التهابی که توسط  سینوس ها به وجود می آید می تواند باعث سردرد تپشی و درد گردن و گوش شود.

جالب است بدانید  فشار سینوزیت می تواند درد عمیقی در پیشانی فرد مبتلا شده ایجاد کند. این درد می تواند بر روی پشت سر، پشت گوش و بالای گردن نیز تاثیر زیادی را داشته باشد. سینوزیت همچنین می تواند علائم دیگری همراه با سردرد ناخوشایند ایجاد کند. این علائم عبارتند از:

مخاطی که از بینی خارج می شوند تغییر رنگ می دهند

درد در زیر ابرو و چشم

سرفه های مکرر همراه با خارج شدن مخاط تیره رنگ

خستگی

عفونت گلو:

از دیگر علائم سردرد و درد در پشت گوش و گوش می تواند عفونت در گلو باشد، این ویروس ها هستند که باعث عفونت در گلو می شوند و می تواند قسمت هایی مانند سر و گوش را هم درگیر کنند.

عفونت های خفیف باعث خارش در گلو می شوند، ولی اگر عفونت کمی بیشتر باشد باعث سردرد و در پی آن درد گوش ایجاد می شود.

عفونت دندان:

یکی دیگر از عواملی که می تواند شما را دچار سردرد و درد گوش کند عفونت دندان می باشد و این را بدانید که آبسه دندان حتما با عفونت همراه می باشد.

درد خفیفی که با دندان به وجود می آید  می تواند به گردن، گوش یا استخوان فک هم سرایت کند و این درد گاهی اوقات غیر قابل تحمل می شود. با توجه به میزان عفونت، ممکن است در گردن نیز دچار تورم غدد لنفاوی شوید.

اگرچه در بعضی مواقع  آبسه دندان معمولا نیاز  دارد که فرد به دندانپزشک مراجعه کند و نباید خودسرانه از دارو استفاده کند.. اما برای اینکه از پوسیدگی دندان به طور طبیعی جلوگیری کند باید از شیرین بیان این گیاه طبیعی و طب سنتی استفاده کند. و همچنین  استفاده از دهانشویه نمکی نیز برای حذف این عفونت های مضر از دهان مفید هستند

ماستوئیدیت چیست؟

این بیماری که یک ساختار استخوانی می باشد در پشت گوش قرار دارد و در برخی افراد خود را نمایان می کند و اغلب به صورت نادر و کمیاب می باشد. این درد علائم دردناکی را در سر و پشت گوش ایجاد می کند.

این بیماری یک عارضه عفونتی در پشت گوش می باشد و زمانی که یک استخوان عفونت می کند پدیدار می شود.

در بعضی مواقع در گوش شما چیزی وجود دارد همانند وجود جسم خارجی در گوشف که این مساله ممکن است درد گوش شما را بیشتر کند و باعث سردرد شما شود. همراه با این مشکل و درد امکان دارد عفونت و خونریزی و سرفه بوجود بیاید.

درد گوش و گردن فقط در سمت راست

در بعضی شرایط درد گوش و گردن فقط در سمت راست اتفاق می افتد، که این درد ناشی از عفونت می باشد.

این را هم بدانید که سردرد پشت گوش نیز نوعی عارضه است که  به عصب شنوایی مربوط می شود که با روش های ویژه ای قابل تشخیص و درمان خواهد بود و جای نگرانی هم ندارد.

درد در هر قسمت بدن نشانه هایی دارد، درد گوش و سر همزمان با هم عامل نشانه هایی است:

اگربرای شما هم این نکته نمایان شده است که عفونتهای سرماخوردگی و سینوزیت  علائم شبیه به هم را  دارند اما یکسان نیستند. سرماخوردگی، عفونت خفیف دستگاه تنفسی فوقانی و گلو، بینی و سینوسهاست.

در هر دو این بیماری درد هم به ناحیه سر می زند و هم به ناحیه گوش و برای تشخیص بیماری و نوع درمان آن بهتر است با پزشک معالج و متخصص مشورت کنیم.

گاهی اوقات عفونت در گلو هم باعث میشود که سردرد و درد در گوش ظاهر شود برای درمان عفونت گلو می توانتا حدی در منزل به روش خانگی آن را مهار و درمان کرد.بچون در این موارد بعضی از باکتری ها یا ویروس ها عامل اصلی آن هستند، همچنین می تواند منجر به آلرژی، تحریک یا آلودگی، و نیز برخی بیماری های داخلی شود.

عفونت گوش و درد گوش، معمولا عاملی هستند که درد سر و گوش را تشدید می کنند که وقتی عفونت گلو به حالت شدیدتری  بر روی این موضوع تاثیر گذار است .

بیماری کرون

این بیماری که علائم خاص خودش را دارد با سردرد و درد گوش آغاز می شود و  با علائم تورم و تحریک دستگاه گوارش هم می توان آن را شناخت و تشخیص دارد در این بیماری هم سر درگیر می شود و هم گوش و علائم و درد آن بی شباهت به عفونت گوش نمی باشد، این ناراحتی نوعی بیماری مزمن التهابی در  روده است که می تواند بر روی هر قسمت از دستگاه گوارش بدن هم علاوه بر سر و گوش تاثیری مستقیم داشته باشد.

اوریون

اوریون بیماری است که در ناحیه گردنم و گوش خود را ظاهر می کند، این بیماری با ورم گوش و گردن همراه است و درد آن باعث سردرد می شود.

به طور کلی باید بدانید برای سردرد هایی که به گوش می زند خودسرانه دارو و مسکن استفاده نکنید و حتما به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن را متوجه شوید و هر چه زودتر درمان شوید تا باعث عفونت در بدن نشوید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...