علت سردردی که به گردن می زند

این را بخاطر داشته باشید و سردرد هایی که در ناحیه پشت سر و گردن بوجود می آیند را باید  جدی گرفت، زیرا ممکن است این سردرد ها به دلیل داشتن بیماری های جدی و جبران ناپذیری شروع شده باشند.

علت سردردی که به گردن می زند

باید بدانید که در سر شما مهره هایی قرار  دارند که در ناحیه ی گردن نگه داشته می شوند که این مهره ها نگه دارنده وزن سر شما می باشند و به همان خوبی امکان حرکت را فراهم میکنند. زمانی که استخوانها شما سفت می شودو  دچار تغییر شوند و یا عضلات گردن شما سفت شوند، باعث می شود که در ناحیه ی پشت سر و گردن شما احساس درد به وجود بیاید.

پس باید بدانید که دلیل درد در قسمت پشت سر و ناحیه گردن این است که استخوانها و عضلات گردن به نگه داشتن سر کمک می کنند. و زمانی که به طور ناگهانی سر شما به سمت جلو حرکت می کند، این موضوع موجب می شود.

این امر امکان این را به وجود می آورد که شما در ناحیه ی گردن خود احساس سفتی و فشار کنید. این امر سبب بروز سر درد در ناحیه ی پشت گردن و هم چنین ایجاد درد در گردن می شود اما علت تنها این نیست و دلایل دیگری وجود دارد.

این را بدانید که علت درد در پشت سر متفاوت و بسیار زیاد است. علائم و نشانه هایی که در  این سر درد وجود دارد را برای شما نام می بریم:

-باعث می شود شما در سر و ناحیه پشت سر احساس فشار و درد کنید

-پیشانی و ناحیه پشت سر سفت می شوند

-در ناحیه پوست سر و شانه احساس درد می کنید

-این درد ها ممکن است معمولا  از نیم ساعت تا هفت روز بعد آن ادامه دار باشد و گاها  ممکن است دلایل مختلفی ا هم داشته باشد مانند: سر و صدای بلند، خستگی شدید و استرسی که دارید شروع شود و کم کم بشتر شود. افرادی که با سردرد های تنشی روبرو می شوند احتمال دارد مشکلات خواب و تمرکز هم نیز داشته باشند .و از این موضوع هم عذاب بکشند.

12 دلیلی که باعث می شود سردرد و گردن درد همراه باشند

خستگی از دلایل درد پشت سر وکشش ماهیچه ای

اگر شما برای مدت طولانی یک جا بنشینید و حرکتی نداشته باشید این امر باعث می شود که نشستن در یک جا برای مدت های طولانی منجر به این شود که شما درد شدید در پشت سر را احساس کنید. برای درمان  این ناراحتی شما باید در طول روز هر چند وقت یک بار حرکت کنید تا این عضلات دچار گرفتگی نشوند.

سردرد هایی که عامل درد در گردن و پشت سر می شوند :

کسانی هستند  که در سمت راست و پشت سر درد را تجربه می کنند، ممکن است به دلیل سردرد تنشی که بوجود می آید . این سردردها با یک درد خفیف در آنها نمایان شود که مانند فشار در پشت و کنار سر آنها بوجود آید.

داشتن درد در ناحیه گردن و پشت سر به دلیل میگرن :

میگرن نوعی سردرد است که بدتر از سردرد معمولی می باشد، کسانی که به اندازه کافی بدشانس هستند میگرن می گیرندو این بیماری می تواند آنها را گرفتار کند و برای مدتی بیاندازد و این سردرد به گردن آنها هم می زند و بینایی آنها را هم مختل می کند. میگرن با درد  در پشت سر مشخص می شود و همراه است.

وقتی استخوان‌ها، مفاصل، عضلات، اعصاب و عروق دچار آسیب یا اختلال می‌شوند. سردرد گردنی بوجود می آید. و حتی در بعضی مواقع بعد از رابطه زناشویی و یا ورزش پر فشار شما دچار این درد می شوید.

درد پشت سر علت های زیاد و  مختلفی را دارد. در بسیاری از موارد درد پشت سر منجر به بروز درد در دیگر بخش های سر هم می شود و یا با اتفاقات خاصی شروع می شود..

درد پشت سر و گردن بر اثر آرتروز شدید

گاهی سردردهای آرتروز منجر به درد پشت سر و گردن می شوند که در این حالت وقتی سر را حرکت می دهیم معمولا باعث شدیدتر شدن درد می شود. این سردردها ممکن است با هر نوع آرتروزی پیدا شوند. و مورد آزار و اذیت فرد شود.

این نوع سردرد ها بیشتر در افرادی رخ می دهد که در طول روز بسیار می نشینند و یا درست نمی نشینند. و دائم پشت سیستم کامپیوتر یا پشت میز محل کار خود می نشینند.

دردهایی که منشأ آنها از گردن شروع می شود، می تواند باعث شود که فرد دچار سردرد شود.و گردن او را هم مختل کند و این درد ممکن است از  درد گردن به درد در  پیشانی هم کشیده شود.‌ و ممکن است اگر به پزشک مراجعه نکنند گاها هفته ها و ماه ها به طول انجامد.


همچنین بخوانید :

علت سردردی که به چشم می زند


بهتر است  برای درمان این نوع دردها بر روی نقاط و ناحیه گردن تمرکز کنیم. به این نکته توجه کنید که اختلالاتی که بر روی  عضلان و ستون فقرات گردنی وجود دارد  باعث می شود  سردردهایی بوجود آید که فرد را بسیار اذیت کند. که هم سر را مختل می کند و هم گردن را، به این نوع سردرد های خاص،سردردهای سرویکوژنیک گفته می شود. جالب است بدانید کهاین نوع سردرد‌ها از بد قرار دادن  و نامناسب قرار گرفتن گردن می باشد: این نوع دردها که از عواملی مانند: کار کردن طولانی با کامپیوتر و مطالعه با وضعیت نامناسب بوجود می آیند.

در جریان باشید که اگر سر و گردن شما در مدت زمان زیاد نامناسب قرار بگیرند، چه در زمان خواب و چه در زمان نشستن، فشار هایی ناهنجار به گردن شما وارد می شود که این فشارها هم سردرد ایجاد می کند و هم گردن درد. بعضی از افراد پش نمی دانند و همین امر باعث می شود گردن درد بگیرند. و سر آنها به قسمت جلو متمایل شود این وضعیت جلو رفتن سر می تواند به مهره های بالایی گردن را فشار وارد کند و اعصاب این ناحیه را مختل کند و باعث ایجاد سردرد شود. و وضعیت نامناسبی را در زندگی شما ایجاد می کند بهتر است برای درمان این بیماری از پزشک مشاوره بگیرید و زودتر آن را درمان کنید زیرا در سنین بالاتر شما را از پا در می آورد.

این نوع سردردها  از پس سر و گردن شروع می شوند  و گاها تا جلوی سر ادامه دارند. وقتی پزشکان افرادی که دچار سردردهای که به گردن فشار و درد وارد می کنند را مشاهده می کنند ، متوجه می شوند که دامنه حرکتی گردن کتر  از حد طبیعی و نرمال می باشد و این بیماران احساس می کنند که گردن آنها سفت شده است. قدرت و تحمل بعضی از عضلات گردن و کتف کاهش و برخی از عضلات دچار گرفتگی و اسپاسم می شود.

البته سرمای محیط و فشارها و ناراحتی ها و استرس و افسردگی هم در این نوع سردرد ها بی تاثیر نیستند، در افزایش شدت علائم بیماری تاثیر به سزایی دارد. این نکته  را بدانید که یکی از روش های پیشگیری از بوجود آمدن این بیماری این است که در معرض آن ها قرار نگیریم.

سردرد های  گردنی که شروع کننده درد آن از  ستون فقرات گردن می باشد، ممکن است  گاهی اوقات این سردرد ها بسیار شدید باشند و چیزی شبیه سردرد میگرنی باشد. در زمان شروع، درد متناوب می باشد و یک طرف سر را مختل می کند  ولی کم کم تمام سر و گردن را دخیل می کند. علاوه بر این، درد می‌تواند با حرکت گردن یا یک حالت خاص گردن بیشتر شود .

سردرد های گردنی به صورتی است که درد مداوم و غیر ضرباندار در پشت و پایین جمجمه ایجاد می شود و در بعضی مواقع به سمت پایین در گردن و بین شانه‌ها نمایان می شود. ممکن است این سردرد بعد از شروع در پشت سر، پشت ابرو و پیشانی هم ظاهر شود، حتی  اگر  منشأ این درد و  مشکل از ستون فقرات گردن شروع شده باشد.

از جمله علائمی که سردرد های گردنی دارند:

گرفتگی سر و گردن که بسیار شدید می باشد

حالت تهوع و گاها استفراغ

سرگیجه

تاری درد دید

حساسیتی که به نور و صدا پیدا می کند

حتی گاها دردد  به بازوها هم انتقال پیدا می کند

مشکلات حرکتی در سر و گردن

از جمله دلایلی که سردرد گردنی می تواند داشته باشد این است که فشار بیش از حدی به  گردن وارد می شود . و احتمال  آسیب به گردن یا ناحیه گردن ستون فقرات می‌تواند شما را به سردرد گردنی مبتلا کند. این نوع سردرد ها  امکان دارد که ناشی از آرتروز گردن باشد ویا از دیسک گردن سر منشا بگیرد.

برخی از این آسیب ها  امکان دارد که حاد و ناگهانی باشند و در اثر تصادف با خودرویی که به آن برخورد می کنیم باشد  و یا آسیب های ورزشی شدید و یا افتادن  از بلندی و جایی باشد و بعضی اوقات این دردها از یک آسیب طولانی‌مدت قدیمی نشات می گیرد. و به دلیل وضعیت بد قرار گرفتن سر با  بدن یا  به علت سن زیاد فرد باشد. اغلب زمانی که بتوان سردردهای گردنی را به یک آسیب‌دیدگی خاص گردن مرتبط کرد ، شناختن نوع درد آن بسیار آسان است.

یکی دیگر از علت های سردرد گردنی می تواند ضعف عضلات گردن باشد، زیرا نمی تواند به خوبی مهره های بالای گردن را پشتیبانی و هدایت کند.. و همین امر باعث می شود که حرکات‌ پایداری نداشته باشند. و ضربه ها دردسر بیشتر می شوند. در مدت زمان طولانی دیسک های گردن آسیب می بینند باعث می شود که مهره ها جابه جا شوند و برآمدگی بوجود بیاید . نگه داشتن گردن در یک وضعیت نامناسب و نامطلوب نیز می‌تواند باعث شود که آسیب‌دیدگی عضلات و مفاصل گردن بوجود آید.

عوامل خطرناکی که ممکن است در شروع سردرد های گردنی ظاهر شوند:

خستگی

بد خوابی و مشکلات خواب

دیسک کردن

آسیب هایی که در گردن ایجاد می شود

وضعیت بد قرار گرفتن بدن و سر

استرس های عضلانی

تشخیص دادن سردرد گردنی

تصویر بارداری

ام آر آی

سی تی اسکن

تایید مهار کننده های عصبی

درمانهای سر درد گردنی در هر فردی بسته به نوع و شدت آن متفاوت می باشد، برای بیمارانی که مبتلا به آسیب‌دیدگی شدید گردن یا فتق دیسک گردن می باشند ، مطمئنا تزریق استروئید کافی نیس . و در این مواقع ، احتمالاً جراحی را پیشنهاد می کنند و باید انجام هم شود و گزینه ی مناسبی  برای تسکین طولانی مدت درد می باشد.

اگر مشکل گردن درد شما از ساختمان عضلانی نشات می گیرد، در این صورت روش درمان فرد متفاوت می باشد و درمان آنها ممکن است موجب در مان کوتاه مدت باشد. برای این نوع بیماری می توانید از  شل‌کننده‌های عضلانی برای کاهش کشیدگی عضلات استفاده کنید . و پس از اینکه درد تسکین یافت  و شل کننده ها درست عمل کردند می توانید در بلند مدت هم از آن استفاده کنید. افرادی که به آسیب‌های گردن مبتلا هستند، به آنها تجویز می کنند که  از ورزش‌ها و حرکات تقویت‌کننده عضلات استفاده کنند و تسکین درد خود کمک کنند. از طرف دیگر

 بسیاری از بیماران ممکن است برای درمان این نوع درد ها به ماساژ درمانی یا فیزیوتراپی روی بیاورند، کاملا درست است که هردو این درمان، درمان خوبی هستند اما به شرط آنکه با تجویز پزشک انجام شود تا به مهره های سرو گردن آسیبی وارد نشود.

برای اینکه بتوانید بهتر و مطلوب تر با این مشکلات عصبی که باعث سردرد گردنی  می شوند مقابله کنید، می‌توانید از طب سنتی و داروهای گیاهی که مربوز یه این نوع سردرد می باشند استفاده کنید، بعضی اوقات طب سنتی و داروهای گیاهی بهتر از طب پزشکی و داروهای شیمیایی عمل می کنند.

نوع دیگر سردرد های گردنی منشا گرفته از سندرم ها یی است که در  سر و گردن به وجود می آید که در این نوع از سردرد و درد گردن می توانید، علاوه بر تجهیزات پزشکی و داروهای شیمیایی از طب سنتی و داروهای گیاهی برای تسکین درد خود استفاده کنید و بهبود درمان خود را در این روش ببینید.

جالب است بدانید که درد و کرختی و خواب رفتگی دست حتما دلیل و معنایش این نیست که دیسک گردن دارید  مگر اینکه درد آن بسیار غیر قابل تحمل باشد و  فعالیت های روزمره شما را مختل کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...