چگونه سگمان را خوشحال کنیم

خوشحال کردن سگمان از جمله کار هایی است که انجام آن می تواند موجب ایجاد احساس خوبی در شما شود.  سگ ها موجوداتی هستند که به شکلی خاص به انسان ها وابسته می شوند و احساسات آن ها می تواند به صورت مستقیم بر احساسات صاحبان آن ها اثر گذار باشد.

. اگر سگمان خوشحال و سر حال باشد ما نیز همین حس را تجربه خواهیم نمود. هنگامی که سگمان خوشحال باشد در تمام خانه می دود و این هیجان و حس خوب را با لیس زدن و ابراز علاقه به ما نشان می دهد. اگر سگ شما تمام روز در گوشه ای به تنهایی می نشیند و بازی نمی کند مطمئن باشید بخشی از کار شما دارای مشکل است. این حالت می تواند ناشی از افسردگی های روحی یا مشکلات جسمانی سگمان باشد. اگر می خواهیم برای خوشحال کردن سگمان گامی برداریم در ابتدا باید از سلامت روحی و جسمی او اطمینان حاصل کنیم.

آشنایی با راه هایی ساده برای خوشحال کردن سگمان

برخی راه های بسیار ساده برای خوشحال کردن سگمان می تواند نتایج خیلی خوبی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال می توانید سگ ها با خریدن اسباب بازی خوشحال کنید. سگ ها موجودات پر تحرکی هستند و عاشق بازی کردن به ویژه با صاحب خود هستند. پس اگر گاهی اوقات برای آن ها اسباب بازی های کوچکی بخرید می توانید آن ها به یک هیجان جدید دعوت کنید. البته این به این معنا نیست که سگمان از اسباب بازی های قدیمی خسته می شود اما اضافه کردن اسباب بازی جدید به وسایل سگ ها می تواند جذابیت های خاصی برای آن ها به همراه داشته باشد.

چگونه سگمان را خوشحال کنیم

به طور کلی سگ ها بازی کردن را دوست دارند. حتی اگر حوصله بازی کردن را ندارید بهتر است سعی کنید با سگتان وقت بیشتر بگذرانید. وقت گذراندن به سگمان می تواند به شکل یک پیاده روی ساده باشد. سگ ها عاشق این هستند که بیرون از خانه بازی کنند پس اگر می خواهیم سگمان خوشحال باشد باید برای بیرون بردن آن ها برنامه ریزی داشته باشیم. دیدن سگ های جدید و افراد دیگر می تواند در رفتار سگمان نیز نقش مهمی داشته باشد. سگ های اجتماعی معمولا سگ های خوشحال تری هستند. گاهی اوقات می توانیم هم زمان با وقت گذراندن با سگمان، سعی کنیم نکات جدیدی به آن ها آموزش بدهیم. خوشحال کردن سگمان می تواند هم زمان با آموزش های جذاب و جالب و خوراکی های خوشمزه باشد. سگ ها عاشق این هستند که شما را خوشحال کنند و تشویقی های دوست داشتنی را به عنوان جایزه از شما بگیرند.

به طور کلی نوع رفتار شما می تواند در شادی و نشاط سگتان نیز اثر داشته باشد. اگر شما خودتان آدم شادی نباشید نمی توانید توقع داشته باشید سگ شادی داشته باشید. سگ ها موجودات وفاداری هستند و می توانند احساسات شما را به خوبی درک کنند. اگر سگمان همیشه ما را افسرده و ناراحت ببیند نمی تواند احساس شادی کند.

سگ ها نیاز امنیت و آرامش دارند. این موارد را باید برای سگمان فراهم کنیم تا او نیز احساس خوشحالی کنید. سگ هایی که احساس آرامش نکنند مضطرب و عصبی رفتار می کنند. اگر سگمان در محلی رفتاری عصبی از خود نشان داد بدانید حس امنیت در او از بین رفته است پس این وظیفه شماست که با در آغوش گرفتن با هر روشی که می توانید این حس را به او بازگردانید.

بازی هایی که برای خوشحال کردن سگمان می توانیم انجام دهیم

بازی های زیادی برای خوشحال کردن سگمان می توانیم انجام دهیم. بیشتر این بازی ها با اسباب بازی ها همراه هستند. مثلا می توانید با سگتان فوتبال بازی کنید. سگ ها معمولا بازی کردن با توپ را به شدت دوست دارند. یکی دیگر از بازی های جالبی که می توانید با سگ ها به ویژه سگ های خانگی انجام دهید بازی با عروسک های کوچک است. سگ ها گاز گرفتن عروسک ها را دوست دارند. در هنگام تهیه عروسک برای سگ ها توجه کنید که بهتر است از مغازه های مخصوص این اسباب بازی را تهیه کنید. این عروسک ها از مواد مخصوص تهیه شده و قسمت هایی مانند دکمه و گیره و این موارد در آن ها وجود ندارد. زیرا وجود این بخش ها می تواند برای سگ شما خطرناک باشد. سگ ها عاشق آب بازی هستند.

روش های خوشحال کردن سگ

در روز های گرم تابستان می توانیم یک روز هیجان انگیز را کنار سگمان به آب بازی بپردازیم. بازی کردن با فواره های آب از بازی های هیجان انگیزی است که می تواند سگمان را خوشحال کند. حتی می توانید ساعت ها با سگ خود قایم باشک بازی کنید. سگ ها علاقه دارند که شما را پیدا کنند. پس کافی است که در محلی پنهان شوید و از سگ ها بخواهید به جستجوی شما بپردازند. حلقه هولا هوپ نیز از دیگر اسباب بازی های مورد علاقه سگ ها به شمار می آید. می توانید با این حلقه ها ساعت ها سگ را سرگرم کنید. حلقه را در دست گرفته و سگ را وادار کنید از داخل آن بپرد. کم کم می توانید حلقه را بالاتر برده و از سگ خود بخواهید بالاتر بپرد. می توانید در کنار این بازی ها قوانین و فرمان هایی را نیز به سگتان آموزش دهید. سعی کنید این کار را با دادن تشویقی ها و خوراکی های مورد علاقه سگتان همراه کنید.

این کار می تواند نقشی موثر در خوشحال کردن سگمان داشته باشد زیرا تلفیقی است از بازی، آموزش، وقت گذراندن با آن ها و در نهایت خوراکی های خوشمزه که همه از مواردی هستند که می توانند موجب خوشحال شدن سگ ها شوند.

نقش بهداشت و سلامت در خوشحال کردن سگمان

باید به این نکته توجه کنیم که خوشحال کردن سگمان تنها وابسته به رفتار های ما نیست بلکه موارد دیگری نظیر مسایل و بهداشتی و سلامت سگ ها نیز در این امر دخیل هستند. سگ هایی که از سلامت مناسبی برخوردار باشند شاد تر هستند. برای حفظ سلامت سگمان لازم است او را تحت نظر یک دامپزشک نگهداری کنیم. چکاب های مرتب توسط دامپزشک و واکسن زدن های به موقع از جمله مواردی است که می تواند در سالم نگه داشتن سگ ها نقش موثری داشته باشد.

استفاده از غذا های مخصوص و مقوی می تواند تضمین کننده سلامت سگمان باشد. برخی از افراد فکر می کنند برای خوشحال کردن سگ ها باید هر چه می خواهد به آن ها بدهند. گاهی اوقات غذایی که ما می خوریم می تواند صدمات زیادی به سلامت سگمان وارد آورد. همیشه توجه کنید که سگ ها باید غذای خودشان را بخورند. استفاده از تشویقی ها اگرچه موجب خوشحال کردن سگمان می شود اما نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنیم. مصرف بیش از اندازه تشویقی ها می تواند باعث بروز چاقی و سایر بیماری ها در سگمان شود. سعی کنید علاوه بر گوشت از سبزیجات نیز در تغذیه سگ ها استفاده کنید. این کار به نحوه عملکرد دستگاه گوارش سگ ها اثر فراوانی دارد.

چگونه سگمان را خوشحال کنیم

درک رفتار سگ ها راهی مهم برای خوشحال کردن سگمان

اگر می خواهیم برای خوشحال کردن سگمان کاری انجام دهیم مهم ترین گام این است که سعی کنیم آن ها را درک کنیم. سگ ها دنیای خاصی دارند. حیواناتی وفادار، دوست داشتنی و در عین حال بسیار حساس هستند. اگر شما نتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید ممکن است سگتان دچار افسردگی شود. یادگیری در خصوص حالات و رفتار سگ ها برای افرادی که قصد نگهداری از سگ ها را دارند بسیار ضروری است. اگر شما تجربه نگهداری از حیوانات خانگی به ویژه سگ ها را ندارید به شما توصیه می کنیم پیش از این که این موجودات دوست داشتنی را به جمع خانواده خود اضافه کنید سعی کنید اطلاعات کاملی در خصوص احتیاجات و رفتار های آن ها کسب کنید. این کار به شما کمک می کند هنگامی که با رفتار های خاصی از سوی سگتان مواجه شدید بتوانید حدس بزنید علت این رفتار چه چیزی می تواند باشد.

خوشحال کردن سگمان به طور مستقیم با درک نیاز های او در ارتباط است. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که رفتار های سگ را همیشه زیر نظر بگیرید تا از عملکرد عادی او مطمئن شوید. بی توجهی به حالات روحی و رفتار های سگمان می تواند موجب شود که مشکلات به موقع شناسایی نشود. گاهی اوقات این مشکلات روحی ناشی از مشکلات جسمانی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. سگ ها بسیاری از حالات و احساسات خود را با حرکات بدن به شما نشان می دهند. باید درک کاملی از رفتار های سگتان داشته باشید. برخی از این رفتار ها در هر سگی منحصر به فرد است و حتی می توان گفت برخی رفتار ها راهی ارتباطی میان سگ و صاحبش است و آن رفتار ها را با سایر افراد انجام نخواهد داد. اگر خوشحال کردن سگمان برای ما اهمیت دارد باید این رفتار ها را به دقت بررسی کنیم و بدانیم هر کدام چه معنایی دارند.

شما به عنوان صاحب سگ ها باید حتی صداهایی که آن ها از خودشان در می آورند را نیز درک کنید. این صدا ها می تواند نشانه های متفاوتی از حالات روحی سگمان باشد و هر کدام معانی خاصی دارند. پارس کردن سگ ها می تواند نشانه ای عصبانیت، ترس و تهدید و حتی تشکر باشد. گاهی اوقات برخی صداها در سگ ها می تواند نشان دهنده درد در حیوان باشد


مطلب پیشنهادی :

چگونه به سگمان یاد بدهیم گاز نگیرد


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...