چکار کنیم شبها خواب نبینیم

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که با خواب خود مشکل دارید و نمی خواهید در شب هنگام خواب ببینید، تنها نیستید زیرا این مشکل اکثر افراد جهان است که نمی توانند خواب آرامی داشته باشند و همیشه در هنگام خواب کابوس و خوابهای وحشتناک می بینند. اما نگران نباشید زیرا این مشکل دائمی نیست و قابل حل می باشد و ما در این مبحث به راهکارهایی برای عدم خواب دیدن اشاره می کنیم که می توانند شما را از دست این مشکل نجات دهند.

خواب به نوع اصولی به دو بخش رویا و کابوس تقسیم می شود که عده ای دوست ندارند حتی در خواب رویا را نیز ببینند، اینگونه افراد نمی توانند که صبح ها سر حال و شاد باشند حتی وقتی رویا نیز می بینند به دلیل اینکه خواب آرامی را پشت سر نگذاشته اند در اوایل صبح بسیار خسته و عصبانی هستند.

چگونه خواب نبینیم

برای اینکه شب ها خواب نبینیم باید کارهایی را که باعث آن شده اند ترک کنیم، این افعال مهمترین عوامل خواب دیدن می باشند که میتوانند ما را آزرده خاطر کنند که شامل اند از:

استرس

استرس یکی از مهمترین عوامل اذیت شدن در شب می باشد که می تواند علل مختلفی داشته باشد، ما برای این که در طول روز استرس نگیریم و دچار استرس نشویم باید از عصبانیت و خشونت جلوگیری کنیم، همچنین باید این عادات را به گونه ای تکرار کنیم که برای همیشه در ما ملکه شود و نگذاریم که به علل استرس برگردیم زیرا این افعال دائمی نیستند و می توانند با بازگشت دوباره استرس را نیز به ما تحمیل کرده و باعث تشدید خواب دیدن ما در شب شوند.

– مشکلات خانوادگی

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند باعث اذیت شدن ما در شب باشد مشکلات خانوادگی است، این موضوع علاوه بر آزرده خاطر شدن و بی خوابی و خواب دیدن مضرات زیادی در سلامت روحی نیز دارد که می تواند آینده ی شخصی فرد و همچنین طول عمرش را نیز به خطر بیندازد پس باید در بروز این چنین مشکلاتی سریعا به پزشک خانواده و یا روانشناس مراجعه کرد تا توانست هر چه سریعتر بر آن غلبه کرد.

مشکلات خانوادگی علاوه بر تاثیر گذاری بر روی زوجین بر روی سلامت فرزندان نیز تاثیر زیادی می گذارد و می تواند سلامت روحی آن ها را به خطر بیندازد و آنها را در آینده به افرادی منزوی تبدیل کند.

چطوری خواب نبینیم

– مرگ یکی از عزیزان

بدون شک از دست دادن هر فرد مهمی در زندگی یک شخص می تواند تکان دهنده و خیلی سخت باشد و اگر ما مرگ آن عزیز از دست رفته را باور نکنیم و به خود تلقین کنیم که او فوت نکرده است کم کم با سایه ی او زندگی می کنیم و دیوانه خواهیم شد پس اگر مرگ هر عزیزی را نتوانستیم باور کنیم باید سریعا به روانپزشک مراجعه کنیم.

مرگ عزیزان ممکن است به خواب ما نیز صدمه بزند و ما را دچار ب اذیت شدن و یا کابوس کند، در افرادی که به تازگی فرد مهمی را از دست داده اند رویت آن شخص در خواب و رویا کاملا عادی است و با گذشت زمان حل می شود اما اگر تغییری حاصل نشد پیشنهاد می کنیم که سریعا به یک روانشناس مراجعه کنند.

– بیماری

بیماری می تواند یکی از علل مهم در خواب دیدن باشد زیرا بدن در شرایط نرمال خود وجود ندارد و ممکن است با عکس العمل هایی بخواهد این وضعیت را جبران و یا حتی هشدار دهد، اگر در هنگام بیماری دچار دیدن خواب های متفاوت و یا حتی ترسناک شدید اصلا ناراحت نشوید و فقط به بهبودی خود فکر کنید زیرا با بهبودی این خواب ها نیز از بین می روند و شما می توانید به روند عادی زندگی خود برگردید.

بدن همیشه می خواهد که در شرایط سخت واکنش هایی نشان دهد تا بتواند از این شرایط رهایی پیدا کند، به همین دلیل نورون های شما به شدت پیغام های عصبی را جابجا و منتقل می کنند که این شدت و سرعت می تواند باعث آشفتگی شود، همانطور که میدانید وظیفه ی خواب های ما نیز بر عهده ی نورون ها می باشد و آنها در هنگام بیماری نمی توانند با آن قدرت همیشگی همه ی کار ها را درست انجام دهند و در نتیجه ما کابوس هایی را مشاهده می کنیم.

– اعتیاد

یکی دیگر از عللی که می تواند در خواب ما تاثیرگذار باشد اعتیاد است، زیرا اعتیاد و مصرف دارو های روان گردان می تواند سیستم عصبی ما را تخریب کند و باعث تکدر خاطر و اذیت شدن های عذاب آور ما شود اگر به تازگی به موادی اعتیاد پیدا کردید و از قبل به آن مواد اعتیاد نداشتید شک نکنید که علت این خواب های کابوس وار و خواب دیدن های پیاپی همین اعتیاد است، اما اگر از قبل به موادی اعتیاد داشتید و فقط مصرف آن زیاد شده است مطمئن شوید که این واکنش بدن به دلیل دوز مصرفی بالای آن مواد می باشد.

چه کنیم خواب نبینیم

– فیلم ها و کتاب های ترسناک

اگر شما از علاقمندان فیلم ها و کتاب های ترسناک هستید مطمئنا انسان های شجاع و دلیری هستید، اما دیدن فیلم ها و کتاب های ترسناک فقط به نترسیدن و شجاعت نیست و اینگونه فیلم ها و کتاب ها می توانند تاثیرات بسیار و کاملا منفی ای را در روحیات شما ایجاد کنند و اگر اکنون تاثیرات آن را نمی بینید مطمئن باشید که در آینده ی نه چندان دور اثرات منفی آن را مشاهده خواهید کرد.

اگر به تازگی شروع به دیدن و یا خواندن اینگونه فیلم ها و کتاب ها کرده اید و اذیت شدن های شبانه برای شما آغاز شده اند به طور یقین این بی خوابی و خواب دیدن ها از اثرات اینگونه نشریات است اما اگر به تازگی تنها بی خوابی ها و شب خواب دیدن ها شروع شده است مطمئن باشید که این فیلم ها و نشریات شروع به اثرگذاری منفی و تخریب روح شما کرده اند.

– داروها

دارو ها نیز نی توانند یکی دیگر از علل اذیت شدن در شب باشند اگر شما تا کنون خواب نمی دیدید و با شروع یک دوره ی مصرف یک نوع داروی خاص این اتفاق پیش آمده است در صورت استفاده ی سرخود سریعا دوره ی مصرف را قطع کنید و در صورت استفاده به دستور پزشک، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

داروها به دلیل عملکرد مخصوص خود و تاثیرگذاری بر روی بدن می توانند عملکرد بعضی از قسمت ها را مختل کنند و یا حتی بعضی از نقاط را تخریب کرده و به طور کامل از بین ببرند.دارو ها حتما باید به دستور پزشک استفاده شوند و هیچ گاه نباید حتی برای یک سردرد ساده هیچ گونه قرصی را حتی استامینوفن خودسر مصرف کرد. زیرا ممکن است پیامدهای ناخوشایندی را در پی داشته باشد.

– غذاها

یکی دیگر از مهمترین عوامل در خواب های شبانه غذا ها می باشند مخصوصا غذا های چرب و سنگین که در شب مصرف می شوند.خوردن غذای سنگین در شب همانند وارد کردن سمی مهلک به بدن است که می تواند حتی یک انسان را بکشد و یا به بیماری های لاعلاج دچار کند‌.

خوردن غذای سنگین و پرخوری در روز نیز بسیار نامناسب و کار ناپسندی می باشد اما انجام دادن این کار در شب باعث می شود که فرآیند هضم غذا در شب و موقع استراحت به کندی پیش برود و بدن برای جبران از دست رفتن این حجم از انرژی مجبور به واکنش می شود و در نهایت ما را دچار کابوس و خوابهای ترسناک می کند.

چگونه خواب نبينيم

به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم که تا جای ممکن از خوردن و نوشیدن غذا های چرب، سنگین و دیر هضم جلوگیری کنید و همیشه از پرخوری و خوردن میوه در شب اجتناب نمایید، زیرا میوه ها به دلیل داشتن فیبر گیاهی که توسط معده ی انسان هضم نمی شود بسیار سنگین بوده و می توانند ما را در هنگام خواب دچار مشکل کنند.

– افکار منفی

از دیگر علل اذیت شدن در شب افکار منفی ای است که انسان ها در هر ثانیه به آن فکر می کنند، افکار منفی و نفوس بد زدن ریشه در گذشته ی هر فرد دارد و فرد ممکن است به دلایل مختلفی مانند محرومیت های اجتماعی، طرد شدن در کنار دوستان و همچنین بی اهمیتی خانواده دچار این بیماری شوند و همیشه افکار منفی را با خود به یدک بکشند. این افراد معمولا از زندگی دل خوشی ندارند و به نوعی همیشه در جلوی پای خود یک سنگ بزرگ را مشاهده کرده اند.

این افراد حتما باید به یک پزشک بسیار خوب مراجعه کنند زیرا ممکن است در سلامت جسمانی آنها نیز تاثیرات منفی زیادی یافت شود، علاوه بر تمام اینها خواب دیدن در شب می تواند شروع مشکلات فرد باشد و ممکن است اذیت شدن های شدید و حمله های عصبی  را نیز تجربه کند.

افکار منفی مانند یک مرداب می ماند و می تواند مانند یک مرداب هر فردی را که بیشتر فکر می کند بیشتر به درون خود بکشد، افکار منفی می توانند شروع هر نوع بیماری روحی ای نیز باشند و باید هرچه سریعتر به درمان آنها پرداخت.این مسائل مشکلاتی هستند که می توانند به یکباره ما را درگیر خود کنند و مشکلاتی مانند اذیت شدن در شب را برای ما به وجود بیاورند.

اما ‌اگر به یکباره و بدون هیچ دلیلی که در بالا نیز ذکر شد خواب دیدیم باید چه کار کنیم؟

خواب دیدن در شب ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد و همیشه دارای یک علت کاملا معقول نیست و شاید ما نتوانیم علت دقیق آن را پیدا کنیم اما هیچ خوابی بی دلیل نیست و هر خواب بدی که ما میبینیم به یک دلیلی اتفاق می افتد و در اکثر موارد نیز علت آن استرس و غذا می باشد. اما اگر یک خواب را چندین مرتبه مشاهده کردید و مطمئن بودید که علت خواب شما به هیچ کدام از دلایل بالا که ذکر شد نبود به خدا توکل کرده و به دنبال تعبیر آن خواب باشید، زیرا ضمیر ناخودآگاه شما می خواهد با شما ارتباط برقرار کند و توانسته است با عبور از ذهن شما و ضمیر خودآگاه به عالم های موجود دیگر برود و از آینده و تقدیر شما را مطلع سازد.

چه کار کنیم شب ها خواب خوب ببینیم

چه کار کنیم شب ها خواب خوب ببینیم

برای اینکه شب ها یک خواب خوب را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم که حتما قبل از خواب یک لیوان آب خنک میل کنید و از مشاجره و بحث با اعضای خانواده دست بردارید.

علاوه بر اینها دسترسی خود به تلفن همراه را در هنگام خواب کاملا قطع کنید و از تماس های تلفنی مخصوصا تلفن های کاری اجتناب کنید و اگر می خواهید که یک تماس تلفنی برقرار کنید حتما با شخصی باشد که به آن علاقه دارید و دوست داشتید در کنار شما حضور داشته باشد.

همچنین اگر فکر و یا موضوعی افکار شما را به هم ریخته است سعی کنید که در ساعات پایانی شب و یا حتی در رختخواب یک فیلم کمدی و خنده دار ببینید که کاملا ذهنیت شما را عوض کند تا دیگر به آن مسئله فکر نکنید. توجه کنید که هیچگاه نباید در این ساعات فیلم هایی با ژانر غم انگیز، هیجانی و یا ترسناک مشاهده کنید زیرا این نوع فیلم ها معمولا در هنگام خواب تاثیرات منفی ای را بر روی شما می گذارند و مانع از این می شوند که یک خواب آرام و دلپذیر را داشته باشید.

همیشه قبل از اینکه خواب شما را فرا بگیرد کارهای بهداشتی خود را انجام دهید تا در هنگام خواب شما را اذیت نکنند و باعث نشوند که خواب بد ببینید، همچنین هیچگاه شب به حمام نروید زیرا علاوه بر اینکه خواب شما را از بین می برد در هنگام خواب نیز امکان فلجی خواب یا همان بختک را امکان پذیر می سازد و ممکن است باعث خواب های بد و تحریک آمیز نیز بشود.

سعی کنید یک برنامه ی خواب منظم داشته باشید و همیشه در یک ساعت معین در شب به رختخواب بروید و تا آنجایی که ممکن است سعی کنید بعد از صرف ناهار نخوابید تا حتی الامکان بلافاصله بعد از ناهار نخوابید تا بتوانید شب راحت تر به خواب بروید و کابوس مشاهده نکنید. زیرا این کار باعث می شود که معده ی شما تحریک شود و علاوه بر اینکه در شب نمی توانید راحت باشید ممکن است در طولانی مدت دچار عارضه ی زخم معده شوید.

دیگر مطالب پیشنهادی :

وقتی خواب بد دیدیم چکار کنیم؟

چکار کنیم خواب های خوب ببینیم؟

2 نظر

  1. سجادسجادsays:

    ناموصا دمتون گرم من دوشب بود داشتم خواب فوت عزیزانم رو میدیدم

  2. خردادخردادsays:

    ممنون از راهنمایی های شما ⭐⭐⭐⭐⭐