وقتی خواب بد دیدیم چکار کنیم؟

بارها پیش آمده که اکثر مردم بعد از تجربه کردن یک خواب بد تصور داشته اند که همان اتفاق یا موضوع تعبیر آن رویاست و باید در واقعیت نیز منتظر صحنه هایی تلخ و غم انگیز باشند در جایی که چنین مدعایی رد است ، و یا اینکه بعد از دیدن یک رویای ناخوشانید سراسیمه می شوند و نمیدانند که چه کاری باید انجام دهند و اتفاقا در این مورد با افرادی مشورت میکنند که هیچ تجربه و دانشی ندارند که قبلا اشاره شده ، این کار فقط باعث گمراه شدن می شود ، عزیزان دقت داشته باشند که تعبیر بسیاری از خواب ها به عکس می باشد که این مورد را از نوشته های معبران قوی و کهن قابل فهم است ، استاد ابن سیرین می گویند طاعون در خواب جنگ است به بیداری ، و مصحف (قران) در خواب ، حکمت است به بیداری ، و حکمت در خواب ، مصحف باشد به بیداری ، و گریستن در خواب خندیدن بود به بیداری ،و خندیدن در خواب ،گریستن باشد به بیداری ، و ملخ در خواب لشگر و غوغا باشد به بیداری ، و لشگر در خواب ملخ بود به بیداری ، و پیک در خواب ، زمین پیما بود به بیداری ، و خواب خانه ای با سقف خراب شده ،دلیلش مرگ صاحب خانه بود به بیداری ؛ و زن خواستن در خواب ، کشت در بیداری بود ، ((نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنىَ‏ شِئْتُمْ)). نیک کردن در خواب ، کرباس یافتن بود در بیداری ، و عکس آن ، و سیل در خواب ، دشمن بوده به بیداری ،و هر چیز نو که تعبیر آن نیک باشد ، کهنه ی آن بد باشد ،و هر چیزی که نو آن بد باشد ،در خواب ،کهنه ی آن نیک بود ، چنان چه خواب دیدن پوشیدن کفش نو ، غم و اندوه بود به بیداری. اگر کسی در خواب کفش کهنه پوشید ، خرمی و شادی بود در بیداری ، اگر غلام خردمند ببیند ، بد باشد . از این گونه خواب ها و تعبیر ها بسیار است ، که در جای خود در این مطلب به آن ها اشاره خواهد شد . ان شالله

اگر خواب بد دیدیم چکار کنیم

اگر خواب بد دیدیم چکار کنیم : اصل واقعیت این است که هیچگاه بعد از دیدن یک رویای ترسناک و همراه با معنای بد دست پاچه نشویم ، و آن را بزرگ نکنیم و مدام به خود نگوییم که تا چند روز یا چند ماه آینده بلایی بر سر من و خانواده ام خواهد آمد ، باز گو کردن چنین کلماتی فقط روحیه ی شما را خرابتر می کند ، گاهی اوقات با فرستان چند صلوات میتوان به آرامش رسید ، از زبان معبران و پیامبران نیز توصیه هایی برای فرا رسیدن چنین زمان هایی شده است ، بدتر از همه این است که با دیدن یک خواب بد قصد داشته باشیم با دوستان ، آشنایان و ..در مورد آن مشورت کنیم و نظرات متعددی را در این باره جویا شویم که عقل سلیم می گوید این کار درست نیست ،شخصی به نزد دانیال پیامبر رسیدند و به ایشان گفتند همسرم خواب بسیار بدی دیده و مضطرب و گریان هستند نمی توانم او را متقاعد یا آرام سازم ، و از محضر ایشان در خواست کمک و یاری داشتند ، در پاسخ به این مرد گفتند به همسرت بگو چند مرتبه این آیه را تکرار کند ، ان شالله که خیر است ،« بِسمِ الله الرَّحمٰن الرَّحیمِ اَعوذُ بماٰ عَاذَتْ بِهِ مَلائِکَةُ اللهِ الْمُقَرَّبونَ و اَنْبِیاءُ اللهِ الْمُرْسَلونَ و عِبادُ اللهِ الصَّالِحوُنَ مِنْ شَرِّمَا رَاَیْتُ مِنْ رُؤْیایَ »
( بنام خدایی که که مهربان عام و مهربان خاص است! پناه می برم به آنچه که فرشته های مقرب خداوند و پیامبران، فرستاده الهی و بندگان صالح خدا به آن پناه بردند از شرّ خوابی که دیدم.)

روایت شده است که روزی ، حضرت زهرا علیهاالسلام در خواب دید که به دستور پدر گرامی و همراه همسر و دو فرزندش از مدینه خارج شدند و ... سپس گوسفندی را ذبح کرده، از آن تناول فرمودند و همگی از دنیا رفتند. فردای آن روز عینا همان جریانهایی که در خواب دیده بود یکی یکی اتفاق افتاد و موجب حزن و اندوه آن حضرت گشت تا آنکه گوسفند ذبح شد و هنگام تناول آن رسید حضرت فاطمه به کناری رفت و گریست. رسول خدا جریان را از آن حضرت جویا شد سپس از جاى برخاست و پس از اینكه دو ركعت نماز بجا آورد با خداى خویش در این باره مناجات كرد، جبرئیل نازل شد و گفت: یا محمّد یك شیطانى است كه او را ذهار می گویند، او است كه باعث این خواب وحشتناك فاطمه شده، او مؤمنین را اذیت و دچار خوابهاى وحشتناك و محزون می كند.
رسول خدا فرمود: تا آن شیطان را آورد و به او گفت: تو فاطمه را دچار یك چنین ‏خوابى كرده‏اى!؟ گفت: آرى، پیغمبر خدا ضربتی بر سر او زد و آب دهان به او ریخت و به فاطمه اطهر فرمود: سخن او را بشنو و بدان كه چیزى نیست ‏(زندگینامه حضرت زهرا، آیه الله قزوینی)
آنگاه جبرئیل به حضرت محمّد صلى اللَّه علیه و آله و سلم گفت: هر گاه تو یا یكى از مؤمنین خوابى خوفناك دیدید بگوئید:
اعوذ بما عاذت به ملائكة اللَّه المقربون و انبیائه المرسلون و عباده الصالحون من شر ما رئیت و من رؤیاى.
سپس سوره حمد و سوره قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ و سوره قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ و سوره قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را بخوانید و سه مرتبه آب دهان بطرف چپ خود بیفكنید اگر این كار را انجام دهید ضررى از خواب متوجه شما نخواهد شد.

وقتی خواب بد دیدیم چکار کنیم

وقتی خوابهای ما متاثر از مسائل مختلفی همچون مشاهدات روزمره، حوادث محیط اطراف، خاطرات گذشته، ناراحتی های روانی، بیماریهای جسمانی، طرز فکر و اعتقادات ما و ... است، چگونه می توان بابت آنچه در خواب دیده می شود نگران شد و یا با اطلاعات داده شده از طریق خواب قضاوتی نمود. کسانی که اهل خرد و تعقل و اندیشه هستند، هیچگاه سرنوشت و آینده خود را به خوابهایشان نمی سپارند .
خواب بد
ممکن است به سراغ هر کسی برود ، حتی کودکان و بزرگسالان ، اما چنان چه در چنین مواقعی آرامش و حوصله از خود به خرج دهید و سراسیمه اقدام به تصمیم گیری نکنید هیچ مورد یا اتفاق بدی پیش نخواهد آمد مشروط بر آنکه از راه درست وارد شوید ، دیده شده که بعضی از افراد حتی به سراغ افراد رمال و فالگیر نیز می روند و آن ها نیز بر اساس مشتی خرافه اقدام به راهنمایی کردن میکنند ، که بابت این کار پول های کلان نیز دریافت میکنند ، امید است که هیچ یک از شما عزیزان به دنبال چنین راهکارهای غلط و گمراه کننده نروید.

برای دیدن مطلب پایین روی ادرس کلیک شود

آیا خوابی با معنای بد هم در توپ تاپ تعبیر می شود؟

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...