تحقیق درباره منابع آب ایران

در این مقاله قصد داریم شما را در انجام تحقیق جامع و ارزیابی شده درباره منابع آب ایران و یا همان منشأ آبی ایران همراهی نماییم. منابعی محدود و با ظرفیتی مشخص که از اهمیت بسیار زیادی در حیات انسان ها و صنایع گوناگون اعم از صنعت کشاورزی، محیط زیست و... برخوردار می باشد.

تحقیق درباره منابع آب ایران

بدون شک تحقیق درباره منابع آب ایران، امروزه یکی دیگر از تحقیق های رایج در میان دانش آموزان مقطع ابتدایی و مدرسین آن ها می باشد. از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی جامع و همه جانبه به منابع آب ایران و منشأ زیر زمینی آن و ارائه اطلاعاتی ارزیابی شده، شما را در انجام و تهیه تحقیقی مناسب درباره منابع آب ایران همراهی نماییم.

همراه ما باشید!

هر آنچه می باید از منابع آب ایران بدانید!

همان طوری که می دانید "آب" مایعی حیاتی است. از این رو بدون شک منابع آب ایران یکی از اصلی ترین و مهم ترین دارایی این خاک می باشد. منابعی محدود با ظرفیت هایی مشخص که امروزه بنا بر شرایط جوی و آب و هوایی و دیگر عوامل موثر در حال کاهش چشمگیری می باشند.

در واقع لازم است بدانید که منظور از منابع آب ایران، منشأ های آبی مفید و قابل استفاده ای می باشند که در مصارف گوناگونی مانند مصارف خانگی و شرب، صنعت کشاورزی، محیط زیست و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

اما آنچه که لازم است درباره منابع آب ایران و به طور کلی منابع آب های جهانی بدانید، نبود قابلیت استفاده از تمامی منابع آبی می باشد. اگر چه آب فراوان ترین ماده و مرکب موجود بر روی کره زمین می باشد، به گونه ای که 70 درصد سطح کره زمین را آب تشکیل داده است، اما تنها 2.3 درصد از این حجم چشمگیر را آب های شیرین تشکیل می دهند. منابعی آبی و شیرین که اگر چه دائما در حال گردش می باشند، اما سالانه شاهد کاهش چشمگیر حجم آن ها می باشیم. چرا که افزایش بیش از حد نرخ رشد جمعیت از یک سو و تقاضای بیش از پیش و خارج از میزان تأمین آب از سویی دیگر سبب گشته تا امروزه بحران کم آبی به یکی دیگر از اصلی ترین و اساسی ترین بحران های جهانی تبدیل شود. بحرانی شدید و زیان بار که بدون شک خسارت های جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

مقاله در مورد منابع آب ایران ، مهمترین منابع آب ایران

علاوه بر این ها جالب است بدانید که مهم ترین و اصلی ترین قطب آب های شیرین و به طور کلی منابع آب شیرین، یخچال های طبیعی و قطب های شمال و جنوب می باشند. منابع آبی که بنا بر دلایل گوناگونی از جمله شرایط بد جوی و زیست محیطی، افزایش چشمگیر و غیر قابل پیش بینی دما کره زمین، سوراخ شدن لایه اوزون و تاثیرات خطرناک آن در حال کم شدن و نابودی می باشند. از این رو امروزه حفظ و نگهداری از این منابع آبی و حیاتی و از همه مهم تر افزایش سطح آگاهی تمامی افراد به منظور کنترل میزان آب مصرفی و در نتیجه حفاظت از این سرمایه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

اما آیا تا کنون این سوال برایتان مطرح شده است که مهم ترین منابع آب ایران چه می باشد؟

ما در این مقاله قصد داریم شما را در یافتن پاسخی مناسب برای این سوال و به طور کلی هر گونه سوال احتمالی در مورد منابع آب ایران همراهی نماییم. از این رو همراه ما باشید!

مهم ترین منابع آب ایران

از جمله منابع آب ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آب های زیر زمینی

    از جمله مهم ترین منابع آب ایران می توان به آب های زیر زمینی اشاره کرد. در واقع لازم است بدانید که منظور از آب های زیر زمینی همان سفره های آب های زیر زمینی می باشد که شامل چاه ها، چشمه ها، قنات ها و کاریز ها می باشد.

    آب های ناشی از تقطیر شدن دریا ها

      از دیگر منابع آب ایران، آب های ناشی از تقطیر شدن آب دریا ها می باشد.

      آب های جوی ها

        آب های جوی ها نیز یکی دیگر از منابع آب ایران می باشد. آب هایی که ناشی از بارش برف و باران و ذخیر شدن آن ها در جوی ها، رودخانه ها، رود ها، دریاچه ها، دریا ها و حتی اقیانوس ها نیز می باشند.

        آب های سطحی

          از دیگر منابع آب ایران می توان به آب های سطحی اشاره کرد. انبار های ذخیره های آبی مانند نهر ها، رودخانه ها و یخچال های طبیعی که در شمار آب های سطحی شیرین و قابل شرب قرار می گیرند.

          تولید آب، رویدادی شگرف!

          همان طوری که پیش تر اشاره کردیم، اگر چه درصد بسیار بالایی از سطح کره زمین را آب تشکیل می دهد، به گونه ای که اگر با نگاهی از بالا به کره زمین بنگریم، آن را گویی آبی رنگ می بینیم. گویی آبی رنگ که اگر چه دارای درصد بالایی آب می باشد، اما تنها 2.3 درصد آن را آب شیرین تشکیل می دهد. عاملی حیاتی که به یکی از نگرانی های جهانی تبدیل گشته است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رشد بیش از پیش دانش، شاهد گامی موثر و شگرف در تولید آب می باشیم. گامی که بدون شک پایان دهنده تمامی دل نگرانی ها می باشد. چرا که امروزه دانشمندان با اختراع کاتالیزور ها و استفاده از کاتالیزور های هیدروژن دهنده قادر به تولید آب قابل شرب می باشند. دستاوردی مهم و حیاتی در طول تاریخ بشریت که بدون شک پایان تمامی نگرانی های ناشی از کمبود آب شیرین می باشد.

          گردآورنده : توپ تاپ

          مطالب مرتبط...

          هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...