چرا به سمت روابط بد جذب می شویم؟

اگر احساس می کنید که همیشه در زندگیتان به سمت روابط بد جذب می شوید؛ بهتر است که نگاهی به گذشته خود بیندازید. احتمالا شگفت زده خواهید شد و راهی برای خارج شدن از الگوی تأسف بار روابط گذشته خود خواهید یافت. با وجودی که شما با چشمان منتقدانه، می توانید به گذشته خود نگاه کنید؛ بهتر است برای ایجاد تغییرات مناسب که شما را از روابط بد دور نگاه دارد؛ اقدامات لازم را انجام دهید.

1.اعتماد به نفس شما کم است.

زمانی که احساس خوبی نسبت به خودتان نداشته باشید؛ طبیعی است که با کسی باشید که به شما احساس ناامنی بدهد و نکات ضعف شما را مستقیماً به رویتان بیاورد. در حقیقت، اگر احساس کنید که شایستگی این را ندارید که شریکتان به شما اهمیت بدهد؛ شما را در اولویت زندگیش قرار دهد و به شما عشق بی قید و شرطی را هدیه دهد؛ مطمئناً شریکتان این کارها را نخواهد کرد. از طرف دیگر، اگر گام هایی را برای بهبود اعتماد به نفستان بردارید و درک کنید که لیاقت زندگی بهتری را دارید؛ شریک بعدیتان این موضوع را به وضوح درک خواهد کرد و برای شما ارزش ویژه ای قائل خواهد بود.

2. دلایل اشتباهی برای انتخاب شریکتان دارید.

اگر احساس می کنید؛ به طور پی در پی در حال جذب روابط بد هستید؛ بهتر است نگاهی به اولویت های خود برای انتخاب شریک زندگیتان بیندازید. به عنوان مثال، آیا شما به دنبال شریکی هستید که وفادار، صادق و قابل اعتماد باشد یا کسی را می خواهید که ماشین های گرانقیمت و آپارتمان مشرف به پارک داشته باشد؟

با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است علایق و اولویت های خود را بررسی کرده و مورد تجدید نظر قرار دهید.

3. شما با افرادی رابطه برقرار می کنید که به دنبال روابط جدی نیستند.

اگر فکر می کنید که به سمت روابط بد جذب می شوید؛ شاید به دنبال اشخاصی هستید که برای برقراری رابطه آماده نیستند. ممکن است خود را در مواجهه با افرادی ببینید که به دنبال روابط جدی نیستند؛ نمی خواهند متعهد باشند و برای رابطه تان ارزشی قائل نیستند. پس به دنبال افرادی باشید که برای شما و اهداف رابطه تان وقت بگذارد و به شایستگی با شما رفتار کند.

4. فکر می کنید می توانید شریکتان را تغییر دهید.

اگر همواره به داشتن روابط بد جلب می شوید؛ شاید به این دلیل باشد که تصور می کنید می توانید شریکتان را تغییر دهید. اگر اینگونه فکر می کنید؛ باید بدانید که سخت در اشتباهید. شما نمی توانید عادت سیگار کشیدن او و یا حتی نوع لباس پوشیدن شریکتان را تغییر دهید. تنها چیزی که می توانید تغییر دهید؛ میل شدیدی است که به تغییر شریکتان دارید.

5. شما ذهن بازی ندارید.

دلیل اینکه بعضی از افراد در روابط بدی به دام می افتند این است که نوع خاصی از افراد را می پسندند. مثلا دوست دارند فقط با خواننده ها، یا کسانی که حیوانات خانگی دارند؛ رابطه برقرار کنند.  آن ها بارها و بارها این کار را می کنند و فکر می کنند به خاطر علایق مشترکشان رابطه خوبی خواهند داشت. در حالی که در همه این روابط شکست می خورند. با در نظرگرفتن این موضوع، باید به این نتیجه برسید که علایق شما جزئی از زندگی شما را تشکیل می دهند و ملاقات با حیطه گسترده ای از افراد، به شما این فرصت را می دهد تا با دنیای جدیدی از عواطف و احساسات آشنا شوید و شاید این احساسات مورد قبول شما واقع شوند.

6. شما به روابط رومانتیک فکر می کنید.

دلیل دیگری که باعث جذب روابط بد می شود؛ این است که دوست دارید روابط رومانتیک داشته باشید. ممکن است متناقض به نظر برسد ولی شما از جلب تمرکز و توجه دیگران به خودتان لذت می برید. اگر شخصی هستید که مایل است در مرکز توجه دیگران باشید؛ ممکن است به سمت روابط بد گذشته خود بازگردید تا توجه دیگران را باز هم به خودتان جلب کنید.

تهیه و ترجمه : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...