6 نشانه روابط خطرناک چیست؟

زمانی که شما در یک رابطه سالم و شاد هستید؛ به این معنی است که شما و عشقتان، به یکدیگر احترام می گذارید؛ عمیقا به همدیگر اهمیت می دهید و بهترین چیزها را برای هم می خواهید. متأسفانه، تمام رابطه ها، اینگونه پیش نمی روند. بهتر است شما یک نگاه منتقدانه به رابطه خود و شریکتان بیندازید و ببینید که 6 نشانه روابط خطرناک در رابطه شما وجود دارد یا خیر!

1.شریک زندگی شما، بیش از اندازه حسود است.

وقتی شما یک شریک حسود دارید؛ ممکن است کمی انعطاف نشان دهید تا ترس ها و تهمت های بی اساس او را فروبنشانید. به عنوان مثال، شریک زندگی شما، ممکن است شما را از صرف ناهار با همکار جنس مخالفتان، منع کند؛ زیرا نگران بی وفایی شماست و از این کار شما، احساس اضطراب می کند. برای داشتن یک رابطه موفق، لازم است که شما و شریکتان، کاملا به یکدیگر اعتماد داشته باشید. اگر شریک زندگی شما، هر زمان که از هم دور هستید؛ احساس خطر می کند و شما مجبور هستید به طور مداوم به او توضیح دهید که به او وفادارید؛ بهتر است در رابطه خود تجدید نظر کنید و خود را از شر این رابطه خطرناک آزاد کنید.

2. شریک زندگیتان، شما را کنترل می کند.

افرادی که از طرف شریک زندگیشان کنترل می شوند؛ اغلب، برای نشان دادن قدرت و اقتدارشان، راهکاری پیدا می کنند تا بر شریک زندگیشان مسلط شوند. به عنوان مثال، دوست پسر شما، ممکن است بگوید که نمی خواهد شما لباس کوتاه بپوشید؛ و یا دوست دختر شما دوست ندارد که شما با دوستانتان بیرون بروید. با این حال، مهم است که همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که شما یک  انسان عاقل و بالغ هستید که استقلال دارید و لازم نیست کسی به شما بگوید که چکار کنید.

شریک شما نباید نسبت به شما احساس مالکیت داشته باشد. او باید حامی شما باشد و به شما اعتماد کامل داشته باشد. اگر شریک زندگیتان، مانند یک رئیس شما را کنترل می کند و همیشه تحت نظر او هستید؛ بهتر است از این رابطه مسموم خارج شوید.

3. شریک زندگی شما از لحاظ احساسی یا فیزیکی، شما را آزار می دهد.

اگر شریک زندگیتان، از هر طریقی، به شما توهین کند؛ یعنی؛ رابطه شما مسموم است و باید فورا از این رابطه، خارج شوید. آزار و اذیت عاطفی، می تواند اشکال متفاوتی داشته باشد. اگر شریک زندگیتان، شما را نا امید کند؛ شما را کوچک کند؛ شما را بی ارزش جلوه دهد و یا به شما احترام نگذارد؛ در واقع، شما در یک رابطه ناسالم هستید. در ادامه، اگر شریکتان به طور فیزیکی، نسبت به شما کار خشنی انجام دهد؛ زمان آن رسیده است که فورا او را ترک کنید.

4. شما باید محتاطانه با شریک زندگیتان رفتار کنید تا عصبانی نشود.

 کسانی که در روابط مسموم و خطرناک هستند؛ ممکن است متوجه شوند که شریکشان، مانند یک بمب ساعتی، هر لحظه ممکن است منفجر شود. شما هرگز نمی فهمید چه چیزی این انسان را عصبانی می کند وچه چیزی، او را آرام می کند. شما به خاطر او خیلی انعطاف نشان می دهید و از موضوعاتی که باعث ناراحتی اش می شوند؛ اجتناب می کنید.

 اما این روش، ناسالم و مضر است و شما دائما مجبورید طوری رفتار کنید که شریکتان را ناراحت و عصبانی نکنید. در این رابطه، در واقع، شما به خودتان ضربه می زنید و بهتر است هر چه زودتر از این رابطه خطرناک و مسموم، خارج شوید.

5. شما خودِ واقعیتان نیستید.

آیا تا به حال احساس کرده اید که نقش بازی می کنید و خودِ واقعیتان نیستید؟ اگر دائماً خودتان را در حال راضی کردن شریکتان دیدید؛ یعنی شما در یک رابطه مسموم هستید. شریک زندگیتان، باید شما را به خاطر کسی که واقعا هستید؛ دوست داشته باشد و اگر وانمود کنید که کس دیگری هستید و درمورد افکار و احساساتتان با شریکتان صحبت نکنید؛ شما به خودتان ضربه می زنید. شما و شریک زندگیتان، باید بتوانید کاملا صادقانه با یکدیگر برخورد کنید و بتوانید به شریک زندگیتان نشان دهید که واقعا چه کسی هستید.

6. دائماً در حال دعوا هستید.

دعوای مداوم و چالشی که در طی اختلاف نظرهایتان، ایجاد می شود؛ برای سلامتی ذهنی و جسمی شما بسیار مضر است. داشتن تعارض و اختلاف نظر، یک مسئله طبیعی در هر رابطه ای است؛ ولی اگر دائما در حال دعوا هستید و زندگی شما به یک فیلم جنگی تبدیل شده است؛ باید به این نتیجه برسید که رابطه شما، مسموم است و باید از این رابطه هر چه سریع تر خارج شوید.

مطالب پیشنهادی این بخش :

چه اشتباهاتی را در اولین رابطه عاشقانه تان مرتکب می شوید؟

9 اشتباهی که ازدواجتان را نابود می کند؟

آیا با شخص درستی در رابطه عاشقانه هستید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...