چه زمانی مصرف الکل، عمکلکرد جنسی شما را مختل می کند؟

انواع متفاوتی از مشکلات جنسی وجود دارند. این مشکلات می تواند شامل از دست دادن علاقه و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی باشند. گاهی اوقات اوضاع طوری می شود که حتی فکر کردن به رابطه جنسی، برای افراد ناخوشایند می شود. بسیاری از افراد مشکل نعوظ پیدا می کنند و بعضی ها در طول رابطه کاملا عملکرد جنسیشان را از دست می دهند. زنان می توانند مشکلات خود را با ژل های مخصوص، حل کنند ولی لذت یک رابطه جنسی فوق العاده را تجربه نمی کنند و یا به ارگاسم نمی رسند.

مشکلات جنسی، پیامدهای بسیاری برای زوج ها دارد. این مشکلات می تواند باعث احساس سردرگمی، ناسازگاری و تعارض در هر دو طرف شود. گاهی تغییر در علایق جنسی، باعث سوء تفاهم هایی در زوجین شود و یکی از شرکا احساس کند که برای همسرش جذاب نیست و یا همسرش در حال خیانت به او است. به همین دلیل، صحبت کردن درباره احساسات شما مسئله بسیار مهمی است تا همسرتان قضاوت های نادرستی درموردتان نداشته باشد.

برخلاف اختلالات جنسی که به صورت نرمال اتفاق می افتند و زودگذر هستند؛ سوء مصرف الکل تأثیرات ماندگاری در عملکرد جنسی افراد می گذارد. سوء مصرف الکل باعث ایجاد مشکلات نعوظ می شود. این مشکل در مردان بیشتر اتفاق می افتد و ممکن است احساس عدم کفایت را به مردان القا کند. سعی کنید قبل از رابطه جنسی از مصرف الکل اجتناب کنید و وضعیت را بررسی کنید و ببینید آیا عملکرد جنسی شما بدون الکل بهتر می شود یا خیر؟ اگر مشکلاتتان ادامه داشته باشد؛ بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.

برای بعضی از افراد، اختلال در عملکرد جنسی، ممکن است ناشی از داروهایی باشد که مصرف می کنند. برای جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم با همسرتان صحبت کنید و مشکلتان را به او بگویید. در صورت نیاز می توانید از یک پزشک کمک بخواهید. اگر پزشک یا روانشناستان، داروهایتان را عامل اختلالات جنسی شما بدانند؛ باید بررسی کنند و مطمئن شوند که قبل از مصرف دارو یا الکل، شما مشکلی نداشته اید.

چه مدت بعد از مصرف دارو یا الکل، عملکرد جنسی شما دچار اختلال می شود؟

در برخی موارد، بلافاصله بعد از مصرف الکل این اختلال آغاز می شود و چند روز بعد از قطع آن، بهبود می یابد. ولی اختلال عملکرد جنسی در اثر دارو، در طول مدت مصرف بدتر می شود و تا دفع کامل آن ادامه می یابد.

اگر شریک زندگیتان به خاطر مصرف دارو و الکل دچار اختلال در عملکرد جنسی شود؛ چکار کنید؟

اگر شریک زندگی شما، نسبت به داشتن رابطه جنسی بی اعتنا شده باشد و یا از آن لذت نبرد؛ این مسئله برای شما بسیار آزاردهنده خواهد بود. اگرچه ممکن است احساسات منفی زیادی نسبت به شریک زندگیتان داشته باشید؛ اما بهتر است بدانید که کنترل نحوه واکنش بدن آن ها دست خودشان نیست و تحت تاثیر مصرف دارو هستند.

شریک زندگی شما چه دارو مصرف کند و چه الکل بنوشد؛ مهم است که در مورد مشکلاتتان با یکدیگر صحبت کنید. افرادی که این وضعیت را تجربه می کنند ممکن است احساس شرمندگی کنند و یا حتی عصبانی شوند. صمیمیت بخش مهمی از رابطه جنسی است و راه های زیادی برای نزدیک شدن شما به همسرتان بدون رابطه جنسی وجود دارد. صحبت در مورد مشکلات تا حدود زیادی آن ها را بهبود می بخشد و به زوج ها کمک می کند تا احساس نزدیکی بیشتری بکنند. اگر همسرتان بفهمد که مصرف الکل، باعث شده است که رابطه شما دچار مشکل شود؛ شاید دلش بخواهد که به خاطر رابطه تان دیگر الکل مصرف نکند و به عنوان یک زوج بتوانید مشکلتان را حل کنید. این روش، باعث می شود تا رابطه تان به سمت جلو حرکت کند تا نیازهای هردویتان در رابطه برآورده شود.

تهیه و ترجمه : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...