راه حل هایی برای درمان اختلالات جنسی

1) فنون و تمرینات اختصاصی

در درمان انواع کژکاری ها؛ روش های مختلفی بکار گرفته می شوند.

در مورد واژینیسم زن می بایست مهبل خود را با انگشتان یا متسع کننده های تدریجی گشاد کند. در موراد انزال زودرس، تمرین معروفی که به نام فشار دادن برای بالا بردن آستانه تحریک آلت مردانه، بکار می رود. در این روش مرد یا زن آلت مردانه را در حالت نعوظ تا زمانی تحریک می کند که احساس انزال قریب الوقوع روی دهد، در این مرحله زن، سر آلت مرد را درناحیه لبه سر آلت فشار می دهد، در نتیجه نعوظ فروکش می کند و انزال مهار می گردد. این تمرین نهایتاً آستانه احساس انزال را بالا می برد و به مرد امکان می دهد در مورد احساسات جنسی خود آگاهی یافته و نسبت به کار جنسی خود اعتماد به نفس پیدا کند. روش دیگر برای این تمرین،روش« شروع کن - ایست» است که جمیزه. سمنز آن را ابداع کرده است. در این تمرین وقتی به مرد احساس انزال قریب الوقوع دست داد، زن همه تحریکات آلت را متوقف می کند. در این روش هیچ فشاری بکار نمی رود. ظاهراً ختنه شدن یا نشدن هیچ اثری روی میزان کنترل مرد بر روی عمل انزال ندارد و در هر دو حالت سر آلت حساسیت مشابهی دارد.

2) هیپنوتیزم درمانی

در این روش درمانگر روی عامل اضطراب برانگیز خاص یعنی نابهنجاری جنسی خاص تأکید می ککند. در این روش فرد بر عاملی که مسسبب بر هم خوردن عزت نفس و تعادل روانی اش می باشد، کنترل پیدا می کند. در این روش هسته اصلی درمان، رفع نشانه ها و تغییر نگرش است. از روش های دیگری استفاده کند و نیز به بیمار روش های ریلاکس شدن پیش از رابطه جنسی آموزش داده می شود.

3) رفتار درمانی

رفتار درمانگران، ناهنجاری های جنسی را یک نوع رفتار ناسازگارانه آموخته شده تلقی می کنند که سبب می شوند، بیماران از رابطه جنسی بترسند. درمانگر با روش های سنتی سلسله مراتبی از موقعیت های اضطراب زا ایجاد می کند که از ضعیف ترین حالت تهدید آمیز نظیر تصور بوسه تا تهدید کننده ترین موقعیت نظیر تصور دخول آلت تناسلی را دربر می گیرد. با این روش طی یک برنامه مشخص حساسیت زدایی تدریجی ، فرد بر اضطرابش تسلط می یابد.

4) گروه درمانی

این روش ، برای بیماری که در مورد یک مشکل جنسی خاص احساس گناه، اضطراب و یا خجالت دارد، یک نظام حمایتی قوی ایجاد می کند. در این روش، گروه، محل تبادل نظر می شود که در آن مفاهیم غلط اصلاح می شود و در مورد عملکرد و آناتومی جنسی و رفتارهای جنسی اطلاعات درست به افراد داده می شود.

5) درمان جنسی تحلیل گرا

از مأثرترین روش های درمانی است که ترتیب درمان جنسی با روان درمانی تحلیل گر می باشد. در این موارد، درمان جنسی کمی طولانی تر از معمول است و در متن وقایع زندگی روزمره فرصت روزمره فرصت آموزشی جنسی ایجاد می گردد.

6) درمان های زیستی

درمانهای زیستی کاربردشان محدود است و در سال های اخیر مورد توجه واقع شده است. در بیمارانی که دچار تنش هستند، داروهای ضد اضطراب می تواند کمک کننده باشد. و یا عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی برای طولانی کردن پاسخ جنسی در حالاتی مثل انزال زودرس استفاده می شود.

در برخی زنان یائسه برای بالا بردن میل جنسی از تستوسترون می توان استفاده کرد اما عوارض مردانه شدن مثل کلفت شدن صدا، پر مویی و ... را نمی توان جلوگیری کرد. در مورد مشکل نعوظی مرد چندین درمان زیستی وجود دارد:

  1. پمپ های مکنده
  2. کارگذاری حلقه های فشارنده در قاعده آلت
  3. تزریق مواد منقبض کننده عروق داخل آلت و یا پیشابراه مثل آلپرستادیل
  4. درمان جراحی که در افرادی که نقایصی با منشأ عضوی دارند گاه بکار می رود. که پروتز آلت برای این افراد گذاشته می شود.

از داروهایی که امروزه در اختلالات نعوظ بکار می رود می توان یوهمبین و یا گرا یا سیلدنافیل را نام برد.

از داروهای گیاهی که امروزه در اختلال نعوظ و به عنوان محرک جنسی نیز استفاده می شود قطره و قرص گیاهی آفرودیت کپسول جن جی توتن می باشد.

تهیه کننده: توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...