در رژیم غذایی آرتروز خود چه مقدار پروتئین نیاز دارید؟

از گرانولا گرفته تا پاستا، سیلی از محصولاتی هستند که با غنای پروتئینی بالا سعی در جلب مشتری دارند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا باید پروتئین بیشتری مصرف کنید؟ برای اغلب آمریکایی‌ها، این مساله مقدور نیست، چون بیشتر محصولات بسته‌بندی که قفسه‌ ی خواربارفروشی ها را پر می‌کنند احتمالا بهترین منابع پرو تئین نباشند، چرا که بسیاری از غذاهای بسته‌بندی‌شده غنی از پروتئین، دارای مقادیری بالایی از شکر و کالری نیز هستند.

چه کسی می تواند سود ببرد؟

Douglas Paddon Jones، استاد سلامت سالمندی در دانشکده ی پزشکی گالوستون می گوید: آمینو اسیدها که پروتیین را در استیک و ماست می‌سازند، بلوک‌های سازنده ی بدن انسان هستند و همه چیز را از ماهیچه‌ ها گرفته تا استخوان و غضروف درست می‌کنند، پس دریافت پروتئین کافی اهمیت دارد. اگر علایم آرتروز باعث تضعیف شما شده و فعالیتتان با مشکل مواجه شده است، دریافت پروتیین کافی برای حفظ ماهیچه و فعالیت عضلانی ضروری است. او اضافه می کند که اگر می‌خواهید چند پوند وزن کم کنید، غذاهای غنی از پروتئین می‌توانند به شما کمک کنند که احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید.

شما به چه مقدار پروتئین نیاز دارید؟

 در آمریکا، راهنمای مصرف مواد غذایی (DRI) برای مصرف پروتئین روزانه تنها 8/0 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزنتان (حدود ۵۸ گرم برای یک فرد ۱۶۰ پوندی) پیشنهاد می دهد. Paddon Jones روزانه ۸۷ گرم را برای یک فرد ۱۶۰ پوندی توصیه می‌کند. مردان آمریکایی به طور متوسط روزانه 100 گرم و زنان 75 گرم پروتئین مصرف می کنند. (چهار اونس مرغ دارای ۲۶ گرم پروتئین است).  Heidi Turner، متخصص تغذیه در کلینیک آرتروز سیاتل، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی واشینگتن، می گوید: افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری دارند و یا آن‌هایی که فعالیت زیادی دارند، ممکن است به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشند، اما بیشتر مردم بدون مکمل‌ها یا غذاهای تقویت‌شده، به اندازه کافی پروتئین دریافت می کنند. او اضافه می‌کند خوردن پروتئین بیشتر به کاهش التهاب مفاصل در آرتروز کمک نمی‌کند.

پروتئین های خودتان را انتخاب کنید:

ترنر می گوید، به طور ایده‌آل، شما قصد دارید مواد مغذی خود، از جمله پروتئین‌ها را از کل غذاها دریافت کنید.

استفاده از آجیل، کره مغزها بسیار مغذی تر موادی غذایی فرآینده شده ای هستند که فقط پودر پروتئین به آن ها اضافه شده است. Paddon – Jones توصیه می کند که به جای مصرف یکباره ی مقدار زیادی پروتئین مصرف آن را در طول روز تقسیم کنید. او می گوید در صورتی که در طول روز از منابع متعددی از پروتئین اعم از گیاهی و یا حیوانی استفاده می کنید، پس کمبود پروتئین نخواهید داشت. اما اگر بیشتر از نیاز بدنتان پروتئین مصرف کنید، کالری اضافی به عنوان چربی در بدنتان ذخیره خواهد شد.

اکنون مقدار پروتئین برخی از مواد غذایی را در زیر ذکر می کنیم.

غذا

پروتئین ( گرم)

لوبیای سیاه (یک فنجان)

15

نخود سبز(یک فنجان)

15

عدس (نصف فنجان)

8

کره ی بادام زمینی (دو قاشق)

8

تخم کدو تنبل (یک اونس)

9

شیر سویا(چهار اونس)

20

خمیر سویا(چهار اونس)

12

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...