بهبود سلامت جنسی از طریق رژیم غذایی

بهبود سلامت جنسی انسان در سال های اخیر و با پیشرفت علم پزشکی، یک گام بزرگ در این علم محسوب می شود. سلامت جنسی انسان می تواند در زندگی فردی دچار چالش های مختلفی شود و می تواند از یک فرد به  فرد دیگر، هم در مردان و هم در زنان متفاوت باشد. در حدود 50 درصد مردان و زنان در طول زندگی خود کاهش میل جنسی دارند. اگر شما دچار کاهش میل جنسی هستید و یا می خواهید سلامت جنسی خود را افزایش دهید، مصرف رژیم غذایی مناسب و مفید کمک می کند تا به سلامت جنسی مطلوب برسید.

بهبود سلامت جنسی از طریق رژیم غذایی

  1. 1. آووکادو بخورید!

آووکادو میوه ای فوق العاده عالی است زیرا دارای چربی های اشباع نشده و چربی های اشباع کم است. اسیدهای چرب برای بهبود سلامت جنسی افراد می توانند بسیار موثر باشند. از آنجایی که آووکادو یک خوردنی سالم است، اسید های چرب و سایر ترکیبات آن به حفظ گردش خون کمک می کنند که این امر می تواند به تحریک جنسی کمک شایانی کند. گردش خون مناسب و سلامت قلب کمک می کند تا مردان و زنان، جریان خون مناسبی به اندام های تناسلی خود داشته باشند.

آووکادو حاوی پتاسیم و B6 است که باعث افزایش جریان خون و تاخیر در بیماری های قلبی می شود. همچنین باید بدانیم که مردان مبتلا به بیماری های قلبی نسبت به مردان دارای قلب سالم بیشتر در معرض اختلال نعوظ قرار دارند. پس آووکادو با تنظیم جریان خون و ترکیبات مغذی مفید، می تواند به بهبود سلامت جنسی شما کمک کند.

  1. 2. بادام بیشتری بخورید!

بادام  یکی از مواد غذایی موثر در افزایش سلامت قلب و عروق است که به حفظ رگهای خونی کمک می کند. ارتقاء سلامت قلب و عروق به کاهش خطر ابتلا به چاقی کمک می کند که می تواند منجر به کاهش میل جنسی و کاهش سلامتی جنسی شود. رگ های خونی سالم نیز به مردان و زنان کمک می کنند تا به ارگاسم کامل برسند.

بادام حاوی روی، سلنیوم و ویتامین E است. روی با تولید هورمونهای جنسی در مردان همراه است و می تواند باعث افزایش میل جنسی  و بهبود سلامت جنسی شود. سلنیم نیز به عنوان یکی از عناصر مفید برای کمک به ناباروری در زنان شناخته شده است. ویتامین E  نیز در بهبود سلامت قلب و سلول دخالت دارد و به همین دلیل جریان خون را بهبود می بخشد که این برای خون رسانی به اندام های جنسی و تحریک جنسی بیشتر مناسب است.  به علاوه؛ بادام زمینی نیز به تقویت میل جنسی به عنوان یک داروی قوی افزایش میل جنسی کمک می کند. بر این اساس، بادام زمینی به تقویت باروری در زنان  هم کمک می کند و احتمال اختلال نعوظ در مردان را کاهش می دهد.

  1. 3. پیاز و سیر را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

در حالی که بوی پیاز و سیر ممکن است ناخوشایند و نامطبوع باشد اما مواد مغذی درون این دو؛ می تواند به سلامت جنسی شما کمک کند. پیاز می تواند به تقویت اندام های تناسلی هم برای مرد و هم برای زن کمک کند. همچنین سیر باعث افزایش قدرت جنسی و بهبود سلامت جنسی می شود، در حالی که پیاز به افزایش میل جنسی کمک می کند.

پیاز منبع خوبی از مواد معدنی است. پیاز شامل ماده معدنی کروم است که به تنظیم قند خون کمک می کند. پیاز همچنین در تولید کلسترول مفید نیز موثر است. ضمن اینکه پیاز و سیر، هر دو تستوسترون را در مردان افزایش می دهند.

  1. 4. ماهی بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

ماهی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 ها چربی های خوبی هستند که برای سلامت گردش خون ضروری هستند. گردش خون سالم و قوی در بدن شما کمک می کند تا سلامت جنسی خود را بهبود ببخشید؛ زیرا جریان خون را آسان تر به آلت تناسلی مردانه و آلت تناسلی زنانه (کلیتوریس) می رساند. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی غشاهای مخاطی مانند واژن ضروری هستند و به این شکل، به بهبود سلامت جنسی شما کمک می کنند.

 اسیدهای چرب امگا 3 و DHA می توانند سطوح دوپامین را در مغز افزایش دهند و منجر به تحریک بیشتر و آسان تر شوند. خوردن ماهی های خال خالی، تن، قزل آلا و سالمون با توجه به دارا بودن مقادیر زیاد امگا 3 کاملا توصیه می شود.

  1. 5. هویج بخورید.

هویج ها نه تنها برای سلامت چشم مفید هستند بلکه می توانند سلامت جنسی  را بهبود ببخشند، زیرا آنها به افزایش میل جنسی کمک می کنند. هویج همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که به تولید هورمون های جنسی کمک می کند. اخیرا و بر اساس یک تحقیق، میوه ها و سبزیجات با رنگ زرد و نارنجی به ویژه هویج، می توانند کیفیت و کمیت اسپرم را افزایش دهند. هویج‌ها عامل موثر در بهبود کیفیت اسپرم در محدوده 6.5 تا 8.0 درصد در این تحقیق بودند و با این افزایش کیفیت به بهبود سلامت جنسی کمک کرده‌اند.

  1. 6. سبزیجات برگ دار بیشتری استفاده کنید.

سبزیجات برگ دار برای سلامتی جنسی مهم هستند. آنها حاوی فولیک اسید، که می تواند به تولید اسپرم سالم و رشد سالم جنین کمک کند، هستند. سبزیجات برگ دار همچنین با تمیز کردن خون به گردش خون کمک می کنند که عاملی موثر در تحریک جنسی است. ویتامین B نیز به افزایش میل جنسی و تحریک جنسی کمک می کند.

کلم، سبزی خردل، قارچ و اسفناج و یا هر گونه دیگری از سبزیجات برگ دار مانند کاهو را حتما امتحان کنید. برای بهبود کلی سلامت بدن و همچنین بهبود سلامت جنسی، آنها را یکبار در روز بخورید.

  1. 7. تمشک سیاه را بخورید.

تمشک سیاه به عنوان یک داروی افزایش میل جنسی عمل می کند، زیرا غنی از ترکیبات شیمیایی است که باعث تحریک مغز و افزایش میل جنسی می شوند. این ترکیبات به افزایش میل جنسی و استقامت جنسی در مدت زمان رابطه کمک می کنند. چند ساعت قبل از شروع رابطه جنسی برنامه ریزی کنید تا حداقل 10 عدد سیاه را بخورید.

  1. 8. سعی کنید انجیر بیشتری در برنامه غذایی خود مصرف کنید.

انجیر به باروری کمک می کند اما مهمتر از همه این است که ثابت شده انجیر باعث تقویت فرمون ها می شود که می تواند به بهبود سلامت جنسی شما و همسرتان کمک شایانی کند. قبل از اینکه با همسرتان مانوس شوید سعی کنید چند دانه انجیر بخورید.

نویسنده : سعید شکری

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...