چه زمانی باید ازدواجتان را تمام کنید؟

بسیاری از مواقع، از بعضی از افراد که ازدواج بدی داشته اند شنیده ایم که می گویند: « من کی طلاق می گیرم؟ و یا  کی سرم به سنگ می خورد و ازدواجم را تمام می کنم؟» این سوالی است که من در بسیاری از مواقع در طول ازدواجم از خودم پرسیده ام. من تعهد خود را انجام داده بودم و خودم را مجبور می کردم که درموقعیت های خوب و بد ازدواجم بمانم. احساس می کردم که وظیفه من است تا هر کاری بکنم تا بر سرعهدهایم بمانم. بنابراین، موظف بودم تا از کسی که هستم دست بکشم و به کسی تبدیل شوم که دوستش نداشتم.

بنابراین، زمانی که مردم از من می پرسیدند که چه زمانی باید ازدواجشان را تمام کنند؛ من در پاسخ می گفتم؛ زمانی که احساس کردید از شخصیتی که در حال تبدیل شدن به آن هستید؛ خوشتان نمی آید؛ زمان خارج شدن شما از ازدواجتان رسیده است.

اگر در ازدواجی هستید که مجبور شده اید موارد زیر را رعایت کنید؛ بهتر است روی طلاق و جدا شدن از همسرتان بیشتر فکر کنید.

ـ کنار گذاشتن اهدافی که برای خود در نظر گرفته بودید.

ـ از خانواده و دوستانتان جدا مانده اید.

ـ محدودیت در انجام تفریحات مورد علاقه تان.

ـ تغییر سیستم اعتقادیتان.

ـ غر زدن مداوم، برای به دست آوردن نیازها و خواسته هایتان.

ـ عذرخواهی از اطرافیانتان بابت رفتارهای همسرتان.

ـ ترس از سوء استفاده

ـ نگرنی مداوم درباره مسائلی که در زندگی و ازدواج پیش می آیند.

ـ سوال پی در پی از خودتان که چرا هنوز در ازدواجتان مانده اید.

اگر شما وقتتان را با نگرانی نسبت به مشکلات ازدواجتان صرف می کنید و تمام تلاشتان را برای حل مشکلاتتان انجام می دهید؛ در این حالت مشکلات موجود در ازدواجتان، تمام انرژی شما را می گیرند. شما انرژی خود را از دست می دهید و مجبور می شوید ازدواجتان را ترک کنید.

مشکلات رایج زناشویی

مشکلات زناشویی، مسئله ای است که اغلب مردم با آن سروکار دارند. یک باور قدیمی می گوید که ما باید بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم. ما زمان و انرژی زیادی صرف می کنیم تا بدانیم که هستیم و برای بهبود ازدواجمان چه کاری باید انجام دهیم. چیزی که اغلب اوقات به آن توجهی نمی کنیم؛ این است که برای ازدواج خوب و کارآمد، دو نفر باید تلاش کنند. ما فقط قادر به کنترل یک بخش از ازدواج هستیم که آن هم شامل خودمان می شود.

اگر شما با یک فرد الکلی ازدواج کنید؛ شما نمی توانید اعتیاد او به الکل را متوقف کنید. اگر شما با یک فرد چشم چران ازدواج کنید؛ نمی توانید این شخص را وادار کنید تا به زن های دیگر نگاه نکند. اگر همسرتان از شما سوء استفاده می کند؛ شما نمی توانید سوء استفاده او را متوقف کنید و باید با این مشکل روبرو شوید. این مسائل از کنترل شما خارج هستند.

شما باید چیزهایی را که در خودتان قابل تغییر هستند؛ تغییر دهید. زمانی که این تغییرات را انجام دادید؛ تمام کارهایی را که می توانستید را انجام داده اید و دیگر هیچ کنترلی بر اوضاع نمی توانید داشته باشید. طبیعی است که فکر کنید و یا امیدوار باشید که با کلمات جادویی می توانید بر همسرتان نفوذ داشته باشید؛ اما، باید بدانید که شما نمی توانید هیچ کس را تغییر دهید.

دانستن زمان طلاق

گاهی ما خودمان را با بازی انتظار مشغول می کنیم. شما فکر می کنید که اگر نزد یک مشاور بروید؛ اوضاع تغییر خواهد کرد. مثلا یک معتاد به الکل، اعتیادش را کنار خواهد گذاشت و یا یک فرد چشم چران، زنان دیگر را رها خواهد کرد و ازدواج شما بهبود خواهد یافت. شاید جدایی موقت، باعث حل شدن برخی از مشکلات شوند؛ اما، مشکل بازی انتظار، این است که ممکن است شما برای بهبود اوضاع، یک عمر منتظر بمانید.

 بازی انتظار شما را از زندگی کردن در زمان حال، باز می دارد. این بازی، شما را از مواجهه با واقعیت و موقعیت کنونی تان دور نگه می دارد. اگر بعد از 25 سال همچنان منتظر تغییر اوضاعتان باشید؛ چه باید کرد؟ باید با خودتان صادق باشید. شاید در این مدت با شخصی آشنا شوید که بتواند نیازهای شما و خواسته هایتان را برآورده کند.

اگر ازدواج شما، باعث می شود که شما به فرد دیگری تبدیل شوید؛ اگر ازدواجتان شما از انجام کارهای مورد علاقه تان باز می دارد و اگر تمام کارها بر دوش شما افتاده است و همسرتان توجهی به مشکلات ازدواجتان ندارد؛ در این صورت باید از خودتان بپرسید که چرا در این ازدواج مانده اید؟

سه دلیل برای عدم پذیرش بازی انتظار

ـ اعتیاد به مواد مخدر

ـ سوء استفاده از شما

ـ خیانت

شما فرصت دارید تا زندگیتان را با توجه به انتخاب هایتان پیش ببرید؛ همچنین، این فرصت به شما داده می شود که زندگی خود را با صلح، آرامش و رضایت احساسی همراه کنید و از لحظه لحظه زندگیتان لذت ببرید.رها کردن و جدا شدن از ازدواجی که ناسالم است؛ کار سختی است. ولی باید از این موقعیت، به عنوان فرصتی  استفاده کنید و برای رسیدن به کسی که دوست دارید به آن تبدیل شوید؛ تلاش کنید.

بیشتر بخوانید :

عبارت های رایج برای جدا شدن از شریک عاطفی + معانی هرکدام

7 نشانه که می گوید رابطه شما تا ابد ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...