چگونه بعد از طلاق، در برنامه های تربیتی فرزندمان به توافق برسیم؟

آیا از جر و بحث با همسر سابقتان، در مورد برنامه های تربیتی فرزندتان خسته شده اید؟ بعد از جدال بر سر مسئله حضانت و نگهداری فرزندتان، حالا، در مورد برنامه های تربیتی او، با هم بحث و اختلاف نظر دارید. قبل از اینکه تسلیم شوید؛ نفس عمیقی بکشید و دوباره تلاش کنید تا بتوانید با همسر سابقتان به توافق برسید. هنوز امکان دارد که به نتیجه ای برسید که به نفع هردویتان باشد. در این مقاله، چند روش، برای تمام شدن بحث هایتان و رسیدن به توافقی در مورد برنامه های تربیتی فرزندتان، ارائه شده است.

1.یک لیست از اولویت هایتان تهیه کنید.

با تهیه لیستی از اولویت هایتان شروع کنید. برای مثال، اگر می خواهید روز مادر یا لحظه سال تحویل را با فرزندان خود بگذرانید؛ حتماً در لیستتان به این نکته اشاره کنید. به تاریخ های مهمی که دوست دارید فرزندتان در کنارتان باشد؛ فکر کنید. مثل تولدها، تعطیلات، سفرهای آموزشی و مناسبت های مهمی که برایتان اهمیت دارند. این لیست، برای شما به عنوان چهارچوب مرجع محسوب می شود و به شما کمک می کند تا با همسر سابقتان به توافق برسید.

2. از همسر سابقتان بپرسید که چه چیزهایی برایش مهم هستند.

در مرحله بعد، با همسر سابقتان گفتگو کنید و متوجه شوید چه چیزهایی برایش با ارزش هستند. شما زمانی می توانید در برنامه فرزندپروریتان به مصالحه برسید و تصمیم درستی بگیرید که ارزش ها و اولویت های یکدیگر را بدانید. اگر همسر سابقتان، فرد سر سختی است و نمی خواهد لیستی از اولویت هایش را به شما تحویل دهد؛ شما می توانید بر اساس تجربیات گذشته تان لیستی تهیه کنید و اولویت های همسر سابقتان را تا حدودی در ذهنتان داشته باشید.

3. خواسته های همسر سابقتان را بپذیرید.

این مرحله را نادیده نگیرید؛ چون یکی از مهم ترین نکته های رسیدن به مصالحه و سازش است. حالا که شما با اولویت های همسر سابقتان بیشتر آشنا شده اید؛ از خودتان بپرسید که آیا چیزی در لیست او وجود دارد که باید بیشتر به آن اهمیت دهید؟ برای مثال، شاید او بخواهد فرزندتان، در شب تولدش کنارش باشد. در این صورت، بهتر است بگویید که بچه ها برای روز تولدش می توانند پیش او باشند. این پیشنهاد را به عنوان اولین نقطه مصالحه تان ارائه دهید.

4. کمی استراحت کنید و به خودتان فرصت دهید.

در این مرحله، قدمی به عقب بردارید و کمی به خودتان استراحت دهید. این کار، به شما فرصت می دهد تا کمی در آرامش فکر کنید و ببینید که آیا تصمیم درستی گرفته اید یا خیر! ممکن است به این نتیجه برسید که همسر سابقتان، بیشتر از آنچه که فکرش را می کردید؛ حاضر به پذیرش شرایط شما بوده است.

5. با یک روانشناس صحبت کنید.

در نهایت، اگر شما قادر نیستید به یک توافق درمورد برنامه های تربیتی فرزندتان برسید؛ بهتر است از یک روانشناس حرفه ای کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که یک روانشناس، بخاطر شغلش باید بی طرف باشد و فقط به منافع فرزندتان اهمیت بدهد. اگر شما به سختی با همسر سابقتان به توافق می رسید؛ یک روانشناس آموزش دیده، به خوبی می تواند شما را کمک کند و منبع ارزشمندی برایتان باشد.

دیگر مطلب های پیشنهادی :

چرا عاشق شدن افرادی که والدینشان طلاق گرفته اند؛ متفاوت است؟

وقتی فرزندتان طلاق می گیرد؛ چکار کنید؟

چرا قبل از اینکه در منجلاب طلاق گیرکنیم، باید آموزش ببینیم؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...