تحقیق در مورد خواص سوره مومنون

تحقیق در مورد خواص سوره مومنون نشان می دهد این سوره مانند همه سوره های قران کریم محاسن و خواص بسیار زیادی دارد که توجه به آن می تواند بسیاری از مشکلات و گره های زندگی انسان ها را باز کند. سوره های قران کریم هر کدام به تنهایی دنیایی از فضیلت و زیبایی هستند و حداقل خواص خواندن آنها آرامش و حس امنیت است. سوره مومنون هم از این قاعده مستثنی نیست و خواندن آن می تواند به انسان احساس آرامش و امنیت داده و استرس های زندگی امروز را کاهش دهد. 

خاصيت سوره مومنون


اینکه انسان در قلب و وجود خود حس کند که یکی همیشه مراقب اوست و تلاش و سختی های او را می بیند و دست نوازش گر و راهنمای او می تواند انسان را از گرداب و سختی نجات دهد بالاتر از هر خاصیت و مزیتی است. از جمله خواص سوره مومنون هم می توان به نورانی بودن این سوره اشاره کرد. در ادامه نتایج تحقیق در مورد سوره مومنون و خواص آن را تا حد امکان شرح خواهیم داد.

شخصی که سوره مومنون را زیاد بخواند مرگی در نهایت آرامش خواهد داشت

از پیامبر اکرم اسلام نقل شده است افرادی که سوره مومنون را زیاد بخوانند و در زمان حیات خود چشم بر این سوره باز کرده و آن را در زندگی خود جای دهند، هنگام مرگ فرشته الهی آنها را از وحشت و عذاب مصنون نگاه خواهد داشت. آسایش و آرامش در روز قیامت هم از جمله خواص سوره مومنون است. البته خواندن ظاهری این سوره ثمری ندارد و نباید تصور کنید، می توانید هر گناهی را مرتکب شده و بعد با خواندن سوره های قران مصون بمانید. فردی که قلبا به قران و آثار و برکات آن ایمان داشته باشد، می داند خواندن قران کافی نخواهد بود و خواندن سوره مومنون هم باید همانند سوره های دیگر با حضور قلب و عمل همراه باشد.

خواص خواندن سوره مومنون

روایت حضرت امام صادق در مورد خواص سوره مومنون

امام صادق هم در مورد خواص قرائت سوره مومنون سخنان گهرباری داشته اند. تحقیق در مورد خواص سوره مومنون نشان می دهد امام صادق در مورد خواندن سوره مذکور فرموده اند هر کس این سوره را با حضور قلب و ایمان بخواند خانه اش محل خوشبختی و آرامش خواهد بود و البته آخر و عاقبت او به سعادت و نیک روزی ختم می شود. امام صادق خواندن سوره مومنون را در روز جمعه بسیار با فضیلت دانسته و فرموده اند افرادی که این سوره را روزهای جمعه بخوانند خانه آنها فردوس و بهشت برین است و چه چیزی از این گواراتر که خانه انسان تکه ای از بهشت باشد. البته همانطور که در سطور بالا هم اشاره شد خواندن سوره های قران کریم حتما باید با عمل به آن همراه باشد تا از خواص آن هم بهرمند شویم. چه بسا در تاریخ اسلام و بشریت افراد زیادی بودند که قران را فراوان تلاوت می کردند اما رستگار نشدند. تفکر و اندیشه کردن در آیات قران و زندگی روزمره و توجه به روند زندگی می تواند راهگشا بوده و خواندن قران را ثمرمند کند.

از خواص دیگر سوره مومنون ترک عادات بد است

یکی دیگر خواص سوره مومنون برای افرادی که زیاد آن را می خوانند، ترک عادات بد است. عادات بد می تواند به خود فرد و اطرافیانش آسیب وارد کرده و هر چیزی که باعث آسیب شود باید کنار گذارده شده و در انجام آن تجدید نظر گردد. یکی از خواص سوره مومنون ترک عادات بد است. فردی که سوره مذکور را به صورت مداوم تلاوت کرده و در معانی آن توجه و تفکر نماید به مرور عادات بد خود را کنار گذاشته و البته مهمترین ثمری که خواندن قران برای انسان دارد، تفکر است. تفکر و اندیشه ریشه همه خوبی ها و فضیلت ها است. فردی که اهل تفکر است به خوب و بد امور را واقف شده و برای عمل به خوبی ها تلاش خواهد کرد و از نتایج بدی ها خود را بر حذر می دارد.

مطلب پیشنهادی این بخش :

تحقیق درباره سوره واقعه

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...